Forslag til omorganisering af OZ

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Forslag til omorganisering af OZ

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Nu kunne man så forledes til at tro, at jeg bevidst søger alt det negative. Det er imidlertid ikke tilfældet. Der er faktisk noget, der går forbandet godt.
Det drejer sig om:
http://www.edr.dk/da/content/info-fra-edrdk
Hvad der på facebook er lækket af EDRs "statshemmeligheder", har jeg ingen idé om.

Midt i al elendigheden kan nogle af medlemmerne så more sig med til talgymnastik:
beregn1.jpg
Nu ved jeg så ikke lige, hvad man kommer frem til, når der omtales landets størrelse og ikke dets indbyggertal. Men det positive vil jo være, at alt medens indbyggertallet vokser eksponentielt og landets størrelse reduceres til omkring 70 % af nuværende som følge af isafsmeltningen ved polerne, vil det være lettere for EDRs nødradiotjeneste at dække en større procentdel af landet. Hvor langt de ca. 15 aktive medlemmer af EDRs nødradiotjeneste til den tid vil kunne nå ud, kan man så fundere lidt over. At jeg så ikke tror, at nogle af de nulevende aktive radioamatører vil opleve reduktionen, ændre ikke synderligt ved et helt andet og væsentligt nuværende regnskab: EDR repræsenterer kun en beskeden del af landets radioamatører.
Måske kunne EDR gøre lidt ved det problem i første omgang.

oz7xf
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Forslag til omorganisering af OZ

Indlæg af oz7c »

Hej 7XF

Din henvisning til facebook viser at EDR's ledelse mener at dem der ikke er medlem
af EDR ikke "må" udtalelse sig om EDR !

Jeg har aldrig været medlem af et politisk pati, det forhindre mig ikke i at skrive
til nogle af de 179 på borgen deraf flere ministre, med min mening på deres politik !

Det positive/negative: Nu er det det jo ikke sadan at kritik kun er negativt og rygklapperne er positivt ?

Det bliver helt sikkert et hedt efterår for RM
Valg af HB, økonomi, kerneopgaver, åbenhed/lukkethed ?

Der er jo kontant betaling i december fra medlemmerne, med betaling af kontigent til EDR for 2019 !

Flere medlemmer HM HM HM det er vist en by i rusland !

73 Boye
Brugeravatar
OZ1FUS
Indlæg: 88
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:44

Re: Forslag til omorganisering af OZ

Indlæg af OZ1FUS »

Jeg tror ikke, det bliver så galt med varmen i RM i EDR i efteråret...
Der bliver brugt en masse god tid og der bliver fremsat en masse gode forslag, men når de skal udføres, så er det at overraskelsen kommer... Hvem skal få det praktiske fra hånden ? En eller anden har omtalt de praktiske grise som "nogen"... Det er måske de 2 mand der, jf. 3QY, er kommet tilbage i folden efter flugten i April. "Nogen", og hans bror "De andre" ?!? 8)
`73 de OZ1FUS, Lars
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Forslag til omorganisering af OZ

Indlæg af oz7xf »

Hej Lars
en masse gode forslag
har jeg egentlig en del svært at se, hvor de skulle komme fra, når jeg studerer de opstillede kandidaters spisesedler. Men forslag vil komme. Alle de gamle dyder vil blive pudset af og gentaget i en uendelighed. Foreningen har låst sig fast på en medlemsstruktur, der ikke formelt involverer lokalafdelingerne, der hvor der kan hentes i forvejen organiseret arbejdskraft.
Man vil som en selvfølgelighed også møde medlemsundersøgelser.
Men hvad hulen skal man med medlemsundersøgelser andet end at retfærdiggøre et trykt OZ en tid endnu, er ikke rigtig til at svare på, når det er medlemmer, der mangler for at drive foreningen på nuværende niveau med hus, museum, QSL-central og parkeringsplads.

Mon der er nogen i den forsamling, der tør forholde sig til, at medlemsskaren kan forøges med 500-600 medlemmer ved et snuptag. Et snuptag, der i al sin komplicerethed går ud på at lytte til dem, der ikke er medlem? Jeg tror ikke, det vil ske. Og netop dette er, som jeg ser det, den væsentligste årsag til, at foreningen har været døende i en dekade af år.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Forslag til omorganisering af OZ

Indlæg af oz7c »

Hej

Forretningen EDR synger nok på sidste vers !
Har man ikke nogen vare på hylden kommer der ikke nogen nye/gamle kunder ?
Så simplet er det jo !

73 Boye
Besvar