EDRs valg 2018

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz7xf »

Så har jeg konstateret præsentation nr. 2 på EDRs hjemmeside.
Det er et nobelt indlæg fra OZ1LEP i Region Nord:
http://edr.dk/da/forum/pr%C3%A6sentatio ... -gramstrup

Så mangler bare resten af flokken!
Jeg har forresten stemt på OZ1LEP ved at give ham hele 5 stjerner for sin præsentation. Og jeg kan anbefale andre ikkemedlemmer at gøre det samme.

7xf
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz7xf »

Så kom Region Midt på banen med en præsentation, hvor 7 ud af 12 kandidater samles under overskriften: "Vi kan og vil samarbejde".
Dog synes jeg, at sætningskonstruktionen: "Derfor viser vi vejen frem i Midtjylland.", virker noget lokal. Dog hænger den glimrende sammen med den blokpolitik den fælles præsentation lægger op til, da de resterende 5 midtjyske kandidater i skrivende stund ikke er en del af præsentationen.

En del klarere er denne del af blokkens fremlagte politik:
OZs økonomi skal beskæres med 30 til 50%. En del, men ikke hvor stor en del af disse midler, skal så bruges til webudvikling.
Det bliver ret så interessant at se, hvorledes de midtjyske vælgere bedømmer det.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz7xf »

Så kom OZ1IIL, Jan Kristensen på banen med en særdeles sober præsentation.

Trods det, at jeg forlod EDR den 20 februar 2018 varmer det alligevel mit gamle EDR hjerte, at alle Region Nords opstillede kandidater nu har præsenteret sig, og på den måde viser deres seriøsitet.
Godt gået til jer alle 3 deroppe. Valg eller ikkevalg, I fortjener i den grad et sæde i Repræsentantskabet, grundet jeres engagement. Jeg håber dog, at jeres engagement kan underbygges ved et valg. Det kan give jer et personligt rygstød at vide, at der står nogle bag jer.

Bliver der ikke afholdt valg i jeres region, er der ikke noget at gøre ved det. Det er ikke jeres skyld, at ikke andre stillede op. EDR kan da også glæde sig over, at nogle overhovedet stiller op.

Jeg har fuldt en del af debatten omkring valget i år. Også den, hvor der sås tvivl ved valgreglerne ved for få kandidater.
Det er ikke første gang i EDRs historie, at der har været for få kandidater til egentligt kampvalg. Man har dog ikke tidligere undladt at gennemføre repræsentantskabsvalget i de regioner, hvor det har været tilfældet. Måske også fordi, der dengang alligevel skulle stemmes om FM og HB. Og tilbage i kredsenes tid var nogle sønderjyske kredse helt ved at falde fra hinanden grundet manglende kandidater.

Jeg synes også at have fået fornemmelse af, at nogle advokerer for at anvende stemmetallene til repræsentantskabsvalget som udslagsgivende til formandsskab og plads i hovedbestyrelsen.
En sådan tanke kan være meget besnærende, hvis repræsentantskabsvalget ikke havde været regionopdelt. Navnlig i Nord ville jeg da råbe vagt i gevær, grundet den skæve demografiske medlemsfordeling. I ville aldrig i Nord have en chance for formandsskab. Og omvendt kan en stor region, hvor der er helt utrolig mange repræsentantskabskandidater meget let løbe ind i det problem, at stemmerne fordeles jævnt ud på samtlige kandidater, og således mister et formandskab til en region, hvor kun to kandidater stiller på.
Der er også en anden årsag til, at der ikke skal kikkes på mandattallene fra repræsentantskabsvalget, når i skal vælge formand og hoved bestyrelse.
Kik godt efter i vedtægterne og forstå, at Formand og HB skal stå til ansvar overfor og kan væltes netop af jer repræsentanter. I skal i repræsentantskabet også være klar over de nye tider, hvor I kan inddrages betydeligt mere i et samarbejde mellem Repræsentantskab og Hovedbestyrelse.
Det er derfor vigtigt, at I ikke skeler til medlemmerne "dom" i forbindelse med jeres valg af formand og hovedbestyrelse, men tager den tid, det vil tage at få sammensat en solid og samarbejds ikke villig, men samarbejdsivrig hovedbestyrelse. Det er slet ikke nok, at man kan og vil samarbejde. Man skal være ivrig!

Jeg synes også at have fornemmelse af, at enkelte hellere så de gældende vedtægter skrottet til fordel for de gamle, hvor de kunne vælges til formand og hovedbestyrelse på landsplan. Det drejer sig nok om en eller flere af de helt store gamle stemmeslugere. Jeg kunne godt se, at de kunne få den idé at klage over valget generelt med det formål at få det annulleret.
Problemet er her, at et nyt repræsentantskab, der skal afgøre klager af generel art og med det udfald, vil kunne opfattes som generelt inhabile. (Det var repræsentantskabet forøvrigt også i de gamle vedtægter.). Skulle nogle fremføre denne påstand vil modargumentet være: Vi har ingen anden mulighed end at følge vedtægterne til punkt og prikke. Vi er sat i verden til at tage vare på os selv indtil næste valg. Vi skal behandle klager.

