Fremtidig struktur i EDR

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
OZ1DCZ
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn dec 06, 2015 18:13
Geografisk sted: Holstebro, Jylland, jo46fh
Kontakt:

Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af OZ1DCZ »

Hejsa
Efter nu at have set hvordan nuværende "midlertidige HB" trækker RM rundt i managen. Kan jeg kun komme frem til en konklusion, systemet med RM og HB har nu endegyldig spillet fallit i EDR sammenhæng. Når der ikke er en direkte ledelse eller formand for RM, ja så er der ingen der kan, vil, tør, tage ansvar og derfor får HB lov til at gøre som det passer dem.
Man forsøger igen at gå til valg på næsten de samme principper som har været gyldige i EDR de sidste mange år, dog med en lille ændring, at HB vælges ud af RM. MEN stadig skal der findes over 30 mennesker der vil stille op til RM, hvorefter der skal vælges 7 mand til HB. Men igen er RM øverste myndighed uden ledelse, så de er reelt handlings lammede og HB hvem det nu end bliver, kan igen gøre fuldstændig som det passer dem uden nævneværdig indblanding fra RM, det kan de nemlig ikke blive enige om.
Hvis EDR skal overleve det her, så er det nødvendig med en ledelse...... enten i form af en formand for RM eller et HB valgt ved generalforsamling. Det andet dur jo ikke.
Grunden til at det nuværende system har kunnet køre så længe uden de store problemer, er jo at 8XW i mange år har fungeret som en slags "formand" for RM og på den måde truffet beslutningerne. Flemming, og Kjeld ( 8XW og 5KM) har da været meget dygtige i mange år, det er lykkedes for dem at holde foreningen kørende, uden de to havde EDR da været død for mange år siden. At vi så ikke er enige i deres ledelses stil og deres idéer mere er en anden sag (Deres tid og rolle er udspillet). Da de nu ikke mere er direkte ledere af foreningen, ja så falder korthuset totalt sammen. for der er jo ikke andre der tør tage et ansvar i foreningen.
Så li det eller lad være, men uden de to personer havde EDR nok ikke eksisteret i dag. og NEJ jeg er ikke sympatisør med den "gamle garde" men det er der vel heller ikke nogen der er i tvivl om. min pointe er blot at hvis EDR skal have noget der bare ligner en chance for at overleve nu, så skal der ændres radikalt på ledelse formen.
Vy 73 de
OZ1DCZ, Carsten
5p1p

Re: Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af 5p1p »

Carsten Andre taget ansvar?

Den afgående HB var jo klar til det, men de to havenisser gjorde jo alt, for at ødelægge det, '
det var jo pinligt at høre på de lydoptagelser fra de HB møder, hvor OZ8XW råbte- hele tiden,
når der var noget som gik ham i mod--Dette er jo ikke ok, og det styrker jo ikke noget samarbejde--

Det som pågår NU er en skændsel


Som ikke fremmer noget, til gavn for EDR.

vy 73 Claude OZ1PF
OZ1DCZ
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn dec 06, 2015 18:13
Geografisk sted: Holstebro, Jylland, jo46fh
Kontakt:

Re: Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af OZ1DCZ »

Claude
det er ikke HB jeg hentyder til, der er vi ganske enige i at de to personer var meget ødelæggende for fremskridtet, nej det er RM som jeg mener mangler en der vil kan tør tage ansvar og så få gjort noget. da 8XW sad i RM var det ALTID ham der satte dagsordnen,( på godt og ondt) det fik han jo lov til. men efter han har forladt RM er der jo ikke nogen der har gjort noget som helst fornuftigt i RM, derfor mener jeg at modellen spiller fallit.....ingen tør, kan, vil tage ansvar
Vy 73 de
OZ1DCZ, Carsten
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af OZ5WU »

NEJ!

Modellen har vist en lille svaghed, som nemt kan kurreres :D

RM tilretter vedtægt og FO for RM, så de ud fra deres midte vælges en Leder af RM...

Slut prut finale

Om det så hjælper, eller problemet de facto skyldes at mange (for mange) smutter når der skal tages hardcore beslutninger...
Så flokken bare trækkes rundt i manegen af et "Højtråbende - Narcissistisk og manipulerende" element..
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af oz7xf »

Hej Carsten

Der er lidt selvmodsigende i dit indlæg.

