EDR RM møde 17 Feb

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

EDR RM møde 17 Feb

Indlæg af oz7c »

Hej til Alle
Jeg fik her til morgen et lille Gylle andfald det var vindretningen fra min
nabo's landbrug der lugtet helt frisk
Så har lagt flg. på edr.dk under RM
Så hvorfor ikke lægge også den her !
_______________________________________________________________________________
Hej Søren
Træk nu vejert dybt !

Der er den 17 Feb på RM mødet begået så mange fejl at mødet nok er ugyldigt !

1. Exclution af HB medlemmer sorterer under de gamle regler altså simple flertal !
De har begge få et simpelt flertal imod sig så de burde ikke være medlem af EDR mere !
Som vi også har læst efter timers forhandling ville de ikke trække sig fra HB før afsteming !

2 Dette ville også betyde at processen (gamle regler ) var åben altså ikke et lukket møde !
Der burde være en lydfil af hele mødet

3. Hvis der skal vælges nye til HB så skal det ske indefor RM's midte. "nye regler"
og der burde have være valgt 3 nye til HB !

Jeg skal ikke gøre mig klog på jura men det ser ikke godt ud !

Ukendskab til loven fritager ikke for straf !

Sådan som jeg ser det er mødet den 17 Marts en ren pirat udgave, hvadenten de kalder det HB eller noget andet..

Men jeg lytter gerne til de experter der inde i vores vedtægter såvel nye som gamle ?
vi har jo en del, der sikkert har brugt rigtigt mange timer sidste år !

73 Boye
___________________________________________________________________________________________
Døm selv !
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR RM møde 17 Feb

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Som du sikkert har bemærket andre steder fra er det omvendt proportionalt med at være højest på strå og villigheden til at indrømme fejl.

Hvis man mener, at repræsentantskabet har begået vedtægtsbrud, er de næppe villige til at indrømme det og ændre det af dem en gang vedtagne.

Min erfaring tilsiger mig, at man ligeså godt kan tale til en dør.

Udover de gamle og de gældende vedtægter som RM og andre har rodet godt og grundigt rundt i efter for godt befindende, eksisterer der en regel over alle regler i EDR. Alt skal være accepteret af de to tilbageblevne hovedbestyrelsesmedlemmer. Er det ikke det, har de tilmed nu grundet ikkeeksklusionsafgørelsen repræsentantskabets ord for, at de til enhver tid kan støje og være Illoyale ligeså tosset, som det måtte falde dem ind.

Hvad der sker i EDR fremover er mig uden interesse. Jeg har meddelt min udmeldelse et par dage efter det ekstraordinære repræsentantskabsmøde. Jeg mangler blot, at den bliver effektueret af sammenrendet.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR RM møde 17 Feb

Indlæg af oz7c »

Jeg havde håbet at der var lidt fornuft tilbage EDR !

Jeg har lige set at OZ4JV har udøver cencur på edr.dk
ved at lukke debatten samt fjerne den link til matrialet.

Vi må så nok forsætte debaten her på RDE forum

Det skaber sikkert lidt flere kunder i butikken

73 Boye
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR RM møde 17 Feb

Indlæg af oz7c »

Hej til alle
Jeg fik ikke skrevet mit 2 indlæg inden OZ4JVindførte cencur og lukket tråden.

Det er hermed her:

Mødet den 17 Feb er ugyldigt udfra 3 ikke helt uvæsenlig procedure fejl

1. Eksklusion skulle være behandlet udfra de gamle vedtægter
Nå det er de gamle vedtægter er der ikke hemmelighed omkring
matriale. Og der burde også have været en lydfil !

2 Da der måhave være mindst 1 RM medlem der ønskede at få en pkt.
på. Dagsorden med behandling af konsekvens af at et HB flertal trækker sig.
Det er ikke op til andre forhindre dette !

3 Suplering af nye HB’er udfra gamle vedtægter. Det er klart beskrevet i den nye
hvordan det skal forgå, udfra RM’s midte. Klart ulovligt !

