Tæppe bumkning af salg annoncer

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Tæppe bumkning af salg annoncer

Indlæg af oz7c »

Hej

Jeg undrer mig over de mange annoncer fra OV2B ?
Dette har ikke tidligere været et salgs site !

Er det for forhindre os andre i at læse om OZ8XW dårlig optræden indtil vaget er overstået ?

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Tæppe bumkning af salg annoncer

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Markedspladsen har været her en del år og er ikke tidligere benyttet ret meget.
Lau, OV2B har i forbindelse med sin massive annoncering beklaget, at han spammer. Måske nok lidt for sjov.

Jeg syntes egentligt, at det er godt, at der er kommet lidt liv i Markedspladsen. Og havde jeg ikke allerede nogle fine LC-traps, som jeg dog meget sjældent bruger, så havde jeg nok købt de traps Lau har til salg. I stedet bruger jeg coax-traps. De er en del lettere i vægt, men skal på trods af, at de er sovset ind i aquaseal, ind og tørres en gang om året. Så jeg har altid en tør komplet antenne liggende klar, så jeg kan skifte på et par minutter.

Måske man kunne få Kasper til at fjerne hele Markedspladsen fra "LATEST NEWS". Og eventuelt lave en parallel "Sidste Annoncer", hvis der virkelig kommer gang i Markedspladsen.

Du kan forøvrigt, når du er logget ind, gå ind på Flemming´s profil og se en oversigt over alle hans indlæg, så du ikke misser nogle af guldkornene.

vy 73
OZ7XF, Allan
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Tæppe bumkning af salg annoncer

Indlæg af oz7c »

Hej Allan

Jeg mener bare at vi i Danmark ikke har brug for flere platforme
med Køb/Salg.
Det har BG overtaget fra EDR, at det skyldes at EDR havde en HR
der kun var intreseret i OZ på papir !

Det siger sig selv at det ikke er mok med 1 udgave hver mdr. og nu hver anden mdr.

EDR's forum er genopstået med en svær fødsel, nok grundet i at den sidste moderator
opførte sig som diktator og fjernede indlæg han ikke syndes skulle våre der !

EDR har så glemt at restore det gamle forum med masser af tekniske artitler
der er gået tabt. ligesom de lydfiler der var fra RM/HB møder heller ikke er
kommet tilbage.

Vi får at se hvad Kasper finder på !

73 Boye
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: Tæppe bumkning af salg annoncer

Indlæg af Rimax_15 »

Hej Boye.

Det meste af det du skriver har jo intet med alle de salgsannoncer at gøre.
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
OV2B
Indlæg: 78
Tilmeldt: ons feb 07, 2018 16:21

Re: Tæppe bumkning af salg annoncer

Indlæg af OV2B »

oz7c skrev: fre aug 12, 2022 20:53 Hej

Jeg undrer mig over de mange annoncer fra OV2B ?
Dette har ikke tidligere været et salgs site !

Er det for forhindre os andre i at læse om OZ8XW dårlig optræden indtil vaget er overstået ?

73 Boye
Hej Boye//OZ7C
Jeg er ked af at mine annoncer skæmmer dine øjne, og forstyrrer dit view her på siden.
Indrømmet - så tænkte jeg mig nok ikke (nok ?) om, da jeg oprettede mine annoncer - jeg burde naturligvis vide at "Markedspladsen" ikke var til "masseoprettelse", og "massiv tæppebombning" af salgsannoncer - min fejl.
Jeg vil ved førstkommende lejlighed - når jeg igen er ved en PC, slette mine annoncer, så de ikke er til gene for hverken dig eller andre.
Mine annoncer har bestemt ikke noget med hverken OZ8XW eller valget i EDR at gøre - det er udelukkende for at komme af med nogle af mine effekter - men de ryger nu på genbrug.

