ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ5WU »

ÅBENT BREV

Experimenterende Danske Radioamatører
Att. Herr Landsformand Jan Anderschou

De har I den seneste tid afholdt et antal regionale møder med repræsentanter for lokalafdelingerne i de forskellige regioner, senest i Sønderborg.

Det er programsat at De afholder et ”regions” møde i EDR Birkerød torsdag d. 5. marts 2020, det er dog lidt underligt at De skøjter hen over region Sjælland selvom der er mindst 3 lokalafdelinger der er medlemmer i EDR og De i flg. raslen på vandrørene gerne ser alle lokalafdelinger som medlemmer i EDR.

Som medlem af EDR og som medlem af flere lokalafdelinger herunder OZ3RIN Ringsted, er det med STOR undren, at jeg nu modtager underretning fra afdelingens kasserer om at De afviser hans deltagelse i Deres møde d. 5. marts 2020? Med den begrundelse at kassereren i OZ3RIN, pt ikke er personligt medlem i EDR!

Undertegnede havde sammen med formanden for OZ3RIN planlagt at deltage i Deres møde i Birkerød, vi skulle mig bekendt være tilmeldt via vores regionale repræsentant OZ1RH, Palle.
Men med den approach De har til kassereren i OZ3RIN, vil det samme vel være gældende for formanden i OZ3RIN OZ1AHV Finn, som pt. ikke er EDR medlem og vel også for mig OZ5WU, Michael som er EDR medlem og formand for OZ8NST, der pt ikke er en EDR afdeling?
Vi ser ikke noget produktivt i at forsøge deltagelse under nuværende præmis..

Jf. EDR’s vedtægter er der IKKE krav om at bestyrelsesmedlemmer i en lokalafdeling skal være EDR medlem, håndhæves dette, må De vist se i vejviseren efter adskillige lokalafdelinger som pt. står på Deres liste. At vi så kan være enige om at det ville være optimalt om alle danske radioamatører støttede op om EDR, er en helt anden sag.
De har gentagne gange anmodet om at EDR skulle tales op, gerne i floromvundne vendinger, vel sagtens med det formål at få EDR i en positiv gænge!
Det er også ganske tydeligt som tilskuere på sidelinjen at De mangler hænder i lange baner til frivilligt arbejde i EDR.
Alligevel fortsættes en ekskluderende adfærd fra Deres side Herr Jan Anderschou. En uhyrlighed De faktisk startede med under Deres ”valgkamp”. En uhyrlighed der nu ovenikøbet har smittet flere af Deres HB-medlemmer, som har ganske travlt med at uddele venligheder og give ”specielt udvalgte” skylden for alt mellem himmel og jord! Sådan noget kan ikke skjules, røgen slipper ud hurtigere end lyset. Og JA der findes beviser for at DE helt bevidst ønsker at holde nogle helt specifikke personer udenfor, selvom disse har bidraget ganske væsentligt til EDRs medlemmer på en ganske positiv måde. Mange af disse personer bidrager i øvrigt ganske væsentligt og positivt til systemer benyttet meget af danske radioamatører. MON den adfærd fra Deres side giver positive toner i klaveret??

De kritiserer kritikere af den måde EDR køres på nu uden blusel, trods det FAKTUM at endog meget af det ingenting nuværende HB foretager sig sker under vedtægtsstridige forhold og UDEN en fornuftig orientering af EDRs medlemmer. Der er en UFATTELIG lukkethed i forhold til nuværende EDR-medlemmer, det er jo ikke ligefrem noget der trækker kunder i biksen! EDRs hjemmeside indbyder ej heller til at stige ombord på ballonen.

Den slags metoder giver ganske god plads til kritikernes skarpe og berettigede penne, trods Deres forhutlede forsøg på at styre begivenhedernes gang, den slags kaldes censur og ses altid nært forbundet til totalitære styreformer!
Vi er sikkert HELT enige om at den berettigede kritik, IKKE giver mange ny kunder i ballonen!

