Infopakke 2 om DSTR

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Besvar
OZ1EYZ
Indlæg: 22
Tilmeldt: man dec 07, 2015 12:13

Infopakke 2 om DSTR

Indlæg af OZ1EYZ »

Her er lidt mere information om vores nystiftede forening Dansk Sammenslutning for Teknologi og Radiokommunikation (DSTR).
På et stiftende møde afholdt den 21. marts 2018 er foreningen officielt stiftet.

Ved mødet blev der valgt formand og en bestyrelse.

Formand: Istvan Zarnoczay (OZ1EYZ)
Bestyrelsesmedlemmer: Claus Felby (OZ1FDH)
David Skat Nielsen (OZ5DM)
Lars Juel Hansen (OZ1FUS)

Foreningens formål er at samle Danske radio og teknikinteresserede. DSTR skal koordinere og informere om aktiviteter i de enkelte lokalforeninger og interessegrupper over hele landet. Via medlemskab af lokalforeninger, interessegrupper eller enkeltmedlemmer skal foreningen tilbyde hjælp overfor myndigheder, infrastruktur og hjælp til tværgående projekter hvad enten det er af faglig eller af social kraktær.
Det er vores klare mål at være samfundsrelevant i den moderne kommunikative tidsalder. Dette søges ved at viden, erfaring og tekniskformåen stilles til rådighed for enhver der viser interesse og kan drage nytte af informationerne.
Projekter af samfundsrelevant karaktær kan være placering af en satellit i omløb om jorden som er bygget i fællesskab af forskellige interessegrupper. Data indsamlet af satellitten stilles til rådighed for studerende ved læreanstalterne.
Det tager tid at bygge en forening. Vi starter småt og vil bygge foreningen i fællesskab. Det er indtil videre besluttet at medlemskab af foreningen er gratis. Dette vil være gældende så længe foreningen kun har et begrænset tilbud til sine medlemmer. Men efterhånden som tilbuddene fra foreningen vokser kan det med rimelighed forventes at et medlemsgebyr vil være påkrævet. Sådanne tilbud kan være QSL central, kurser, foredrag, formel støtte til antenne ansøgninger osv.
73 de OZ1EYZ
Istvan
Livet er for kort til franske film og lave effekter.
5p1p

Re: Infopakke 2 om DSTR

Indlæg af 5p1p »

Hej

Jeg melder mig under fanen / som medlem

I har min email adr.

vy 73 Claude OZ1PF
Besvar