ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af Rimax_15 »

oz7xf skrev: fre apr 17, 2020 22:21 Der skal ikke herske tvivl om, hvor det stof, man leder efter, befinder sig.

Det er der vist ikke den helt store logik i, hvorfor jeg på et senere tidspunkt vil lave en online "vejviser", således at alle kan finde det, de søger efter.
Hvis det er nødvendigt er det ikke en særlig god side.
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Rimax_15 skrev: lør apr 18, 2020 7:15 Hvis det er nødvendigt er det ikke en særlig god side.
Det kan du selvfølgelig have ret i. Det var overhovedet ikke faldet mig ind.
Der hersker jo også den mulighed at telefonere til foreningens formand, der sikkert beredvilligt vil guide en den rette vej.
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af Rimax_15 »

oz7xf skrev: lør apr 18, 2020 7:58
Rimax_15 skrev: lør apr 18, 2020 7:15 Hvis det er nødvendigt er det ikke en særlig god side.
Det kan du selvfølgelig have ret i. Det var overhovedet ikke faldet mig ind.
Der hersker jo også den mulighed at telefonere til foreningens formand, der sikkert beredvilligt vil guide en den rette vej.
Flere af dem der laver hjemmesider, har vist aldrig fået "almindelige" personer til at prøvekøre
dem. Så bliver det mange gange sådan noget uoverskuligt noget.
Det kan man bla. se på flere offentlige sider.
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Der kan ikke herske tvivl om, at kært barn har mange navne:
intro 10.jpg
Det positive er, at der er begyndt at komme marginer.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Et af de helt store spørgsmål i forbindelse med medlemsudvikling er om landsforeningen har noget at brande sig med, og i givet fald om man kan visualisere dette i en hjemmeside.
Jeg vil ikke sige, at jeg er helt blank på området, men det er temmelig tæt på. Det eneste, som jeg faktisk kan få øje på, er QSL-centralen. Bladudgivelsen hænger imo i så tynd en tråd, at den næppe er værd at skænke for mange tanker i den forbindelse.

At forestille sig en supertanker lastet med radioteknisk viden kunne være optimalt, men den arv ligger godt nok mange år tilbage i 70erne, hvor man var temmelig tæt på, og alt ikke var centreret udelukkende omkring bladudgivelsen. Og netop det, at når viden går hånd i hånd med færdigheder øger det interessen for deltagelse.

Når jeg kikker på hjemmesidens skelet kan jeg finde elementer af supertankeren. Nu mangler så at få den lastet. Om supertankeren så præsenterer sig tilstrækkeligt godt på hjemmesiden til at brande landsforeningen, er jeg så ikke helt sikker på. Der tror jeg, at gruppen bag hjemmesiden med fordel kunne gå i tænkeboks, endnu en gang.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: fre apr 17, 2020 12:35
nu har jeg oprettet et link, og så fik jeg den her besked.

link.PNG

Så må vi se, hvornår der sker noget i den anden ende.
Der er gevinst :
http://bibliotekedr.oz5bir.dk/link-bibliotek/
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Når jeg kikker på Link-Biblioteket:
http://bibliotekedr.oz5bir.dk/link-bibliotek/
slår det mig, at der under Amatørradio optræder link til OZ1HQ.DK, altså til et site udenfor edr.dk. Brandingmæssigt er det noget rod medmindre radiostationen OZ1HQ ikke tilhører EDR, men en anden, eventuel en privat person. Hvad der er op og ned i det foretagende ved jeg ikke.
Hvis stationen derimod tilhører EDR vil jeg mene, at den skal optræde et andet sted på edr.dk.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Allerførst tillykke med de EDR blå afrundede knapper på forsiden. Jeg venter spændt på, hvilken farve knapperne i biblioteket bliver.

Også på et andet omtalt område er der sket forandring.
Linken i linkbiblioteket til OZ1HQ.DK er ændret til OZ1EDR.DK.
Hvorfor har jeg ingen anelse om. Det virker for mig noget galt, at OZ1EDR.DK ikke er anbragt under Region Sjælland, men de er nok noget for sig selv, deroppe i Hillerød.
Screenshot_2020-04-20 Link-Bibliotek – EDR BIBLIOTEK.png
I øvrigt venter jeg med spænding på de resterende lokalafdelinger opretter sig med et link, således at pladen bliver fuld. Og mon ikke, at der oprettes kasser, en til hver region.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz1iky »

Hej Allan

Jamen var det ikke også i gamle dage at Kongen gemte sig i (den gang) udkanten af byen?
Frederiksborg slot? https://dnm.dk/frederiksborg-slot/

Ikke at jeg tror det har noget med EDR Hilelrød at gøre.
Men et pudsig sammenfald er det da, ikke?

