Sad facts !!!

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Besvar
OV2B
Indlæg: 78
Tilmeldt: ons feb 07, 2018 16:21

Sad facts !!!

Indlæg af OV2B »

Frit sakset fra anden hjemmeside/andet medie...:
http://www.southgatearc.org/news/2022/j ... uaLmj3P2Ul
Venlig hilsen / Kind regards :
J. Lau Lindhardt, Kleinsmed Emeritus
Middelfart, Danmark

HamCall : OV2B
https://www.dc3vennerne.dk/
facebook : No thanks
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Sad facts !!!

Indlæg af oz7xf »

Hej Lau

Af hensyn til de dem, der læser bedst på dansk kommer her en link direkte til hestens mule:
https://www.edr.dk/wp-content/uploads/2 ... 6.2022.pdf

Emnet er interessant, og det er en sag, der kan gøres noget ved. Landsforeningen har faciliteterne til kursusvirksomhed for mentorer, men man skal nok starte et lidt andet sted. Nemlig indkalde til konference for lokalafdelingerne og for individuelle medlemmer.

Virtuel fællesundervisning er nævnt. Det er en mulighed, men der er indtil flere men´er. Den bedste læring fås ved anvendelse af organisatoriske hjælpemidler, altså noget fysisk, som man kan tage fat i. Og nogle af dem, der gerne skulle have det største udkomme af undervisningen er muligvis dem, der tilegner sig den nye viden allerbedst på den måde frem for virtuel fællesundervisning.
En anden faktor man bliver nødt til at forholde sig til, er, hvad er foreninger for en størrelse, og hvorfor søger vi dem, og hvorfor er der for øjeblikket den tendens herhjemme, at medlemstallene generelt er faldende. Er der en passende balance mellem den sociale aktivitet og den egentlige læring, er nogle af de problemstillinger, der skal arbejdes med.

Og måske vigtigst af alt. Vi skal alle blive mere konkrete.

vy 73
OZ7XF, Allan
OV2B
Indlæg: 78
Tilmeldt: ons feb 07, 2018 16:21

Re: Sad facts !!!

Indlæg af OV2B »

Hej Allan.
Tak for dit input .
Jeg forholder mig ikke specielt til EDR, eller hvad der kan/bør gøres - dertil er jeg for doven.
Læs det venligst som, at jeg ikke selv har hverken overskud eller interesse i foreningsarbejde.
Bevares - jeg er medlem af EDR (hvilket jeg mener, at alle aktive radioamatører bør være, og den udtalelse står naturligvis for egen regning)
Jeg ser EDR som min "fagforening", og tager virkelig hatten af for det arbejde "min fagforening" gør for mig, og alle andre, der nyder godt af Verdens Bedste Hobby.
Grunden til at jeg smed linket her i tråden er, at jeg finder det sørgeligt at læse om "vores" problemer/udfordringer på en international, og iøvrigt seriøs hjemmeside...det gør sgu ondt at se - men det er jo fakta, og det kan vi ikke løbe fra.
Samtidig, så glæder det mig at der er fokus på udfordringen, og jeg er sikker på at den nuværende ledelse i EDR, gør deres bedste - sammen med en masse "frivillige", der gør et kæmpe stykke arbejde ude i lokalafdelingerne, for at holde skruen i vandet...keep up the good work !

//Lau
Venlig hilsen / Kind regards :
J. Lau Lindhardt, Kleinsmed Emeritus
Middelfart, Danmark

HamCall : OV2B
https://www.dc3vennerne.dk/
facebook : No thanks
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Sad facts !!!

Indlæg af oz7xf »