God dag - og husk at drikke rigeligt med vand.
//Lau//OV2B
Venlig hilsen / Kind regards :
J. Lau Lindhardt, Kleinsmed Emeritus
Middelfart, Danmark

HamCall : OV2B
https://www.dc3vennerne.dk/
facebook : No thanks
Brugeravatar
OZ2D
Indlæg: 204
Tilmeldt: lør jan 02, 2016 0:16
Geografisk sted: Ishøj

Re: Tæppe bumkning af salg annoncer

Indlæg af OZ2D »

Du skal ikke slette noget som helst. Der er intet ved det du gør som er spam. Jeg læser dine annoncer med interesse men der er desværre ikke noget som jeg har brug for i øjeblikket.

Det eneste som kan betragtes som spam er hvis en annoncør lægger den samme annonce op en hel masse gange. Det er jo ikke tilfældet med dine annoncer. Rart at der lidt liv på RDE.
Vy 73 de OZ2D
Kim

https://www.qrz.com/db/oz2d

E-mail: [email protected]

QRV på FM, DSTAR, DMR, FT8, SSTV, RTTY og andre digimodes

Begejstret Facebook-bruger og fan af amerikansk fodbold

Rigtige mænd holder med New England Patriots (NFL) :-)
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Tæppe bumkning af salg annoncer

Indlæg af OZ0J »

oz7c skrev: fre aug 12, 2022 20:53 Er det for forhindre os andre i at læse om OZ8XW dårlig optræden indtil vaget er overstået ?
Tror du, at de stoppet efter valget?
Og du kan finde dem ved at klikke på "Udvikling" og derefter på de enkelte emner, så du kan se alle guldkornene fra OZ8XW og alle de andre :mrgreen:
oz7c skrev: lør aug 13, 2022 11:39 Jeg mener bare at vi i Danmark ikke har brug for flere platforme
med Køb/Salg.
Så kommer du de forkerte steder. Der findes allerede mindst 2 grupper på Facebook for amatørradiogrej, og der sælges vel også lidt via Den BlÅ Avis (www.dba.dk). Og så er der https://edr.dk/forum1/viewforum.php?f=38 som kun er for medlemmer af EDR
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Tæppe bumkning af salg annoncer

Indlæg af oz7c »

Hej Jørgen

Tak for de gode råd !

Jeg er ikke på facebook kun her på RDE forum ser gerne den nogelunde bliver friholdt for køb/Salg !
BG er heller ikke min livret, der vest stadig indeholder gamle annoncer

73 Boye
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: Tæppe bumkning af salg annoncer

Indlæg af OZ5WU »

Hej Boye,

RDE har haft en meget lidt benyttet markedsplads i adskillige år.
Da annoncerne jo ligger i et område for sig, kan du jo bare lukke øjnene for dem.
På samme måde mange af os lukker øjnene for en del opslag i "Ordet er frit" eller i "Foreningsudvikling.

Så er der jo fin plads til de allerfleste :D
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: Tæppe bumkning af salg annoncer

Indlæg af oz4zat »

OZ5WU skriver:
På samme måde mange af os lukker øjnene for en del opslag i "Ordet er frit" eller i "Foreningsudvikling.
Jeg har i mange år lukket øjnene for opslag om DX fra OZ7C her på sitet.

At jeg nævner dette skyldes, at jeg mener at rdeforum.dk nok er det nærmeste man kommer på "frihed for Loke såvel som Tor".

Dette ser jeg nødig ændret, og jeg ville have det fint med at annoncerne rykkede fra BG og hertil.

På BG har jeg mange gamle annoncer og det sker jævnligt, at en eller anden som leder efter en bestemt "dims" finder den i mine annoncer. Så den snak om gamle annoncer er jeg OVERHOVEDET ikke enig i.

