Fremtidig struktur i EDR

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af oz4zat »

Det eneste der mangler er at EDRs medlemmer godkender den af OZ7OU, Kurt Poulsens udpegede HB:


Jeg har gennemgået de mange kandidater og ud fra eget kendskab til disse, samt ved at rådslage mig med personer jeg kender og stoler på, så vil personerne nævnt herunder kunne danne et godt HB og RM som OZ5HZ vil kunne samarbejde med og som man kan argumentere med.

OZ1LLY Gert Poulsen Hjallerup
OZ7OU Kurt Poulsen Pandrup
OZ5KM Kjeld Majland Skanderborg
OZ3ZU Viggo K. Dahm Højbjerg
OZ3N Bjarne Friis Helsinghof Kerteminde
OZ6EG Egon Hundevadt Hejls
OZ8XW Flemming Hessel Vejle
OZ1AMK Poul Damberg Vejen
OZ9VA Arne Henrik Jensen Birkerød

OZ7OU - i OZ, maj 2016 - side 275
Hvem, der skal erstatte OZ5HZ på formandsposten, ønsker Kurt pt ikke at oplyse - men et godt bud kunne være hans gode ven og samarbejdspartner Egon Hundevadt, OZ6EG - selvudpeget formand for jævnstrømsforeningen. Han har demonstreret både evner og vilje til svinestreger og passer derfor godt ind i Kurt Poulsens formørkede verdensbillede og menneskesyn.

En alternativ mulig formand, kunne være OZ1EDD, Kaj Kaalund, der har udvist en eksemplarisk evne til at vende på en tallerken:
Skal EDR overtage udstedelsen af amatørsendecertifikater?

NEJ!

Og det har jeg flere bevæggrunde til at mene. Vi skal selvfølgelig være stolte over, at Energistyrelsen her tilbudt os det, men men men.

EDR er en interesseorganisation, der skal varetage medlemmernes interesser. Skal og kan vi så også administrere "noget", hvor vi også skal forfægte vore interesser uden at blive inhabile overfor os selv?
Kan EDR sikre en kontinuerlig, ensartet og uvildig administrering af området. Med styringen af foreningen og debatten den seneste tid kan jeg frygte den situation, hvor administrering ikke foregår efter formandens og HB's hoveder.
I det hele taget synes jeg ikke, at vores forenings ledelse har vist sig voksne og modne nok til at kunne varetage denne opgave. Debat og ordvalg refereret på forskellig vis er ofte beskæmmende barnlige.
Og hvad med økonomien? Er der et reelt overblik over omkostningerne? Vi oplever i tiden en sparerunde i foreningen. Vil denne opgave være et økonomisk gode? Eller bare balancere i sig selv? Hvad har Energistyrelsens reelle udgifter været? Det skal som et minimum være på.plads.
Sådan skrev Kaj Kaalund, OZ1EDD den 23.9.2017 - i dag deltager han i møder med Energistyrelsen, samtidig har han sørget for, at al debat på edr.dk er kvalt - helt i overenstemmelse med hans valgflæsk ved formandsvalget i 2016:
Jeg vil møde jer, der har andre meninger, med et åbent og lyttende sind. Hører på jeres argumenter og tage dialogen derfra. Jeg har ikke eneret på de rigtige holdninger. Hvor meninger brydes, opstår der ofte helt nye og endnu bedre løsninger.
OZ, maj 2016 - side 261.
/søren/4zat
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
5p1p

Re: Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af 5p1p »

ENS har netop udsendt høring over ændringer i bekendtgørelserne med henblik på at trække delegationen pr. 1. maj 2018 tilbage, se:
https://hoeringsportalen.dk/Hearing/Details/61719
Af høringsbrevet fremgår det bl.a.:
"Energi-, forsynings- og klimaministeren har fra den 1. maj 2018 delegeret varetagelsen af disse opgaver til Landsforeningen Experimenterende Danske Radioamatørers (EDR) selskab Ham Radio Certificate Denmark ApS (HRCD). Dette bliver ændret i bekendtgørelserne, så opgaverne fremadrettet – som det er tilfældet i dag – vil blive varetaget af Energistyrelsen.
Energistyrelsen har noteret sig, at der i den sidste tid har været en vis ustabilitet i og omkring EDR bl.a. som følge af udskiftninger i bestyrelsen. På grund af dette har styrelsen vurderet, at det på nuværende tidspunkt vil være uhensigtsmæssigt at overdrage opgaverne til HRCD. Derfor foreslår Energistyrelsen, at der ikke sker overdragelse af opgaverne den 1. maj 2018."
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af OZ1FF »

