ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Hej Michael

Måske du snart får en henvendelse om:
OZ5WU skrev: ons mar 04, 2020 14:24 De må gerne låne skabelonerne fra OZ1AHV’s regering incl den gode demokratiske hjemmeside med nyt skapere skin, men kun forudsat der er åbne vinduer hvor ALLE kan se hvad der foregår
det virker nemlig som om foreningens professionelle hjemmeside er gået ud af sit gode skin for tiden:
e100.jpg
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ1FF »

Hej Allan
e100.jpg
e100.jpg (7.57 KiB) Vist 10785 gange
Ud fra billedet kunne det se ud til, at hjemmesiden ligger hos UnoEuro, som nu hedder Simply.com. Jeg er selv kunde der, og kan ikke se, at de skulle have serverproblemer. EDR.DK benytter heller ikke UnoEuros navneservere som f.eks. ns1.unoeuro.com. Ved søgning kan man se, at EDR.DK bruger ns1.gratisdns.dk.

Hvis hjemmesiden havde ligget hos Simply.com, så havde den for længst været i luften igen. Se her fra deres kontrolpanel:

Genskabelse af filer/data

Vi garanterer at vi altid har en backup af vores servere, og dine data. Vi tager daglig backup af alle servere, og disse backupdata gemmes flere uger tilbage, så der er god chance for at vi kan finde dine data frem igen, hvis du er kommet til at slette dem.

Se mere under "Website" i vores kontrolpanel ved at klikke på "Genskab data".

Det er muligt selv at genskabe mapper/filer og/eller en database gratis. Da genskabelse af mails, enkelt-filer og specifikke database-tabeller er en manuel proces, koster dette et lille gebyr på 25 EUR, såfremt kunden selv er ansvarlig for datatabet.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7c »

Hej
Ja det kører sikkert godt for EDR !

Jeg har kun selv erfaring fra min QSL database under www.ddxg.dk/oz7c
Men der er heller ikke problemer med at ikke alle kan læse alle data !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Hej Kjeld

Jeg har været kunde hos UNOEURO i mange år, og har endnu ikke oplevet at skulle genskabe data.
Navneskiftet til simply.com har forøvrigt ikke påvirket min adgang, og om det skriver Simply således:
Rent teknisk er du velkommen til at skifte til at bruge mail.simply.com og smtp.simply.com i dine mailprogrammer, men vi vil selvfølgelig sørge for, at alle unoeuro.com-hostnavne og -services vil fortsætte med at virke.
Jeg er forresten ikke sikker på, at foreningen stadig har deres web kørende fra Simply. Mig bekendt skiftedes til et gratis sted.

Skulle det ske, at de ikke kan samle deres site op, er det vel noget af det bedste, der er sket. For så får de ryddet op i deres rodede site.
Brugeravatar
oz1bv
Indlæg: 100
Tilmeldt: man nov 23, 2009 13:09

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz1bv »

Jeg forstår slet ikke at edr.dk kan være så "langt" nede at man ikke formår at få et alternativt setup i luften i løbet af et antal timer.

Der er der noget gratisdns.dk involveret. Prøv at slå edr.dk op med nslookup.
MX (Mail eXchanger) recorden peger på one.com, men edr.dk bor hos larsendata.dk, som når man følger flowet ender hos, ja gæt - gratisdns.dk. Firmaet er tilbyder hostning og her har man måske valgt for billig en løsning.

Unoeuro, nu Simply, er vist ikke involveret i edr.dk - og var de, er min erfaring, at der ikke ville gå særlig lang tid inden alt var oppe igen.
One.com er vist i samme liga som Simply. Hvorfor man ikke placerer web- og mail services samme sted er besynderligt. Man får regninger fra 2 hostingformaer, men kunne nøjes med ét! Det hele virker amatøragtigt, på den kedelige måde :-(

@Kjeld: Den URL du viser er vist "Jens Vejmands" eget site som han delvist har rettet DNS'en over mod.


➜ ~ nslookup
> set type=any
> edr.dk
Server: 192.168.1.1
Address: 192.168.1.1#53

Non-authoritative answer:
edr.dk mail exchanger = 10 mx1.pub.mailpod4-cph3.one.com.
edr.dk mail exchanger = 10 mx2.pub.mailpod4-cph3.one.com.
edr.dk mail exchanger = 10 mx3.pub.mailpod4-cph3.one.com.
edr.dk text = "v=spf1 mx ~all"
edr.dk
origin = ns1.gratisdns.dk
mail addr = hostmaster.gratisdns.dk
serial = 2020030808
refresh = 14400
retry = 3600
expire = 2419000
minimum = 43200
edr.dk has AAAA address 2001:67c:3c0:12::53
Name: edr.dk
Address: 185.10.10.80
edr.dk nameserver = ns3.gratisdns.dk.
edr.dk nameserver = ns1.gratisdns.dk.
edr.dk nameserver = ns5.gratisdns.dk.
edr.dk nameserver = ns4.gratisdns.dk.
edr.dk nameserver = ns2.gratisdns.dk.

