ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Nej, der var ikke vrøvl med overbelastning på UNOEURO//Simple.

Men mon ikke, der blæses balloner for tiden. Foreningen har jo ikke i nærheden af antal medlemmer, der kan ryste noget som helst, og er man ikke tilfreds grundet interferens fra andre kunder, kan man altid få en seriøs udbyder til at løse problemet. Men selvfølgelig er det nok bedst at handle indenrigs, så man altid kan have fat i nosserne på udbyderen.

Beklager, hvis der er klumper i eller mangle noget studentikost over teksten, skyldes det udelukkende, at jeg har forbindelse med SO Australien på 40 meter, 80 Watt og den tråd, der hænger lavt ude i parken.
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz4zat »

Se posistivt på det:

Nu har Jan A. fremover intet besvær med HB-møder, udsendelse af referater, orientering af medlemmer eller omverden ...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

edr.dk har (i hvert fald) været helt nede og borte siden den 10.3 - men (posistivt set) ; nu er der nyt - se selv på dette informative indslag:

edr-dk-21-marts-2020.jpg
Mon det bliver en annoncering af en DNA-version fire - fem eller ?
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Hej Søren

Ved at følge denne link:
http://www.seedprod.com/
og rage lidt rundt under menupunktet: "Features", kan man finde et reklamebillede, der viser en varmluftballon med teksten:
"Get Ready ... Something Really Cool Is Coming!".
Jeg ser positivt på en EDR ver. 4.0. http://www.youtube.com/watch?v=qSqVVswa420
Min tid er ikke til flyvning med varmluftballon.
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ0J »

oz4zat skrev: lør mar 21, 2020 22:08 Mon det bliver en annoncering af en DNA-version fire - fem eller ?
Der er oprettet en afstemning om, hvordan den næste side skal se ud, og der er så listet en masse søsterorganisationer.

Jeg har ikke stemt, men jeg sendte i stedet denne kommentar:
nyside.PNG
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
oz1ahv
Indlæg: 52
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 7:32
Geografisk sted: Borup Sj

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz1ahv »

Dejligt at have dig tilbage Søren

I disse for vort land så vanskelige tider er hjælpen nær bare se her http://edr2018.oz1bv.dk/da hvor det er lykkes for B1-datacenter (OZ1BV Brian) at finde en raspberry pi med en backup på der virker

God søndag
vy 73 de oz1ahv Finn
Handlinger har konsekvenser
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz4zat »

Hej Finn

Jamen, jeg har skam hele tiden "været" (også her ;-)

Fint at Brian har lagt det op - men desværre har han ikke det - i mine øjne - vigtigste med: nemlig pdf-filerne med OZ.
Jeg håber så sandelig, at nogen har dem liggende et eller andet sted, nu da Jan & Co mener, at der skal "startes forfra".

suk ...
mage til ignorans og despekt for historien kunne ikke engang Flemming H. og konsorter præstere :-(
https://meyersfremmedordbog.dk/ordbog?e ... y=Ignorans

/søren/4zat
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
Brugeravatar
oz1bv
Indlæg: 100
Tilmeldt: man nov 23, 2009 13:09

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz1bv »

Jeg har skam det “vigtigste” på lager, men været tilbageholdende da jeg ikke føler mig sikker mht. copyright.
Mit site er ment som en parodi på edrs manglende evne til at redde nuværende website, ikke som en redningsplanke.
Vy 73 de OZ1BV, Brian
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Hej Jørgen. Du skriver:
Det er meget vigtigt, at der kommer indhold fra mange personer på siden - det har været en udfordring i den seneste version.
Vi er ganske enige, men har jo ikke fattet, at netop det, at den nuværende hovedredaktør og formand, og et par af hans nære venner, stod for det hele, var det professionelle indslag i ver. 3.0 hjemmesiden.
Jeg glemmer ikke den nuværende hovedredaktør og formands kritik af Drupal sitet, som han dømte uprofessionelt, og fik som en af hans første bedrifter ændret til WordPress. Men nuvel, der lå nogle udfordringer i forhold til webmasterens jonglering af større filer, fra en landlig internetforbindelse. Men det kunne have været løst!
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

