ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz4zat »

Men det ser spændende ud, og fuldt på højde med aftenens western

Ja, det ser ud til, at rolleindehaverlisten - også på edr.dk - er blevet gjort mere overskuelig ;-)

Ved ikke hvorfor, men jeg kom i tanke om denne (låste) erklæring fra den store DNA-leder:
jan-locked.png
Resultatet efter to års "hjælp" overlader jeg til det ærede publikum selv at bedømme.

/søren/4zat
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

oz4zat skrev: lør apr 04, 2020 21:11 Ved ikke hvorfor, men jeg kom i tanke om denne (låste) erklæring fra den store DNA-leder
/søren/4zat
Nu må du endelig ikke tro, at jeg vil vove at begive mig ud i tankelæseri, men din opmærksomhed leder mine tanker hen på, hvordan det dog kunne ske og hvorfor han slipper godt fra det. Er hans betalende kundekreds virkelig kommet længere ud i passivitet end Tivolis abonniner, og hvorledes har han tæmmet ellers progressive kræfter i hovedbestyrelsen. Det råber jo også til himmelen, at han ekskluderer lokalafdelingers deltagelse i hvad jeg ellers kunne opfatte som ganske fornuftige møder. Jeg kan simpelthen ikke tro på, at han ikke skulle have nogen interesse i at gå endnu videre og række ud efter Tårnby Radioklub også. Og så i øvrigt fastholde trykket gennem fortsatte invitationer. Jeg fatter simpelthen ikke hans handlemåder. I min optik hjælper disse handlemåder ikke foreningen fremad.

Lad mig for en ordens skyld skære ud i pap ordene i foreningens formålsparagraf:
Stk. 1. Foreningens formål er:
• At samle danske amatørradiointeresserede og arbejde for forbedring af deres arbejdsvilkår, og repræsentere medlemmerne over for myndigheder, offentlighed og andre organisationer
• At virke for amatørradioens udvikling og interessen for elektronik, data og radio.
• At fremme forståelse, viden og tolerance gennem radiokommunikation på tværs af landegrænser, politik og religion.
Det er, hvad enhver formand konstant skal arbejde for!
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

oz4zat skrev: lør apr 04, 2020 21:11 Ja, det ser ud til, at rolleindehaverlisten - også på edr.dk - er blevet gjort mere overskuelig
Ja, Søren. Du er da ikke til at skjule noget for. Men har du bemærket denne tråd, hvor Sorensen stiller et relevant spørgsmål, og endnu ikke har fået svar:
http://andersine.edr.dk/2020/03/29/indl ... comment-10

I øvrigt er det mig til undren, at alle skrifterne har kommentarfelt. Måske de ikke har fundet metoden til fravalg af kommentarfunktionen.
Hvad jeg nu frygter endnu mere er, at der ikke synes nogen åbenlys fremdrift i foretagendet, andet end i rolleindehaverlisten. En fremdrift, der helt sikkert vil pågå i lang tid fremover, indtil formanden trækker i nødbremsen, følger ver. 3.0 intensionen og anvender de udsparede penge fra omlægningen af OZ til indkøb af en professionel hjemmeside. Mon ikke der kan findes et sidegade codehouse, der kan lave noget anvendeligt på et par dage til en pris af 50.000 - 100.000 kr.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz1iky »

Hej Allan

Jeg har lært engang at hvor der er en vilje, er der en vej.
Og det viser sig faktisk at det passer, hvis man ikke lægger begrænsninger og hindringer i vejen for sig selv.

Men problemet her er jo nok at man afventer resultaterne på de to DNA test?
En DNA test på viljen, og en DNA test på vejen, hvis altså DNA testen på viljen viser at det er den man skal bygge videre på?
Ellers kan der jo, ud fra filosofien om at det kun må være det helt rigtige DNA, jo godt være laaang vej igen.

VY 73 og god weekend til alle, bort set fra et par få udsøgte der får lov at slippe for min hilsen.

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Hej Kenneth

Du har da ret i, at hvor der er en vilje, er der en vej.

En af de veje jeg bruger, når jeg betræder helt nyt land, er ganske banal. Kan jeg f.eks ikke finde ud af at opsætte brugergrupper og tildele disse adgang til forskellige ting i WordPress, søger jeg på Tuben. Og vupti er mange flere veje åbne for mig:
http://www.youtube.com/watch?v=YhKVXC8t6DA
Det forbandede ved WordPress og lignende er, at ikke meget kommer ud af boksen, og det kræver en del tid at finde alle de bedst egnede plugins til de opgaver man søger, og endnu mere tid at lave sine egne.

Andre gange kan jeg nøjes med en genopfriskning:
http://www.youtube.com/watch?v=UR41ELKQzjk
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ1FF »

Jeg fornemmer, at der er nogen, som lider af Dunning-Kruger effekten.

