Valget 2020

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Valget 2020

Indlæg af oz1iky »

Hej Allan, OZ7XF

Igen skarpsindige observationer.

Lad os lige dvæle lidt ved 5) i OZ5KM Kjeld Majlands valgoplæg. Uden at det skal gå ud over ham!
Men han skriver jo noget - som du selv også bemærker - der fik mig til at tænke lidt ...

Specielt den med at det er hovedbestyrelsesmedlemmerne der skal sørger for at medlemmerne bliver orienteret
om arbejdet i hovedbestyrelsen, kombineret med den om orientering på repeatere og udsendelse af orienteringsskrivelser.
Jeg retter her for en kort stund blikket tilbage i tid mod Yding Skovhøj Repeateren og den måde som nyt fra HB tidligere
fandt sted, i mine videre tanker fremad. Fordi man skal vel fremad og ikke "tilbage", ikke?
(jeg har en del gode eksempler, i form af en hel del lydoptagelser fra den tid med repeater nyt på Yding ...)

I min optik er det en fin måde at informerer både medlemmer og ikke-medlemmer af EDR, om hvad der sådan rører sig.
Måske man ikke burde begrænse det til kun arbejdet i EDR's hovedbestyrelse, men også andre vigtige ting kom med?
Faktisk synes jeg det er en god ide, når det kommer til stykket. Selv om det meste jo alligevel ville kunne findes på en web-side?

Inspiration;https://rsgb.org/main/gb2rs/
Eller her, direkte på forsiden; https://www.darc.de/home/
Og ikke mindst her; https://www.r-e-f.org/
Så man behøves ikke gå helt over det store vand til http://www.arrl.org/


MEN !
Så skal det foregå på en helt anden måde end tidligere set (hørt), og med en helt anden procedurer for informationsspredning,
end den man i mange år var vidne til da Yding Skovhøj Repeateren havde et repeater-nyt.
Det skal IKKE være en enkelt persons udlægninger og fortolkninger.
Det skal tværtimod være EDR's information som Hovedbestyrelsen er ENIGE om.
Vi har jo desværre set alt for mange "Solo-løb" gennem tiderne. Det er der nok næppe plads til i fremtiden...
(ingen nævnt - ingen glemt- ingen skudt på!)

Savner man inspiration, kunne man med fordel kikke mod syd og mod vest, til de store "broder-folk" fra både DARC, RSGB og REF.
Her bliver der, med faste intervaller, udgivet nyhedsbreve fra centralt hold.
Disse kan man endda, hvis man lyster, lytte til på diverse repeatere og HF bånd, på bestemte og fastlagte tidspunkter.
Og informationen afgives vel at mærke over hele landet. Samme information, uden enkelt personers BIAS af den!

Hvis man kunne få et sådan system op at stå, med en helt klokkeklar procedurer for håndteringen, så ville det give mening.
Tyskerne kalder det vist nok "Deutschland-Rundspruch". https://www.darc.de/nachrichten/deutschland-rundspruch/
Englænderne har deres GB2RS med ugentlige udsendelser.


Som sagt, blot et par tanker, når man læser den slags. Og så endda helt uden at tænke ondt om nogen.


VY 73 til alle, selv dem der helst vil være fri slipper ikke denne gang

Kenneth OZ1IKy

PS - Franskmændene, Schweizerne og vist også Østrigerne, har deres medlemsblad liggende frit tilgængeligt for ALLE fandt jeg ud af...
(REF har en del spændende om QO-100 for tiden)
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:23, rettet i alt 1 gang.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7c »

Hej
Jeg tolker det mere som at EDR er under afvikling end under udvikling !

Det er vedtægterne der er "problemet" og en ny tur i vaskemaskinen løser ikke EDR's fremtid ?

Det med at få nye "yngre" medlemmer ind er der ikke gjort noget ud af de sidste mange år,
og især at give dem indflydelse på EDR (HB/RM)

EDR har heller ikke et antenneudvalg der kunne hjælpe med det vigtigste problem for nye radioamatører !

Med "trioen" der vil have al magt tilbage til HB og kun HB. afskaffer indflydelse fra RM
vil sikkert medføre salg af EDR Odense m.m.

Iøvrigt er der god grund til at rose RDE Forum for her er debat, der åbenbart ikke må være
på edr.dk !

73 Boye
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Valget 2020

Indlæg af oz1iky »

Hej Boye OZ7C
Boye OZ7C wrote:
Iøvrigt er der god grund til at rose RDE Forum for her er debat, der åbenbart ikke må være
på edr.dk !
Ja RDEforum er et herligt sted, hvor frihed (under ansvar) vægtes højt. Og godt for det.

