Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af Rimax_15 »

Er Vagn ved at afsløre sine lånte fjer ?
Se #7 til #9
https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=93382
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af oz1iky »

Hej Rimax_15

Den eneste som ikke ved det er nok ham selv?
2017-04-28 Vagn Jensen er ikke Cand-Jur.JPG
Men før eller siden, så går det nok op for ham?
Man har jo lov at håbe, ikke?

VY 73 til dem som er rettelig indehaver af en positiv HAMSPIRIT

Kenneth OZ1IKY

PS
At smykke sig med lånte fjer.png
.
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ2D
Indlæg: 204
Tilmeldt: lør jan 02, 2016 0:16
Geografisk sted: Ishøj

Re: Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af OZ2D »

Den eneste som ikke ved det er nok ham selv?
Jeg saksede ligge dette fra https://www.danskeadvokater.dk/Saadan-b ... x?ID=19091:

"...Du kan blive juridisk kandidat på universiteterne i henholdsvis København, Aalborg, Aarhus og på Syddansk Universitet. Uddannelsen er normeret til 5 år, hvor de første tre år består af en grunduddannelse, der giver dig en bachelorgrad. De efterfølgende to år består af en overbygning, der giver dig kandidatgraden. ..."

Nu det er så vigtigt om OZ1OXQ er jurist eller ej, har du undersøgt på et af de 3 andre steder som udbyder den uddannelse om han kunne have opnået en kandidatgrad der?

Jeg aner lige så meget om dette som de fleste andre gør, nemlig stort set ingenting, eller rettere for min part overhovedet intet.
Vy 73 de OZ2D
Kim

https://www.qrz.com/db/oz2d

E-mail: [email protected]

QRV på FM, DSTAR, DMR, FT8, SSTV, RTTY og andre digimodes

Begejstret Facebook-bruger og fan af amerikansk fodbold

Rigtige mænd holder med New England Patriots (NFL) :-)
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af Rimax_15 »

Han siger selv Københavns universitet
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af OZ1FF »

Dette kunne også være en mulighed:

https://www.123university.net/edu/2255/ ... University

De har mange forskellige "varer" på hylderne.

OZ1FF/cand. lidt af hvert - både med og uden papir
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af oz1iky »

Hej Kim OZ2D

Som Rimax_15 skriver; så påstår OZ1OXQ selv at det er Københavns Universitet (KU).
Københavns Universitet (eller andre anerkendte danske universiteter) har aldrig udbudt den uddannelse som åben uddannelse, eller fjern/brev-undervisning...
Og da vi kender hans bopæl gennem årene, så ved vi at den eneste mulighed er København.

OZ1OXQ har aldrig fremvist Sandhedsbevis for at han har erhvervet sig den uddannelse.
Dette, trods flere og gentagende opfordringer til det.
Det ville ellers kunne standse diskussionen med det samme, hvis han havde gjort det.

Så vi er en del der mere hælder til OZ1FF's ide om Knightsbridge University.
Det er ikke en anerkendt institution - men bogstaverne passer jo : KU
https://www.123university.net/edu/2255/ ... University
Man betaler en masse penge for en hel masse værdiløst.

VY 73 til de fleste, bare deres positive HAMSPIRIT er ægte og uden gæld.

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af OZ1FF »

Mojn Kenneth

Hvis man har set et originalt dokument for bestået uddannelse på Københavns Universitet, så vil de fleste, som måtte være i besiddelse af et sådant, være stolte og gerne vise det flotte dokument frem på opfordring.
Når dette ikke er tilfældet i denne sag, så kunne det være fordi vedkommende skammer sig over at være i besiddelse af et sådant dokument eller, at det kun eksisterer i fantasien.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af oz7xf »

Skulle der ske det, at den originale dokumentation for et bestået kandidatforløb ved Københavns Universitet skulle være bortkommet, er der hjælp at hente ved personligt fremmøde. Identifikationskravet omkring, hvem man er, er ret stramt, hvorfor det kan betale sig at ringe først. Disse kopier bliver alle signeret for ægthed af kopien på kopien.
Skulle man ikke selv være i stand til at møde frem, er der forskellige andre måder at identificere sig på.
Og er der først sået tvivl omkring en persons kandidatuddannelse kan kun fremvisning af det originale dokument eller en kopi af ovenstående kvalitet rette op på det. Her nytter det ikke at stille med digital dokumentation.

