ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: tors apr 30, 2020 6:16 På dagens morgenrundering har jeg ikke fundet opmærksomhedskrævende nyt, desværre!!!
Du skal have gnedet søvnen ud af øjnene og have en kop et eller andet stærkt at vågne på.

Jeg har opdaget, at kalenderen for Gud ved hvilken gang har ændret sig. Der falder også indlæg ud af den kalender, da hverken evnet fra 16/4, 18/4 og den kommende 1/5-10/5 er at finde.

Til gengæld er der nu annonceret HB møde i morgen. Mon nogen udover HB har fået en dagsorden? Man må håbe, at dagsordenen ligger i biblioteket - måske under skønlitteratur?

Og så har jeg fundet lidt forskellige stavefejl, men jeg orker ikke at gøre opmærksom på dem. Måske når man mener, at hjemmesiden med bibliotek er udviklet færdigt og der er kommet sikkerheds certifikat.
EDR Ringsted Afdeling udpeger dig til at repræsentere afdelingen
Sikkert, det er ikke aftalt endnu. Så længe der ikke er et minimum af sikkerhed, så skal jeg ikke have oprettet noget med login m.v. på den hjemmeside.
usikker.png
usikker.png (6.96 KiB) Vist 11255 gange
Det her giver i hvert fald stof til eftertanke - og en sikkerhed for mig om ikke at logge på den hjemmeside, uanset om jeg kan eller ikke.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: tors apr 30, 2020 7:19 under skønlitteratur?
Er det hele da ikke det. Specielt med hensyn til formandens 2. aprils spøg på Facebook:
SSL certifikatet køre via Let’s Encrypt og vedligeholdes af Hetzner, så vi forventer også denne del fungerer.
Mon ikke det er på tide at finde en tidsmaskine frem, og lade den tælle med til Efterårsmanøvren i Repræsentantskabet. Et ubekræftet rygte lyder, at Efterårsmanøvren dette år er forlagt til Ballonparken:
http://friehams.dk/ballonparken
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af OZ1FF »

Tyskerne har et fint udtryk for bordendemandens udtryksmåde:
Schönredner
Dette får han i høj grad brug for op til det kommende valg, hvor han ikke kan skyde skylden for al elendigheden på den p.t. herskende coronakrise.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: tors apr 30, 2020 7:19 Til gengæld er der nu annonceret HB møde i morgen.
Det er der så ikke mere!

Jeg kan i referatet fra HB-møde afholdt den 7/3- 2020 se, at fastsættelsen af næste møde: 26. marts 2020.

Der står intet om nogle aflysninger her:
http://edr.dk/2020/04/28/aflysninger/

I øvrigt er landingspladsen siden sidst blevet godt og grundigt ødelagt med al mulig skrammel, som man kan tilgå på en mere organiseret måde.
Hvad med at flytte resten derud, og så slette det, hvor det oprindelig hørte til. Det er dog meget lettere uden nogen former for menuer og arkiver. Alt i en pærevælling, er mottoet.
http://edr.dk/
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7c »

Hej
Ja skype er ikke gået op for Der Diktator af EDR !
Bedre ikke træffe beslutninger med HB !

73 Boye :D
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Stadig i rivende fremdrift.

Tidligere var antallet af lokalafdelinger 43. Nu er det 44. Det går sandelig fremad med raske skridt. OZ7AMG, Tårnby Radioklub er kommet til.

Nu venter jeg så spændt på Næstved. CQ Næstved, er der nogen? Og, hvad med Vordingborg, Vanløse, Ganløse. Der er nok at tage af:

http://www.youtube.com/watch?v=Moy-25iwOQg
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Når jeg kikke på den hjemmegjortes kalender:
http://edr.dk/kalender/
er det slående så lidt aktivitet, der ses der. Og i direkte modsætning til kalenderen i AHV-tiden, hvor der måtte laves en rulleliste, så man kunne sortere på ansvar.
Hvorledes populariteten omkring den nuværende kalender vil udvikle sig, er nok svært at spå om. Men jeg kan da se, at RABOS, måske ikke så tilfældigt endda, har anført en aktivitet, der dog ikke er beskrevet nærmere. :evil:

