ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Også god morgen herfra
oz1iky skrev: ons mar 11, 2020 7:11 Var måske nemmere at køre lidt mere radio...........
Jeg har aldrig kørt så meget radio som nu. Måske det hænger sammen med, at mit stueorgel, står lige foran mig, når jeg kører radio.
Det har intet at gøre med, at nogen mener, at jeg kan multitaske. Det rygte vil jeg gerne mane i jorden.
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ1FF »

Det, der virkelig kan undre, er, at foreningen ikke benytter deres Facebook side i denne svære tid. Som en helt speciel service kommer her dens adresse, hvis de skulle have glemt den:
http://da-dk.facebook.com/edr.dk/
Hej Allan

Den nævnte fjæsbogside ligner mest en reklamesøjle for en papirpublikation, så det går nok ikke at bruge den til andre formål.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ5WU »

Herr Vagn Jensen, OZ1OXQ

Nu er De her gudhjælpemig IGEN med Deres komplet ligegyldige VRØVL
Min viden om IT osv. herunder hjemmesider, opsætning af sådanne osv. osv. er mangelfuld
Deres generelle uvidenhed om ALTING behøver De IKKE at fremture med her på dette seriøse forum Herr Jensen!!
Vi er sgu ganske ligeglade - som i HELT ligeglade
En ting er et åbent brev på et forum, noget andet er en direkte henvendelse
Tror De virkelig selv på at jeg "nøjedes" med at slå brevet op her - Næh NEJ Herr Jensen, den aldeles "unævnelige foreningens" styrende organer har skam modtaget skrivelsen inden den blev offentliggjort her - Hvad FANDEN regner De med Herr Jensen
Min forening?
JA det er vel "Deres" forening i Deres fantasi, siden de så ofte har holdt "Heksegilde" sammen med Mester og Geniet fra den Blå Lagune. Hvor De har haft ganske travlt med at udbrede kendskab til sager, der ikke er offentligt tilgængelige m.v.

Herr Vagn Jensen, kunne de ikke "nøjes" med at besvare de to ganske simple spørgsmål der er blevet Dem stillet ved efterhånden mange lejligheder??
Deres selvpromoverende infame adfærd er "lidt" trættende… Så STOP NU Deres eskapader..
Gå ud og se om De kan huske hvor De har lagt Deres DX gaffel og skulle det lykkes Dem at finde den, kør noget GOD RADIO, gerne uden pralerier i andre gode folks tråde.
Jeg opretter gerne "Under Uret" til Dem, så kan de boltre Dem der HELT ALENE, bare husk at §268 også gælder der..

N.B. Skulle de føle Dem fristet til at klage Deres nød til Deres højtestimerede VINKELSKRIVER, So be My guest..
Der er oprettet et dossier med billedklip og lydklip af Deres gøren og laden, så et hvert forsøg på at fremstille Dem selv som den forfulgte uskyldighed vil slå FEJL - MEGET FEJL
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ1FF »

Lige modtaget denne mail fra EDRs formand:
Kære RM og lokalafdelinger

Som I nok har erfaret er EDRs hjemmeside i øjeblikket ude af drift.
Fejlen er tilsyneladende en hardwarefejl på den dedikerede server, der står i Tyskland.
Vores webansvarlige har endnu ikke haft mulighed for, at foretage avancerede rutiner på serveren, såsom upload af backup.

Vi arbejder på at få løst udfordringen så hurtigt som muligt.