VY 73 til alle, men med udsøgte og udvalgte undtagelser.


Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Jeg er intet mindre end benovet over, hvor hurtigt, at regionskendskabet har slået til her:
Screenshot_2020-04-20 Link-Bibliotek – EDR BIBLIOTEK2.png
Havde egentlig håbet på en kort-løsning, men det kan være den kommer, når antallet af lokalafdelinger og deres geografiske placering bliver kendt.

Hej Kenneth

Hvilken udsøgt observationssans omkring de kongelige aftrædelsessteder, du lægger for dagen.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Jeg må sige, at det er noget af en evig opdateringsopgave, gruppen bag hjemmesiden lægger for dagen her:
http://edr.dk/2020/04/19/2576/
en del lettere og fuldt acceptabelt er at linke direkte til den myndighed, hvis resort det er, at formidle opdaterede oplysninger:
http://ens.dk/ansvarsomraader/frekvenser/radioamatoerer
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ5WU »

Hjemmeside sagaen er da virkelig ude i HAMPEN

Dén måde at spilede sin tid på - ER SYG OG ANSVARSPÅDRAGENDE

At copy - paste regelsættet fra bekendtgørelsen ind på edr.dk er simpelthen HOVEDLØST

Et godt råd: fjern alt det GØGL og læg et link til ENS side med reglerne!
Så er eneste vedligehold rettelse af link til info, når ENS opdaterer og det gør de!!

Den fornuftige del af RM og HB (hvis den da eksisterer) skulle hellere se til at få DNA uvæsenet slået ihjel - NU!!

Den fornuftige del af RM og HB (hvis den da eksisterer) skulle også se til at der blev røget reel fredspibe med de der er bleven udstødte med forkert DNA - gælder også de lokale klubber..
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Hej Michael

Jeg tror ikke, at man kan slippe af med DNA uvæsenet. Det har med meget få undtagelser været praktiseret siden foreningens start og kan bevidnes ved gennemlæsning af OZ.

Og ikke nok med det. Ud af det blå springer et menupunkt benævnt: "Vores Værdier" i øjnene.
http://edr.dk/vores-vaerdier/

Har man ikke allerede fået nok, kan man slå et slag forbi Code of Conduct:
http://edr.dk/2020/04/20/dx-code-of-conduct/

Med til herlighederne hører også hovedmenupunktet: "Om". Den har så som det eneste underpunkt: "Medarbejdere".

http://youtu.be/8TEHS69xgNs?t=187
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Med hensyn til at udtrykke "Vores værdier", kunne man tage udgangspunkt i skriften på væggen, som jeg har vredet ud af formandens skriftlige beretning til RM 2019:
En forening som EDR, skal så vidt muligt være baseret på frivillig arbejdskraft. Dette har vi realiseret omkring produktionen af OZ, hvor arbejdet i dag sker af kærlighed til vores hobby og til foreningen.
Dette fordrer samtidigt, at vi alle skal udvise meget større respekt for hinanden. Vi må ikke forvente, at frivillige kræfter lægger sig fladt ned og accepterer krav fra andre. Det gælder på alle områder og alle niveauer.
For er det netop ikke lige det, der er foreningens problem. Det, at formanden i en beretning freder de frivillige. Dem, der ikke er i stand til at arbejde med tilstrækkelig professionalisme, men mere meler egne personlige kager.

Skulle nogen være i tvivl, er det min opfattelse, at kan man ikke arbejde i en politisk styret forening eller organisation, er det ud af vagten. Og det uanset om man er på lønningslisten eller ej. Skaderne er nemlig lige store!

Men når jeg indleder med at ophøje citatet til foreningens værdier, mener jeg faktisk, at det burde man gøre. Så kan man se, hvad man går ind til af bøvl.
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ1FF »

Hvad blev der af de højt lovpriste fokusgrupper, som skulle erstatte den tidligere direkte kontakt med medlemmerne?

Mon de er blevet fortæret af en meget omtalt virus? Eller er de lagt på hylden sammen med alle de andre urealistiske idéer fra EDR 3.0?
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Låst