EDR-nyhedsbrev august 2022

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Besvar
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

EDR-nyhedsbrev august 2022

Indlæg af OZ5WU »

Hej alle

I alle hente EDR's nyhedsbrev for august 2022 på dette link:
https://www.edr.dk/wp-content/uploads/2 ... 8.2022.pdf
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR-nyhedsbrev august 2022

Indlæg af oz7xf »

Denne link til Nyhedsbrevet er bedre:
https://www.edr.dk/wp-content/uploads/2 ... 8.2022.pdf
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR-nyhedsbrev august 2022

Indlæg af oz7xf »

Hej Michael

Igen et fornuftigt nyhedsbrev, hvor du tilmed får opfrisket mit københavnske: "maget", som i lige maget. Tak for det.

Jeg har været inde på det før. Ja, faktisk lige siden EDR gik på nettet med sit allerførste forum. EDRs tilstedeværelse på de sociale medier.
Nu kan jeg så i nyhedsbrevet læse:
Derfor vil I kunne se og følge os på alle sociale platforme, som Facebook, Instagram, Linked-In og Twitter
mfl. Og hvorfor så det? Tjoh! undersøgelser og praktisk erfaring fra andre Nordeuropæiske lande viser at
aktiv tilstedeværelse på sociale platforme medfører positiv medlemstilgang som kan eliminere tidligere
tiders kalkulerede medlemsafgang (naturlig) ved at have én vare på hylden! Et medlemsblad kun for
medlemmer.
Men kun lommeuld kommer af sig selv. Det gør tilstedeværelsen på de sociale medier ikke. Skal man have noget ud af det, vil det være EDRs største projekt i EDRs historie. Langt større end det at udkomme med en Håndbog for Radioamatører og redigere et månedsblad.
Den opgave kan hovedbestyrelsen ikke løse uden stor assistance fra en kreds af medlemmer, ledet selvfølgelig af et hovedbestyrelsesmedlem og med deltagelse af en lokalforeningskoordinator, der har næsen godt nede i, hvad hulen, der sker på det område. Der skal også være et helt andet og langt større flow i foretagendet end hidtil set i EDR.

Spørgsmålet er derfor. Hvordan vi mere konkret kommer derhen. Hvem gør hvad og hvornår. Eller skal der først dyrkes et livssugende kommissorie?

I øvrigt hører jeg til min skræk, at der er gang i pressen igen. Altså den presse, der laver publikationer til at dele ud. Der er i dag, og har været det i en menneskealder for dem vi primært burde henvende os til helt andre metoder til at skabe forbindelsen. Kontakten går i dag fra gade til hånd, og fra hånd til hånd via vores mobiltelefoner. Se bare en af mulighederne her:

123.png
123.png (675 bytes) Vist 2993 gange
Fås også som klister- og rygmærker.
Jeg er ret sikker på, at vi snart får set Sekretæren iført en rød T-shirt med QR code til EDR på.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDR-nyhedsbrev august 2022

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: man aug 01, 2022 3:43 Men kun lommeuld kommer af sig selv.
Det er så ikke korrekt. Skattevæsenet og døden er også sikre, og de kommer i den forkerte rækkefølge :D
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: EDR-nyhedsbrev august 2022

Indlæg af Rimax_15 »

Kan man besejle et bånd :-)

23cm bånd sikkert besejlet
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR-nyhedsbrev august 2022

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: søn aug 14, 2022 7:42 Det er så ikke korrekt. Skattevæsenet og døden er også sikre, og de kommer i den forkerte rækkefølge :D
Ja, det er altid rart med en ekspert tilstede. Hmm, var ikke klar over, at du også drev et ligkistemagasin :D

Og forresten velkommen tilbage. Både her på forum og i EDRs repræsentantskab. Og hvis du vil lidt mere, så ikke et ondt ord fra mig.
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: EDR-nyhedsbrev august 2022

Indlæg af OZ5WU »

Hej Rimax_15

Uhh... den er fløjet forbi korrekturen :o Det er selvfølgelig "beseglet"

BTW.. er udsigterne for ALT over 500MHz ikke de lyseste, medmindre vi står sammen, holder RO og gør arbejdet i fællesskab med de øvrige IARU-lande.

I en globaliseret verden, har den Nordtyske kommune "Dannevang" ikke meget at skulle have sagt alene, når der tælles stemmer. Derfor er vi pine død nødt til at samle på "store" venner som DARC og RSGB..
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR-nyhedsbrev august 2022

Indlæg af oz7xf »

OZ5WU skrev: søn aug 14, 2022 13:07 Derfor er vi pine død nødt til at samle på "store" venner som DARC og RSGB
Så længe, at det er indenfor medlemskredsen i IARU, at Sekretæren smider om sig med faner, går det nok.

vy 73
OZ7XF, Allan
Besvar