I mellemtiden kan man så nyde, hvad der her er snydt en del med:
http://www.youtube.com/watch?v=gQ5ZWxsjDKQ

vy 73
OZ7XF, Allan
OV2B
Indlæg: 78
Tilmeldt: ons feb 07, 2018 16:21

Re: Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af OV2B »

Hej Allan.
Er der gået over 10 år, skal man henvende sig i Rigsarkivet.
Selvom vi (for længst) er overgået til digitale beviser, bliver disse ikke opbevaret på uddannelsesstederne efter 10 år.
Venlig hilsen / Kind regards :
J. Lau Lindhardt, Kleinsmed Emeritus
Middelfart, Danmark

HamCall : OV2B
https://www.dc3vennerne.dk/
facebook : No thanks
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af oz7xf »

OV2B skrev: tors aug 25, 2022 9:14 Selvom vi (for længst) er overgået til digitale beviser, bliver disse ikke opbevaret på uddannelsesstederne efter 10 år.
Når jeg bimler rundt på Rigsarkivets hj.siden mødes jeg af huller. Jeg er nu ikke den eneste. F.eks skriver borger.dk således:
https://www.borger.dk/Handlingsside?sel ... 6b77ce39ba
så en god snak med det enkelte uddannelsessted, fakultet vil være en god idé.

Jeg husker ganske tydeligt fra min tid i Forsvaret, at vi gik over til digitalisering af uddannelsesregistreringer, men på mit tjenestested drev vi undervisning med civil kompetence, civil eksamination og civile uddannelsesbeviser, og overholdt derfor parallelt med den militære digitalisering også de civile regler, bl.a med hensyn til bevarelse af oplysninger til eftertiden. Til trods for det bibeholdt vi det gamle håndarkiv over alle tidligere elever og deres eksamensregistreringer. Det hjalp os, og forøvrigt også den overliggende civile styrelse som vi var underlagt, i adskillige tilfælde dengang. Jeg er mere end sikker på, at det gamle håndarkiv stadig eksisterer og fungerer den dag i dag. For fuldstændighedens skyld bør jeg nævne, at vi på det lille tjenestested måtte ansætte endnu en sekretær i forbindelse med digitaliseringen og det deraf følgende mere papirarbejde.
I samme tidsrum, som jeg var på det tjenestested, oplevede jeg at skulle hjælpe med at verificere en persons tilstedeværelse ombord et af søværnets skibe i forbindelse med en kriminalsag. Det havde for så vidt intet at gøre med de arkiver mit tjenested førte, men afgangen til et loftrum, hvor et tidligere arkiv, grundet en fejl, ikke var sendt til destruktion. Jeg er temmelig sikker på, at den dengang sigtede var glad for, at hans tilstedeværelse langt fra gerningsstedet kunne bevidnes. Og nej, Rigsarkivet opbevarede ikke alle fartøjers dokumenter, men udelukkende det, som var interessant for skibstypen.
Ret så pudsigt så oplevede jeg i mit arbejdslivs efterår digitaliseringens indførsel i Folkekirken og de tilsluttede kirkegårde. På langt de fleste kirkegårde føres ikke længere de håndskrevne kirkegårdsbøger. Jeg er ikke sikker på, at det i alle tilfælde har været den helt store succes for den enkelt graver på kirkegården, og nogle steder printes samtlige oprettelser, nedlæggelser og andre ændringer i de enkelte gravsteder ud på papir og opbevares i ringbind. 2 bind, incl. registernøgle, der dækkede et par hundrede år er nu byttet ud med 3 hyldemeter papir i ringbind, og graveren har fået fint kontor.
Jeg tør slet ikke tænke på, hvad der er sket med hensyn til kirkebøgerne, men kan konstatere, at der her i pastoratet er ansat en helt ny medarbejder til varetagelse af kirkebogsføringen. Det formelle ansvar ligger dog fortsat hos den kirkebogsførende sognepræst, der så godt nok er gået 3 timer ned i normering om ugen. Landsbyens håndværkere nikker da også anerkendende, hver gang de passerer de to nye ejendomme, som kirken har måtte investere i for at kunne tilgodese kravet om mere personale i forbindelse med den digitale registrering m.v.

