EDR Valgresultatet 2018

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

EDR Valgresultatet 2018

Indlæg af oz7xf »

Så er resultatet fremlagt:

http://www.edr.dk/da/forum/resultat-af- ... alg-til-rm

Der, hvor der blev stemt, hvilket var Region Midtjylland, er resultatet:

OZ4VW 75 stemmer
OZ3MC 72 stemmer
OZ3QY 66 stemmer
OZ1EW 59 stemmer
OZ1JS 57 stemmer
OZ7ADZ 52 stemmer
OZ7ABM 50 stemmer
OZ3ZU 47 stemmer

OZ1GRL 45 stemmer 1.supp
OZ2JFV 43 stemmer 2.supp.
OZ9UB 42 stemmer 3.supp.


"Der blev afgivet 137 stemmer. Antal gyldige 135, blanke 1, ugyldige 1.
Stemmeprocent 43,6".
Som man vil se ved kontrolberegning af stemmeprocent må der i de afgivne stemmer optræde 7 "oversøiske medlemmer", da antallet af stemmeberettigede i regionen kan ses her:
Berettigede1.jpg

7xf
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR Valgresultatet 2018

Indlæg af oz7xf »

Nu da valgresultatet er kendt, er tiden rede til at lægge kabalen.

Formand: OZ1LLY (Nord) Vedholdende og udadvendt person, der ikke er bange for at skifte hest midt i vadestedet uden, at der af den årsag går en klap ned.

Øvrige er valgt efter den internationalt anerkendte vægtede raflemetode idet, enkelte i forvejen var fravalgt.

OZ1OP (Hovedstaden)
OZ2RLV (Sjælland)
OZ1RH (Sjælland)
OZ4HGA (Syd)
OZ7ABM (Midt)
OZ1LEP (Nord)

1. supp. OZ1ETP
2. supp. OZ7ADZ
3. supp. OZ8AGB

7xf
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR Valgresultatet 2018

Indlæg af oz7c »

Hej 7XF
Forstår ikke lige hvad du mener ?

Nu er det op til de 26 RM'er at få sammensat en HB
om det bliver "det grå gulv's"
deramteam eller faskioteam vil så vise sig !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR Valgresultatet 2018

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Hvad jeg mener er, at ministerkabaler er mulighedens kunst i en forening.

Når jeg ikke i min kabale har sat OZ3QY op som formand, skyldes det den vælgerlussing, som han fik i regionen.
Tilbage ligger så 25 andre på bordet, hvoraf nogle har været så anonyme, at de ender med bagsiden op.
Nu er der så ganske få tilbage, og af dem har jeg valgt OZ1LLY.
Mit valg kan sikkert undre mange, når man glor på de hede debatter, som jeg gennem tiden har haft med ham om EDR. Men det er faktisk præcist derfor, at jeg ser ham som en mulighed. Ja, endda den eneste mulighed, hvis han overhovedet er villig. Han graver sig ikke ned i et hul. Han fører sine debatter til ende. Han lader ikke bilen løbe tør for brændstof på vej til Danse Macabre for som en anden Erhard Jacobsen at undgå foreningslivets sværeste beslutninger.

Så er der bestyrelsesmedlemmerne.
Når jeg ikke anvender forholdstalsmetoden som retningsgivende, skyldes det, at jeg ikke er absolut sikker på, at Region Hovedstadens uden afstemning valgte repræsentanter nødvendigvis skal tilgodeses med 2 bestyrelsesposter under OZ1LLYs ledelse.
Jeg har derfor været nød til at anvende en ekstrem udvælgelsesmetode, hvor jeg dog har holdt fast i et ikke vedtægtsbestemt krav, at der skal være minimum en fra hver region i bestyrelsen udover formanden.
Hvordan jeg har mærket terningen i raflebægeret og om terningen har været fyldt med kviksølv skal ikke forblive en hemmelighed. Ja, jeg har snydt, så vandet drev. Ikke udelukkende for forsøge at skabe balance til en magtfuld formand, OZ1LLY, men også for at sætte så nyt et hold som muligt, og uden at være helt så ungdomsforskrækket, som visse andre.
Hvor hulen de så ser truslen fra en umoden ungdom komme fra i en forening med så høj en gennemsnitsalder, har jeg ingen anelse om, andet end, at det må være helt vildt overdrevet. Gammelmandsvældet