Der er sådan set kun at sige: Gruppen omkring indkaldelse mm har kun sig selv at takke for resultatet.

Vi har nu et ulovligt selvbestaltet HB Det kører virkeligt godt for EDR

Håber da at RM tager sig sammen og får rette op på disse ulovlige forhold !

Det burde være dem der var indkaldt den 17 Feb !
Og de denne gang få en ordentlig vejledning i vores vedtægter

73 Boye
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: EDR RM møde 17 Feb

Indlæg af Rimax_15 »

Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
OZ3AT
Indlæg: 12
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 17:19

Re: EDR RM møde 17 Feb

Indlæg af OZ3AT »

Rimax dit link fungerer desværre ikke.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR RM møde 17 Feb

Indlæg af oz7c »

Hej OZ3AT

her er den link jeg lagde på edr.dk
https://drive.google.com/drive/folders/ ... zFy_iQTjLF

Der ca 1.5 GByte data det var ikke nok til overbevise 1LLY og co:
Der er ikke nok information !

Jeg har den også på min hard disk så den forsvinder ikke lige med det første

73 Boye
oz1rh
Indlæg: 11
Tilmeldt: fre jan 22, 2016 21:57

Re: EDR RM møde 17 Feb

Indlæg af oz1rh »

Hej Boye,

Jeg bliver nødt til at korrigere dig en smule. Alt hvad der skete 17. feb burde være sket under de gældende vedtægter, som er dem der trådte i kraft 1. januar 2018. Det gælder også sagerne om eksklusion. Overgangsordningen vedrører kun mistillidsvotum og det var der ikke tale om. Afstemningen om eksklusionen viste flertal for eksklusion, men der var ikke i følge de gældende vedtægter det nødvendige 2/3 flertal, så 8XW og 5KM blev ikke ekskluderet.

Eksklusion er i følge sagens natur en personsag som ikke refereres, hvorfor der ikke er eller skal være en lydfil. Hvis de var blevet ekskluderet var årsagen givetvis blevet offentliggjort. At 'nogen' så har offentliggjort det fortrolige 'anklageskrift' på 16 sider er kedeligt, betroede folk burde kunne holde tand for tunge.

Hvad der skete efter RM-mødet er en anden sag. I og med at formanden og et flertal i HB nedlagde deres hverv afgik hele HB, dvs. at hverken 8XW eller 5KM var i HB efter ca. 18. februar. 3ZU's første kupforsøg med at udnævne sig selv til formand og meddele at 8XW og 5KM ville trække sig fra HB var derfor uden hold i virkeligheden, da 8XW og 5KM slet ikke var i HB på det tidspunkt. RM kunne have reddet situationen ved, som jeg foreslog, at udpege 1AHV og dem der havde trukket sig til nyt HB. De hertil nødvendige vedtægtsændringer var under afstemning og var ved at blive vedtaget, da 9VA fremkom med det forslag som skabte den nuværende 'forretningshovedbestyrelse' som titulerer sig uden hoved, i det et flertal i RM stemte for det. RM var klar over at det ikke var i overensstemmelse med vedtægterne, nogle få stemte imod og jeg afgav en mindretalsudtalelse om at vedtægterne ikke var overholdt.

Jeg ønsker ikke at blive opfattet som en paragrafrytter i stil med 8XW, men da vedtægterne på dette punkt er ganske klare og uden fortolkningsmulighed finder jeg min indvending og mindretalsudtalelse relevant.

73, Palle, OZ1RH
RM Sjælland
[email protected]
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR RM møde 17 Feb

Indlæg af oz7xf »

Hej Palle, oz1rh

Med hensyn til fortrolighed i lige netop denne sag, så mener jeg, at man er gået for vidt i lukkethed. Det har samfundet EDRs store interesse at kunne følge med, når noget så ekstraordinært sker mellem 2 så kendte grupperinger i selveste hovedbestyrelsen ryger i totterne på hinanden. Det er nemlig ikke, hvem som helst, der er aktører i sagen. Så, der burde ikke være blot lydfiler fra hele mødet. Der burde være on-line Video, optaget af professionelle mediefolk.

