Valget 2020

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:14, rettet i alt 1 gang.
oz9ub
Indlæg: 7
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:02
Geografisk sted: Aarup JO55AI

Re: Valget 2020

Indlæg af oz9ub »

det skal nok blive 2 sjov år i forening, der kommer ikke til at ske en skid, den blive mere splitte enden er nu, hvordan kan det sker.
at de to gamle havenisse genopstille det er ikke godt forening.

æret være forenings minde
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:14, rettet i alt 1 gang.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:15, rettet i alt 1 gang.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:15, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Valget 2020

Indlæg af oz1iky »

Hej Allan, OZ7XF

... ja, nej, måske?

Det er et mere direkte demokrati, og sikkert også en tilbagevenden til en egentlig Generalforsamlingsmodel?
Det er jo den samme model som lokal-afdelingerne også bruger i det ganske danske land?
Det har mig bekendt været oppe at vende flere gange i de sidste par år, om ikke man skulle vende tilbage til den model?
Et direkte valg til bestyrelsen.

Omkring de rent kontrol-mæssige mekanismer - og det er uden at mistanke nogen af de nuværende medlemsvalgte - kan jeg godt se
din pointe' i; hvem holder opsyn med bestyrelsen? Hvem holder formanden i ørene at han/hun gør det han/hun skal og har lovet,
samt har mandat til og ikke?
(som en sort-humoristisk anekdote ... demokratisk valgt ? Det var ham der den gale maler-lærling i sin tid også ...)
((forsigtighed pårådes - sort humor, sarkasme og andet slibrigt, men helt ufarligt, kan forekomme - der MÅ grines nu ...))

I en lokal afdeling fungere det, i en virksomhed fungere det ...
Jeg skal her dog ikke underkende de landsdækkende, og internationale, forpligtigelser som EDR har som landsforening.
Men tanken om et direkte valg til en bestyrelse er lidt interessant?
Og så kunne man måske se om man skulle lave en slags "Ombudsmandsfunktion" ?
Altså en slags "Vagthund" som lige netop holder en bestyrelse oppe på det de har lovet, og/eller er givet mandat til?
Blot en tanke ....


Nå, men det kan du og jeg jo sikkert få mange gode samtaler og indlæg ud af.
Men mon ikke vi skal lade Valget stå sin prøve, gå sin gang, og lade os se resultatet - og ikke mindst resultatet af RM 2020 i november ?
Til den tid ved vi jo ikke kun hvad medlemmerne vil, men også hvordan dem medlemmerne har valgt vil udmønte det mandat de er givet ...

Jeg ønske kandidaterne i Midtjylland og Syddanmark knæk & bræk med jagten på stemmerne som skal få dem bragt i RM.



VY 73 til alle dem som ikke er inficeret med den negative HAMSPIRIT


Kenneth OZ1IKY


... PS
Bare rolig - Jeg har talt hvor mange tomme stole der er i Nordjylland, på Sjælland og i Hovedstaden til november !
Men det ændre ikke ved at kun Syddanmark og Midtjylland skal ud i et kamp-valg ...
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:15, rettet i alt 1 gang.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:15, rettet i alt 1 gang.
OZ1DCZ
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn dec 06, 2015 18:13
Geografisk sted: Holstebro, Jylland, jo46fh
Kontakt:

Re: Valget 2020

Indlæg af OZ1DCZ »

Det der med et repræsentantskab, kræver jo så at dem der er valgt ind også gider at yde et stykke arbejde og være sig deres ansvar bevist som øverste myndighed.
Det syntes jeg ikke at have oplevet de sidste mange år.... Bare der er mad og gratis øl til RM som skal det jo nok gå
Så nej nedlæg den del og lad de personer som gider stille op, være en del af den frivillig skare af hænder der er nødvendig for at få foreningen op at stå igen. Hvis du har lyst til at stille op til RM, så BURDE du også have lyst til at yde et stykke arbejde i form af div. udvalg. Jeg vil tillade mig at sige at det er lidt til grin at der skal 34 personer til at drive en lille forening med , ja hvor mange medlemmer? måske 1300. Det kan en bestyrelse på 5 man sagtens klare, og lad så de øvrige 29 komme i arbejdstøjet, og tage fat i de forskellige udvalg, der er arbejde nok

