Hvad sker der dog i EDR?

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Hvad sker der dog i EDR?

Indlæg af oz7xf »

Hej Kenneth

Tekstmæssigt er jeg nu mere til:
https://www.youtube.com/watch?v=N0Hq272lnlc

men det skyldes sikkert mit sømilitære opdrag, og ditto erfaring.

vy 73 til dem, der fattes ret, men så heller ikke fler.
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
oz1ahv
Indlæg: 52
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 7:32
Geografisk sted: Borup Sj

Re: Hvad sker der dog i EDR?

Indlæg af oz1ahv »

Hej Allan med flere

Det korte svar på dit spørgsmål må desværre nok være INTET.

Nu endeligt er den hjemmegjorte side ved at være klar til valget
Vedhæftede filer
EDR pr. 2020-06-12 103907.png
vy 73 de oz1ahv Finn
Handlinger har konsekvenser
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Hvad sker der dog i EDR?

Indlæg af OZ0J »

oz1ahv skrev: fre jun 12, 2020 10:31 Nu endeligt er den hjemmegjorte side ved at være klar til valget
Det er da vist først på tirsdag, at man kan se kandidaterne. Mon det var en testkørsel?

Spøg til side, her er forklaringen
image_2020_06_12T11_42_38_259Z.png
Man kan så vurdere, om det er sandheden.

Softwareopdateringen har så bevirket, at et indlæg fra EDR Ringsted er forsvundet.
image_2020_06_12T12_14_28_921Z.png
Nu har jeg oprettet det igen, og så må vi se, om det denne gang bliver. Jeg skal da vist til at tage min egen backup for indlæg på https://edr.dk/ for indlæg kan åbenbart forsvinde.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Hvad sker der dog i EDR?

Indlæg af OZ1FF »

Nu er det da vist på tide at EDR finder et seriøst dansk hostingfirma i stedet for at gå over åen efter vand i Tyskland.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Hvad sker der dog i EDR?

Indlæg af OZ1FF »

Prøv lige at læse dette:

EDR DNA.jpg

Mange flotte ord: Rummelighed, fællesskabet giver styrke, EDR samler trådene. Det har jeg nu ikke set meget af, så ved nærmere eftertanke minder det mig om H.C. Andersen:


kejseren.jpg
kejseren.jpg (9.86 KiB) Vist 11165 gange
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Hvad sker der dog i EDR?

Indlæg af oz7xf »

OZ1FF skrev: fre jun 12, 2020 16:29
så ved nærmere eftertanke minder det mig om H.C. Andersen
Måske ikke så tilfældigt, at Odense også kaldes for eventyrenes by :shock:
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Hvad sker der dog i EDR?

Indlæg af OZ0J »

OZ1FF skrev: fre jun 12, 2020 16:29 ved nærmere eftertanke minder det mig om H.C. Andersen
rm-valg.PNG
Mon det der eventyr ender lykkeligt?
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: Hvad sker der dog i EDR?

Indlæg af oz4zat »

Som medlem af Repræsentantskabet vil du løbende få tilsendt info om hvad der rører sig i foreningen. Samt at blive indbudt til det årlige Repræsentantskabs møde som finder sted i efteråret,
Skal det mon forstås således, at kun medlemmer af RM "får tilsendt info om hvad der rører sig i foreningen" ?

Tjah, hvad skal man med medlemmer når man har RM ?
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Hvad sker der dog i EDR?

Indlæg af OZ1FF »

Hej

Der må være noget galt med den "gode stemning" siden det er nødvendigt både at gå med livrem og seler for at "bibeholde" og "opretholde" den.

Da der næppe vil være kø ved skranken for opstilling til RM i morgen (jeg kan selvfølgelig tage fejl), så får den nyvalgte HB gode muligheder for at pleje den gode stemning uden at diverse værdikrigere (Korsriddere) fordærver denne.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Hvad sker der dog i EDR?

Indlæg af oz7xf »

oz4zat skrev: søn jun 14, 2020 14:24 Skal det mon forstås således, at kun medlemmer af RM "får tilsendt info om hvad der rører sig i foreningen" ?
Hej Søren

Dit spørgsmål er ganske forståeligt, men det forholder sig meget værre. Til tider får end ikke Repræsentantskabet indsigt i, hvad formand og / eller hovedbestyrelsen foretager, hvis formanden og hovedbestyrelsen da overhovedet foretager sig andet end at kvække op på sekundære sociale medier. Der har lige været annonceret et ekstraordinært møde i Hovedbestyrelsen, jf. sandhedsbevis:
http://bibliotek.edr.dk/hb-dokumenter/
Om det er afviklet, kan jeg af gode grunde ikke forholde mig til, men mon ikke der burde ligge et referat, tilpasset eller ej, på foreningen hjemmeside i denne stund?
Eller har processen i dette ekstraordinære hovedbestyrelsesmøde været af en karakter, der ikke tåler dagens lys, er svært at vide på det foreliggende grundlag.
For hulen, hvor svært foreningen gør det for sig selv at leve op til forventningen for en forening, der handler langt udover, deres egen næsetip. Afgrunden til den normale radioamatør bliver større dag for dag grundet de holdninger, der ligger bag den hemmeligholdte foreningsførelse. For den utrænede læser bliver jeg nødt til at forklare, at den normale radioamatør ikke er medlem af foreningen, længere.

