Det nye OZ

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Besvar
5p1p

Det nye OZ

Indlæg af 5p1p »

oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Det nye OZ

Indlæg af oz7c »

Hej
Din link virker ikke her ?

Har lige oprettet ny login på edr.dk
Men kan ikke se noget formål med det kan ikke læse OZ op til 1/4
heller ikke læse noget i forum !

73 Boye
Brugeravatar
OZ1FUS
Indlæg: 88
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:44

Re: Det nye OZ

Indlæg af OZ1FUS »

Mit svar på "OZ1FUS, Din konto er aktiveret på EDR (approved)

Jeg er sådan set ikke interesseret i, at have en konto på edr.dk Min udmeldelse står ved magt, og hvad I foretager jer, er jeg ret ligeglad med.
Jeg vil også undlade at kommentere jeres gøren og laden fremover; jeg har sagt det jeg syntes jeg skulle sige, men må desværre konstatere, at det ikke har fundet gehør hos nogen af "magthaverne"
For en god ordens skyld skal jeg ikke undlade at bemærke, at jeg i en email korrespondance imellem OZ3ZU og Jan OZ3QY er blevet nævnt som værende en "Ballademager"... Det er såmænd ganske flaterende, når udnævnelsen falder i tråd med, at OZ1RH og OZ1EW også bliver udnævnt som ballademagere...
Men jeg spekulere på, om det kan være æreskrænkende, eller jeg om kan lide et velfærdstab ? Det må tiden vise...
`73
Lars - OZ1FUS
`73 de OZ1FUS, Lars
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 233
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Det nye OZ

Indlæg af OZ1FF »

Hvis den midlertidige bestyrelse ikke ved hvad de skal få tiden til at gå med, så her et forslag til fri afbenyttelse. Vedtagelse heraf vil forkorte vejen hen i mod normaliserede tilstande i EDR.
Indhold i ”OZ”

Som aftalt på HB-mødet 28. oktober 2017 har jeg kontaktet en række afdelinger for at høre deres indstilling og ønsker til medlemsbladet OZ.
Fra alle sider er der et kraftigt ønske om, at OZ får en hovedredaktør, der igen kan bringe bladet op på det niveau, som det havde tidligere. Som det er nu, virker det uinteressant og tilfældigt redigeret. Man kan ikke forstå, at man - efter at have opsagt OZ8XW i slutningen af 2016 - ikke har fundet en afløser.

Efter de indhentede udsagn vil jeg foreslå følgende disponering af OZ:
1) 16 sider ”Teknisk stof”. Der er fra alle sider ønske om mere teknisk stof, og man så gerne for eksempel 20 sider.
I det tekniske stof kan også være beretninger fra dx-ekspeditioner.
2) 10 sider ”Spaltestof”. Man savner ”VHF-UHF-SHF spalten”, som OZ8SL skrev den. Man vil gerne have resultater fra ” Contest-resultater VHF-UHF-SHF” – men ikke kommentarer, og man vil udelade ”Open Class”.
Ved ”HF aktivitetstest” vil man have udeladt kommentarer.
Man er ikke interesseret i ”Båndlandelisten”, men kan acceptere den én gang om året.
Ligeledes vil man gerne have ”Lokatorlisten”, men kun én gang om året.
3) 6 sider ”Nyt fra afdelingerne”. Alle er interesseret i at kunne bringe afdelingsstof. Det gælder især afdelingens program og i særtilfælde en speciel begivenhed. Det er ikke alle, der vil bidrage hver måned, men man anvender andres program som inspirationskilde.
4) 2 sider ”Indhold” og ”Leder”.
5) 2 sider EDR relateret stof, herunder ”silent key”.
6) 4 siders omslag, hvor der er plads til annoncer.
Man ser ikke nogen idé i, at der hver måned er en oversigt over EDR-afdelinger. Det kan passende være én gang om året, fordi afdelingerne i forvejen får mulighed for at oplyse deres data i forbindelse med afdelingsspalten.

OZ5KM Kjeld
PS! Forslaget skulle have været behandlet på det aflyste HB-møde i februar 2018.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
OZ1FUS
Indlæg: 88
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:44

Re: Det nye OZ

Indlæg af OZ1FUS »

Strøget af censuren; jeg har lovet mig selv, at det er slut med at interessere mig for EDR/OZ. :oops:
`73 de OZ1FUS, Lars
Besvar