indfo fra no:23085 OZ3ZU

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Besvar
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

indfo fra no:23085 OZ3ZU

Indlæg af oz7c »

Send PM




Demokratiets svære vej




Kære alle

Lad mig komme med en af mine sjældne opdateringer:

Den tidligere HB havde et slogan de ofte brugte: ”Demokratiets fornemste værktøj er flertalsafgørelser”, selvom jeg ikke er enig; jeg mener demokratiets fornemste værktøj er forhandlingens kunst, og opnåelse af konsensus blandt flertallet; så må jeg respektere at det var den måde den tidligere HB agerede på i mange sager.

Den skæbnesvangre 17. februar 2018 oprandt, og HB havde lagt noget til afstemning i RM, en afstemning som HB IKKE fik flertal for.

Nu var demokratiets fornemste værktøj lige pludseligt IKKE længere flertalsafgørelser, tværtimod, at HB ikke kunne få flertal for deres forslag, betød at flertalsafgørelser nu var begyndelsen til enden for EDR.

Senere samme måned, besluttede RM – igen ved flertalsafgørelse – at nedsætte en midlertidig ledelse, indtil nyvalg kan finde sted.

Igen, nu er der medlemmer af EDR der har svært ved at acceptere flertalsafgørelser, og man spår at EDR nærmer sig afgrundens rand på grund af den beslutning som RM traf.

Lad mig foreslå at man acceptere flertalsafgørelserne som RM er kommet frem med, er i utilfredse med RM, så lad demokratiet råde, og undlad at stemme på dem til næste valg, men lad dog nu den midlertidige bestyrelse få arbejdsro, og lad dem vise hvad de dur til, inden i dømmer dem og hele EDR ude.

Lad mig slutte med et citat af Dalai Lama:

”Fred betyder ikke fravær af konflikt, forskelle vil der altid være. Fred betyder at man løser disse forskelle med fredelige midler; gennem dialog, uddannelse, viden, og på humane måder”

Vy de 73, OZ3ZU/Viggo


ja kammellonen har mange login !


73 Boye











Your rating: 1 Average: 2.3 (7 votes)


Top
Besvar