Er kandidaterne til valget helhjertede EDR støtter??

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Besvar
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Er kandidaterne til valget helhjertede EDR støtter??

Indlæg af OZ5WU »

Hej i stuen,

Jeg kom til at tænke på det mystiske i at man gerne nu kandiderer til RM valget 2018, men var totalt USYNLIGE da EDR skulle fejre sit 90. års jubilæum..

Her ses call og navn på de der gjorde de muligt at afholde 90. års fejringen uden det kostede medlemmerne en rød reje:

Call Navn
OZ2LP Leif OZ1JEE Bjarne OZ5WU Michael OZ6EG Egon
OZ9LO Lone OZ1IKW Niels OZ1DCZ Carsten OZ7MKS Michael
OZ1AHV Finn OZ4ZAT Søren OZ1IKY Kenneth OZ7JRL John
OZ5DM David OZ9XU Verner OZ0J Jørgen OZ7SX Henning
OZ7YY Finn OZ1FUS Lars OZ3BP Børge OZ7UE John
anonym anonym OZ1LN H.P. Kjærbro OZ1LLY Gert
OZ7AMG EDR Amager afd. OZ1HPS Lars OZ8NZ Ole
OZ6HR EDR Horsens afd.


Og her er så listen over de der mener de har nøglen til en EDR fremtid:

Kandidater til REGION MIDTJYLLAND
23085 OZ3ZU         Viggo K. Dahm Højbjerg
22686 OZ3QY        Jan Anderschou Ejstrupholm
23127 OZ9UB Claus Jørgensen Hinnerup
22854 OZ2JFV Jens Vestergaard Langå
14550 OZ1EW Niels Ernholt Herning
22436 OZ7ABM Finn Holmegaard  Holstebro
21519 OZ7ADZ Niels Krogsgaard Spjald
18832 OZ1GRL Arne Lund Horsens
13234 OZ4VW Arne Fast Hansen Løsning
7865 OZ5KM Kjeld Majland Skanderborg
15222 OZ1JS Jørgen Sand Århus C
9764 OZ3MC Martin Mortensen Skive

Kandidater til REGION NORDJYLLAND (Valget er afsluttet)
20573 OZ1LLY Gert Poulsen Hjallerup
20400 OZ1LEP Jørgen Pilgaard Gramstrup Bedsted Thy
16939 OZ1IIL Jan Kristensen Hanstholm

Kandidater til REGION SYDDANMARK (Valget er afsluttet)  
16357 OZ1AMK Poul Damberg Vejen
15192 OZ1CWM Knud Pedersen Vejen
18135 OZ1ECF Jack Collatz  Kolding
19632 OZ1ETP Lars Peter Larsen Munkebo
10256 OZ3N Bjarne Friis Helsinghof Kerteminde
19347 OZ1IZL Jan Sørensen Odense S
23198 OZ4HGA Hans Geelbach Andersen Nyborg

Kandidater til REGION HOVEDSTADEN (Valget er afsluttet)
17797 OZ1ACB Allis Andersen  Søborg
18372 OZ1GDI Steen Rudberg Jørgensen  Helsingør
22749 OZ8AGB     Michael Johansen Farum
9124 OZ9VA Arne Henrik Jensen Birkerød
7414 OZ5RB Hans Bonnesen Birkerød
23091 OZ1OP Ole Püschl Birkerød

Kandidater til REGION SJÆLLANG ( valget er afsluttet)
14170 OZ7S  Svend Lundbech Ringsted
8354 OZ1RH Palle Preben Hansen Roskilde
23285 OZ2ALV Henrik Guldborg Jacobsen Svebølle


For at I skal slippe for at sidde og sortere har jeg fremhævet call på den ENE kandidat der synes EDR skulle fejres ORDENTLIGT..

Bemærk også fraværet af TO ÆREDE HB medlemmer i HB2016_18, en REVISOR (senere KUPMAGER) og selvflg mangler HELE Silkeborg kliken, med deres "Visioner" (VARM LUFT!!) som deltagere i støtten til jubilæet

Når man IKKE synes det er værd at støtte op omkring fejringen af et jubilæum i foreningen, SÅ er der nok også udtalt mangel på rigtig interesse for foreningens fremtid!!

Nej bare vi kan sikre AVISEN, til Sct. Peter afhenter os, så er ALT godt, blæse være med dem der måske kommer efter..

I kan jo prøve at gætte hvor mange af de der støttede 90. års arrangementet der IKKE længere er medlem af foreningen...
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Er kandidaterne til valget helhjertede EDR støtter??

Indlæg af oz7xf »

Der er givetvis mange anskuelsesvinkler på spørgsmålet om kandidaternes helhjertethed.

