CQ WW CW 2019 er snart over os !

Contest-announcements og -resultater.
Besvar
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

CQ WW CW 2019 er snart over os !

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa

Om 2 uger er det så vidt igen.
CQ WW CW 2019 - Eller for at citere OZ2BRN, CQ World War CW - The Mother of all Contests.

Fra den 23. nevember 2019 00:00 UTC til den 24. nevember 2019 23:59(:59) UTC
På de gode gamle 6 bånd.

Og jeg kan se der er mange mange "Goddies" at hente !
https://ng3k.com/Misc/cqc2019.html
Listen opdateres løbende - så kik forbi lige op til starten, den 23. november.

Og reglerne finder du her;
https://cqww.com/rules.htm
Læs dem endelig, frem for et gammelt eksemplar som nogen printede ud for et stykke tid siden!

Vi ses i min eller din - men helst vores begges log.

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: CQ WW CW 2019 er snart over os !

Indlæg af OZ0J »

hvis jeg ellers kan komme over jetlag og få en 160M antenne til at holde, så er jeg QRV - mest på de lavere bånd for at få skrabet nogle flere båndlande sammen til båndlandelisten. Weekenden er afsat til formålet.

Jeg håber også, at jeg kan få tilsluttet min beverage antenne vendbar N / S og se, om den virker.

CU down the log. OZ på 80M er nok til at køre, og så er den multiplier hjemme.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: CQ WW CW 2019 er snart over os !

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa

Håber alle fik uploaded deres log på www.cqww.com i tide?

Både SSB og CW contesterne var yderst produktive for mig, hvad angår mine bånd-lande.
Selv i SSB contesten blev der fyldt op med både godt nyt fra Sydamerika og Mellemamerika samt hele det Karibiske.
Og ud af de over 100 DXCC'er kørt i CW delen (80 meter singleband) var der ikke mindre end 9 helt nye bånd-lande på 80 meter.
Her iblandt også en del over i det Karibiske og Sydamerikanske. Mange er endda allerede bekræftede på LOTW.

Der var også en god deltagelse fra Danmark i CW delen af Contesten.
Rart at se.

VY 73, til næsten alle

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: CQ WW CW 2019 er snart over os !

Indlæg af oz1iky »

.. meget apropos CQ WW Contesterne !

Så er CQ World Wide Contesterne jo bygget op over jagten på deres Worked All Zones Diplom.
Det er faktisk lidt sjovt at gå "All-In" på zone-jagten. Det kan man jo nu også gøre (delvist) via LOTW.
((delvist, fordi du jo kun "betaler" for QSL bekræftelserne via ARRL - selve Diplom(et) skal du betale direkte))

Mixed, SSB, CW og Digital er allerede hjemme. (Gad vide hvorfor de statig har RTTY som særskilt?)
Jeg selv mangler f.eks. kun 2 zoner til deres 5-bånds WAZ. Zone 34 på 80 meter og zone 1 på 10 meter.
Men de skal jo nok også komme i nettet for den ihærdige DX'er, uden gaffler men med mere end 15 minutters tålmodighed.

Så endnu en grund til at deltage på en eller anden facon i CQ WW contesterne.


VY 73 til dem der gider få en hilsen af mig

Kenneth OZ1IKY
WAZ 5 band.JPG
WAZ status.JPG
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Besvar