EDRs valg 2018

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz1iky »

Hejsa

Så er OZ juni 2018 på gaden.

Og det er kun dem der er bosiddende i Midtjylland der kan udøve deres demokratiske ret.

Jeg er glad for at jeg ikke er kandidat i en af de regioner,
og ikke kender til hvor stor opbakning jeg har blandt medlemmerne i min region

VY 73 og god weekend

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz7c »

Hej til alle

Ja planen er nok skrevet:
Afvikling af EDR's kontor Odense indflyning i Vejle (8XW)
der overtager resten !
Og OZ er det vigtigste for EDR

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz7xf »

Så kom OZ3ZU til tastaturet og fik præsenteret sig, nu som konstitueret landsformand for EDR. Uha dada, så kom der endnu en ny titel på banen, hr. landsformand.
http://www.edr.dk/da/forum/oz3zu-viggo- ... dat-til-rm
Ved første øjekast ses et sammenfald med Jørgen Sands præsentation, men går man bare lidt ned i substansen ses afvigende detaljer. Om det skyldes forskelligheder i den blok eller de ikke har hørt ordentligt efter hinanden, skal jeg ikke kunne sige. Det er jo heller ikke sikkert, at der er et formelt samarbejde eller om viljen til samarbejde har været til stede, og der bare er låne lidt hist og her.
Så skal vi lære at forstå at medlemmer rekrutteres igennem lokalafdelingerne, der er her de aktive Radioamatører findes. Vi skal blive væsentlig bedre til at støtte og hjælpe lokalafdelingerne, lytte mere til dem, og forstå det behov de har.
EDR er til for lokalafdelingerne, ikke omvendt.
Sikken en misforståelse, at det er i lokalafdelingerne de aktive Radioamatører findes. Vrøvl fra alpha til omega. Der hvor lokalafdelingerne adskiller sig fra landsforeningens øvrige medlemmer er måden, de mødes på og om de mødes. Derudover er der nu flere aktive radioamatører udenfor EDR, incl. lokalafdelinger end indenfor. Vågn nu op. Kan EDR tiltrække blot 5 til 10% af disse, har EDR en fremtid.
"EDR er til for lokalafdelingerne, ikke omvendt". Udover dette vrøvl, må jeg pointere, at EDR er en landsforening for individuelle medlemmer.
Mon ikke, at OZ3ZU skulle lære, at der er en ikke formel symbiose mellem landsforeningen og lokalafdelingerne. En symbiose landsforeningens individuelle medlemmer trækker godt på.

OZ3ZU vil gerne skabe ro, skriver han. Ikke nok med det har han i et nyudstedt dekret gjort det forbudt at kommentere direkte på kandidaternes præsentationer. Kommentarer skal føres i den ikke offentlige del af foreningens hjemmeside. Hvad han egentlig får ud af det dekret er temmelig svært at se. Kommentarer skal nok komme og blive læst, hvorsomhelst. Det skete jo også i det tidligere USSR, at Kreml forsøgte at lukke ned for kommentarer, der ikke passede dem. Kommentarerne fortsatte alligevel, andre steder, og var en del af årsagen til USSRs fald.
Måske skulle OZ3ZU lære, at det ikke kan lade sig gøre at styre befolkninger gennem magt.
Jeg ser gerne vi genoptager samarbejdet med Energistyrelsen omkring udstedelse at kaldesignaler mv.
Jaja, jaja. Den sikreste måde på at få det samarbejde op at stå igen er nok, at OZ3ZU går af øjeblikkelig, og indstiller sit kandidatur.
Jeg har haft fornøjelsen af at være konstitueret landsformand for EDR siden februar, og jeg må konstatere at den møde vi driver EDR på i øjeblikket er fuldstændig økonomisk uansvarligt!
Av min arm. Sikken en indrømmelse, at økonomien flyder på hans vagt! Om det skyldes kroophold eller andet, såsom ny kontrakt for redigering af OZ og en manglende regnskabskyndig, skal jeg ikke kunne afgøre før regnskabet foreligger.
medlemstallet er stagnerende, indtjeningen falder
Hvorledes kan det mon hænge sammen? Mon ikke der er sammenfald mellem indtægter og medlemstal.

3 års rullende økonomiske planer. Det lyder flot, særlig i betragtning, at historien har vist, at medlemstallet kan rasle drastisk ned på ganske få dage grundet uhensigtsmæssig beslutninger. Mon ikke fra hånden til munden er mere aktuel i EDRs tilfælde.

Så er der nedlukningen af huset på Klokkestøbervej. Der er mange interessante punkter i OZ3ZUs akutplan. Om han egentlig har gået en tur i huset og analyseret pladsforholdende og standarden vil jeg godt tillade mig at tvivle stærkt på. Derudover vil en nødvendig renovering trække de sidste midler ud af EDR, hvis forholdene for et kontorhotel skal leve op til dages og en del af lovgivningernes standarder.
Derudover er det selvfølgelig interessant med hjemmearbejdspladser, i det omfang det ikke allerede sker i forvejen. Fnis! Så er der forøvrigt også problemerne, der kan opstå ved drift af erhvervsvirksomheder i boligområder. Der er meget, der skal efterses der. Lokalplaner, grundejerforeninger og boligselsskabers regler for erhvervsvirksomhed fra hjemmene skal ses efter i sømmene. For slet ikke at tale om det uansvarlige i, at medlemmernes oplysninger risikerer at flyde overalt, også når en ansat frivillig eller ej fratræder. OZ3ZUs akutplan er på det område dybt uansvarlig.
Jeg fik vist ikke nævnt Låsby Svendsen i overstående i forbindelse med udlejning til virksomhed af erhvervsmæssig karakter. Det er så gjort nu.

Rigtig godt valg, EDR.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz7xf »

Flere samler sig under EDR ver. 3.0
http://www.edr.dk/da/forum/team-edr30-v ... samarbejde
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz7c »

Hej 7XF

Nå der er abenbart stadig noget jeg kan læse på edr.dk der er ikke meget tilbage i
den hemlige forening EDR !

EDR3.0 får det næsten til at sætte visioner op som i USSR tiden 10års plan.

Flere medlemmer HM
prøv nu at lave lidt Excel gymastik på aldersfordeling !
Så kommer der flere SK indefor de næste 10 år en udvikling det gælder alle lande !

Gamle medlemmer tilbage til EDR, jeg tror på at hvis der var nogen der har laver en Excel på
de ca 270 der har udmeldt sig af EDR så var der de yngre der smuttede flest af. Dem EDR skulle bygge på
men som et RM medlem sagde det er os aldre der har erfaringen !
Så Viggo mendte at det kun var 1% der utilfreds ? 1600/100=16 det blev lidt mere !

Så den gamle garde i EDR der overtog magten ulovligt den 15 Feb har kun sig selv at takke
for fremtiden !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz7xf »

Så blev det søndag, og OZ1RH har frembragt en gennemarbejdet og detaljeret præsentation, der er værd at studere nærmere, hvis man vil en fremtid for EDR:
http://www.edr.dk/da/forum/pr%C3%A6sentation-af-oz1rh

Tillykke med valget!
Allan, oz7xf
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs valg 2018

Indlæg af oz7xf »

Så kom den sidste kandidat i Midt med sin præsentation:
http://www.edr.dk/da/forum/oz1grl-arne- ... dat-til-rm
Besvar