For mig virket det utroværdigt, at kun to af kandidaterne for nuværende har ofret tid på at præsentere sig på foreningens hjemmeside. En mulighed de ville være klar over, hvis de læste foreningens vedtægter med tilhørende forretningsordener.
Specielt lægger jeg mærke til fraværet af Region Midt kandidaternes præsentationer. Specielt fordi, at det er den eneste region, hvor der er egentligt kampvalg.
Man kan dog mene, at OZ3QY ikke behøver nærmere præsentation, da han var den første til at skyde valget i gang ved sine indlæg på foreningens nu for offentligheden lukkede forum. Men hvor er nu nu lige, at han har sine visioner fra. Og har han ikke glemt et af krigens vigtigste våben. Det, at besidde kernekommunikationen til befolkningen. Eller mon han i virkeligheden i forvejen er i ledtog med den nu hovedløse redaktør og hans genopstillende landssekretær, OZ5KM. Det kunne være interessant at undersøge nærmere.
Jeg bemærker også, at OZ3ZU vover at stiller op efter, at det er lykkedes ham godt og grundigt at lukke certifikatprojektet ned. Nå jo, han huskede jo i sin nedlukningsprocess at skyde skylden på den tidligere ledelse og deres programmør. Det var nu ikke det eneste OZ3ZU formåede at lukke ned. Han formåede ret hurtigt efter at have sat sig i stolen som enevældig formand at lukke ned for kommunikationen til omverdenen, idet han meget fejlagtigt troede, at det ville give ro på toppen. Om OZ3ZU er i ledtog med landssekretæren kunne være interessant at undersøge nærmere.

Desværre for EDR vil det ikke være muligt for det kommende repræsentantskab at nedsætte en uvildig undersøgelseskommissions til undersøgelse af forårskuppet 2018. Dertil vil en væsentlig del af det nye repræsentantskab være for godt og grundigt fedtet ind.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Er kandidaterne til valget helhjertede EDR støtter??

Indlæg af oz7c »

Hej til alle

7XF: der er vel ikke tale om kampvalg i Jylland-midt ?
Du skal se når HB er blevet valgt udfra RM, så er der nok blevet 4 pladser ledige.
så der er fuld-house fra midtjylland, de skal nok bevare deres indflydelse !

Måske er det allerede aftalt hvem der skal i HB, der må nødendigvis være en grund til at 5KM
tager en tørn mere ?

Mere pinligt ser det ud at der ikke iblandt de ca 1200 medlemmer ikke kan findes 34
til RM, det er nok de øget krav/problemer der gør der er fortaget fravalg

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Er kandidaterne til valget helhjertede EDR støtter??

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

12 kandidater og der skal bruges 8 i Region Midt. Det kalder jeg et kampvalg idet medlemmernes valg i regionen er bestemmende for, hvilke 8 der bliver valgt, og hvilke der bliver suppleanter. Jeg tvivler på, at der kan aftales særligt meget dér på forhånd. Der er trods alt 306 medlemmer i regionen velvidende, at valgprocenten vanligvis er foruroligende lav.

Når det drejer sig om valg til FM og HB vil det gå grueligt galt for dem, der gør brug af forhåndsaftaler. Vanligvis vil de nemlig blive mødt af mistillid og risikerer at få resten af forsamlingen på nakken i en fælles nødløsning.
Jeg kan på det kraftigste anbefale dem, der indgår forhåndsaftaler at læse lidt foreningsteori. Men måske er det allerede for sent.

Jeg er sikker på, at RM 2018 bliver historisk. 26 valgte repræsentanter, hver med deres cand. jur som bisidder og et væld af juridiske forundersøgelser. Om der bliver plads til tilhørere, er jeg ikke sikker på. Måske det var bedst at kontrahere med et medieselskab således, at RM kan ses på internettet.

Nu er det ikke første gang i historien, at tilslutningen til opstilling har været pinlig. Forskellen fra tidligere er ikke et faldende medlemstal. Forskellen er, at de nyvalgte også skal genoprette tilliden til EDR.
5p1p

Re: Er kandidaterne til valget helhjertede EDR støtter??

Indlæg af 5p1p »

Med de kandidater tror jeg ikke, at EDR bliver rettet op, der er jo flere genganger
som ikke ville EDR noget godt, da de var med...

Nå vi må se hvad det hele ender med.!!

73
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Er kandidaterne til valget helhjertede EDR støtter??

Indlæg af oz7c »

Hej til alle

OZ5WU siger det engligt metet tydligt ?
Hvis jeg ikke bliver betalt møder jeg ikke op (OZ8XW+OZ5KM)
Ja det er den nye holdning i EDR's ledelse incl (5KM+8XW)
De har ikke meldt fra endnu !

73 Boye
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Er kandidaterne til valget helhjertede EDR støtter??

Indlæg af OZ1FF »

OZ3QY skriver på EDR-forum:
Samarbejde har været en mangelvare i EDR.
Hvis man kigger tilbage på de seneste års ledelse af EDR, så har der da været nært samarbejde mellem EDRs ledelse og en lang række aktive medlemmer. Et par spektakelmagere, som stadig spøger i kulissen, fik effektivt ødelagt dette.

Store ord og fedt flæsk ændrer næppe på denne tilstand.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Besvar