Jeg venter med spænding på, at valgets kandidater toner frem på foreningens hjemmeside, da der der vil kunne spores om hvorvidt, der er tilstrækkelig positiv fremdrift.

vy 73 til de, der trænger, men så heller ikke fler´.
oz7xf, Allan
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Hvad sker der dog i EDR?

Indlæg af oz7xf »

OZ1FF skrev: søn jun 14, 2020 17:29 Da der næppe vil være kø ved skranken for opstilling til RM i morgen (jeg kan selvfølgelig tage fejl), så får den nyvalgte HB gode muligheder for at pleje den gode stemning uden at diverse værdikrigere (Korsriddere) fordærver denne.
Den første udfordring er om den tyske server kan klare presset, når den skal fremvise kandidaterne, eller den bryder sammen. Jeg venter med spænding.

Jeg kunne frygte, at den kommende periode bliver meget rolig.
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Hvad sker der dog i EDR?

Indlæg af OZ1FF »

Endnu er der ikke kommet meldinger eller hvid røg fra Klokkestøbervej. Derfor kan man vel formode, at mødet stadig ikke er slut endnu.
Der har lige været annonceret et ekstraordinært møde i Hovedbestyrelsen, jf. sandhedsbevis:
http://bibliotek.edr.dk/hb-dokumenter/
Om det er afviklet, kan jeg af gode grunde ikke forholde mig til, men mon ikke der burde ligge et referat, tilpasset eller ej, på foreningen hjemmeside i denne stund?
Så Allan, vi må væbne os med tålmodighed lidt endnu.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Hvad sker der dog i EDR?

Indlæg af oz1iky »

Mojn !
OZ1FF wrote;
vi må væbne os med tålmodighed lidt endnu.
(jeg har,bevidst, fremhævet ordet tålmodighed i citatet fra OZ1FF's indlæg)

Ja nu skal man jo passe på!
Sidst jeg forsøgte mig med simpel oplysning, var om hvad "kremlologi" var for noget.
Dette simple forsøg på at afmystificere hvad det var, afstedkom en dom på at være dårligt DNA.
(...Det er ikke det DNA, vi skal bygge videre på...)

Jeg har, lige som ved kremlologi, undret mig lidt over det med tålmodighed.
Til trods for faren ved atter engang, uden at have afleveret en prøve til test, at blive dømt dårligt DNA ...
Men jeg vover da alligevel et forsøg - og håber at nogen har lært ikke at erklære nogen for noget som helst, uden den fornødne dokumentation?

Fandt så ud af at Den Store Danske Encyclepædi er "omdøbt"...
Ja ja da. I disse så korrekte tider, hvor selv det korrekte måske ikke er det(?)
https://denstoredanske.lex.dk/kremlologi
Så kan man jo selv bedømme om det er tilstrækkeligt til at dømme en person for dårligt DNA?

Tålmodighed på afløseren for Den Store Danske Encyklopædi giver mange sjove resultater!
https://lex.dk/.search?query=t%C3%A5lmodighed
Det er faktisk en smule underholdende læsning, hvis man lyster så.
Der er en bred vifte; lige fra noget med Latinamerikansk litteratur, entomologer, historiskrivning om kongemagt,
menneskets grundvilkår og retspleje og domstole henover folketro samt meget andet interessant...

Og går man på den lidt mindre akademisk korrekte, men ellers udmærkede og inspirative Wikipedia, støder man på historien om de 7 dyder,
når man søger efter tålmodigheden ... Ja så, lidt interessant, ikke !
https://da.wikipedia.org/wiki/De_syv_dyder

I kender selvfølgelig alle de 7 dyder, ikke?
Ellers der der en rigtig god tabel med de 7 dyder og deres modpart - de 7 synder.
Pænt og nydeligt, regnedrengsagtig korrekt sat op i en table over for hinanden, med de tilhørende latinske ord for både dyder og synder...

Så jeg sidder og tænker lidt ..
Hvad er det lige vi skal,bør eller burde, måske endda kunne, væbne os med?
For tålmodighed synes at kunne være mange ting. Synes at kunne have mange former, og forskellige tilgange.

Blot lidt lomme-filosoferen' fra en stakkels Handelshøjskole Akademiker der har læst begge sine grader ved siden af fuldtids arbejde.


VY 73 og en fortsat god søndag aften - denne gang uden undtagelser, selv til dem der i vildfarelse troede at det gjaldt dem.


Kenneth OZ1IKY


PS; Jeg glæder mig til på tirsdag at se en helt bestemt liste, som har tilmeldingsfrist imorgen !
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Hvad sker der dog i EDR?

Indlæg af OZ1FF »

I går 2020-06-25 var der indkaldt til nyt ekstraordinært HB-møde i EDR. På hjemmesiden kunne man i går læse dagsordenen for mødet.

I dag er dette dokument forsvundet fra hjemmesiden. Interesserede kan læse det her:
Vedhæftede filer
Dagsorden-nyt-ekstraordinært-HB-Møde-25-juni-2020.pdf
(522.63 KiB) Downloadet 436 gange
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Hvad sker der dog i EDR?

Indlæg af oz7xf »

:shock: :shock: :shock:
Besvar