2 ting omkring EDR og debat forum ...

For det første er der jo stadig aktiviteter igang med at få edr.dk op at stå som EDR's hjemmeside.
Midt i en valgkamp, kunne jeg forestille mig at kræfterne måske anvendes på andre områder?

Dernæst, hvem har lyst til at være redaktør på et debat forum lige netop i en valgkamp?
Jeg vil tro at der ikke er mange som har lyst til det? Det vil blot være "øretævernes holdeplads" med alskens beskyldninger om dit og dat?

Nej du! Jeg ville hellere anvende kræfterne på at få webshoppen op at køre igen, hvis det havde været mig som skulle pioritere?

VY 73 til alle - også de stakler som ville have været foruden.

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:23, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Valget 2020

Indlæg af oz1iky »

Hej Allan OZ7XF
Og så vågnede jeg!
Jeg håber ikke du vågnede for brat? Den slags kan være farligt, alt efter hvordan det sker!

Jeg sad lige her på en afslapningsdag, efter weekendens Contest, og tænkte lidt.

Jeg undrer mig faktisk lidt over at der ikke er flere af kandidaterne fra Syddanmark og Midtjylland der har budt ind med deres valgoplæg. Specielt når man jo ved at der her er "Kamp-valg". På hele Sjælland og i Nordjylland, er samtlige kandidater jo "Selvvalgte" til en stol i RM.
Stemmesedlen udkommer jo om en 14 dages tid?

Og faktisk undrer det mig også at den siddende "Regering" ikke slår hårdt på de resultater der er opnået i deres "Regeringstid"?
Det er så vidt jeg husker fra Christiansborg, Kommunal politik og andre steder, det modus operandi der tit anvendes. Så hvorfor ikke også her?
Noget må der da være sket i den tid som kan præsenteres for offentligheden.
Det er vel blot at skrive en liste ned og så præsenterer den med et par kommentarer og om at man har tænkt sig at fortsætte det gode arbejde og udvide succeserne man har haft. Oder was?

Men hvad ved jeg, jeg er jo heldigvis blot Radioamatør, og ikke professionel politikker.

Men nok om det, det var som sagt blot et par strø-tanker, her dagen efter en succesfuld og god Contest Weekend.
Ellers vågner jeg også bare op til ....

VY 73 til Alle - selv dem der ikke ønsker det, slipper ikke.


Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Valget 2020

Indlæg af OZ1FF »

Mojn Kenneth
Jeg undrer mig faktisk lidt over at der ikke er flere af kandidaterne fra Syddanmark og Midtjylland der har budt ind med deres valgoplæg.
Nu er jeg jo kandidat til valget i Syddanmark, og jeg har da læst de få indmeldinger, som indtil nu er kommet. Men der er ikke meget, som tyder på at en ny "regering" i EDR fører til noget nyt, som kan bringe foreningen op af den grøft, som en tidligere HB kørte den i da rollatoren var blevet tunet for kraftigt. Jeg overvejer stadig, hvad mit valgprogram skal være, men set i lyset af de nuværende valgprogrammer er der ikke meget andet at sige end "Boller fra Kohberg" for nu at lovprise et godt produkt fra Nordschleswig.

Rollatorgruppen.jpg
Og faktisk undrer det mig også at den siddende "Regering" ikke slår hårdt på de resultater der er opnået i deres "Regeringstid"?
Samme har jeg også undret mig over. Men nu skal formanden jo lige have færdiggjort et nyt OZ på 64 sider. Nu var udmeldingen fra EDR 3.0 84 sider, så jeg håber ikke, at medlemstallet falder med samme hastighed. Egentlig venter jeg spændt på at se oplægget til EDR 4.0. Dette er nok den nemmeste afledningsmanøvre fra det kuldsejlede EDR 3.0.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:24, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Valget 2020

Indlæg af oz1iky »

halløj Skipper
men her må jeg erkende, at mit manglende medlemsskab er mig en hindring til at møde op og observere møderne i de forskellige regioner
Med fare for at virke belærende, hvilket er langt fra min intention...
Så vil jeg tillade mig at henlede opmærksomheden på OZ-bladets april udgivelse dette år.
Nærmere betegnet side 5, hvor medlemsmøderne annonceres.
(de blev jo så af gode grunde senere aflyst - det skal de i HB da ikke beskyldes for at have haft indflydelse på årsagen til...)
Hvem kan deltage?
Alle er velkomne til at deltage i disse møder. Selvom
møderne betegnes som medlemsmøder, har
vi valgt at åbne dørene for alle med interesse for
radioamatørsagen.
Så det er da meget generøst, ikke?
Det synes jeg da. Det blev jo så aldrig ført ud i livet, som så meget andet...

