ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
oz1bv
Indlæg: 100
Tilmeldt: man nov 23, 2009 13:09

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz1bv »

Rigtige mænd spiller, hverken golf eller besværes med backups. Det har vi folk til.
Den med golf vil jeg godt anfægte :D
Vy 73 de OZ1BV, Brian
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ1FF »

Jeg spiller ikke golf, da jeg har folk til det grove. :D
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

oz1bv skrev: fre mar 27, 2020 8:39 Den med golf vil jeg godt anfægte :D
Pas på, jeg har flere timer på golfbanen end de fleste. Jeg fik endda penge for det. 8)
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: tors mar 26, 2020 17:09 Endnu et fremskridt.
Nu kan EDR.DK tilgås med og uden s i https.
jeg vil stadig overveje, om man skal logge ind som medlem.
edr-usikker.png
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Hej Jørgen

Prøv at ryste småkagerne og gemte web-sider ud af din PC. Jeg tror, at det hjælper.

Hm, det hjalp mig at tage brillerne på. Du har ret. Det er ikke godt nok, endnu.
Senest rettet af oz7xf fre mar 27, 2020 17:40, rettet i alt 1 gang.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7c »

Hej

Ja det er så stadig spørsmålet "Are the club house open or closed"

73 Boye :(
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

oz7c skrev: fre mar 27, 2020 15:27 "Are the club house open or closed"
http://youtu.be/REJuYWKkBs0?t=38

oz7xf, Allan
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

I går forsvandt så den flotte visning af OZ og blev erstattet af en simpel tekst:
Kommer snart EDR.DK
Selve fraværet af billedet af et OZ kan man som vanlig, grundet den ikke eksisterende information, kun gisne om, og sådanne gisninger vil jeg overlade til læserne velvidende at gisningerne derved bliver mange og vil med stor sandsynlighed stritte i utallige retninger.

Selve den nye tekst er ret interessant, idet den ikke siger noget om, hvornår. Det kan blive om 5 minutter eller om mange dage, måske år.

På Facebook fremtræder denne oplysning, dateret 26/3:
Screenshot_2020-04-01 Experimenterende Danske Radioamatører.png
Screenshot_2020-04-01 Experimenterende Danske Radioamatører.png (9.59 KiB) Vist 9544 gange
Jeg kan kun opfordre alle til at følge den angivne link, hvis man vil følge udviklingen. Indtil videre vil jeg tillade mig at kalde det en afvikling, man er vidne til, nu da det flotte billede af et OZ er væk.

Interessant bliver også, hvorledes download af OZ vil blive. Dels med hensyn til om 2 års reglen stadig eksisterer, og dels med hensyn til oprettelse af login for medlemmer, da jeg formoder, at de gamle logindata er røget ud med badevandet.

oz7xf, Allan
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Hvilken fremdrift:
Screenshot_2020-04-01 WordPress › Fejl.png
Screenshot_2020-04-01 WordPress › Fejl.png (2.78 KiB) Vist 9526 gange
Derudover pusles der med at installere Word Press oveni Word Press.

Men til sidst lykkedes det. Hurra for det.

http://www.youtube.com/watch?v=XLZxWhz1DKQ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Da man ikke længere kan snage i den gamle hjemmeside, der meget passende fik forfald, kan man jo ligefrem vende tilbage til et af trådens hovedemner:
OZ5WU skrev: ons mar 04, 2020 14:24 HVIS Deres ønske om at få lokalafdelinger til at tilslutte sig EDR igen, er den ekskluderende tilgang De lægger for dagen IKKE vejen.
og ved at bruge lidt tid på den nye hjemmeside kan man i "Godt gemt" konstatere, at kun 50% af lokalafdelingerne mødte op til de gennemførte 3 informations- og koordinationsmøder landet over. Man kan samme sted i "Godt gemt" læse om disse møders succes ved anvendelse af superlativer såsom positive og konstruktiv stemning og tro på, at man kan påvirke udviklingen i den rigtige retning, hvad den så end måtte være. Jeg må i stedet opfatte læsningen som endnu en tur i ballon, varmluftballon. For det må være at stikke både sig selv og medlemmerne blår i øjnene at mene, at man er godt på vej, når så mange ikke møder op, og hvor en af hovedårsagerne til det ringe fremmøde måske kan skyldes denne læsning i "Godt gemt":
Vi inviterede bestyrelsesmedlemmer, der er personligt medlem af EDR. Selvom dette ikke er et formelt krav, så er det jf. vedtægterne noget man bør være. Det har ikke betydning for den daglige drift af en lokalafdeling, men det vægter, når man skal være ambassadør for EDR. Kort fortalt er det svært, troværdigt at opfordre andre til, at blive medlem i EDR, hvis man selv har fravalgt det.
Denne problemstilling har luret under overfladen i en årrække, men nu har vi sat fokus på det og med rigtigt godt resultat.
Dette kup på vedtægterne skal åbenbart være fremtidens EDR. RM vågn dog op! Pas Jeres arbejde - før tilsyn med formandens gøren og laden. Det at overholde vedtægter er det første, der skal til for at styrke medlemstallet i foreningen. Der var indtil flere lokalafdelinger, der ikke kunne deltage i mødernes konstruktive debat grundet det til lejligheden opfundne adgangskrav. Ikke flere ture i varmluftballonen, tak!