Min værnepligt blev aftjent i hæren, og der oplevede jeg den første spæde opstart af digitalisering af forsyninger. En dengang løjtnant påpegede i den forbindelse, at det var vigtigt, at bibevare de små kort, der blev opbevaret ved de enkelte vares lokation og blev nedskrevet og opjusteret i forbindelse med træk eller opfyldning af lagerarbejderen. Vigtigt, fordi, disse kort kunne danne grundlag for et nødarkiv, hvis det en dag skulle blive nødvendigt. Vi fik faktisk afprøvet det i praksis, og det fungerer.

vy 73
OZ7XF, Allan
Flemming
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors jun 03, 2021 22:25

Re: Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af Flemming »

Til OZ1IKY, OZ1FF, OZ7XF, Rimax (hvem du så end er) med flere.

Nu har I gennem vel mere end 10 år udvist en utrolig interesse for OZ1OXQs uddannelse.

Det er kommet til udtryk ved utallige indlæg på bl.a. RDE forum samt noget, der kunne ligne en personefterforskning, hvor I har søgt oplysninger om bopæl og information fra uddannelses institutioner mv.

Jeg har ingen anelse om, hvorvidt OZ1OXQ er cand. jur. eller ej, og det er for mig fuldstændigt ligegyldigt. Dokumentation for uddannelse er normalt en sag mellem arbejdsgiver og arbejdstager.
Kan I give mig en forklaring på, hvorfor det er så vigtigt at få dette udsagn verificeret?
Er der nogen, der har lidt tab eller er blevet skadet ved ikke at kende sandheden om dette spørgsmål, eller er det ren og skær chikane, det I holder gang i?

I mit lange liv som radioamatør, har jeg aldrig oplevet en så nærmest sygelig interesse for en anden radioamatørs uddannelse, gøren og laden.
Kommer OZ1OXQ med et indlæg på et andet forum, så kan man være næsten sikker på at kunne læse jeres som oftest nedladende eller ondskabsfulde kommentarer her på RDE forum.

Kunne I ikke lave en privat mailgruppe. Så kan I for min skyld dyrke denne ret specielle interesse for personer I tilsyneladende ikke kan lide, og alle vi andre kunne slippe for jeres uinteressante indlæg her på forum.

En positiv sidegevinst ville være, at eventuelle ”forbipasserende” vil kunne få et mere retvisende billede af hobbyen amatørradio.

Vy 73

Flemming, OZ8XW
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af oz1iky »

DR OM OZ8XW, Hessel, Flemming.

Jamen dog, jamen dog?
Har der været alt for mange e-mails med en alt for genkendelig hylen og klagen?
Alt for mange opkald fra det nordøstlige Bornholm, med en klagesang der gør ondt i ørene?

Vi er nok mange som griner lidt og sige at det er et alt for genkendeligt Modus Operandi.

Hvis vi skal forsøge at opbygge et sagsbillede i alt dette, bør vi starte med 2 uomtvistelige fakta.

1) OZ1OXQ, Jensen, Vagn, har igennem lange tider anvendt titlen Cand.jur. helt åbenlyst. ("Sandhedsbeviser" haves i rigeligt omfang)
2) Samme <person> har ved enhver lejlighed afkrævet alle os andre dokumentation ("Sandhedsbeviser") for alt muligt, specielt når det ikke passede ind i hans kram.

Ud fra dette sagsbillede tegner der sig, set ud fra hans egen adfærd og opførsel, et ret uskønt billede.

Punkt 1; Han har åbenlyst indrømmet at han har løjet over for Dommer Aage Flebo i Retten i Esbjerg. Se venligst bilag 1. (han omtaler her helt BS 16-426/2015 ved Retten i Esbjerg)
((Vi er mange som takker FinnA for at have delt alle dokumenterne med os som blev anvendt i den sag))

Punkt 2; Han er ikke for "ufin" til at skrive ting og sager som du nok ville have gået i rette med alle os andre omkring. Jeg ser ikke noget steds at du der foretager dig noget som berettiger dig til at (forsøge på?) irettesætte os andre? Se bilag 2, hans direkte udfald mod en kendt radioamatør.