Ingen nævnt. Ingen glemt.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz1fjb
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør apr 16, 2016 0:03

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz1fjb »

Tak for alle jeres svar. :D

Jeg kan kun henvise til dette.:
https://www.urbandictionary.com/define. ... oin%20them

Med Corona-tiden i tidshorisonten, vil sammensætningen af danske radioamatører nok blive med en helt ændret mening i fremtiden, og de vil så forhåbentligt ha lagt våbnene, og også ændret de gamle vaner.

god påske.

mvh Leh.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Når jeg har studeret rolleindehaverlisten over tid synes jeg at kunne konstatere, at der nu anes en vis stabilitet. Det er godt.
Jeg erfarer også villighed til besvarelse af opståede spørgsmål:
http://andersine.edr.dk/2020/03/29/indl ... comment-12
hvor admin, hvem det så end måtte være, besvarer Sorensens spørgsmål på en intelligens måde, både ved at påtage sig ansvar og ved at købe sig tid indtil næste OZ udgivelse. Det er også godt.
Det begynder at ligne noget, der går den rigtige vej. Overbevisende ville det tilmed være, at en tom billedramme fjernes eller udfyldes, og der prøves med en lidt anden typografi, så uens versaler i overskrifter undgås, hvilket ses tydeligt i header og footer.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Så ses rollelisten udvidet med, hvad jeg lidt provokativt vil kalde spalteredaktører, tre ialt. Det tegner godt, og min lille provokation er i virkeligheden ønsketænkning, der går på en sammenhængskraft mellem vedtægterne, foreningens struktur, Billedbladet og hjemmesiden.
http://andersine.edr.dk/1237-2/

Værre gik det med kommentarerne. Dem, der var skrevet forsvandt. Både lykønskningerne og de mere kritiske. Men det går jo nok, da der endnu ikke ses udmelding om et stærkt brugerstyringsredskab med inkorporeret DNA si.
Værre er, at der stadig ses problemer med typografiens versaler i overskrifterne. Om det kan skyldes, at den nuværende er låst til det anvendte theme, har jeg ikke undersøgt, men er dette tilfældet ville jeg hurtigst muligt skifte theme eller gå i gang med at udvikle lokalt. Det sidste, udvikle lokalt, kan godt lade sig gøre, men kan give problemer i forbindelse med de utallige opdateringer WordPress er udsat for.
Den i forrige indlæg omtalte uudfyldte billedramme ses stadig her:
http://andersine.edr.dk/oz-2/
den går næppe væk af sig selv. Hjemmesider har det med at et enkelt klik adskiller succes fra fiasko.
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ1FF »

Hej Allan

I går formiddag postede jeg et indlæg på EDR.DK. I aftes kunne jeg så konstatere at det var gone by the wind. Jeg tvivler på at manden for bordenden allerede har haft held til at få installeret sit DNA-filter, så indlægget er nok bare forsvundet i forvirringen med at få alle de nye medarbejdere sat i gang med at få EDR.DK til at ligne OZ.

Umiddelbart vil jeg mene, at det var vigtigere at få sikkerhedscertifikatet til at virke. Dette burde i flg. manden for bordenden ikke være noget problem, når man holder til hos Hetzner, som 31% af anmelderne på Trustpilot mener, at man skal holde sig langt væk fra.

Nu er medlemsmøderne i maj blevet aflyst. Venter spændt på, hvad man har tænkt sig i forbindelse med det kommende valg. Hvis ikke man hurtigt får noget i gang omkring information og debat på hjemmesiden, så vil der helt sikkert starte noget på alle de andre medier, som manden for bordenden ikke kan kontrollere med sit DNA-filter. F. eks. her.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Hej Kjeld

Det manglende sikkerhedscertifikat har for tiden ikke den helt store betydning for den almene bruger. Med for dem, der nørkler med hjemmesiden kan det manglende certifikat betyde, at deres brugernavne og adgangskoder lettere kan aflures, og resultatet blive, at mange timers arbejde igen forsvinder som dug for solen. Men jeg ser nu en større fare for, at en af dem med det rette DNA får nok, og trækker bundproppen.

Jaså, medlemsmøderne er aflyst. Derved er der grobund for at antage, at næste skud på stammen bliver aflysning af selve valget, hvorved RM og manden for bordenden bliver siddende en valgperiode til.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz1iky »

Hej Allan, OZ7XF
OZ7XF wrote:
at en af dem med det rette DNA får nok, og trækker bundproppen.
Har du fundet de objektive test-kriterier, eller resultat-tabeller?
Eller kender nogen navnet på DNA testen som anvendes, hvis der anvendes nogen ?
Jeg søger stadigvæk efter dem, så jeg kan se hvorfor man er blevet erklæret "dårligt DNA", uden yderligere dokumentation herfor.

VY 73 til stort set alle, bort set fra en lille udsøgt skare der slipper for min hilsen.

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ1FF »

Jaså, medlemsmøderne er aflyst. Derved er der grobund for at antage, at næste skud på stammen bliver aflysning af selve valget, hvorved RM og manden for bordenden bliver siddende en valgperiode til.
Man slipper under alle omstændigheder for at skulle besvare en lang række pinlige spørgsmål om hvorfor EDR.DK blev skyllet ud med vaskevandet.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: ons apr 08, 2020 11:31 Har du fundet de objektive test-kriterier, eller resultat-tabeller?
Nej for pokker, jeg benytter mavefornemmelse. Og lur mig om ikke foreningens DNA smølf gør det samme. Det uforklarlige er, at vi ikke kommer til samme resultater.

Andre steder anvendes DNA med variabelt Q. Det pågår for tiden i vid udstrækning på foreningens salgsanneks, Brugtgrej.dk. Et tydeligt eksempel herpå ses i denne tråd, hvor man ser gentaget brud på det sites nye retningslinier for god opførsel, og hvor der ikke gribes ind med 3 måneders karantæne overfor misdæderen:
http://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode=thread&obj=81507

vy 73
oz7xf, Allan
Låst