Brugtgrej.dk igen i fokus for Internet-trolling

Sig hvad du vil! Vi ka' osse snakke om alt muligt andet end amatørradio.
Du behøver ikke at være registreret for at skriver her.
Brugeravatar
OZ2D
Geografisk sted: Ishøj

Brugtgrej.dk igen i fokus for Internet-trolling

Indlæg af OZ2D »

Denne gang handler det om denne Internet-Trollen, "Lars Petersen", som med Brugtgrejs accept igen lægger et emne op i deres forum til konflikt som så mange gange før. Indlægget ser måske meget nuttet ud men det er meningen med indlægget til gengæld ikke og går det som det plejer, så ender det op i ballade:

https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=86071

Hvornår lærer Brugtgrej af disse administrations-fejl som de fleste fora slår hårdt ned på omgående, hvilket jeg selv gør i den gruppe som jeg administrerer på Facebook (med over 1000 medlemmer).

Denne Internet-troll med fake-ID-navnet "Lars Petersen" er et af en del navne som Brugtgrejs administration ikke har fundet det umagen værd at stoppe i tide, måske på grund af dekadente kommercielle årsager, det kan de jo selv kommentere i denne tråd om de tør stå frem.

Der er vel op imod en halv snes fake-Id-navne som med jævne mellemrum hærger Brugtgrejs forum som det fluepapir som Brugtgrej.dk er blevet for Internet-trolling. Det er værd at bemærke at andre fora, heriblandt Ekstra Bladet, har ændret deres anonymitets-politik men altså ikke Brugtgrej.dk som uændret og ganske ukritisk stadig lader folk bruge og især misbruge deres forum under falske navne.

Til gengæld er der en ting som Brugtgrej er gode til, nemlig at fjerne enhver kritik af deres rullende kommercielle forretning, heriblandt useriøs misbrug af deres forum. Her slår Brugtgrej.dk hårdt ned og fjerner al kritik, her tåles ingen kritik.

Her er noget af det pis som "Lars Petersen" har lukket ud og som hver gang er endt op i ballede, til Brugtgrejs utvetydige accept, ganske ukritisk:

https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=71529

https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=64464

https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=66490

Ingen ved hvem denne "Lars Petersen" i virkeligheden er, og Brugtgrejs administration virker mere end komplet ligeglade, såvel som de er det med alle andre af deres andre Internet-Trolle, herunder Max N. Sørensen som for tiden kalder sig OZ6LYTTER, sådan ganske kontroversielt over for de fleste danske radioamatører. Dette er Brugtgrej.dk også fløjtende ligeglade med.

Til trods for at de også driver en portal for brugthandel, så vil de ikke kræve nogen form for identifikation, hvilket jeg ikke forstår (der er foregået svindel fra enkelte af Brugtgrejs brugere skal man lige være opmærksom på, netop på grund af dette problem). Hvornår bliver Brugtgrej.dk's administration erstattet af voksne mennesker med en ansvarsfølelse over for hvad de beskæftiger sig med?

Det kunne være ganske fint med en en eller gerne flere kommentarer fra denne Brugtgrej.dk's administration og selve Brugtgrej.dk's ejerkreds.
Vy 73 de OZ2D
Kim

https://www.qrz.com/db/oz2d

E-mail: [email protected]

QRV på FM, DMR, FT8, samt diverse øvrige tekstbaserede digimodes.

Oscar Zulu 2 (way too much) Digital. :)
Brugeravatar
oz1iky

Re: Brugtgrej.dk igen i fokus for Internet-trolling

Indlæg af oz1iky »

Hej Kim

... ja! Fake Profiles & Internet Trolls.

Det har også været forsøgt her på forum. Men det er let nok at gennemskue.
Et godt eksempel var jo den berygtede "FinnA" med en IP adresse i Allinge området (Sandkås?).
((Du ved, ham der påstod han var i Glostrup den 5. og 6. september 2018))

Men ADMIN-teamet bag et hvert forum kan - med fornøden opdateret software let afsløre den slags.
Vi andre har i stedet for over længere tid samlet et par tommer-tykke 'Sagsmapper' på et par af de
Fake Profiles & Internet-Trolls med masser af interessante og afslørende Sandhedsbeviser.

Måske de forskellige ADMIN teams i landet skulle begynde at udveksle erfaringer om den slags?
Så ville mange af de Fakes' og Trolls' nok blive tavse ret hurtige.

VY 73 til stort set alle. og pas godt på jer selv i disse tider

Kenneth OZ1IKY

PS; Jeg har vist lidt ukrudtsmiddel endnu mod den slags Havenisser?
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf

Indlæg af oz7xf »

Hej Kim

Til tiden kan man ligefrem få den opfattelse, at der er ansat én fidibusser til at tænde op i foretagendet vel understøttet af usædvanlig dårlig moderator. En moderator, der gentagne gange har fået mig til at forlade forummet.
Denne sidste gang er for altid. Jeg gider ikke bruge mere tid på det cirkus.