oz4zat skrev: søn mar 22, 2020 22:52 i mine øjne - vigtigste med: nemlig pdf-filerne med OZ.
Nu var ver. 3.0 præsentationen af OZ i pdf noget makværk på flere punkter. Dels en elendig oversigt, for mange klik inden man kunne læse og en stærkt kritisabel og i øvrigt fuldstændig ligegyldig magasin-læser. Derudover blev offentliggørelsen af de gamle OZ (2-årsreglen) ikke fuldt op efter Finn og CO afgang. Hvem, der har vedtaget denne ændring, er ikke til at finde ud af, grundet manglende information, også på det område.
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ0J »

oz1bv skrev: man mar 23, 2020 0:27 Jeg har skam det “vigtigste” på lager
Husk at tage backup af dit lager. Det lager kan blive meget værd en dag.
oz7xf skrev: man mar 23, 2020 5:32 at den nuværende hovedredaktør og formand, og et par af hans nære venner, stod for det hele, var det professionelle indslag i ver. 3.0 hjemmesiden.
Skal man på det professionelle mellem Drupal og WordPress udgaven, så vil jeg mene, at Drupal udgaven var mere professionel. Om den så være mere vanskelig at vedligeholde, kan jeg som almindelig bruger ikke afgøre.
oz7xf skrev: man mar 23, 2020 5:43 Derudover blev offentliggørelsen af de gamle OZ (2-årsreglen) ikke fuldt op efter Finn og CO afgang. Hvem, der har vedtaget denne ændring, er ikke til at finde ud af, grundet manglende information, også på det område.
Der er mange ændringer, hvor ingen ved, hvornår det er vedtaget - og OM det er vedtaget, eller formanden har taget en beslutning på egen hånd. Husk det er nemmere at få tilgivelse end tilladelse.

Kandidaterne til det kommende RM valg kan jo overveje, hvem af de valgte, der skal sidde for bordenden efter RM i november. Min stemme går ikke til et genvalg - altså hvis jeg kunne stemme i region Midtjylland.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Mon ikke, at der snarere bliver uddelt en blå nål i krans af egeløv af det pureste guld til næste RM. Og det uanset valgets resultat.

Frokost, og så radio.

oz7xf, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7c »

Hej til næste alle
Nu skal i ikke undervurdere diktatoren
Det bliver sikkert med 105% mod 0%
som i DDR tiden !
Så har vi sikkert version EDR 13.0

73 Boye :D
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz4zat »

Hej Brian


Ja, man bør selvfølgelig overveje ophavsretten.
På den anden side; så HAR alle OZ til og med dec 2014 været frit tilgængelige - se selv her:
https://web.archive.org/web/20171019235 ... z-oversigt

Så jeg tror det ville være ok - mon ikke mange EDR-medlemmer ville glæde sig, nu da foreningen åbenbart har valgt at droppe en så vigtig service ?

/søren/4zat
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Tro mig, der eksisterer pdf kopier af hele OZ produktionen. Om ikke i "Huset", så ude blandt medlemmerne, hvis formanden har smidt de digitale kopier i huset ud i forbindelse med den generelle oprydning og gøren plads til en mulig lejer.

Til trods for, at jeg ikke er medlem, så stiller jeg gerne og vederlagsfrit min pdf kopi af OZ første årgang nr. 1, 15. april 1929 til rådighed for foreningen mod høflig henvendelse fra formanden. Og netop fordi det er en digital udgave, er den ikke blevet slidt eller har fået æseløre af de mange gange, jeg har studeret skriftet.

vy 73 til dem, der mener, de trænger
oz7xf, Allan
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ1FF »

Niels, OZ5NM/OZ5G har været så venlig at scanne en stor del af OZs årgange. De kan ses her:

http://oz5g.asuscomm.com:81/

EDR har uden held forsøgt at scanne de manglende årgange, som ikke findes som pdf.
Senest rettet af OZ1FF tirs mar 24, 2020 14:15, rettet i alt 1 gang.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Låst