Fremtidens EDR

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Fremtidens EDR

Indlæg af oz4zat »

I forbindelse med at Agerschou & Co erobrede magten i EDR efter 8XWs og 5KMs velykkede sabotageforsøg meldte jeg mig ud.

I dag følger jeg lidt med her og på EDRs hjemmeside (når ellers den fungerer), og det er min fornemmelse, at valget kommer til at stå mellem "nytDNAs" hermetisk lukkede osteklokke eller en lige så tilsnøret osteklokke styret af Flemming Hessel.
Tredie mulighed er, at ingen af dem vinder en klar sejr, og at de så kan bruge de næste år til at be- og nedkæmpe hinanden, indtil al energi og alle midler er formøblet.

Begge parter har blikket stift rettet mod de millioner af kroner, som de kan få kontrol over ved et salg af ejendommen i Odense. Disse penge kan de så bruge til udgivelse af et kulørt magasin og håbløse kampagner for at hverve nye (gamle) medlemmer - samt lidt håndører til at forsøde diverse pensionisters alderdom med.
Uanset udfaldet vil historien vise, at Flemming Hessels, Kjeld Mailands med fleres kamp mod al fornyelse (inkl. EDRs tilstedeværelse på internettet) har ført til foreningens langsomme død - det er noget af en arv at efterlade sig.

Hvis DNA-gruppen vinder, bliver det interessant at iagttage om EDR køber Brugtgrej eller om Brugtgrej fuldstændigt overtager EDR ...
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Fremtidens EDR

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 5:55, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: Fremtidens EDR

Indlæg af oz4zat »

Hej Allan

Jeg tror ikke, at du har ret mht EDRs formue.
Ejendommen i Odense er gældfri og er vurderet til 2,75 millioner kroner. Derudover er der vel stadig lidt tilbage på diverse bankkonti (?).

Så "lidt" har "DNA-profeten & Co" og "gammelEDR" at slås om !

Når alle med energi og "yngre" (= under 50 - 60 år) er løbet skrigende væk, og formuen er ædt op, er det nok underordnet hvilke paragraffer man tager i anvendelse.

Hvis ikke RM/HB begynder at opføre sig som voksne mennesker, er jeg overbevist om, at det kun er et spørgsmål om tid, inden antallet af medlemmer kan opgøres med et trecifret tal.
Og helt ærligt; som jeg har oplevet kampene i EDR i de sidste mange år har jeg svært ved at forestille mig en konstruktiv forsoning mellem de forskellige kampberedte handyr. De sidste to års lukkethed, som på alle parametre får 8XW & Cos regimente til at fremstå som den rene uskyld, peger på ingen måde i retning af forsoning og samarbejde.

Efter min mening er en lukning af EDR ikke lig med amatøradioens undergang !
På sin vis kunne man ønske sig, at det skete snart - så vil der nemlig blive rum til noget nyt.
Men som jeg, som udenforstående, ser udviklingen i EDR de sidste år, er der ikke meget håb og med den formue kan skuden (desværre) sejle videre i nogle år.
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: Fremtidens EDR

Indlæg af oz4zat »

Jeg følger ind i mellem lidt med her, på edr.dk og brugtgrej.dk.
Ikke at jeg bliver ret meget klogere - og da slet ikke på EDRs hjemmeside.
Denne næsten totale tavshed kan man tolke på flere måder; er foreningen stille og roligt ved at gå i opløsning ?
Mangler formanden Jan Anderschou evnen - eller viljen til at inddrage andre end rygklappere ?
(I den forbindelse er det interessant at se hvorledes EDR.DK styres af en FORmand hvor resten er MEDARBEJDERE. Ofte er det detaljer i sprogbrugen, som afslører de egentlige bagtanker. https://edr.dk/foreningen/)
Eller; har man givet helt op og derfor lader alt sejle ?

På foreningens hjemmeside kan man downloade en "Håndbog i foreningsarbejde". Jeg har bladet lidt i den og må konkludere, at den har Jan & Co bestemt ikke ladet sig distrahere af, jeg citerer lidt derfra:
Endelig skal man ikke være blind for, at mantraet om flere medlemmer i nogle fore-
ninger kan være noget, man måske nok siger, men reelt ikke mener. Nye medlemmer
medfører ofte forandringer i en forening – de stiller krav, kommer med nye ideer osv. Hvis
foreningen ikke er vant til at tackle det og har kørt sin egen regelmæssige tilværelse i en
årrække, er det ikke sikkert, at alle de gamle medlemmer vil opfatte det som noget positivt.
Og i den situation er det vigtigt at have diskuteret formålet med at hverve nye medlemmer
igennem, så alle i medlemskredsen kan se det fornuftige i initiativet.
( https://bibliotek.edr.dk/wp-content/upl ... rbejde.pdf)

Alt dette, samt de manglende regnskaber og RM-pakke bekræfter mine værste anelser.
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
Brugeravatar
oz1ahv
Indlæg: 52
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 7:32
Geografisk sted: Borup Sj

Re: Fremtidens EDR

Indlæg af oz1ahv »

Hej Søren & Allan

Hvis i skulle mangle lidt læse stof vil jeg forslå jer denne her link https://www.djoefbladet.dk/Artikler/202 ... delse.aspx

Hvis det ikke har jeres interesse så er der stadig mulighed for at kalde "CQ Nord Korea, skifter og lytter" det er også spændende.