Hej Søren

OZ7OUs Dream Team kender vi jo. Kan du ikke pudse krystalkuglen, kigge lidt i kaffegrumsen og så komme med et forslag til OZ3QYs Dream Team. :D
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af oz4zat »

Hej Kjeld

Øh, æh ...nej, når jeg lader krystalkuglen pege på OZ3QY, ser jeg ikke andet end en uigennemsigtig, mokkafarvet posistiv sovs :mrgreen:

I øvrigt har jeg overvejet, om jeg skulle melde mig som kandidat til HB - og overtage Flemming Hessels program: 100 % sabotage - råben, skrigen og stillen mig på tværs af alt.
Det har han jo haft pæn succes med ... så måske :D
Senest rettet af oz4zat ons apr 18, 2018 12:07, rettet i alt 1 gang.
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af oz7c »

Ja
Sikkert et poststyr der er kun gået 2 mdr 17 Feb-17Mar-17 Apr.
lad dem gå planken helt ud !

Nyt RM !
I komemr nok til at se stemme tal der kan sammenlignes med CSSR/DDR
bedste dage 101% ?

73 Boye :D

l
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af oz4zat »

OZ1EDD - Kaj Kaalund fra kupmagernes kreds - skriver på EDRs medlemsforum flg.:
Den opdaterede madlemsliste pr. 1. april giver:

Opstinningsberettigede medlemmer: 1.356
Stemmeberettigede medlemmer: 1.381
Kan nogen huske, hvormange der var for et år siden ?

/søren/4zat

ps.: Det er vist gået lidt stærkt med retskrivningen - så jeg fik et nyt ord til min samling:
"madlem" ...
God appetit ;-)
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
Brugeravatar
OZ1FUS
Indlæg: 88
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:44

Re: Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af OZ1FUS »

I starten af Februar, var der ca. 1670 medlemmer +/- 1...
Du kan selv regne ud, hvad det har kostet EDR; i medlemmer og i økonomi, at fastholde et blad på papir, som ingen gider skrive i... Og 6YM løber vel snart tør for artikler om hans meritter i 70èrne ? Og så er det vel begrænset, hvor mange reklamer der kan fyldes i bladet, med 5RB`s bøger; som tak for hjælpen i "modstandskampen"; modstanden imod det nye, og kampen for at bevare snabelen i pengekassen...
Nå, nu kom jeg vist ned af et negativt sidespor.... Det positive er, at jeg langt om længe er slettet som bruger på edr.dk, og derfor ikke skal være vidne til de rettroendes historieforvanskning...
Pøj pøj med afviklingen; det går nok lidt hurtigere end jeg havde regnet med; specielt også set i lyset af, at der har været visse fortrædeligheder med at få banken med på ideen om et vaskeægte kup i foreningen...
`73 de OZ1FUS, Lars
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af oz7xf »

Hej Søren, oz4zat

Det er altid svært med medlemstallet lige omkring kontingentindbetaling. Ofte kommer de sidste indbetalinger først i hus, når et medlem rykker for "manglende" OZ.

Nu ved jeg så ikke, hvorledes oz1eed er fremkommet med tallet. Om det er registrerede medlemmer eller medlemmer, der har indbetalt kontingent.
Jeg ved så heller ikke hvorfor det er opgjort pr. 1/4, når tallet, der skal anvendes til beregning af kandidatfordelingen mellem regionerne skal være opgjort 31/3, men dette har næppe den helt store betydning for selve beregningen af kandidatfordelingen.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af oz7xf »

Hej Lars, oz1fus.

Ja, der er forskel på folk. Din konto er slettet fra edr.dk. Min er stadig kun blokeret, trods adskillige henvendelser.

7xf
OZ1GPZ
Indlæg: 12
Tilmeldt: man dec 07, 2015 11:30
Geografisk sted: Sakskøbing

Re: Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af OZ1GPZ »

Hej Søren.