PS
Junckers giver 20 års garanti på nyt bøgeparket :wink:

7xf
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: EDR Valgresultatet 2018

Indlæg af OZ1FF »

Hej Allan

Din kabale med OZ1LLY som formand går ikke op, da han på EDRs forum skriver følgende:
Jeg tror nok at være HB på fuld tid, vil kræve mere end hvad der er forenligt med mine arbejdstider, så der må andre til, men tak for forslaget.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR Valgresultatet 2018

Indlæg af oz7xf »

Hvor vover han :D

Der er ikke noget at sige til, at de seneste 6 måneders bestyrelsesarbejde har været skræmmende. Men dette er en ny start, og hvor Gert som formand kan delegere langt de fleste opgaver til den øvrige bestyrelse.

7xf
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: EDR Valgresultatet 2018

Indlæg af OZ1FF »

Gennem de sidste år har jeg oplevet OZ1LLY ændre karakter fra at være en hardcore bekæmper af nye vinde i foreningen med trusler om bål, brand, eksklusionen og det, som er værre, til nu at være fromt som et lam, som bræger med de andre får i flokken og skyder med spredehagl omkring sig.

Med de valgte RM-er in mente, så tror jeg, at Gert har læst skriften på væggen, og derfor ikke har nogen intensioner om at sidde for bordenden eller omkring bordet i HB. Det lader han pænt de andre krigere om.

Det bliver spændende at se, hvad der sker den 15.9. Mest spændende bliver det om OZ7S og OZ9VA, som den 17.02.2018 samstemmende mente, at der ingen problemer eller krise var i EDR, nu går ind og tager ansvar for at rette op på, hvad deres laissez-faire holdning denne dag medførte. Indtil andet er bevist, vil jeg tillade mig at betvivle dette.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR Valgresultatet 2018

Indlæg af oz7xf »

Hej Kjeld

Lad os nu se, hvad der sker til RM.

Jeg tror, at Gert har lært utroligt meget i det sidste halve års til. Meget drejer sig også om fastlæggelse af formandsrollen herunder, hvilke opgaver EDR og dermed, hvad administrationen og hovedbestyrelsen overhovedet skal beskæftige sig med. Og for alt i verden ikke gå ind i personsager, som langt bedre kan afgøres ved landets anerkendte domstole, hvor de retligt hører hjemme.

Bladfunktionen skal selvfølgelig pågå. Det skal afgøres, hvordan. Der er nogle principielle beslutninger, der skal tages. Disse principielle beslutninger hører til i repræsentantskabet og kan afklares ved det førstkommende RM for valgperioden. Det er ikke nødvendigt, at inddrage hele hovedbestyrelsen i redaktionsarbejdet. At skabe afstand mellem redaktør og hovedbestyrelse er et must. Og kan en erfaren redaktør ikke klare sig selv udfra de rammer, som RM har sat, fyr vedkommende. Hovedbestyrelsesarbejde må ikke tage karakter af en samtaleklub.

Forretningsførerfunktionen kan med fordel for hovedbestyrelsen styrkes. Det skal også afklares ved det førstkommende RM, hvordan det kan ske.

Få udvalgene til at fungere. Og det uden tidsrøvende overvågning.

Hovedbestyrelsens arbejdsgiverfunktion skal tages alvorligt. Og det må aldrig blive sådan, at medarbejderfunktioner, lønnede eller ikke lønnede, overtages af formand eller bestyrelsesmedlemmer. Så har man misforstået sin rolle. At man så med fordel kan benytte QSL-centralen til at indgå lokumsaftaler i under pauserne i møderne, er noget andet. Det vil også være i orden at svingen pensel og spand som terapeutisk værktøj for at få hovedbestyrelsessamarbejdet til at fungere.