Den nuværende midlertidige bestyrelse er IKKE valgt af RM, men er et resultat af RMs håbløse beslutning, at anvende HB valgresultatet af 2016 til supplering af HB. Derved har RM skudt sig selv i foden og kan ikke udtale mistillid til dem. Derudover kunne valgresultatet 2016 ikke anvendes til at udpege en formand. Og en formand er af væsentlig betydning i forbindelse med konstituering, da han er den eneste valgte med tegningsret. Den sidste udpeges internt i HB.
Dette ville ikke være tilfældet, hvis vedtægterne var holdt, og den midlertidige HB og Formand var valgt ud af RMs rækker.

Så sammenlign endelig ikke den nuværende håbløse situation med den fremtid, der kommer efter valg 2018, hvor HB og Formand vælges af RMs rækker.

Dine bemærkninger omkring, at korthuset falder sammen, grundet 8xw og 5km fraværet er noget forbistret vrøvl. Det lykkedes faktisk for den afgåede HB at navigere udenom de 2 i en vis grad, og med et formidabelt resultat, både økonomisk og medlemsmæssigt. Ja, selv OZ udkom til tiden, uden 8xw´s redaktionsmæssige indblanding.

Udover RMs håbløse beslutning, er den nuværende bestyrelses manglende fornemmelse for foreningsledelse samt et udtalt rod i kommandovejene og direkte panikhandlinger en sekundær årsag til, at EDR står i en meget uheldig situation indtil valg 2018. Men primær ansvaret er helt og holdent Repræsentantskabets.

Selvfølgelig kunne man overveje at udvide valget til også at vælge en præsident. Men hvorfor gøre tingene vanskeligere end de er. Der er i vedtægterne hele 2 muligheder for at få indkaldt til ekstraordinært RM. Det burde række så rigeligt.

Og igen. Sammenlign ikke den nuværende situation med fremtiden. Kik fremad og ryst fortidens synder af skuldrene, hvis I overhovedet vil overleve som forening.
Senest rettet af oz7xf fre apr 13, 2018 13:21, rettet i alt 1 gang.
OZ1DCZ
Indlæg: 21
Tilmeldt: søn dec 06, 2015 18:13
Geografisk sted: Holstebro, Jylland, jo46fh
Kontakt:

Re: Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af OZ1DCZ »

Hej
Kun lige for at præsicere at det er ikke den afgående HB jeg kritiserer, men udelukkende RM både før og efter den nuværende HB.
Hvis der havde været en "ledelse" i RM dengang der var 3 personer der var indstillet til farvel og tak, var vi nok ikke endt i denne situation vel.
Du må da give mig lidt ret i at RM et eller andet sted er handlings lammet, og egentlig har været det hele tiden siden 8XW blev valgt ind i HB og derfor forlod RM. Siden da har RM da ikke kunnet vedtage noget som helst brugbart..... ikke at jeg dermed mener at før den tid var alt hvad der foregik i RM bedre, slet ikke.
Men hvis der ikke er en decideret ledelse i RM, så vil de altid være handlingslammede, også i fremtiden.det er min mening om RM og har altid været det. Da jeg for 4 år siden stille op til RM sagde jeg højt at jeg gjorde for at kunne være med til at nedlægge RM i dens nuværende form, og det mener jeg så stadig :)
Vy 73 de
OZ1DCZ, Carsten
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af oz7xf »

Nej Carsten

Det er RMs handlinger, der gør dem handlingslammet. Og det er faktisk ikke af så ny tid endda. Det er foregået i alt for mange år.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af oz7c »

7XF m.m.

Fulstændig enig det er RM's ansvar at EDR er havnet der hvor de er nu !

Der er jo ikke engang gået 2 mdr siden det møde den 17 Feb.!

Lad dem nu gå resten af vejen, det er ledelsen der nu har tetten
ikke os frafaldnene !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Når så Carsten kommer med et indlæg udenfor EDRs rammer må det nødvendigvis have en årsag. Årsagen underordnet, synes jeg alligevel Carsten skal have et ord med på vejen fra ikke blot mig, men meget gerne fra flere frafaldne.
Om Carsten kan anvende vores ord til noget fornuftigt, må han selv afgøre.