Men pyt, jeg har lige modtaget ordrebekræftelsen på paller med Coca Cola og Popcorn til den kommende underholdning.

VY 73 til samtlige, om de vil det eller ej. De slipper ikke, uanset hvad de forsøger.

Kenneth OZ1IKY


PS - mon ikke "Delete User" mere er den med Ulven, end med katten?
Du ved, ulven kommer, ulven kommer - men ingen tror på det til sidst.
Og så kommer den virkelig - og hold da op hvor den så er stor....
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Valget 2020

Indlæg af oz1iky »

Mojn Kjeld

Ja - der er mange ting man kan undres over. Men jeg har valgt at tage et punkt af gangen, for ikke at miste fokus.
En opgave af gangen, men man kan jo godt have et par "forudse-opgaver" som jeg lærte i Forsvaret i sin tid.

Omkring resultater ..
Jamen der må da være nogen? De har formodentlig (og forhåbentlig) ikke siddet på hænderne i 2 år?
Et nyt blad-design og en ny hjemmeside, kalder jeg ikke resultater men blot biprodukter af en strategi der skal udmøntes.
De er blot simple teknologiske "hjælpemidler", intet andet. Det er indholdet der er det væsentligste. Understøtte strategien.

Hvordan er det gået med gennemførelsen af strategien? Det ville da være interessant at vide, hvis man forventer at blive genvalgt?
Ellers er hjemmeside og nyt blad design jo blot blændværk? Kejserens Nye Klæder?
(ja, beklager, man er jo Civiløkonom ... )
Egentlig venter jeg spændt på at se oplægget til EDR 4.0. Dette er nok den nemmeste afledningsmanøvre fra det kuldsejlede EDR 3.0.
Her tillader jeg mig at citere min gamle Major fra afslutningen på en af de store øvelser i Tyskland, hvor stort set ALT gik A-H-til ...
Gruppefører, Vi har planer for at vi har noget vi kan lave om på. Er det FORSTÅET ...
Jeg svarede Javel - men spurgte så alligevel hvor stigen på de 1200 meter var henne,
da vi havde fået ordre på at vi skulle med samme transportmiddel tilbage som vi var ankommet med.
Han havde dog humor nok til at grine lidt, da han godt kunne se det morsomme i min kommentar.

Humor er et tegn på overskud. Og jeg håber da at der er en passende mængde overskud blandt visse mennesker?
De næste par uger frem til den 31. august bliver der nok hist og her brug for det.


VY 73 til alle - helt uden undtagelser, selv om nogen gerne ville være undtaget.

Kenneth OZ1IKY

PS - nej jeg afholder ikke "kanin-dræber-kurser". Det er for useriøst.
Det eneste man lærer er at kaniner bedst tilberedes i et anstændigt køkken.
Fordi her har man det rigtige Udvalg af redskaber lige ved hånden til at skabe et godt resultat.
(og så er der jå altid et godt glas rødvin til at nyde det gode resultat sammen med andre)
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:24, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Valget 2020

Indlæg af oz1iky »

.. I stand Corrected!

Hej Mester!
;o)

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7c »

Hej
Mun ikke 8 juli bevælensen prioterer :

1 OZ
2. Derefter www.edr.dk det skulle jo nødigt gå sådan at ingen gad læse OZ.
Altså hvis der kommer noget, om de 2 års arbejde og fremtiden i EDR.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:24, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Valget 2020

Indlæg af oz1iky »

... kom sådan til igen at forundres?

Ja, igen noget jeg forundres over. Utroligt ikke.
Men i følge Kirkegaard og Grundtvig, skulle det angiveligt være sundt og udviklende for sjælen?

Ja det var en af dem der stod på min "Forudse-Opgave-liste". EDR's Webshop?
Jeg har et par mere på den liste, men som sagt, så har jeg engang lært at fokusere på en opgave af gangen, så den kan gennemføres med den fornødne og forventede succes....

Nå men til sagen ...