(EDR har jo - bl.a. takket være OZ8XW - overladt annoncemarkedet til BG og alene den (halv)årlige udskiftning af system og opsætning på edr.dk er nok til, at jeg ikke gider ofre to minutter på edr.dks annoncesider.)
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Tæppe bumkning af salg annoncer

Indlæg af oz7xf »

OZ5WU skrev: søn aug 14, 2022 13:00 Da annoncerne jo ligger i et område for sig, kan du jo bare lukke øjnene for dem.
På samme måde mange af os lukker øjnene for en del opslag i "Ordet er frit" eller i "Foreningsudvikling.
Den udtalelse er en blå nål værdig.

vy 73
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: Tæppe bumkning af salg annoncer

Indlæg af OZ5WU »

Hej Mester Allan

Nu er det jo så heldigt at den dersens Blå stikkende tingest er blevet afskaffet, i det dens værdi var udvandet til INTET som i intet, da den sidst blev benyttet som præmie for ødelæggelser og 12. stk. aviser på papir.

#dukogvæk
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Tæppe bumkning af salg annoncer

Indlæg af oz7xf »

#halenmellembenene

så let går den ikke. Det er før sket i historien, at ordner er tilbagekaldt. Af de helt store og seneste spektakulære ordensbegivenheder ses inddragelsen af Rumæniens tidligere Præsident og Skomager Nicolae Ceauşescu´s tildelte Elefantorden kort før sin henrettelse for Folkedrab.
Ordner er ligesom, det med Hatten. Man tager den på for at kunne tage den af, når behov opstår. Sådan må det også være for den Blå Nål. Ellers er den jo ikke stikkende i forhold til det at kunne miste den. At lave en siver, hører ingen steder hjemme. Selv Enhedslisten anbefaler ret så udfordrende: "orden på ordnerne".
Uden at have været hverken liv- eller tivoligardist vil jeg tillade mig at råbe Vagt i Gevær for denne respektløse, men dog dokumenterbare siver:
https://www.edr.dk/wp-content/uploads/2 ... blemer.pdf

Om jeg er gal, når jeg er vred, tja måske. Jeg smiler en del!

Se bastian

vy 73
OZ7XF, Allan
OV2B
Indlæg: 78
Tilmeldt: ons feb 07, 2018 16:21

Re: Tæppe bumkning af salg annoncer

Indlæg af OV2B »

Hej Kim//OZ2D
OZ2D skrev: søn aug 14, 2022 4:56 Du skal ikke slette noget som helst. Der er intet ved det du gør som er spam. Jeg læser dine annoncer med interesse men der er desværre ikke noget som jeg har brug for i øjeblikket.
Tak for interessen for mit skrammel - som du sikkert allerede har opdaget, er alle annoncer fjernet.
Jeg er ikke så aktiv i disse dage da jeg er ved at klargøre radiogrej til ILLW - og derfor også et lidt forsinket svar til dig.

//Lau
OV2B

Husk at drikke rigeligt med vand her i varmen !!
Venlig hilsen / Kind regards :
J. Lau Lindhardt, Kleinsmed Emeritus
Middelfart, Danmark

HamCall : OV2B
https://www.dc3vennerne.dk/
facebook : No thanks
Brugeravatar
OZ2D
Indlæg: 204
Tilmeldt: lør jan 02, 2016 0:16
Geografisk sted: Ishøj

Re: Tæppe bumkning af salg annoncer

Indlæg af OZ2D »

Hej Lau

Det er lidt ærgerligt at du har fjernet annoncerne for at gøre plads til nogle EDR-folk som sidder og småskændes. Hvad der foregår i EDR har jeg generelt ikke den helt store interesse i. Så vil jeg hellere se dine annoncer. Det kunne jo være at der kom noget op en dag som jeg bider på. :-)
Vy 73 de OZ2D
Kim

https://www.qrz.com/db/oz2d

E-mail: [email protected]

QRV på FM, DSTAR, DMR, FT8, SSTV, RTTY og andre digimodes

Begejstret Facebook-bruger og fan af amerikansk fodbold

Rigtige mænd holder med New England Patriots (NFL) :-)
Besvar