Vy 73 / med venlig hilsen
Jan Anderschou - OZ3QY
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
oz1ahv
Indlæg: 52
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 7:32
Geografisk sted: Borup Sj

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz1ahv »

Hej Kjeld

Tak for info, tænker om ikke det ville være en ide og løse den (avancerede) hardware fejl først, så er det måske muligt at udføre avancerede backup upload efterfølgende.
vy 73 de oz1ahv Finn
Handlinger har konsekvenser
Brugeravatar
oz1bv
Indlæg: 100
Tilmeldt: man nov 23, 2009 13:09

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz1bv »

Failover er et kendt begreb i de IT kredse jeg færdes i :lol:
Det koster naturligvis og i de seriøse kredse er det er ultimativt punkt i en veldefineret driftstrategi.
Vy 73 de OZ1BV, Brian
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Mon ikke det var bedre og det billigste for foreningen, at den webansvarlige fik lov til at klikke på ONE.COMs installation af WordPress, og starte forfra med samme gratis skin som tidligere.
Alternativt er der jo den mulighed at bruge udsparelsen fra bladet på et professionelt codehouse således, at formanden kan koncentrere sig om selve indholdet. Det var vel det, den ene af visionerne i ver. 3.0 gik ud på.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7c »

Hej Alan
Ja det er altid er godt spørsmål om webhotel kan blive for biligt ? Gratis !

Jeg tror nu ikke på den forklaring fra Diktatorn fra EDR "hardwarefejl"
ned det er vist en bevist handling fra ledelsen måske for at manupulere
på det komende valg til RM !

Bare en tanke ?
Du kan få en webhotel løsning fra 7.5 Kr/md og det ser ud til at EDR ikke har råd til at skifte ?
De har sikker styr på det i deres papir avis.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Hvis man holder sig til DATA Madsens standardpriser vil man se, at det på igen måge er gratis, Og når man kikker nærmere efter og sammenligner med andre hoteller, vil jeg påstå, at det er helvedes dyrt i forhold til, hvad man får:
http://web.gratisdns.dk/hosting/webhotel/
Om det så er noget af det, foreningen har kontraheret med, ved jeg ikke.

Med hensyn til det kommende valg vil der sikkert komme en del konspirationsteorier. Den største bliver nok, at valget ikke bliver afholdt, idet kun én stiller sit kandidatur til rådighed som formand, hovedredaktør og DNA expert.
Brugeravatar
oz1bv
Indlæg: 100
Tilmeldt: man nov 23, 2009 13:09

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz1bv »

Om det er en bevidst og planlagt handling at edr.dk er nede vil jeg undlade at svare på. Men - at man ikke har fået noget i luften endnu virker meget underligt. Webmaster har vel en backup i eget hus som kan søsættes et andet sted? Måske har webmaster ikke styr på noget som helst?
Vy 73 de OZ1BV, Brian
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ0J »

oz1bv skrev: lør mar 14, 2020 13:29 Men - at man ikke har fået noget i luften endnu virker meget underligt
Den server må være meget avanceret, siden man ikke kan indlæse en backup.

Jeg er glad for, at jeg ikke har proppet penge i cirkus EDR i år, for det er da mere end spild af penge.

Det bliver spændende at læse om en (sø)forklaring fra ledelsen - altså når der en gang kommer en hjemmeside.

der er 17 dage til download af OZ - man må håbe, at hjemmesiden kører til den tid.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ0J »

server.PNG
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ0J »

server2.PNG
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
5p1p

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af 5p1p »

Den hr. Vagn Jensen OZ1OXQ

Som sagt mange gange, så bedes De venligst holde Dem væk fra 3630 Kl. 1000.
De og Deres medløber, skal ikke få held til også at ødelægge vores gode og hyggelige QSOer.
Som De og Deres medløber fik på 3712 Kl. 1000 og kl. 1300.

Men så er det om De fatter det, ellers må man jo skrive til Deres Advokat i Ribe / Esbjerg, så er det om han kan banke det ind i Deres hoved, men man kan jo kun håbe.

Så er det om han vil tro på noget, som ikke er UTROVÆRDIGT, eller mangel på SANDSHEDSBEVIS.

Men De kunne jo forsøge, at finde Deres papir på Deres store uddannelser. så De kan fremlægge SANDHEDSBEVISER, HVIS DE KAN--

Vy 73 til næsten alle

Glemmer DU-- så husker nettet alt
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Åh, arbejdsro. Det er vist en undskyldning for at ville for meget selv. En særdeles uholdbar disposition for enhver formand for en organisation.
Låst