Hej Lau

Der er vel mange tilgange til foreningsdeltagelse, og jeg tror egentlig, at man skal passe på ikke at måle hinanden på, hvor mange artikler man har skrevet i bladet OZ, om man er contestmanager eller hvad det nu er, der i en menneskealder har været målestokken i EDR. Dette har i den grad overskygget, hvad en forening er for en størrelse, og det er en af mange årsager til, at foreningslivet indenfor hobbyen har været under afvikling. Ingen har kæret sig om, hvad en forening er for en størrelse. Selv repræsentantskabet har ladet sig føre ud på et vildspor og beskæftiget sig med vedtægtsændringer.
En forening af denne karakter er ikke en erhvervsvirksomhed, hvor man ansætter en fejedreng til at fjerne savsmuldet med passende intervaller. Det er heller i min optik en foreningsbestyrelses vigtigste opgave at holde savsmuldet væk, men det kan bruges som arbejdsterapi til en psykotisk ledelse, der har haft svært ved at tale sammen og i stedet bekriget hinanden. Det virker faktisk ret godt at male en væg i fællesskab, men man skal ikke pudse hinandens sko. Allerhøjst den ene af et par, så tager hovedparten af skoejerne selv fat på den sidste i parret.
Kikker man udover denne hidtil snævertsynede foreningsopfattelse, er jeg mere end sikker på, at også du kan deltage. Du har faktisk allerede deltaget. Endda væsentligt og det gennem dit skriveri her om dette emne, og en del skriveri på det brugte marked, og sikkert også andre steder. Du deltager, du hjælper allerede andre i hobbyen. At du ikke gør det under EDRs navn kan der velsagtens ændres lidt på. Dit skriveri behøver jo netop ikke været båret op af en formel aftales pligt og udsigt til en stikkende blå nål med egeløv. Du bestemmer jo stadig selv, når du mener, at du kan bidrage med noget til andre.

Går du ikke på gaden for din fagforening, har den ingen værdi.

vy 73 cu on board https://edr.dk/forum1/
OZ7XF, Allan
Oz1jhm
Indlæg: 14
Tilmeldt: fre mar 11, 2016 22:12

Re: Sad facts !!!

Indlæg af Oz1jhm »

Hej

Så skulle i / du nok gå ud i den virkelige verden på gaderne og gøre en forskel istedet for at sidde og skrive på et forum.

Stor respekt til alle dem der knokler for vores hobby - De virkelige helte ser og hører man ikke .. De behøver ikke lave indlæg på forum hver dag...

OZ8CW
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Sad facts !!!

Indlæg af oz7xf »

Hej Hjalmer

Bedøm ikke andre i dit eget spejlbillede. Så ens er vi heller ikke.
Hyp du dine kartofler, så tager jeg mig af foreningskulturen.

vy 73
OZ7XF, Allan
Oz1jhm
Indlæg: 14
Tilmeldt: fre mar 11, 2016 22:12

Re: Sad facts !!!

Indlæg af Oz1jhm »

Hej

Du er god til at fortælle andre hvad de bør og skal etc ...

Men når en eller anden vover at have en anden holdning eller en holdning om dine holdninger så er du anderledes kort for hovedet...

Brug du/i bare tid på forum, ingen gider læse / deltage mere, fordi seriøsiteten er væk ...

Oz8CW
Brugeravatar
OZ2D
Indlæg: 204
Tilmeldt: lør jan 02, 2016 0:16
Geografisk sted: Ishøj

Re: Sad facts !!!

Indlæg af OZ2D »

Hej Allan

Nogen har det bare svært med at nogen er uenige med dem og så er det at vi ser sådanne indlæg. Det er en anelse trist.

Her er ordet heldigvis frit i modsætning til Brugtgrej, så her kan der skrives kritik af EDR.

Jeg er ikke medlem af EDR og har heller ingen intentioner om nogensinde at blive det, så jeg har ikke så mange kommentarer til lige netop emnet her.
Vy 73 de OZ2D
Kim

https://www.qrz.com/db/oz2d

E-mail: [email protected]

QRV på FM, DSTAR, DMR, FT8, SSTV, RTTY og andre digimodes

Begejstret Facebook-bruger og fan af amerikansk fodbold

Rigtige mænd holder med New England Patriots (NFL) :-)
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Sad facts !!!

Indlæg af oz7xf »

Hej Kim

Uenighed, jeg ved snart ikke. Vores tilgange er måske så forskellige, at et gensidigt positivt udbytte ikke er til stede. Jeg søger det ikke, men afviser det ikke, men den form som Hjalmar efterlyser vil jeg ikke levere. Dertil er min dagligdag i den virkelige verden for besat af andre og vigtigere gøremål end netop amatørradioen.
Mit skriveri her er for det meste venstrehåndsarbejde medens jeg kører eller på en anden måde roder med amatørradio, hvilket nogle af mine indlæg også er præget af.

vy 73
OZ7XF, Allan
Besvar