Udvikling/Afviklin af EDR

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Besvar
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Udvikling/Afviklin af EDR

Indlæg af oz7c »

Hej
Gad vide hvem der står i ledelsen af EDR ?
Der er intet sluppet ud hvem der er i ledelsen ?

Nåe ja der hvis man skal have flere medlemmer så er logen hemligheder nok ikke den
rigtige medisin ?
Og husk nu din mening er uønket ! Vi klare opgaven uden dig ! bare betal ?

73 Boye
5p1p

Re: Udvikling/Afviklin af EDR

Indlæg af 5p1p »

Jamen er det ikke under afvikling ???

Det er der mange som har samme opfattelse..

For der kommer jo ikke noget nyt fra den hovedeløse bestyrelse

Men tro mig,, så springer dem, som har sagt fravel til Bestyrelsen op som en prop
og vil være Formand m.m. og HR,, så starter det store cirkus igen

Nyd radio, sommer og argurketiden
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Udvikling/Afviklin af EDR

Indlæg af oz7c »

Hej Claudi

Her er hvad udvikling er i min ungdom er?

https://www.youtube.com/watch?v=D9ioyEvdggk

Hvorfor ikke tro fremtiden ?

73 Boye
5p1p

Re: Udvikling/Afviklin af EDR

Indlæg af 5p1p »

Hej Boye

Nu tror jeg nu ikke dette er vejen til himmeriget
Ej heller for EDR
Men tro kan jo som skrevet flytte bjerge ------

vy 73 god weekend
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Udvikling/Afviklin af EDR

Indlæg af oz7c »

Hej
ja det er ikke noget let liv se bare på England "har lige set deadline"
Dem der startet en folkeafstemning aner ikke hvad vej bilen skal køre i !
jag har været der og slap godt fra det uden bugler i bilen !

EDR har nok ca. et efterår til at finde ud af hvad foreningen vil ?
og de 26 direktører bør nok finde ud at det er dem selv der løse opgaven uden andre frivilige !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Udvikling/Afviklin af EDR

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

EDR er ikke under afvikling. Jeg kan konstatere en fremdrift, idet "EDR HQ operatørcertifikater 2018" er udstedt og kunne hentes pr. 20/7-2018 på foreningens hjemmeside.
Og mon ikke OZ udkommer rettidigt i næste måned med valgresultat, et par tekniske artikler og de spalter, hvor spalteredaktørerne stadig holder ved. Det ville ikke undre mig, hvis der også var lidt billeder af betydningfulde personer. Det bliver interessant om der kommer journalistiske referater mv. fra den nu hovedløse redaktør og om nogen i "Bestyrelsen" skriver en leder, der berører foreningens øjeblikkelige situation. Emnet er jo forholdsvis let at skrive om og kunne begrænses med et: "tillykke med valget", så man ikke får tråde nogen over tæerne og samtidig præciserer, at medlemsdemokratiet fungerer.
Dem, der ikke kan vente med valgresultatet, kan enten holde sig vågen eller stå tidligt op den 6. august 2018 og glo på foreningens hjemmeside, hvor det vil blive offentliggjort iht. tidsplanen for valg 2018.

At du sikkert kommer til at vente indtil OZ oktober måned er på gaden for at konstatere om den nu hovedløse redaktør har skiftet titel til hovedredaktør, og alt er som før han var valgt ind i hovedbestyrelsen, er der ikke noget at gøre ved.

Med hensyn til QSL-Centralen fortsætter den som hidtidig indtil der tages en anden beslutning.

At den hovedløse bestyrelse ikke offentliggør noget for tiden skal nok ses ud fra betragtningen, at den, der intet siger, møder ingen modstand. Det er en af de allerførste dyder man lærer som ledende tjenestemand.
http://www.youtube.com/watch?v=N0Hq272lnlc

7xf
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Udvikling/Afviklin af EDR

Indlæg af oz7c »

Hej 7XF
Det kan da godt være du har ret ?

Vedr: QSL centralen er der jo "lovet" QSL 4 gange i år !
Det er vist ikke sadan kunderne ser det, der er nada info dennegang
EDR's ledelse må dennegang indkasere et 00 på 13 skalaen
men intet nyt kan da også være godt nyt

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Udvikling/Afviklin af EDR

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Om jeg har ret i noget, kan der da godt stilles spørgsmålstegn ved.
Når jeg ikke ser en afvikling, er det udelukkende fordi, at jeg opfatter afvikling som en bevidst aktiv handling. Dertil er foreningen ikke nået endnu.
Om den stort anlagte fælleskurs, EDR ver. 3.0 formår at leve op til målsætningen, gennem omlægning af bladets økonomi med 30-50%, tvivler jeg i den grad på vil være mulig indenfor en normal valgperiode.
Kan den kommende valgperiode gennemføres uden kontingentomlæggelser, hvilket vil sige kontingentstigninger giver EDR ver. 3.0 ikke noget bud på.
Disse to parametre, reduktionen af OZ og uklarhed omkring kontingentet kan meget vel føre til, at den gennemsnitlige årlige medlemsnedgang ikke reduceres, men muligvis forøges udover de hidtidige 3-5 %. I dette tal er ikke medregnet medlemsflugten tidligere på året.
Kommer EDR ikke gennem den næste valgperiode uden som minimum en stagnation af medlemstallet, er jeg ikke sikker på, at afvikling ikke vil komme på tale. I min optik er EDR ver. 3.0 sidste skud i bøssen.

7xf
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Udvikling/Afviklin af EDR

Indlæg af oz7xf »

Nu er resultatet af repræsentantskabsvalget en kendsgerning.
Næste knude på EDRs vej er, at det nyvalgte repræsentantskab skal vælge formand og 6 hovedbestyrelsesmedlemmer samt 3 suppleanter (for hovedbestyrelsesmedlemmerne).
Kan de nyvalgte repræsentantskabsmedlemmer overhovedet enes om principperne for valg af formand og de 6 + 3 og vil alt ikke gå op i matematiske spidsfindigheder, der enten ender med, at Region Sjælland bliver forfordelt i forhold til Region Hovedstad, eller Region Nord helt mister en repræsentant i hovedbestyrelsen. Det vil kun tiden vise.
Og kan de matematiske uenigheder blive så store, at det nyvalgte repræsentantskab vælger den lette løsning, at smide håndklædet i ringen og denne gang udpege en ægte interim bestyrelse for derefter selv at træde tilbage.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Udvikling/Afviklin af EDR

Indlæg af oz7c »

Hej 7XF
Det er jo sommer ferie også speiderne

Det kunne no også være intersandt
at høre hvor mange nye licensr dr er kommet til denne sommre ?
eller EDR ledelse har forsøgt ?

Bøvs det sure opstød !

73 Boye
Besvar