Er brugtgrej.dk sikker

Sig hvad du vil! Vi ka' osse snakke om alt muligt andet end amatørradio.
Du behøver ikke at være registreret for at skriver her.
oz7xf

Er brugtgrej.dk sikker

Indlæg af oz7xf » man nov 23, 2020 5:51

http://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode=thread&obj=84242

Som jeg ser det, er der et browserspecifikt problem, der udbredes gennem annoncer. Og annoncerne behøver ikke at være synlige annoncer; det er blot selve annoncemetoden, der er anvendt som en del af spredningen, idet søgningsresultatet på den specifikke "annoncør", der i dette tilfælde skaber problemet, er tomt.

Jeg kan f.eks ved bruge af Microsoft´s Edge fremprovokere advarsel mod brugtgrej.dk, og min Norton standser også videre færd. Værre synes imidlertid at være, at ens Microsoftkonto er indblandet i distributionen, og hvis en ondsindet får muglighed for at inficere én PC i ens PC-park, formidles ondskaben til alle PCere, der er oprettet ved anvendelse af samme Microsoftkonto.
Den alt overvejende fejl skyldes for det første, at Microsoft så gerne vil have, at vi kommer hinanden ved gennem stavnsbundne konti, annoncer og andet bras, og for det andet, at der efterhånden kun et internetfirma, der styrer hele branchen.

Hvis Brugtgrej.dk vil gøre noget på nuværende tidspunkt, er det at lukke deres annonceringer ned. Derved ryger deres indtægt, og det tror jeg ikke, at de vil være interesseret i. En anden, men meget tidsrøvende metode, er at lukke de specifikke annoncer, der skaber problemer, ned.

vy 73
oz7xf, Allan
medlem af EDR

Gæst

Re: Er brugtgrej.dk sikker

Indlæg af Gæst » tirs nov 24, 2020 19:57

Hej Allan
Jeg har ikke haft nogen problemer her med annoncer på BG

Kører her Win7 US version, virus Zonealarm og Avast Free Amtivirua
bruger normalt IE

73 Boye

Brugeravatar
OZ2D
Geografisk sted: Ishøj

Re: Er brugtgrej.dk sikker

Indlæg af OZ2D » tirs nov 24, 2020 23:16

Jeg har heller ikke nogen problemer med Brugtgrej.dk i form af advarsler. Jeg bruger Mozilla Firefox som browser, Adblock Plus til at spærre for reklamer, Avast Premium Security som antivrusprogram. Styresystemet er enten Windows 7 eller Windows 8.1 alt afhængig af hvilken computer som jeg bruger.
Vy 73 de OZ2D
Kim

https://www.qrz.com/db/oz2d

E-mail: [email protected]

QRV på FM, DMR, FT8, samt diverse øvrige tekstbaserede digimodes.

Oscar Zulu 2 (way too much) Digital. :)

Besvar