Og til medlemmerne: Vågn dog på! Det er valgår! Ikke flere ture i varmluftballonen, tak!
Denne problemstilling har luret under overfladen i en årrække, men nu har vi sat fokus på det og med rigtigt godt resultat.
50% er det et godt resultat. Det er i min optik rigtigt dårligt, når flere gerne ville have deltaget!
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: fre apr 03, 2020 3:24
at kun 50% af lokalafdelingerne mødte op til de gennemførte 3 informations- og koordinationsmøder landet over.[/quote]

Jeg var en af dem, der tilmeldte mig:
oz3rin.PNG
oz3rin.PNG (7.56 KiB) Vist 9427 gange
Og jeg fik dette svar tilbage:
afslag.PNG
Jeg må så bare konkludere, at landsformanden ikke vil de EDR lokalafdelinger, der ikke lige har en bestyrelse, der er medlem af landsforeningen. Lokalafdelinger inkl. dem, der ikke deltog, har mig bekendt ikke modtaget et direkte referat.
referat.PNG
oz7xf skrev: fre apr 03, 2020 3:24 RM vågn dog op! Pas Jeres arbejde
Bestyrelsen i EDRs lokalafdelinger skal have ros for, at de kunne mønstre over 50% af lokalafdelingerne i landet. Det er da bedre, end de RM'er, der blev væk til områdemøderne i efteråret 2019. Her var fraværet over 50%, og i 4 ud af 5 regioner ville man slet ikke mødes med medlemmerne om RM-pakken. Hvilken entusiasme.
oz7xf skrev: fre apr 03, 2020 3:24 Og til medlemmerne: Vågn dog på! Det er valgår! Ikke flere ture i varmluftballonen, tak!
Endnu bedre. Stil op til RM og gør en indsats, så EDR igen kan blive et godt sted at være medlem af.

P.T. har EDR ikke det DNA, jeg vil satse min tid som aktiv radioamatør på.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: fre apr 03, 2020 7:18 Jeg må så bare konkludere, at landsformanden ikke vil de EDR lokalafdelinger, der ikke lige har en bestyrelses, der er medlem af landsforeningen.
Jeg kan da også tilslutte mig den citerede delkonklusion, samt bemærke, at det før i foreningen er set, at en formand har forsøgt sig med at blande sig i anden forenings indre anliggender. Det endte som flere bekendt mildest talt elendigt med en større retssag.

Det er muligt, at formanden i betydningen vi, er enige om, at ledelsen i lokalafdelingerne alle skal være medlemmer af EDR for at repræsenterer EDR. Men mig bekendt har sådanne drøftelser ikke været fremlagt i den lovgivende forsamling, RM. Om det har været oppe ved et bestyrelsesmøde er også tvivlsomt, idet jeg ikke erindrer en dagsorden derfor.
Selve formandens udsagn er tilmed det rene vrøvl og kan givetvis have baggrund i, at formanden ikke i forvejen bryder sig om visse personer.

Men formanden skal trods alt også have ros med på vejen. For en del af hans idérigdom, har han netop fra gruppen af frafaldne. Dem, som han afviser i dag. Det eneste, som vist ingen havde fantasi til at forestille sig, er den ligegyldige omlægning af OZ.

Jeg tvivler stærk på, at formanden i betydningen vi, er villig til at opgive sin indledte hetz mod ledende medlemmer af visse veldrevne lokalafdelinger. Mit forslag for at komme videre i god og fornuftig orden er, at alle lokalafdelinger samles til drøftelse af formandens forsøg på indblanding i visse lokalafdelingers indre anliggende. En sådan drøftelse må for tiden foregå på Skype eller lignende, da højere magter har besluttet forbud mod forsamlinger over 10 personer. Hvad jeg ikke lægger op til i første omgang er, at lokalafdelingerne trækker sig fra tilknytningen til EDR. Men en kraftig henstilling til formanden om at blande sig udenom lokalafdelingernes indre anliggender, overholde EDRs vedtægter ved uden skelen til medlemsforhold af EDR at invitere til samarbejde.

oz7xf, Allan
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ1FF »

Hej Allan

Hvad der ikke fremgår af referaterne fra informations- og koordineringsmøderne er, at formanden på mødet i Sønderborg forkyndte, at EDR skam repræsenterer ALLE danske radioamatører. Hermed mente han formodentligt også de 4/5, som ikke er medlemmer af foreningen. Som du tidligere i tråden har citeret, så mener han, at dette problem er der nu sat fokus på:
Denne problemstilling har luret under overfladen i en årrække, men nu har vi sat fokus på det og med rigtigt godt resultat.
Hvori det gode resultat ligger, det står ikke helt klart, da formanden, både før og efter han blev valgt, har arbejdet aktivt på at opdele danske radioamatører ud fra en af ham fast DNA-kode. Hvad denne kode så end består af, så er det soleklart, at det kommer der ikke noget godt ud af.