God weekend.
vy 73 de oz1ahv Finn
Handlinger har konsekvenser
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Fremtidens EDR

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 5:55, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: Fremtidens EDR

Indlæg af oz4zat »

På edr.dk kan man i dag læse flg.:
OZ DEC. 2020
Det ser desværre ud til december OZ bliver noget tyndt denne gang. Vi har haft planlagt tema om DIY, men det ser ud til at være faldet til jorden.
Allan - du skriver:
at foreningen på nuværende tidspunkt er ført tilbage til den tid, hvor Avisen var i centrum.
Et noget tyndt centrum - om jeg så må sige ;-)

Kunne ønske mig, at "nogen" havde mod og mandshjerte (m/k) til at optage og udsende det kommende RM - det bliver sikkert en festlig seance - lidt nysgerrig er jeg stadig.
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Fremtidens EDR

Indlæg af oz1iky »

Hej Søren
(og Allan selvfølgelig også )
lidt nysgerrig er jeg stadig.
... hvad døde smedens kat af? Og til de nytteløst rygklappende, så har den der kat jo 9 ( staver : ni ) liv ....
Nå spøg til side !

Jeg tror at vi ikke er de eneste der er nysgerrige?
Og den nysgerrighed har vist mange mange vinkler og facetter i det her spil kegler?
Men jeg tror ingen af os er hunden lige der ...

Men jeg glæder mig (måske lidt naivt, men alligevel) til at se resultatet af deres anstrengelser, den 14. november.
(jeg håber de tager feltsengen og tandbørsten med, for jeg har en fornemmelse af at der måske bliver brug for det?)

VY 73 til alle, helt uden rationeringsmærker ...

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Fremtidens EDR

Indlæg af OZ0J »

oz4zat skrev: lør okt 17, 2020 16:45 Kunne ønske mig, at "nogen" havde mod og mandshjerte (m/k) til at optage og udsende det kommende RM
EDRs ledelse, både HB og RM ønsker en lukket forening, nok mere lukket end DXCC P5, Nord Korea. Hvorfor man stadig ønsker en lukket forening, hvor menigmand intet får at vide, må stå hen i det uvisse.
oz4zat skrev: lør okt 17, 2020 16:45 det bliver sikkert en festlig seance
Hvis det går, som det plejer, så bliver den festlige del maden og guldøllen. Nuvel det kommende RM kan jo vise noget initiativ og vise, at de VIL EDR og vælge en formand og et HB, der vil føre EDR ind i det 21 århundrede.
oz1iky skrev: lør okt 17, 2020 18:25 (jeg håber de tager feltsengen og tandbørsten med, for jeg har en fornemmelse af at der måske bliver brug for det?)
De går hjem kl. 17.00!! Er de ikke færdige, så holder de vel et møde mere.
oz1iky skrev: lør okt 17, 2020 18:25 Jeg tror at vi ikke er de eneste der er nysgerrige?
Min nysgerrighed går mest på, hvem de vælger som bordendemand og om bordendemanden får et HB, der vil samarbejde. Husk "vi kan og vil samarbejde" - ligesom de seneste 2 år !!

Vandrørene skal øvrigt nok sprede de rygter, som vi vil vide - nysgerrig eller ej. Om det bliver d. 14. eller 15. november er nok ikke så vigtigt.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Fremtidens EDR

Indlæg af oz7xf »

0
Senest rettet af oz7xf tirs mar 29, 2022 5:56, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: Fremtidens EDR

Indlæg af oz4zat »

Allan

Min kompliment for din iscenesættelse og rollefordeling :D

fjenden_lytter_med.png
jan-locked.png
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: Fremtidens EDR

Indlæg af oz4zat »

Nysgerrig som jeg er (og altid har været), surfede jeg ind på www.edr.dk for at se, om der måtte være nyheder efter Repræsentantskabsmødet i går og mødtes af - om muligt - endnu mindre information end før.
Men jeg vil rose webmasteren for dennes ærlighed: Fremtiden for EDR er en vandring henover en mængde høje og ugæstfrie bjerge med is på toppen - se selv her:
edr-efter-rep.jpg

Hvornår "snart" er - eller hvornår indlægget er skrevet rager ingen - vel ?!
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Fremtidens EDR

Indlæg af OZ1FF »

Hej Søren

Jeg forstår din nysgerrighed, men blækket på referatet skal lige nå at tørre.

Dog jeg kan løfte sløret og fortælle at på et fredeligt RM valgtes OZ4VW, Arne som ny formand efter kampvalg med OZ7S.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Fremtidens EDR

Indlæg af OZ0J »

hentet fra Facebook:

Formand OZ4VW
oz1izl
oz5wu
oz7abm
OZ1OP
oz1hps
oz1lwt
Suppleanter
ov3t
oz6tw
oz6vg

og bekræftet af OZ4VW
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Fremtidens EDR

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa

Jamen skal vi så ikke give dem et par dage til at "samle sig" oven på lørdagens "Corona-Party" i Odense ?
Der kommer jo nok snart en liste hvor alle har fået et navne- og titel-skilt på.

Og så der er skrevet andre steder ..
Skal vi ikke snart se at komme videre?
Lidt flabet sagt; er der nogen der gider tømme affaldsspande med fortidsballast og fortidszonerne?
... den stinker sådan set lidt fælt og råddent ?

VY 73 til ... alle, og må fremtidens lyse vinde blæse.

Kenneth
OZ1IKY

Som et lille PS til eftertank!
Når Forandringens Vinde Blæser, Bygger Nogen Læhegn ...
... Andre Vindmøller !
(ja de gamle kinesere var måske slet ikke så 'tåvlige'?)
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Besvar