Punkt 3; Når man så ser at der stadig svæver en ubetalt radio (en FT-950) og en ubetalt morsenøgle fra en Broder i Canada, samt ikke mindst i nyere tid en ubetalt bog fra Bjarne, OZ3N. Så kan man vel næppe fortænke os i at vi betvivler et hvert udsagn fra den <person> - og derfor er nogen gået så vidt at de har efterprøvet udsagnet om den påståede Cand.jur.-titel ved Københavns Universitet. Se venligst bilag 3. Svar fra Københavns Universitet, omkring hvorvidt OZ1OXQ, Jensen, Vagn, rettelig kan anvende den beskyttede titel Cand.jur.

Til dette sagsbillede hører også et helt naturligt spørgsmål til dig DR OM OZ8XW Hessel, Flemming;

Hvem har givet dig bemyndigelse til at føre OZ1OXQ's sag her på dette forum? Da vi jo er vant til at skulle "Føre Sandhedsbeviser" når det drejer sig om OZ1OXQ Jensen, Vagn, så skal jeg her bede Dig, DR OM OZ8XW, Hessel, Flemming, at fremlægge dette "Sandhedsbevis".

Det næste punkt, omhandlende Dig, DR OM OZ8XW, Hessel, Flemming, er ud fra dette citat:
Er der nogen, der har lidt tab eller er blevet skadet ved ikke at kende sandheden om dette spørgsmål, eller er det ren og skær chikane, det I holder gang i?
Hvad har Du selv gjort for at Din Gode Ven, med De Gode Hilsner, opfører sig som Du selv forsøger at foreskrive alle os andre vi skal opføre os? Se for eksempel bilag 2. Hvorfor skal vi holde os tilbage og ikke forsvare os selv, alt imens Din Gode Ven ufortrødent fortsætter sine "korstog" og perfiditeter?

Jeg håber sandelig ikke at genfinde kaldesignalet OZ8XW på RM-listen senere i september 2022, da jeg så er bange for at EDR vender tilbage til tidligere tiders "Enkelsagsbehandling" som f.eks.
HB-møde i august 2016, personsag j.nr. 16313
HB møde april 2017, j.nr. 17208
HB møde oktober 2017, j.nr. 17403
... blot for at nævne et par af nyere dato, så vi slipper for at åbne skabet med alle de gemte dårligdomme på det her.

Jeg afventer spændt hvad Du har at sige til Dit forsvar af Din Gode Ven med De Gode Hilsner?
Og hvilket mandat Du kan føre "Sandhedsbevis" for at have herfor?

Men igen, ret simpelt, så kunne det hele jo for længst have været afmonteret hvis Din Gode Ven med De Gode Hilsner havde fremlagt "Sandhedsbeviser" for den af ham benyttede titel.
Endda for rigtig rigtig mange år siden...


VY 73, men kun til dem der ikke har gæld i deres positive HAMSPIRIT

Kenneth OZ1IKY
Vedhæftede filer
Bilag 1 OZ1OXQ har løjet i Retten i Esbjerg.JPG
Bilag 2 OZ1OXQs ret ufine omtale af kendt radioamatør.jpg
Bilag 3 OZ1OXQ er ikke Cand Jur.JPG
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af oz7xf »

DR OM OZ8XW

Det kunne du tænke dig, at ribbe op i forhold, der inkluderer afdøde mennesker. Det kommer ikke til at ske for mit vedkommende, da jeg ikke finder det betimeligt, grænsende til det umoralske. Tillad mig derfor at starte et helt andet sted.

Som andre primater anvender vi mange forskellige værktøjer i vores sociale omgangsform. Sigtet er imidlertid ens og drejer sig om afklaring af troværdighed. Er abekatten til højre for dig en som du vil gå i krig med, tør vende ryggen til og så videre. Eller skal du være agtpågivende og advare andre i flokken, eventuelt udstøde den helt.
Vi indgår foreninger i frivillighed, men der eksisterer imidlertid også andre foreninger. Det er de pligtige foreninger, men det er ikke dem, som det drejer sig om her.
Der er ikke i Danmark noget krav til disse frivillige foreninger, andet end det, der fremgår af Danmarks Riges Grundlov. Du kender sikkert dennes § 78 til fingerspidserne, og hvis ikke kan du selv søge den op.
Der er således ikke noget retskrav i Grundloven om, at foreninger skal have vedtægter eller hvilken form eller dybde eventuelle vedtægter skal have. Foreninger kan indrette sig som de vil.

