Valget 2020

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Valget 2020

Indlæg af OZ1FF »

Mojn Kenneth

Fint, at du undrer dig. Det er der også andre, der gør.

Ved at læse dagsordenen for HB-mødet 2020-07-30, pkt. 6.6, så tror jeg, at ansvaret for forsinkelsen af den højt prioriterede og roste nye Webshop snart vil kunne placeres. Spændende at se hvor Sorteper lander. Er dog ikke sikker på at man kommer så langt i dagsordenen, da man har tillagt sig en kedelig vane med at trække møderne i langdrag med ævl og kævl.
Vedhæftede filer
Dagsorden-HB-Møde-30-07-2020.pdf
(512.2 KiB) Downloadet 535 gange
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:25, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: Valget 2020

Indlæg af OZ5WU »

________$$$$
_______$$__$
_______$___$$
_______$___$$
_______$$___$$
________$____$$
________$$____$$$
_________$$_____$$
_________$$______$$
__________$_______$$
____$$$$$$$________$$
__$$$_______________$$$$$$
_$$____$$$$____________$$$
_$___$$$__$$$____________$$
_$$________$$$____________$
__$$____$$$$$$____________$
__$$$$$$$____$$___________$
__$$_______$$$$___________$
___$$$$$$$$$__$$_________$$
____$________$$$$_____$$$$
____$$____$$$$$$____$$$$$$
_____$$$$$$____$$__$$
_______$_____$$$_$$$
________$$$$$$$$$$
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Valget 2020

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: ons jul 15, 2020 20:19 Et godt sted at stoppe mødet er ved pkt 1. Godkendelse af dagsorden. Og overlade videreførelsen af foreningen til repræsentantskabet, der kan udpege en interim bestyrelse for resten af valgperioden.
Hvad er det dog for et forslag at stille? Så skal RM jo til at lave noget udover deres møde d. 14/11!!
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Valget 2020

Indlæg af OZ1FF »

Hej Allan

Et RM skriver i dag følgende:
jeg må også gribe i egen barm, og indrømme at vi som RM har været alt for langmodige med den siddende HB, i starten var det godt for at skabe ro omkring EDR, men vi burde nok alligevel have grebet ind tidligere overfor den uro og manglende ledelse der åbenbart er internt i HB - men jeg mener ikke tiden er til at vi griber drastisk ind nu så tæt på valget, lad os afvente valget, og forhåbentlig får vi en mere aktiv RM, og et HB der vil radioamatørerne det godt.
Med en sådan udtalelse er der næsten garanti for, at der ikke sker noget fra RMs side inden 2020-11-14.

Jeg er mere spændt på om formanden griber ind over for sekretærens/webshopbestyrerens trusler om ikke at sætte den færdigudviklede nye webshop i drift nu som lovet i juni OZ. Mon der gemmer sig en skjult dagsorden i pkt. 6.2, som kassereren skal være syndebuk for?
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:25, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Valget 2020

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa ud i Somemrlandet.

Jeg forundres stadig, over at ikke flere i de 2 regioner hvor der er "Kampvalg" har lagt deres valgoplæg op så folk kan se det.
Der er jo kun 14 dage til at stemmesedlen kommer dumpende med den blå mand?
Og en del EDR medlemmer har det jo med at skynde sig at sætte et kryds og så sende deres stemme ind hurtigt, så de ikke glemmer det.
Dem har de resterende kandidater jo så ingen chance for at fange ind.

Men det kunne jo være at der foregik sonderinger og forhandlinger?
Man allerede før man kendte resultatet, var igang med at skabe alliancer først?
At lave, de fra det politiske liv meget kendte, Valg-Forbund? At afgøre hvem man skal "pege på" den 14. november?
Det er jo ret moderne at pege på nogen, af forskellige grunde. Om det så er for noget godt eller skidt, ved man ofte først når det er forsent.
Jeg synes allerede jeg fornemmer et enkelt eller to af slagsen, når man lytter til vandrørene.. Altså "pege på" fænomenet.

Men det kunne jo også være at de resterende kandidater lurepasser til sidste øjeblik, for ikke at blotte sig, og røbe for meget?
Det kunne i den nuværende situation være et meget klogt træk, at gå styrket ind i den afsluttende runde.

Ja, hvem ved, hvem ved? Det kunne jo være, af mange forskellige grunde.
"The answer my friend, the answer is blowing in the wind"


VY 73 til samtlige, også dem der helst ville have været foruden.

Kenneth OZ1IKY

PS - og et eller andet sted ligger "Spionen der kom ind fra kulden" vist også og venter på et gensyn, sammen med "Lawrence of Arabia".
Sammen med "Kan de lide østers" og John le Carré's "Tinker, Taylor, Soldier, Spy" og "Smileys People".
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:25, rettet i alt 1 gang.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:26, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Valget 2020

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa Mester Allan, OZ7XF
OZ7XF wrote: Man skulle ligefrem tro, at de var en del af en nyopstået NyStartgruppe.
Ja, det er meget interessant læsning. Specielt når man husker tilbage til den tid.
Og hvem der var modstander, og hvem der ikke var modstander, af tankerne og ideerne bag Nystart.