Jeg kan forøvrigt anbefale, at I drage omsorg for, at medlemmer, der har til hensigt at klage over valget generelt, ekskluderes. De vil IKKE EDRs vel! De vil kun uro!

7xf
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af Rimax_15 »

oz7xf skrev: tors jun 14, 2018 2:07
Jeg kan forøvrigt anbefale, at I drage omsorg for, at medlemmer, der har til hensigt at klage over valget generelt, ekskluderes. De vil IKKE EDRs vel! De vil kun uro!

7xf
Enig. Ud med alle kritikere.
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz7xf »

Uenig.
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af Rimax_15 »

oz7xf skrev: tors jun 14, 2018 9:31Uenig.
Er det ikke dig selv der skrev det ?
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz7c »

Hej 7XF

Exclution er ikke det værktøj der har skabt ro i EDR
Det så du den 15 Feb. udtaldt af en RM'er "DER er ikke NOK Dokumentation"

EDR ligger som de har redt til afviklingen !

Man kan stadig ikke læse på EDR forum (bestyrelse+RM stadig hemlig)

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz7xf »

Rimax_15 skrev: tors jun 14, 2018 12:05
oz7xf skrev: tors jun 14, 2018 9:31Uenig.
Er det ikke dig selv der skrev det ?
Der er væsentlig forskel på kritik, og på en klage over valget generelt i forbindelse med en ikke eksisterende procedurefejl.
Om der i de regioner, hvor der er "for få" kandidater afholdes valg eller ikke, er fløjtende ligegyldigt for selve repræsentantskabsvalget. Og tro endelig ikke, at et omvalg skaffer flere kandidater i de regioner.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Der er et gammelt ordsprog, der passer meget godt på EDRs situation med vigende medlemstal og dito interesse:
Når krybben er tom, bides hestene.
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af Rimax_15 »

oz7xf skrev: tors jun 14, 2018 15:08
Rimax_15 skrev: tors jun 14, 2018 12:05
oz7xf skrev: tors jun 14, 2018 9:31Uenig.
Er det ikke dig selv der skrev det ?
Der er væsentlig forskel på kritik, og på en klage over valget generelt i forbindelse med en ikke eksisterende procedurefejl.
Om der i de regioner, hvor der er "for få" kandidater afholdes valg eller ikke, er fløjtende ligegyldigt for selve repræsentantskabsvalget. Og tro endelig ikke, at et omvalg skaffer flere kandidater i de regioner.
At true med eksklusion er da ikke vejen frem bare fordi man er uenige.
Det er jo det der bliver truet med fra den "bestyrelse" der sidder på tronen i øjeblikket.
Man så det også da 5KM var Formand.
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz7xf »

Hej Rimax

Jeg skriver ikke om uenighed i forbindelse med eksklusion. Uenighed kan man stemme sig ud over, når argumenterne ikke rækker til enighed.
Jeg skriver om obstruktion i forbindelse med gennemførsel af valget.

Hvad den såkaldte bestyrelse har gang i, må den selv om. Den går snart af!
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af Rimax_15 »

oz7xf skrev: tors jun 14, 2018 20:15
Hvad den såkaldte bestyrelse har gang i, må den selv om. Den går snart af!
Bare det ikke bliver den samme personkreds igen, så er vi lige vidt.
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz7c »

Hej

Jeg tror desværre løbet er kørt for EDR !

Det nu værende RM gør ingenting og det næste heller ikke !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz7xf »

Jeg nærer ikke den helt store bekymring for EDRs fortsatte beståen. Det havde jeg nok gjort, hvis EDR havde kunne begejstre mig. Det har EDR ikke kunnet siden slutningen af 1960erne.

Det der bekymre mig, er EDRs forhold til omverdenen. Dens forhold til Styrelsen og til ITU via sit medlemsskab af IARU. For dér i disse institutioner har EDR en indflydelse, der rækker udover EDRs medlemmer.

7xf
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz7xf »

Så kom OZ1JS, Jørgen Sand fra Region Midtjylland med sin præsentation:
http://edr.dk/da/forum/oz1js-j%C3%B8rge ... dat-til-rm

Som jeg læser præsentationen ses her modpolen til den blok, der i det midtjyske har samlet sig om OZ3QYs EDR ver. 3.0.
Jeg føler ingen trang til at gå ned i detaljen i OZ1JSs visioner. Det vil jeg vente med indtil OZ5KM kommer på banen med originaludgaven i sin præsentation, idet jeg kan forestille mig, at der vil være en del sammenfald omkring fyringer af personale og salg af domicilet til fordel for salg af gammelt tørt kit af guttenbergsk oprindelse med et styrket teknisk indhold, som alle har skreget på i mere end 40 år, men ikke har fået.
Besvar