Nå men som Kenneth skriver, så kan vi nok diskutere dette længe og sikker uden at blive enige og ja jeg kan jo egentlig være ligeglad, jeg er jo ikke medlem af foreningen Såeeee deeeet :D
Vy 73 de
OZ1DCZ, Carsten
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:16, rettet i alt 1 gang.
oz2nml
Indlæg: 5
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 17:05

Re: Valget 2020

Indlæg af oz2nml »

Når man ser OZ1LLY's valg oplæg viser det jo tydeligt at man ikke har noget at byde ind med, der er 2 opstillet som begge er valgt ind, og så opfordre man folk til at stemme på dem.
Begge 2 er et par flinke fyre, men tror ikke de får skabt en revolution i den forening.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:16, rettet i alt 1 gang.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:16, rettet i alt 1 gang.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Valget 2020

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 6:17, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Valget 2020

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa Allan OZ7XF;
hvorfra der kan vælges en ledelse,
Mon ikke vi skal - rent akademisk set - gå tilbage og søge oplysning og vejledning i hvad ledelse egentlig er for en størrelse?
Altså den egentlige definition på, og begrebsafklaringen - Ledelse - hvad er det for en størrelse?
Jeg tror på nuværende tidspunkt det ville kunne perspektivere diskussionen i en konstruktiv retning?
Uden at anklage nogen som helst for noget som helst. Selv om mange sikkert gerne ville forsøge det...

Jeg "snitter" lidt i Den Store Danske ..
(men af ægte akademiske årsager og baggrund, angiver jeg selvfølgelig hele kilden, som jeg referere til!)
((https://denstoredanske.lex.dk/ledelse))
Ledelse, den proces at gennemføre en aktivitet ved hjælp af og gennem andre personer. Der findes mange definitioner på, hvad ledelse er, men i de fleste fremhæves det, at ledelse udøves med henblik på at påvirke en organiseret gruppe til at formulere og arbejde hen imod opfyldelsen af bestemte mål.
Lidt interessant, ikke? ... arbejde hen imod opfyldelsen af bestemte mål.
Målet er vigtigt. Man skal kunne se det fælles MÅL ude i horisonten - Eller som det jo er blevet moderne at sige;
At se lyset for enden af tunnellen - og det skal helst ikke være lyset på Lyn-toget fra Jylland i Storebælts tunnellen ...

Det er jo noget der også læres, og indlæres, blandt unge mennesker som er i en meget ensartet arbejdspåklædning hver dag.
Her tænker jeg ikke just på min gamle arbejdsplads ude for enden af Esplanaden i København.
Mere på et sted hvor man som ungt menneske, og med ledelsesANSVAR for flere personer, også lærer krisehåndtering og situationsbestemt ledelse, udklækker rigtig mange fine af samfundets fremtidige ledere. Nogen kalder det Cirkus Mili .. Jeg kalder det for det det er - Forsvaret.

Og ikke mindst når man tager skridtet længere, eller spadestikket dybere.
Der hvor den akademiske diskussion omkring hvorvidt vi har med administration eller ledelse at gøre;
Leadership eller Management.
I engelsksproget litteratur sondres der ofte mellem leadership og management, hvor det sidste er noget, man udpeges til, mens det første er en position, man tager. Management kan også associeres med administrativt lederskab, og leadership med et mere fremadrettet og forandringsorienteret strategisk lederskab.
Men jeg synes at alle I der ude skulle læse den her artikel på Den Store Danske - og så selv danne jer en mening og holdning.
... inden vi kommer ud af et vildspor, hvor der end dog ikke er afgivet en prøve til en DNA test ....

VY 73 til alle - denne gang faktisk uden forbehold og undtagelser !!!!


Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Besvar