EDR har de sidste mange år ikke formået at blive det samlende organ for amatørradio i Danmark. Med den nuværende ledelse, RM samt HB, er der heller ingen chancer for, at dette skulle blive til noget. Eneste chance er en troværdig ledelse, hvis en sådan kan findes, samt HELT nye og simple vedtægter.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Hej Kjeld
OZ1FF skrev: fre apr 03, 2020 8:53 Eneste chance er en troværdig ledelse, hvis en sådan kan findes, samt HELT nye og simple vedtægter.
Jeg er helt sikker på, at det godt kan lade sig gøre at finde en tro og værdig ledelse, hvis man kikker sig om i lokalafdelingerne, der vil være den fremtidige overlevelse for en landsforening. Hvad er f.eks DBU uden spillere ude i klubberne andet en en samling ledelsesivrige personager, hvis fornemmeste opgave er at puste med vattotter over et blankpoleret bord.
Lokalafdelingerne er nøglen til succes. Efterslæbet, dem der af mange forskellige årsager ikke vil være medlem af en lokalafdeling må så passende tegne abonnement på landsforeningens blad i indtil videre udelukkende i papirformat. Adgang til landsforeningens styrende organer fås udelukkende gennem medlemskab af en eller flere lokalafdelinger. Derved er formandens brøler løst på en passende og fremtidssikret måde, og nyStart er nærlig en realitet.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz1iky »

God glimragende og smuk solskinsdag til alle læsere, og ikke-læsere.

Allan og Kjeld,
Jeg tror måske man skal passe på med at tage de her forskellige test for alt for gode vare?
Specielt resultaterne af dem kan jo være i den grad misvisende, har det vist sig.

Senest her til morgen har man i flere af de anerkendte og respekterede landsdækkende avis-medier kunne læse at der åbenbart har været problemer med bestemte typer "Corona-test".
Man har testet en række mennesker for negative - altså som værende ikke-smittet - og ladet dem ind i kritiske områder på mindst ét sygehus.
De anvendte test viste sig at være fejlbehæftede. Man har derfor ladet personer komme ind i de områder.
De var så i virkeligheden "positive", altså smittet.
Med det resultat at nu er medarbejdere og frivillige i de(t) område(r) også blevet smittet.

Så det kunne jo være lidt interessant at få at vide hvilken konkret DNA test der anvendes i EDR's ledelses-regi for at afgøre hvem der har det DNA der kan bygges videre på - og hvem der ikke har det (underforstået, det dårlige DNA)?
Mon den er fejl-fri? Og hvad er det for et resultat den viser, når den viser noget?
Samt hvilke objektive kriterier er der opstillet for selektering til de to forskellige DNA-grupper?

Og omkring den med informations- og koordineringsmøderne, samt område-møderne, kom jeg til at tænke på en god bog jeg har læst. Det her er så ikke at forstå som at jeg sætter lighedstegn med EDR og dens ledelse her, og det jeg har læst.
Men blot et udtryk for at jeg kom til at tænke på et par ting der står i bogen da jeg læste det som I skriver i jeres indlæg.
(man er jo nødt til at skrive den slags "Disclaimer", så man ikke igen-igen bliver erklæret dårligt DNA på grundløst og udokumenteret grundlag)
"Kan læseren komme i tanken om betydelige forandringsprojekter, der er igangsat og forsøgt gennemført ved, at hundredvis af medarbejdere er ført gennem plenummøder, seminarer, kurser m.m. af forskellige slags? Hvor ledere, konsulenter, journalister, tekstforfattere, ledelsesklovne m.fl. har forsøgt at sælge budskabet på de mest udsøgte måder, men uden at virksomhedens egen topledelse har arbejdet med sin egen tænkning, sine egne fordomme, sin egen ledelsespraksis, sine egne ledelsesprincipper og sine egen måde at "tænke forandring" på? Uden at der er blevet taget fat på de forbudte diskussionsemner i organisationen, og uden om nogen har spurgt, om man endnu en gang blot angriber symptomer og ignorerer de dybereliggende årsager og fænomener? "
Kilde:
Ledelse af forandring, Steen Hildebrandt (Professor i organisations- og ledelsesteori) og Søren Brandi (Direktør i Hildebrandt & Brandi A/S),
Børsens Forlag (2005) ISBN-10: 87-7664-048-5

I samme udmærkede bog, og de tilhørende værker der refereres til, gøres der meget ud af åbenhed og ærlighed som et væsentlig punkt for at en forandring eller transformation overhovedet kan lykkes. Både i dagligdagen men ikke mindst i al slags kommunikation internt i organisationen.
Og i den akademiske verden er størrelsen "organisation" mange ting; en forening, en virksomhed, en styrelse eller et departement, o.s.v..

Som sagt, blot et par ting jeg kom i tanken om da jeg læste jeres indlæg.


VY 73 til stort set næsten alle, og pas på jer selv i disse tider.


Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Låst