Authoritative answers can be found from:
ns1.gratisdns.dk internet address = 217.61.111.93
ns2.gratisdns.dk internet address = 185.10.10.53
ns3.gratisdns.dk internet address = 185.43.209.139
ns4.gratisdns.dk internet address = 62.61.159.230
ns5.gratisdns.dk internet address = 45.76.144.57
ns4.gratisdns.dk has AAAA address 2001:14d0::4
ns5.gratisdns.dk has AAAA address 2001:978:2:6f::1f:53
>
Vy 73 de OZ1BV, Brian
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ1OXQ »

Min viden om IT osv. herunder hjemmesider, opsætning af sådanne osv. osv. er mangelfuld, jeg har ej heller ingen interesse deri. Også jeg undrer mig over de problemer EDR på det IT mæssige område tydeligvis har. Der må være EDR medlemmer der kan håndtere den slags. Har I rettet henvendelse til EDR´s formand, HB eller REP. om problemerne?
Brugeravatar
oz1bv
Indlæg: 100
Tilmeldt: man nov 23, 2009 13:09

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz1bv »

Nu kan de jo læse med her :-)
Da EDR fravalgte de frivillige kompetente ressourcer havde de vel en nødplan? Nååå nej, NOT!
Vy 73 de OZ1BV, Brian
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ1OXQ »

En ting er et åbent brev på et forum, noget andet er en direkte henvendelse.
Brugeravatar
oz1bv
Indlæg: 100
Tilmeldt: man nov 23, 2009 13:09

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz1bv »

Så kan du jo gøre din forening opmærksom på det muligvis relevante skriv her! Jeg vil ikke spilde flere ressourcer på EDR!
Vy 73 de OZ1BV, Brian
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ1OXQ »

Min forening?
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ1FF »

Der må være EDR medlemmer der kan håndtere den slags. Har I rettet henvendelse til EDR´s formand, HB eller REP. om problemerne?
Ja, der er helt sikkert EDR-medlemmer, som har kendskab til IT. Men med den attitude, som den nuværende bestyrelse har udvist over for disse mennesker, så står de ikke i kø for at hjælpe.

Når barnet nu er landet i brønden, så må man hjælpe sig selv. Noget kunne tyde på, at man er ved at vågne op. Men der er lang tid til april.

Fra referat fra HB-mødet 2020-03-07:
Hjemmesiden.
Vi er som forening i en udsat position i forhold til hjemmeside og hosting. Kun én webmaster og
kun én person, som står for driften af vores server, er for sårbart. Der skal findes en løsning (evt.
betalt), således at foreningen bliver sikret en stabil drift og vedligeholdelse af edr.dk.
Jørgen undersøger, hvad vi kan gøre og kommer med et forslag senest til næste HB-møde i april.
Man kan jo undre sig over hvorfor EDR egentlig har en EDR-hjemmeside. Den er en stor rodebunke og stort set ubrugt af medlemmerne, hvoraf mange kigger ind dagligt fort at se, at der endnu engang intet nyt er. Hvorfor disse ikke brokker sig er mig en gåde.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
oz1bv
Indlæg: 100
Tilmeldt: man nov 23, 2009 13:09

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz1bv »

De tidligere progressive og aktive medlemmer har forladt skuden.... De som er tilbage sidder blot og venter på at skuden synker. De har nok næppe checket om der er redningsbåde nok!
Vy 73 de OZ1BV, Brian
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7c »

Hej
Den der betale for musiken bestemmer ogå
edr's web page er ikke prioteret som vigtig af ledelsen i EDR
Det er en Avis på papir der har første priotet !

Og alle andre foreninger er på vej væk fra papir til kun at have data på web page
Det er billiger og fejl kan rettes fra dag/dag !

Yes boys det kører virkelig for den gamle dame.

73 Boye
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz1iky »

God morgen

Var måske nemmere at køre lidt mere radio, end at spilde ens gode tid på
foreninger og/eller personer, som ikke er værd at spilde ens gode tid på ?

Jeg ved godt at nogen af den slags personer altid helst ser sig selv i frontlyset.
Selv om de egentlig mere er lyse-slukkere end godt er.

VY 73 til stort set næsten alle

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Det, der virkelig kan undre, er, at foreningen ikke benytter deres Facebook side i denne svære tid. Som en helt speciel service kommer her dens adresse, hvis de skulle have glemt den:
http://da-dk.facebook.com/edr.dk/
Låst