Så kan De spørge hvad der skal til?
• Efterlevelse af ordentlig moral og etik, vil være et godt sted at starte
• STOP for tilsvining af tidligere HB-medlemmer og andre der IKKE deler DERES mening
• ÅBENHED – ÅBENHED – ÅBENHED
• SANDHED – SANDHED – SANDHED

Disse elementer var hovednøglen til at ”folket” ser mere positivt på EDR i OZ1AHV’s regeringstid.

Der skal måske også ryddes ud blandt kupmagere og andre der ikke kan finde ud af at overholde de EDR-vedtægter der blev vedtaget i efteråret 2017

De må gerne låne skabelonerne fra OZ1AHV’s regering incl den gode demokratiske hjemmeside med nyt skapere skin, men kun forudsat der er åbne vinduer hvor ALLE kan se hvad der foregår

HVIS Deres ønske om at få lokalafdelinger til at tilslutte sig EDR igen, er den ekskluderende tilgang De lægger for dagen IKKE vejen.

Ligesom Deres lille forsøg på undergravende virksomhed, da OZ8NST med enstemmighed havde fravalgt EDR under interim ledelsen, skam er opdaget og billeddokumentation haves til at slippe løs på passende tidspunkt jo vist heller ikke er en farbar vej!

Det er meget muligt at Den adfærd virker i Skive og omegn, men i resten af landet får den folk og fæ til at holde sig væk…

Til HB og RM en afsluttende bemærkning
HVIS I fortsætter med at lade Landsformanden flyve på den nuværende kurs, ser det aldeles sort ud for en selvstændig radioamatørforening i Danmark i fremtiden

I må se til at vågne op og tage ansvar så EDR kan komme fremad igen – Hænderne står lige udenfor og venter.
MEN de kommer ikke hvis tilstandene i EDR forbliver at være værre end under ledelsen i HB2014-2016.

Mange af JER i RM har set hvilke positive vinde der blæste med åbenheden, HVORFOR sidder I og SOVER???

Vy 73 de OZ1AHV, Finn og OZ5WU, Michael
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7c »

Hej
ja det er jo intersandt EDR der gerne vil have flere medlemmer
opfører sig som herrefolket !
Den nuærende formand/HB/RM de er vist ved at save deres egne ben over,
det er vel deres belutning !
Disse hemlige foreninger bør man nok ikke tage alvorligt !
det næste bliver vel at de ikke kan foretage prøver til amatørlicens indefor Radio !

73 Boye også Ex. EDR medlem :D
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ0J »

nu skal "man" huske, hvad landsformanden skrev i seneste nr. af OZ (februar 2020)
positivEDR.PNG
Det står lidt i kontrast til den invitation, som samme landsformand sendte til EDRs lokalafdelinger. Der stod bl.a.:
Hermed inviteres til informations- og koordinationsmøder med lokalafdelingernes
bestyrelser. Formålet med disse møder er dialog om aktiviteter i EDR, såvel på
landsplan som lokalt.
Det står så lidt i kontrakt til det, svar jeg fik i går aftes
oz3qysvar.PNG
Når landsformanden så ikke ønsker input fra de EDR lokalafdelinger, der ikke lige har personlige medlemskaber af det midtjyske kontor, så slipper han for mit selskab - og for andres jf. 5WUs indlæg.

Jeg må konstatere, at der er i dag er et A- og et B-hold hvad angår EDR lokalafdelinger. A-holdet må være dem, der er inde i varmen hos landsformanden og hans følge, og B-holdet er dem, der er ude. Jeg kan godt undvære landsforeningen EDR, og EDR kan åbenbart også godt undvære de frivillige kræfter.

Ha et godt møde torsdag i Birkerød - blandt vennerne.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Så blev det jo afklaret.