For tiden minder EDR en del om Fakta, der gerne vil have kunderne til at blive lidt længere.
Jeg har i hvert tilfælde helt utroligt svært med at få nedlagt min konto på edr.dk. Den er derimod blokeret, hvilket på ingen måde er det samme.
På den baggrund og på baggrund af den behandling, som jeg i den anledning har fået, vil jeg fremover, overalt, hvor jeg kommer, fraråde radioamatører at oprette konto på edr.dk.
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af OZ1FF »

Hej allesammen

Forholdene i dagens EDR kan bedst beskrives som:
"Politik handler om i hvilken rækkefølge man prioriterer katastroferne."
Når det så er sagt, så er jeg helt enig i, at foreningens problem er, at RM ikke kan bestemme sig til at udøve den magt, som de nye vedtægter har tildelt dem. Et mindretal i RM har sendt EDR ud i den nok største krise i foreningens historie. I den forbindelse er det forstemmende, at RM-er som OZ7S og OZ9VA, ved at negligere en debat om et opgør med OZ5KM og OZ8XWs magtherredømme udviste en total blindhed over for de konsekvenser som dette kunne få og også fik.

I "gamle dage" kaldte OZ8XW sig for formand for RM. En sådan funktion burde indføres i vedtægter/forretningsorden. Dette kunne gøre RM mere funktionsdygtig. Dog tror jeg, ved at kigge på mulige kandidater til det kommende RM, at tiden er løbet fra EDR. De mennesker, som kunne gøre en forskel til de nuværende jubeloptimister, har meldt sig ud. Dermed er foreningen på vej til at have medlemskartoteket stående i en sort kasse på et skrivebord i Vejle og foreningens rørlige formue placeret i en cigarkasse i Ejer. Dette for at kunne finansiere et papirmagasin med mindst 20 sider tekniske artikler pr. nummer via jernbanekiosker og PostNord.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af oz1iky »

Mojn Kjeld

... undskyld !
Kaldes det ikke med et simpelt ord "KRISE-STYRING" ?

Ja jeg spørger bare?

VY 73

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af OZ1FF »

Mojn Kenneth

Jeg har lidt svært ved at se, at der er styr på krisen. Set fra side linjen, så minder det mest om, at det er katastroferne, som har overtaget styringen, og ikke ledelsen.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af oz4zat »

Den store indsats som Istavn, Claus o.a. lagde i udformningen af nye vedtægter for EDR, holdt jeg mig med vilje på afstand af ... Jeg husker at jeg skrev noget i stil med, at "uanset hvor gode nogle vedtægter måtte være, er der altid muligheder for at dem, der er snu, ihærdige og nedrige nok vil finde en måde at omgå dem på, så de opnår deres mål."
Så, om en anden struktur ville have forhindret kuppet tvivler jeg på.

Desværre fik jeg alt for meget ret, hvilket man ser et eksempel på i dokumentegenskaberne for OZ - april 2018, som i aften (endelig) er blevet tilgængeligt for medlemmerne.

Lederen er underskrevet af den selvudråbte "formand", Viggo Dahm, OZ3ZU - sikkert helt uden hjælp fra Flemming Hessel, OZ8XW ...

Indholdet lader ingen i tvivl om, at magten over EDR atter er i hænderne på Flemming & Co - lukkethed, censur udelukkelse ("karantæne").
Sådan bevares "roen" ... og ikke mindst: MAGTEN.
Vedhæftede filer
flemming-oz-april-2018.jpg
Senest rettet af oz4zat søn apr 15, 2018 22:05, rettet i alt 4 gange.
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af oz4zat »

Ikke mere "digital-rabat" - pdf-løsningen fjernet ...
I henhold til hvilke vedtagelser er det mon sket ? hvem, hvornår, hvorfor ?

edr-hovede-oz-4-2018.jpg
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
Brugeravatar
OZ1FUS
Indlæg: 88
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:44

Re: Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af OZ1FUS »

Ja, det er f..... utroligt... At èn mand´s privatøkonomi skal diktere udviklingen i EDR...
Nå, men I skal jo til valg lige om lidt; så har I jo chancen for at ændre radikalt på tingenes tilstand...
Pøj pøj med øvelsen...
`73 de OZ1FUS, Lars
Besvar