Nu er uoverensstemmelser i bestyrelser ikke et helt ukendt fænomen. Jeg mener, at RM-mødet blev grebet forkert an.
Når en forsamling, der har højere myndighed end bestyrelsen skal rede trådene ud, er det første spørgsmål, der skal afklares villigheden til at splitte de stridende kræfter fra hinanden. Er der ikke villighed til det, kan opgaven ikke løses tilfredsstillende.
Hvilke værktøjer har RM så i sådanne situationer, hvis villigheden er dertil. De er faktisk ret store, og rækker udover nogle af vedtægterne, men ikke alle. Det vil f.eks være i orden at tilsidesætte regler af mere administrativ karakter, såsom 2-års valgperioden, ved at gøre nyt valg til hele bestyrelsen. Og det skal netop være hele bestyrelsen, der skal sættes på valg.
Problemet er så, om RM kan foretage dette valg, da bestyrelsesmedlemmerne jo er valgt direkte af medlemmerne. Det vil man sikkert kunne strides om, ikke i timevis, men i resten af EDRs historie.
Men løsningen vil her være at glo på de gældende vedtægter og kun dem. Og til trods for, at man befinder sig i en overgangsordning. Der er således juridisk belæg for at benytte de gældende vedtægter til at vælge ny bestyrelse. Der er vrøvlet en del om, at RMerne ikke er valgt til at påtage sig bestyrelsesposter. Så glo engang på valgresultatet fra 2016. Der kan sagtens findes RMere, der også har kandideret til bestyrelsesposter. De få, der ikke har, kan med god ret frasige sig at stille op til nyvalg af bestyrelsen.
En anden løsning kunne være, at iværksætte valg til Repræsentantskabet. Men det ville kræve, at den siddende bestyrelse ville påtage sig at blive siddende indtil valget var afsluttet og et nyt repræsentantskab har taget over. Den løsning tror jeg imidlertid ikke på, at bestyrelsen ville være villige til. Ikke meget af det tilgængelige materiale tyder på, at bestyrelsens villighed til dette var til stede.
Kan man da ikke bare benytte det gamle valgresultat fra 2016 til at supplere bestyrelsen. Nej det kan man ikke af to årsager. Den ene er behandler ovenfor og er et vedtægtsbrud. Den anden årsag og endnu mere væsentlig er, at man ved at benytte valgresultatet ikke kan uddrage en valgt formand. Når en bestyrelse ikke har en valgt formand, kan den ikke konstituere sig. Man skal her erindre at også næstformanden, der i lignende situationer kunne have udfyldt formandens rolle ikke er eksisterende. En samling hundehoveder, kan ikke konstituere sig til en næstformand uden en valgt formands tilstedeværelse. Og det er dér EDR er for tiden.

Løsning. Indkaldelse til RM. Vælge ny bestyrelse for resten af perioden.
Når jeg i ovenstående har halshugget hovedbestyrelsen, skyldes det udelukkende mine fingres dovenskab på tastaturet. Der er ingen skjulte hensigter.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR RM møde 17 Feb

Indlæg af oz7c »

Hej Palle
Godt ser det ikke ud.

Hvorfor står det ikke i referatet at hele HB var gået eller blev gået ?

Jeg tror ikke OZ3ZU har tængt sig at udføre valg før tid eller til tiden.

Det komme nok til at gå stærker med afviklingen af EDR end selv jeg troede.

Da kontoret ikke er arbejdsdygtig og nok heller bliver det, kan HB jo lige så godt sælge bygningerne !
Hvad vil OZ3ZU med aps'et, når det ikke skal bruges til det formål det er stiftet til ?

Der er kun RM der kan ændre det når et flertal beslutter til at afsætte OZ3ZU co:
men der skal nok gå noget mere tid før man indrømmer signe fejl ?