Og glem endelig ikke maden. Et godt fungerende køkken er guld værd. Få nu monteret det tryk under bordet ved formandens sæde, så han diskret kan tænde en lampe i køkkenet som et signal til kokken om at stege et løg. Duften af stegt løg får mundvandet til at løbe og vil distrahere enhver mødedeltager, så formanden kan få vedtaget, hvad som helst på rekordtid.

Damn it. Nu fik jeg trigget min trang til biksemad. Så farvel og tak for denne gang. Køkkenet kalder.

7xf
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDR Valgresultatet 2018

Indlæg af OZ0J »

oz7c skrev: tirs jul 31, 2018 14:05 Nu er det op til de 26 RM'er at få sammensat en HB
Hvordan får du 26? Jeg får 27, så hvem tæller du ikke med?
OZ1FF skrev: ons aug 01, 2018 16:33 Mest spændende bliver det om OZ7S og OZ9VA, som den 17.02.2018 samstemmende mente, at der ingen problemer eller krise var i EDR, nu går ind og tager ansvar for at rette op på, hvad deres laissez-faire holdning denne dag medførte. Indtil andet er bevist, vil jeg tillade mig at betvivle dette.
De skal "bare" have det gamle OZ fra før 2015 tilbage med afdelingsnyt, masser af forskellige spalteredaktører og masser af gode tekniske artikler, så kommer medlemmerne tilbage. Det var vist nogenlunde sådan konklusionen er blevet genfortalt, men det er "En fri rekapitulation alene opstået på grundlag af, hvad man som menigt medlem af EDR har kunnet læse på diverse web-sider, høre på båndene, høre på lydoptagelser og opfatte, når andre har ytret sig, sub rosa, som det så smukt hedder." (kopieret fra OZ5RBs indlæg på www.edr.dk)
oz7xf skrev: ons aug 01, 2018 19:05 Hovedbestyrelsesarbejde må ikke tage karakter af en samtaleklub.
Så kan det kun gå fremad,især hvis man "glemmer" at invitere den redaktionelle del af OZ.
oz7xf skrev: ons aug 01, 2018 19:05 Forretningsførerfunktionen kan med fordel for hovedbestyrelsen styrkes.
Med Lones sygdom p.t., så er jeg sikker på, at der er mange, der har fået en øjenåbner over, hvor meget arbejde, der er blevet udført af netop forretningsføreren, og at de frivillige kræfter, der KUNNE have supporteret Lone, lige pludselig ikke er der.


Rædselskabinettet i HB kunne efter min mening være:

OZ7S
OZ9VA
OZ5RB
OZ1AMK
OZ3N
OZ3ZU
OZ1LLY

I kan selv fordele "stillingerne" inkl. formand og finde suppleanter.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR Valgresultatet 2018

Indlæg af oz7c »

Hej Jørgen
Om det er 26 eller 27 gør nok ikke den store forskel !
Der var vist nogen med en kanin op af hatten Sjælleand -1 og jyland mid +1
eller også var der en ny på posten der ikke haved check på det.

Så er der Rædselskabinettet:
Jeg håber de påtager sig ansvaret især 9VA , 7S 1LLY ellers er de ikke troværdige
til noget som helst, man hvad kan man forvendte ?

Der en nu ca 45 dage til RM mødet jeg håber der bliver gjort en god
forbereldelse ellers er det "God nat med EDR" der havner i det sorte hul !

lad dem nu få fred til at forberede sig, så kan vi alle lege dommer bagefter !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR Valgresultatet 2018

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: ons aug 01, 2018 21:51
Rædselskabinettet
vil kunne fungere godt under supervision af hovedredaktør OZ8XW.
Derved reduceres hovedbestyrelsens arbejdsmængde til opkrævning af kontingenter og arkivering af overskudstryk af bladet. Hjemmeside og salg af bukkede aluminiumsrør nedlægges. Og QSL-kort er jo ikke kommet for at blive, sååå....