Hvem skal stige op?

Opstinningsberettigede medlemmer: 1.356

stinning prøv en oversættelse fra islandsk.

HiHi

Hilsen Les
5p1p

Re: Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af 5p1p »

Jamen er der nogen fremtid for EDR ???

Med en så stor tilbage gang,,så er det slut R.I.P

Der vil komme store stigninger i kontingent, for ellers kan det ikke løbe rundt.

Det vil så medføre, at flere forlader den synkende skude.

og alle som er vilde med OZ8XWs OZ, kan jo også få lov til at betale, når de vil have det i papirformat.

Så havenisserne får lukket EDR godt og grundigt, Vakse Viggo får et eftermæle som kan har fortjent

Så de 100 År,,, hi hi de kommer aldrig

vy 73
Claude
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af oz7xf »

Det er altid svært at spå om fremtiden, Claude.

Der ligger imidlertid en skrivebordsmodel gående på salg af ejendom, og have pengekassen i en skoæske sammen med medlemskartoteket.

Så, jeg vil godt spå, at EDR vil eksisterer. Også selvom medlemstallet kommer ned på 250.
Det vil stadig være muligt at udgive OZ 12 gange årligt á 36 sider til et rimeligt kontingent, og hvor hovedredaktør og skribenter er lønnet på samme niveau som det hidtil gældende.

7xf
OZ3AT
Indlæg: 12
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 17:19

Re: Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af OZ3AT »

Jeg er fuldstændig enig med 7XF. Det er en mulighed som med garanti vil blive forfulgt. Sørgeligt at de gennem mange år opsparede midler fra alle dem der har betalt kontingent skal ødsles væk på den måde.
OZ3AT
Indlæg: 12
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 17:19

Re: Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af OZ3AT »

Jeg er fuldstændig enig med 7XF. Det er en mulighed som med garanti vil blive forfulgt. Sørgeligt at de gennem mange år opsparede midler fra alle dem der har betalt kontingent skal ødsles væk på den måde.
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: Fremtidig struktur i EDR

Indlæg af oz4zat »

Jeg har kigget lidt i diverse regnskaber og budgetter, set på ois.dk og tinglysning.dk og undersøgt priser på erhvervsejendomme i Odense-området.

Hvis (når !) kupmagerne sælger ejendommen på Klokkestøbervej, vil det indbringe et sted mellem tre og seks-syv millioner - alt efter hvilken af Viggos og de andres logebrødre venner, som får den til spotpris. Da ejendommen er ubehæftet, vil EDRs udbytte være stort set hele det beløb - alt efter hvor godt Viggo Dahms & Cos foretrukne ejendomsmægler bliver betalt.

Slutresultatet af denne manøvre vil i alle tilfælde blive flere millioner kroner, som man så kan begynde at spise af for at fastholde 12 årlige numre af OZ (med 20 sider teknik i hvert nummer), diverse udlandsrejser, betalte "træf" og andre gode-gamle-venner-tiltag man måtte iværksætte.

Vender vi os så til indtægter og udgifter, vil et salg af HQ og samtidig fyring af Lone spare foreningen for ca 350.000 kr/år - til OZ og drift vil udgifterne derefter være ca en million om året. Da de ca 1350 medlemmer betaler knap en million i årligt kontingent vil regnestykket gå nogenlunde op, og ved at spise af formuen er Flemming Hessels forsatte magt over både EDR og hans avis sikret i mange år fremover.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på om Viggo, Flemming & Co ville have kuppet EDR, hvis formuen havde været nul ? Mon ikke de herrer har lavet de samme økonomiske overvejelser som ovenfor ?

Et er sikkert: Flemming Hessel vil også fremover kunne indkassere 60.000 kr/år (+ det løse) for sin uegennyttige indsats med at kvæle al nytænkning og modstand.

Så selvom gamlingerne alle regner med at blive mindst 100 år og derfor ikke behøver at sikre et generationsskifte, er der ingen grund til at frygte for økonomien i deres private ejendom (læs: EDR).

Sådan ser jeg på de faktiske forhold i "jernindustrien" ;-)

/søren/4zat
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
Besvar