73 Boye
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR RM møde 17 Feb

Indlæg af oz7c »

Hej Til alle
Med bagrund i at EDR.dk er under maintance

Er det nok ikke kun oprydning i forum men også andre dele ?
Det er ikke til at vide hvad der ellers bliver fjernet ?
Det en måske en del af at holde edr kørende !

Det skal nok skabe flere/nye kunder i EDR bixen !

73 Boye
Brugeravatar
OZ1FUS
Indlæg: 88
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:44

Re: EDR RM møde 17 Feb

Indlæg af OZ1FUS »

At edr.dk er nede, er vist bare den gode gamle gennemprøvede kombination af overmod, uvidenhed og en passende mængde dumhed... :twisted:
`73 de OZ1FUS, Lars
5p8u
Indlæg: 5
Tilmeldt: lør feb 24, 2018 10:21

Re: EDR RM møde 17 Feb

Indlæg af 5p8u »

Har du meldt dig ud eller er du bare en FUSENTASTER , se i Agerskov :mrgreen:
oz1rh
Indlæg: 11
Tilmeldt: fre jan 22, 2016 21:57

Re: EDR RM møde 17 Feb

Indlæg af oz1rh »

Til OZ7XF,

Vi er meget enige i din vurdering af hvad der kunne/burde være sket efter RM mødet 17. februar, men flertallet i RM mener noget andet. Jeg har råbt så højt at flere i RM finder at jeg er illoyal fordi jeg ikke bakker op om flertallets beslutning.

Den valgte løsning ikke er i overensstemmelse med vedtægterne. OZ3ZU udråbte først sig selv til formand udenom RM og gik bag om ryggen på RM ved at skrive til afdelingerne, dernæst vil han ikke overholde HB's forretningsordenen og han laver en dagsordenen der ser ud til at han vil overskride det af RM givne mandat. Endelig har har 'nogen', der kalder sig OZs redaktion [email protected] fremsendt en plan for valget og annonceringerne i OZ til afdelingerne uden at RM er blevet orienteret. På denne baggrund må jeg råbe vagt i gevær så medlemmerne ved at der er mindst en i RM som ikke går ind for disse ting. I et demokrati kan det vel ikke kaldes at være illoyal fordi man nægter deltagelse i hemmelighedskræmmeri og forlanger at vedtægter mv. skal overholdes.

Jeg håber at nogen møder op til HB mødet på lørdag med et print af HB's forretningsorden så de ikke kan blive smidt ud. Jeg gætter på at OZ8XW møder op og uberettiget forlanger taletid. Han er hverken i HB, RM eller ansat som HR, så han har som alle medlemmer kun ret til at overvære HB mødet uden taleret.

73, Palle, OZ1RH
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR RM møde 17 Feb

Indlæg af oz7xf »

Hej Palle

Det er jo netop dig, der er loyal, ikke blot overfor vedtægterne, men overfor medlemmer, da det er et medlemskrav at overholde vedtægterne.
Det er dybt rystende, hvis andre i deres vildfarelse påstår anderledes.

Der er dog lidt i mit forrige indlæg, som jeg ikke fik med.
Valg af formand. Jeg ser det imidlertid ikke som et problem, at de siddende repræsentanter ikke har kandideret til formandsposten. For lur mig om ikke, der skulle findes et par stykker, der går rundt med en formandstitel i maven. Og helt ærligt, så besværligt er det ikke at stille op til formandsskabet. Kandidaterne har jo selv serveretten, hvis du forstår, hvad jeg mener.

Derudover er jeg glad på foreningens vegne, at du formår at meddele, hvad ordinære medlemmer ikke kan se, bl.a om OZ3ZU. Det vidner i den grad om...... Nej, jeg springer de ord over. De er for grænseoverskridende, selv for mig.

Hvis du selv skulle finde på at møde op på lørdag, kan jeg anbefale dig at invitere et par mediejournalister med til "festen". Det er muligvis det eneste, de har respekt for. At komme på forsiden.
Besvar