Det næste, som jeg venter på er, at EDR tager sig sammen og udkonkurrerer brugtgrej. Det burde være ganske let, og kunne i øvrigt give foreningen et kraftigt spring mod moderne tider, og om muligt et lidt større medlemstal.

vy 73
oz7xf, Allan
medlem af EDR
x-brugtgrej.dk
Brugeravatar
OZ2D

Indlæg af OZ2D »

Hej Allan

Lige nu, i skrivende stund ser det ud til at alle holder sig i skindet i den tråd som jeg refererer til men vi ved alle at der skal kun en gnist til, så eksploderer det i ballade og så skal administrationen hos Brugtgrej i gang med at slette. Jeg ville have fjernet tråden med det samme om jeg havde styret forummet.

Selve emnet som er lagt op er så tilpas tåbeligt formuleret at man fra start af kan fornemme at det ikke har nogen seriøsitet over sig. Alligevel er der flere som har lagt lange indlæg ud, sandsynligvis til stor morskab for den person som bruger "Lars Petersen" som avatar til sit indlæg og alle de andre indlæg som bare har til hensigt at lave ballade, sådan som en Internet-troll altid gør, denne her gang måske uden held men så kommer der jo bare noget andet senere.

Jeg vil give dig ret, Allan, at det kan virke som om at Brugtgrej selv svinger taktstokken i forbindelse med disse Internet-trolle. Det er et vilkår man nok er nød til at acceptere for brugen af Brugtgrej. Gid der var et andet forum med samme aktivitetsniveau men med en god og seriøs moderation af forummet, så ville jeg sige permanent farvel til at bruge Brugtgrej.dk.

Facebook kunne være et godt alternativ til Brugtgrej.dk men desværre er der et hav af grupper som mere splitter end det samler og desværre er der mange som har en eller anden aversion imod Facebook som jeg ikke forstår. Internet-trolle har et langt mere besværligt liv der, da man kan blokere dem ret hurtigt. Det er nok også en af grundene til at man ikke ser nogen videre stor frekvens af Internet-trolling i amatørradio-grupper på Facebook.
Vy 73 de OZ2D
Kim

Brugeravatar
OZ2D

Indlæg af OZ2D »

Hej Kenneth

Ja Brugtgrej.dk kunne så let som ingenting gøre noget ved deres trolling-problemer men de har valgt at lægge en linje hvor det er helt acceptabelt at have den slags anonyme fake-ID’s til at lave ballade. Det kan man jo se ved deres hoved-attraktion ”Max N. Sørensen” som lige i øjeblikket kalder sig OZ6LYTTER.
Vy 73 de OZ2D
Kim

oz7xf

Indlæg af oz7xf »

Hej Kim

Vigtigere er det at glædes over, at du har fået en indendørs antenne op. Det er altid bedre end slet ingen.

vy 73
oz7xf, Allan
medlem af EDR
x-brugtgrej.dk
Brugeravatar
OZ2D

Indlæg af OZ2D »

Dem har jeg nu haft oppe de sidste 10 år men jeg har for nylig fået reduceret noget støj fra antennen ved hjælp af Choke Balun samtidig med at jeg har fået reduceret RF i lejligheden. Og det er godt. Men jeg mangler jo en ordentlig antenne udendørs placeret til de rigtig lange distancer på HF, der er jeg nød til at nøjes med FT8 og lignende.
Vy 73 de OZ2D
Kim

Brugeravatar
oz1iky

Indlæg af oz1iky »

Hej
OZ2D wrote:
deres hoved-attraktion ”Max N. Sørensen” som lige i øjeblikket kalder sig OZ6LYTTER
Jarh ...
Gad vide hvad IP-adressen på de to Krager med lånte fjer er?
Men jeg kan jo blot spekulere lidt for mig selv...

VY 73 til stort set alle - og STAY SAFE.

Kenneth OZ1IKy
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
OZ1KNJ

Indlæg af OZ1KNJ »

Hej Kim.

Jeg har svært ved at vurdere om det er internet trolling som du skriver, men det er et ret interessant og teknisk emne, som mange også svarer på, hvilket taler imod at det er en troll. Jeg har da lært noget af tråden i det mindste :-)
Jeg kan godt se at der tidligere har været nogle naive spørgsmål fra vedkommende, men måske det bare er en nybegynder, eller en der bare ikke ved så meget om radio, eller måske er jeg bare naiv og ser det bedste i mennesker :roll:
Besvar