Og mon ikke det kan klares med 4 årlige møder med stegt flæsk og persillesovs, gule ærter med skank og medisterpølse, oksesteg stegt som vildt med flødestuvede kartofler og waldorfsalat, det kolde bord med 7 lune retter foruden syltet grisehoved, som hovedpunkter på dagsordenen. Alt efter årstiden. De øvrige punkter på dagsordenen, herunder forskellige for- og efterretter, forskellige osteanretninger som indskud og afrunding med kaffe, kage og cognac, finder de nok ud af selv. Som ordstyrere kan de kontrahere med nogle af landets bedste traditionelle kokke, smørrebrødsjomfruer og konditorer. Vælges en Price og Blomsterberg, kan de tilmed underholde med sang og musik, og måske en svingom under eventuelt.

For at undgå besværligheder med afregning af transportudgifter udleveres:
http://www.rejsekort.dk/erhverv.aspx

7xf
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR Valgresultatet 2018

Indlæg af oz7c »

Hej
Mon ikke vi kan konstaterer
alt er ved at gå galdt ?
her er sidste udkald for edr.dk


Måske er der ikke blevet betalt for edr.dk ?

73 Boye
Vedhæftede filer
edr.dk.jpg
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR Valgresultatet 2018

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Jeg har tidligere på dagen observeret en fejlmelding omkring et udløbet sikkerhedscertifikat på EDRs site.
Derudover er der en core-opdatering.
Navnlig opdateringer har tidligere voldt JV en del problemer grundet hans langsomme internetforbindelse.
Jeg har ikke haft problemer med opdateringer på de Drupal-sites, som jeg administrerer, idet jeg anvender en teknik, der er uafhængig af internethastighed, og når jeg skifter core, tager det under et sekund. Derved er afbrydelsen så kort, at det er de færreste, der observerer den.
Mon ikke JV får styr på EDRs site igen, når temperaturen falder i løbet af sommernatten.
Jeg plejer nu at have en personlig "Teknisk uheld" fil liggende klar på serveren, hvis noget skulle gå galt for mig.

Nu er det ikke kun hos EDR, at alt ikke er som det skal være.
Hos Udbetaling Danmark er det gået galt for 87.000, der har fået reguleret deres pension i 2017. Glo her:
UD.jpg
Det tror da pokker, at man har så travlt, når man er blevet pensionist. Man skal jo bøvle med statens roderi. Eller er det i virkeligheden et hemmeligt aktiveringsprojekt, hvis formål er at udspare plejehjemspladser.

7xf
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDR Valgresultatet 2018

Indlæg af oz7c »

Hej 7XF
Det er nu lørdag og edr.dk er stadig ikke blevet aktiv ?
Man kan jo spøre om der nogen i EDR der ved hvad der foregår ?

Der er ihvertfald ingen info fra ledelsen angående nedbrud !

Vi bliver nok nød til at lytte på rygterne "Egon's vinstue" her kl 15.00 DNT 3748 Khz1

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDR Valgresultatet 2018

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

EDRs site fungerer. Der er kommet svar på OZ3QYs sondering om nyt HB:
Sonde.jpg
Hvis OZ3QY med en del af 3.0 gruppen kommer til at udgøre hovedbestyrelsen vil det medføre en besparelse på OZ på mellem 30 - 50% jvf. den plan, som de gik på valg på.
Det er ikke min opfattelse iht. sidste medlemsundersøgelse, at alle medlemmerne kan gå indfor en sådan reduktion af bladet, hvorfor jeg vil antage, at medlemstallet vil halveres ved næste kontingentindbetaling.
Tilbage er så 500 til 600 medlemmer. Og hvis de skal finansiere husets drift foruden resterne af bladet skal kontingentet forhøjes til væsentligt mere end det dobbelte.
En sådan kontingentforhøjelse ved medføre yderligere reduktion af medlemstallet.
Hvor lille medlemskredsen vil blive er meget svært at spå om, men jeg vil tro, at foreningen vil være så tæt på smertegrænsen, at OZ3QY og co. kan være dem, der kommer til at forestå opløsningsprocessen iht. § 17 i vedtægterne.

Men mon ikke, at modstanderne, OZ-folket vil ofre en billet til Odense Banegård for at samles der og marchere til Klokkestøbervej 11, hvor de vil tage opstilling indtil "den fremtidsvenlige hovedbestyrelse" går af.
http://www.youtube.com/watch?v=clIJ2yk_krY

7xf
Besvar