Var jeg formand for en større lokalforening, ville jeg invitere alle de lokale formænd til en snak omkring grillen.
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: tors mar 05, 2020 7:00 Var jeg formand for en større lokalforening, ville jeg invitere alle de lokale formænd til en snak omkring grillen.
Det skal vist være en indendørs grill eller lidt senere på året, hvor der forhåbentlig er knap så meget regn
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Hæ, de tekniske detaljer, såsom regn, faner og fanebærere interesserer mig ikke. Jeg er dog bekendt med, at en tidligere formand for en kendt forening af radioamatørmæssig interesse, har skyet vind og vejr under sine hyppige grilninger.
Her på matriklen skinner solen, og det har ikke regnet de sidste 24 timer. Men vejvæsenet salter stadig, så det er nok koldt.
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ0J »

Man må vel bare konstatere følgende

https://www.youtube.com/watch?v=ZLb54Lpqwvo

om det så er os eller modparten, der omtales, kan læserne selv vurdere.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz1fjb
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør apr 16, 2016 0:03

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz1fjb »

Alt det brok.
Var det ikke klogest at melde sig ind i EDR ? - så var/er der jo ikke noget til hindring for at møde op til sådan et lokalt EDR-møde.
Hvis man ønsker indflydelse, så handler det om at være med, og ikke imod.
Vi kan kun i fællesskab skabe ændringer, og det sker indenfra ! - ikke udefra.

mvh en af de som vil forsøge at skabe fornyelse i en landsforening - indenfra.

Lars OZ1FJB
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ1FF »

Hej Lars OZ1FJB

Ca. 1/5 af de certificerede danske radioamatører er medlemmer af EDR. Så potentialet for "nye" medlemmer er stort. EDRs formand nævnte på et møde, som jeg som medlem deltog i, at EDRs opgave er at repræsentere alle danske radioamatører. Også dem som p.t. ikke er medlemmer. Derfor nytter det ikke at prøve på at selektere efter det, som i følge hans mening er det rigtige DNA. Dette bringer ikke fårene ind i folden. Det eneste som hjælper her er åbenhed og dialog. Men det er ikke lige frem det, man oplever. Kommer der ikke snart en ændring, så fortsætter EDR sin deroute mod terminalfasen.

Vy 73 de OZ1FF/Kjeld

Medlem af EDR siden 1960, med en kort afbrydelse, trods forkert DNA.
Senest rettet af OZ1FF lør mar 07, 2020 14:50, rettet i alt 1 gang.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ5WU »

Dr OM Lars

Hvis du mener at trådens start "bare" er brok!

Så forklarer du jo på fineste vis hvorfor "den unævnelige forening" er i DEEP SHIT - At ignorere helt bassale krav til ordentlighed, overholdelse af vedtægter, samt et moderne informations flow, er da en "vinder sag" - NOT!!

Jeg ved af helt egen erfaring at åbenhed og ordentlig information giver ro og fremdrift også i en forening som EDR, vel og mærke information til ALLE også dem der pt. har valgt at stå udenfor..

De der "menigheds møder" som Ballonskipper afholder for nogle med det rigtige DNA, giver IKKE ro - Det er højoktan brændstof på bålet!

Og læs så lige min footer - jeg ER medlem af bemeldte forening..
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Hej Lars, OZ1FJB, og tak for dit indlæg.

Du ønske al mulig held og lykke med på vejen i dit forsøg på at skabe fornyelse i landsforeningen, indefra.

Skulle der lykkedes for dig, at få skabt en mere åben forening, hvor alt ikke handler om et skaldet trykt magasin, hvor hovedbestyrelsesmedlemmerne ikke underløber hinanden, og hvor de valgte revisorer ikke udsættes for eksklusionsforsøg, skal jeg gerne se positivt på at genoptage mit medlemsskab, der blev afbrudt den 20. februar 2018 i sympati med de afgåede hovedbestyrelsesmedlemmer.

vy 73 de oz7xf, Allan
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ0J »

oz1fjb skrev: lør mar 07, 2020 11:42 Var det ikke klogest at melde sig ind i EDR ?
Jeg var medlem 6 måneder. Begrundelsen for min udmeldelse kan du læse på viewtopic.php?f=2&t=989#p7282
oz1fjb skrev: lør mar 07, 2020 11:42 Hvis man ønsker indflydelse, så handler det om at være med, og ikke imod.
Vi kan kun i fællesskab skabe ændringer, og det sker indenfra ! - ikke udefra.
DET lavede RM om på senest RM-møde, så man først kan opstille til RM efter 12 måneders medlemskab. Jeg kan derfor ikke stille op som kandidat til det kommende valg af RM'er, men det kan du Lars.