Og jeg kan kun give dig ret i den med at et simpelt blad ikke er nok.
Men det blad har jo i mange år været meget dygtigt markedsført så kraftigt,
at alt for mange desværre sidestiller det med at de ABONNEMENT på OZ,
og ikke med at være medlemmer af EDR ...

Men jeg glæder mig da også til at se alle de andre i Midtjylland og Syddanmark fortælle hvad de står for.
De er jo ikke "Selv-valgte",men er ude i at der heldigvis er "kamp-valg" ...

VY 73 til samtlige - også de stakler der helst ville have været fri.


Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Valget 2020

Indlæg af oz1iky »

Allan, Mester, OZ7XF ..

Har du set nogen fra de 2 "Kamp-Valgs-Regioner" komme med mere end som så?
Altså på den gyldne 3'er ? (Vision Mål og Strategi)

Jeg forsøgte lige at nærlæse de få der var?
Men jeg synes ikke jeg fandt noget konkret?
.. ud over at Klokkestøbervej som aktiv blot skulle skydes af. (penge i kassen der kan ruttes med)
... at der skal udkomme et blad X gange og med X sider. (abonnementet på OZ, ikke medlem af EDR)
... at man ville stavnsbinde en stakkels frivillig til mange ting, uden respekt for denne privatliv. (Frivillighed har en pris ...)

Men det er vel ikke noget der falder ind under fremtidsplaner der vil noget?
Altså den gode gamle "Vision Mål og Strategi" ?

Ja, jeg kan jo have taget fejl af det med abonnement på EDR (øh ..)

VY 73 til dem der er trængende, men så heller ikke flere af grise-lytterne og deres stønnende optagelser.


Kenneth OZ1IKY
0000 Grine-mus 1c.jpg
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:26, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Valget 2020

Indlæg af oz1iky »

Hej Mester Allan, OZ7XF
Det må skyldes, at du ikke har faktachecket udsagnene.
Jeg har prøvet, og jeg har prøvet ...
Tro mig.

Men jeg kan ikke få hverken de 39 DKK for et Funkamateur, heller ikke de 125 kroner for et OZ, til at passe?
Og jeg har prøvet med nye batterier i lommeregneren, samt at spidse kuglepennen rigtig godt.

Funkamateur koster i "standard" udenlands abonnement 54 EUR for 12 numre, incl forsendelsen med Deutsche Bundes Post.
Det er 402,30 DKK - Eller sådan en 33,50 DKK pr måned? Den hvor man automatisk får års-DVD'en,koster lidt mere, men stadigvæk ikke 39 DKK

Og den med OZ bliver da endnu værre.
Jeg tror jeg har skiftet batterier i lommeregneren 4 gange, og spidset 5 kuglepenne helt op....
125 DKK? Det giver jo 750 DKK om året - altså mere end det abonnementet koster ? ... øh, eller var det medlemskabet af EDR?
Men hvis jeg kikker i diverse RM-pakker med mere, så har abonnementet på OZ aldrig kostet mere end 45 til 50 % af kontingentet for EDR?
Og det var endda for et dyrt eller dårligt år, for et abonnement på OZ.

Samtidigt mindes jeg svagt en tidligere hovedløs redaktørs meget skudsikre meldinger om at OZ ikke kostede mere end
... var det 325 DKK pr medlem om året? Og den var så vidt jeg husker ret skudsikker og korrekt?
Altså knap og nap 27 eller 28 DKK pr nummer ved 12 udgaver om året?

Så jeg har prøvet som du kan se. Men jeg har måtte give op, da der er noget i vejen med data som RM-kandidaten har fremlagt.
De kan ikke være valide. Nogen må have vildledt den stakkels RM-kandidat fra Midtjylland?

Så jeg ville hellere at de forskellige kandidater kom med deres Visioner, Mål og Strategier, for hvordan de ville føre EDR ind i fremtiden.
Det ville nok være mere værd end at bruge andre personers vildledende tal-materialer, som får den stakkels RM-kandidattil at fremstå
som et utroværdigt menneske man helt sikkert IKKE skal stemme på ?

Men hvad ved jeg? Jeg er jo testet positivt for dårligt DNA ?

VY 73 til samtlige, uden at nogen kan slippe uden om.
Der er simpelthen ingen muligheder for undtagelser.

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:26, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Valget 2020

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: fre jul 24, 2020 6:21 Benyttes tal fra det budget, der fremgår af RM-Pakken 2019 kan dette regnestykke opstilles for OZ:
Trykning 150.000 kr.
Produktion 35.000 kr.
Porto 120.000 kr.
Ialt 305.000 kr.
Nu har jeg i min ferie så også støvet regnemaskinen af, og så må jeg konstatere, at trykning og distribution af OZ koster 270.000. I den omtalte RM pakke fra 2019 var der ca. 1.200 medlemmer, der fik OZ på papir og 175, der selv hentede OZ som PDF.

Med 1.200 medlemmer, så koster OZ på papir DKK 225 pr. år, eller kr. 37,50 pr. blad. Det bliver desværre så ikke afspejlet i forskellen på kontingentet, hvor der kun er DKK 100 at spare for ikke at modtage et blad.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Besvar