Mit generelle indtryk efter den sidste opdatering med automatiserede "nyeste indlæg" på landingspladsen er, at den snart minder en del om den forrige ver. 3.0 hjemmeside, hvor man i samme blik kunne se de samme indlæg omtalt flere gange. Endnu rodebutik på vej, desværre. :(
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

oz7xf skrev: tors apr 30, 2020 13:16 OZ7AMG, Tårnby Radioklub er kommet til.
Nu har jeg så gloet lidt på OZ7AMGs hjemmeside og sammenholdt det med min hukommelse. Mig bekendt fraskrev OZ7AMG sig sin tilknytning til EDR ved en generalforsamlingsbeslutning, og denne må nødvendigvis stadig stå ved magt indtil, den bliver omgjort. På hjemmesiden bliver man mødt med dette:
amg 630.png
amg 630.png (9.34 KiB) Vist 11127 gange
Det store spørgsmål er så om, der har været en lille kanariefugl på spil med oplysninger til EDRs webredaktør/webmaster og / eller det er et almindeligt spin, vi er vidne til på den hjemmegjortes liste over lokalafdelinger.
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af Rimax_15 »

Noget er der gået galt for OZ7AMG har intet med EDR at gøre.
Det med Generalforsamlingen er i selve klubben.
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Hej Rimax_15

Nu er der orden i geledderne, igen. Tallet af lokalafdelinger på den hjemmegjorte side:
http://edr.dk/lokalafdelinger/
er igen 43, hvilket stemmer overens med OZ april 2020.
Om nogen har fået kolde fødder eller hvad hulen, der er sket, bliver sikkert ikke opklaret.

Udover dette er det ikke sådan lige til at blive accepteret som lokalafdeling. Der skal indledes, behandles og afsluttes en EDR vedtægtsparagraf 5 sag i EDRs hovedbestyrelse, og det mener jeg ikke, at jeg har observeret i referaterne under den nuværende formand.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Nu er den, altså OZ7AMG, Tårnby Radioklub vendt tilbage på listen over lokalafdelinger.

Ind i mellem ville det være fordelagtigt for alle parter at fremlægge sagens akter, således at false rygter ikke opstår. Det er dog ikke noget, jeg forventer af en forening, der ikke vægter kommunikation til sine medlemmer og alle de ikke medlemmer, som foreningen i sin reklame påstår at varetage interessen for, nødvendig.
At dette, at så er den der, så er den der ikke, jo meget kraftigt udsender forkerte signaler fra en forening, der gerne vil tages seriøst, kan jo ikke være medvirkende til den fremtidige opbakningen.

Man kan derfor med god grund stille spørgsmålet, hvor er EDRs formand henne i alt det roderi, som vi er vidne til.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

Nu stiger kunsten til uanede højder. OZ7AMG er væk igen. Det minder i høj grad om et lyssignal eller en løs forbindelse, der står og blinker.
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af Rimax_15 »

oz7xf skrev: lør maj 02, 2020 10:00 Nu stiger kunsten til uanede højder. OZ7AMG er væk igen. Det minder i høj grad om et lyssignal eller en løs forbindelse, der står og blinker.
Det er en koldlodning :-)
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa
Rimax_15 wrote:
Det er en koldlodning :-)
... eller en "periodisk fejl" måske?
Det er jo før set og hørt at både DNA-test fejl-vurderes,
og at HAMSPIRIT lokalt kan udarte sig i Dagens Lodtrækning af hvem der vinder "Gylleprisen".

VY 73 til alle, men med udsøgte og udvalgte undtagelser.

Kenneth OZ1IKY

.
At smykke sig med lånte fjer.png
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ÅBENT BREV til Experimenterende Danske Radioamatører

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: lør maj 02, 2020 13:34 ... eller en "periodisk fejl" måske?
"Omstridt område", ville nogen måske gerne se det som.
Men jeg mener, at disse gør regning uden vært, for hvori ligger værdien. Det principielle har og kan vel sagtens ikke have nogen betydning, når landsforeningen ikke i mands minde har kæret sig om det lokale, men derimod stået og stadig står fadder til en masse ballade.

vy 73 til både med og uden DNA-bevis.
Låst