I OZ-bladet af denne Herrens år 2020, med udgivelsesmåneden Juni, i samme Herrens år, kan man på side 7 læse følgende vigtige meddelelse kundgjort ...
EDR'S Webshop 2020

Det er med glæde, og stolthed, at vi nu kan se
EDR’s Webshop live igen.
Den nye Webshop har fået et nyt layout og tema,
således oplevelsen på shoppen forbedres, og sælger
de ønskede varer og ydelser, for Radioamatører
og tekniske interesserede.
Og yderligere kundgøres følgende vigtige meddelelse på samme side, lidt senere...
Vi håber alle vil tage godt imod den nye Webshop,
og samtidigt beklage den lange nedluknings tid.
Hen over sommeren vil vi komme med masser af
gode tilbud, til alle amatører og tekniske interesserede.
Webshoppen vil kun få succes sammen med
vores kunder, så det er vigtigt, at vi får feedback, så
vi sammen kan skabe en velfungerende Webshop.
Nu er der jo så efterhånden gået næsten 4 måneder siden den gamle hjemmeside led Cyber-dødens langmodige afgang.
Fred Være Med Eder, og må Eder Hvile i Fred. Uanset årsagen og skyldspådragelsens ulideligheder, samt interne uafsluttede fingerpegende handlinger. U-planlagt, bevares. Men jeg misunder ikke Web-masteren og Web-designeren af den nye webside i denne "baggårds-katte-kamp".

Der er så også gået over en måned siden disse vigtige kundgørelser i OZ-bladet...
Og vigtigt må det have været, da det jo fyldte ÉN hel side?

Og jeg må igen forundres over om disse, frivillige og uegennyttige,
samt glimrende og forhåbentlig fortsat velmotiverede, ressourcers indsats.
De har min absolutte og uforbeholdne respekt i den tåge og det morads de må arbejde og navigere i?

Jeg finder dog stadig ingen webshop. Men min NanoVNA har jeg da fået fat i af andre kanaler...
Med sørgmodig tilføjelse, desværre af andre kanaler.

Men igen forundres jeg som sagt, med min ringe Handelshøjskole-Akademiske baggrund (Civiløkonom) at Forretningen ikke prioriteres højere?
At den ikke er vigtigere, end en stol ved et bord? For hvad er den stol ved et bord værd, uden en Forretning?

I over 3 måneder har Forretningsplatformen med alle medlemsfordelene og rabatterne ikke været on-line?
En virksomhed ville længe være gået neden om og hjem (sådan hedder det vist i daglidags tale?).
Venter vi på Gordeau, Oder Was?

Som en klog mand engang sagde til os måbende studerende; der skal varer over disken, og penge i kassen,
ellers bliver der koldt når vinteren kommer - og den kommer uanset hvad I tror ...

MEN - ret skal jo være ret.

Det kan jo være at man - som i et hvert andet politisk inficeret system - skændes om hvor skylden ligger.
Hvem skal have aben?
Men glemmer hvem der i sidste ende har ansvaret ?
Men jeg kan jo håbe, lidt naivt vil nogen beskylde mig for at være, at det nok meget snart løser sig til medlemmernes bedste.
Inden stemmesedlen udkommer den 1. august?

For som alle ved, kan opgaver uddelegeres, men ansvaret ligger fortsat ved Lederen ! Ikke ledelsen, lederne og cheferne.
Lederen har altid i sidste ende ansvaret - altid !

Det er fortsat den gyldne læring der kundgøres, både på toppen af Valby bakke i det gule palæ (nogen kalder det den ægte Zoologiske Have)
og i "palæet" ved Rådhuspladsen som repræsenterer største delen af Regeringens Skatteprovenu, og danskernes misforståede velstand
- og ikke mindst for enden af Esplanaden, i "det lille uanseelige firma"!
Men jeg kan jo have stået i lære de forkerte steder, man ved jo aldrig?


Dette er blot et par betragtninger, gjort i forundring, ud fra det udmeldte, men ikke effektuerede, statements, kundgjort i OZ-bladet,
denne Herrens År 2020 i den fantastiske Juni måned, på side 7.

Og nej, jeg er ikke en af "Korsridderne". Det har den gamle Kriger og Soldat for stor respekt over for Knights Templar til.
DEUS VULT er noget større end os.

VY 73 til alle, og ingen slipper om de vil eller ej.

Kenneth OZ1IKY


PS - kom til at tænke på Den Store Danske Filmskat; "Kan De Lide Østers?".
Herlig og god samt underholdning. Men jeg kan i disse tider også varmt anbefale, trods det kræver aktiv deltagelse;
"Tinker, Tailor, Soldire, Spy" og "Smileys People".
Både det danske og engelske, kræver aktivt deltagelse i det der sker lige foran sig. Men det kan også vær meget lærerigt.

PPS; Forsigtighed pårådes - humor af den sortere art kan forekomme. Ved fordøjelse eller andre problemer, søg omgående professionel hjælp.
Om det er Advokat, Læge eller Psykolog, skal jeg ikke blande mig i. Men søg endelig professionel hjælp.
For dine problemer er ikke andres problemer. Det er dine alene.

PPSS; nå,ja, den må I have til gode til næste udgave af "SOAP"
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Besvar