Jeg HAR været i EDRs ledelse for at skabe ændringer indefra. Det kom der ikke så meget ud af, selv om vi var på rette vej. Nu kan andre kræfter så få lov til at tage over, så vil jeg i stedet køre noget god radio.

Lars, du er velkommen til at berette om mødet i Birkerød i torsdags. Vi er sikkert mange, der vil høre nyt fra det møde. Jeg forventer nemlig, at der ikke kommer noget fra hverken EDRs formand eller EDRs ledelse.

Jeg har i årevis efterlyst en flerårig plan for EDR. Indtil videre er det vist mest om 6 temaer i OZ i år, længere rækker fantasien ikke. Hvem er i øvrigt EDRs målgruppe? P.t. er det vel mest dem, der vil have OZ med PostNord 6 gange om året. Er det fremtiden for EDR?
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz9ub
Indlæg: 7
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:02
Geografisk sted: Aarup JO55AI

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz9ub »

Åbenhed i EDR har der aldrig være , blive det sgu nok aldrig, det ligge i EDR DNA at sådan er det.
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ5WU »

Hej Claus, OZ9UB

Dét der mener du vel ikke seriøst!!
Åbenhed i EDR har der aldrig være , blive det sgu nok aldrig, det ligge i EDR DNA at sådan er det.
Med mindre min hukommelse er totalt skæv! Så var der endda masser af åbenhed i HB2016_18 under Finn, OZ1AHV. Der var fyldige referater og endda lydfiler ligesom medlemmerne var velkomne til at komme og overvære HB møderne..
EDR havde i den periode en demokratisk hjemmeside, hvor alle endda IKKE medlemmer kunne se det meste uno problemos!!
Dette var DU som medlem af repræsentantskabet med til at spolere, ved det fatale ekstraordinære RM møde i februar 2018!
Alene fordi det var "synd" at tage et par gamle vel estimerede vaneforbrydere i hoved og rumpe og sende dem derhen hvor peberet er højest!
De to personager som om nogen, har opereret med fortielser og det der var værre! lod RM slippe for straf. Hvorefter I i RM var dybt forundrede og lignede granat-chok da I så at den slags har konsekvenser! Regeringen trådte af..

Efterfølgende husker jeg lige netop dig Claus, da du midt i granat-chokkets ringen sagde til blandt andet mig at: Vi ved godt at de to bavianer lyver så det fløjtede, men det havde ingen betydning, da de ikke stillede op til valget i 2018

Havde Repræsentanskabet været voksent dengang og gjort hvad der er normalen i samfundet, så var de to herrer røget ud!
Nu blev de så senere endda dekoreret med en Blå Nål af navnkundige overrodehoved Herr Viggo K. Dahm..

Efterfølgende er foreningen blevet en tillukket flyvende hollænder, som bliver mere og mere bange for sin egen skygge!!

SÅ Claus, OZ9UB du har foreningens blod på dine hænder - HUSK DET

P.S. så var der også andre kræfter på arbejde den mindeværdige februar lørdag - En Træskomand som var igang med et vedtægtsbrud af dimmensioner… Men herom senere hvor der nok også slippes specielt for Bornholm interessant materiale om chikane internet trafik løs...
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Hej Michael

Du mangler vist det væsentligste i perioden HB2016_18 under Finn, OZ1AHV.
I kærede jer om medlemmerne, tog dem seriøst. Den form for lederskab er ikke set før eller efter.

vy 73 de oz7xf, Allan
Låst