Du forsøger at gradbøje, anvender udtryk som utrolig og sygelig interesse. Jeg er på ingen måde i tvivl om, at du mener, det du skriver. Det er mig heller ikke overraskende, at det er dig fuldstændigt ligegyldigt om OZ1OXQ er cand.jur. eller ej. Du forsøger tilmed at hidkalde dig hjælp ved at påstå, at en sådan dokumentation normalt er en sag mellem arbejdsgiver og arbejdstager. Men dine postulater holder ikke vand. Du negligerer tilmed fuldstændig, at det er OZ1OXQ, der har spillet op til dans og fortsat gør det.
Du forsøger endvidere at trække bestemte forhold ned over hovedet på andre, når du stiller spørgsmålet om det er chikane, det vi holder gang i. Du bliver simpelthen nødt til at tænke en del dybere over, hvad vi er i gang med. For det er absolut ikke chikane!

Det vi er vidne til, er historisk. OZ1OXQ har formået at gøre sig historisk. I følge mine sparsomme oplysninger er det første gang, at nogen har sagsøgt DDXG for at blive medlem. At vi så tilmed oplever, at sagsøgeren fortsætter med at holde liv i sine genvordigheder, er ikke noget, du behøver at deltage i. Han klarer det ganske godt selv.

DR OM Flemming. Du får ikke med dit indlæg problemerne omkring OZ1OXQ til at gå væk. Jeg er ikke engang sikker på, at jeg ret godt kan lide din timing af dit indlæg.

vy 73 og godt valg
OZ7XF, Allan
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af Rimax_15 »

Du lever stadig i stenalderen Flemming..

Vagn er rigtig god til at anklage flere profiler på BG og her, for at være falske, må vi
så ikke så tvivl om hans Cand. etellerandet.
Når han ikke engang kan forstå denne paragraf:
"§ 20
Indholdet og eksistensen af radiosignaler, som modtages af andre end den, for hvem de er bestemt, må ikke bruges, offentliggøres eller videregives til uvedkommende.
Stk. 2. Tavshedspligten i stk. 1 gælder ikke radiokommunikation, der er beregnet til almindelig brug for offentligheden, f.eks. nødsignaler, navigationssignaler, amatørradio, radiofoni- og fjernsynsudsendelser.
"
Så er der sgu noget ved hans "TITEL" som man stiller spørgsmål ved.

Kom tilbage til den virkelige verden, Flemming !
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
Flemming
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors jun 03, 2021 22:25

Re: Ikke nemt at være Cand. et eller andet

Indlæg af Flemming »

DR OM Kenneth, OZ1IKY

Du er helt gal på den.
Dine konspirationsteorier om min og Vagns forbindelse må stå helt for din egen regning.
Jeg stillede spørgsmålet:
Hvorfor er det så vigtigt at få fastslået, om OZ1OXQ er cand. jur. eller ej, og om nogen har lidt skade, ved ikke at kende svaret herpå.

Det svarer du ikke på; men fremkommer i stedet for med en helt masse påstande og oplysninger, der åbenbart skal legitimere din efter min mening nærmest sygelige interesse for OZ1OXQ.
Ingen af de nævnte sager kender jeg noget videre til, men gamle retssager med påstand om falsk forklaring og spørgsmål om ubetalte varer, lyder i mine ører, som noget, der hører hjemme i en retssal og ikke på et forum for radioamatører.
Slet ikke så mange år efter.

Jeg er simpelthen godt og grundigt træt af at du og andre med alle disse indlæg om Vagn ødelægger et ellers udmærket forum.
Derfor lav jeres eget forum eller mødested, hvor I kan bekræfte hinanden i hvad I vil, og lad alle os andre slippe for disse for flertallet uinteressante indlæg.

PS.
Hvad har mit tidligere virke i EDR med denne tråds emne at gøre?

Vy 73

Flemming, OZ8XW
Besvar