Gammelmandsvældet i EDR

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Besvar
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Gammelmandsvældet i EDR

Indlæg af oz7xf »

Som konsekvens af manglende kandidater i 4 ud af 5 regioner er der ikke afholdt valg i de regioner. Alle dér opstillede er valgt uden afstemning.
Historisk set har der tidligere været problemer med at få flere kandidater til at stille op end der jvf. medlemstallet har været adgang til. Dengang stemte man dog alligevel. De gældende vedtægter har ikke ændret på dette forhold. Men den midlertidige bestyrelse valgte, under rådgivning fra repræsentantskabet, ikke at afholde valg i de berørte 4 regioner. Derved udsparede foreningen en del returporto, så vidt jeg har kunne orientere mig.

For nogle få år siden modtog jeg en lykønskning fra Silkeborg Kommune. Jeg havde nemlig fået stemmeret og blevet valgbar.
Det mente jeg nu nok, at jeg havde i forvejen. Ja, jeg kan faktisk huske datoen. For den var sammenfaldende med valget til Fællesmarkedet den 2. okt 1972. Nu skulle jeg rigtig til at gøre min indflydelse gældende, og havde da også ca. 5 år før meldt min ind i en politisk forening. Dog ikke i dens ungdomsafdeling, da de stadig optrådte med brune skjorter og skrårem ved festlige lejligheder.
Jeg var også på det tidspunkt medlem af en religiøs ungdomsforening, og af ikke et, men hele to harmoniorkestre, samt løst tilknyttet et symfoniorkester. Alt medens, at jeg var i mesterlære og lidt til.
Det gik forrygende den gang. Og jeg havde endda overskud til at gå på beværtning og meget andet med min udkomne.
Men tilbage til lykønskningen fra Silkeborg Kommune. Mon det var en fejl i deres database. Dette forekommer jo med mellemrum. Men ak nej, lykønskningen var god nok, viste det sig, da jeg læste videre. Jeg havde fået stemmeret til Ældrerådet.
Ældrerådet. Føj for en papand. Var jeg virkelig blevet så gammel. Jeg arbejdede jo stadig, og det i et tempo, der fik mine kollegaer til at skifte til løbesko for at kunne følge med.

Nu er jeg så blevet 5 år ældre og fritaget fra arbejdsmarkedet. Giver det mig mere lyst til at deltage i EDR arbejdet. NEJ, så afgjort NEJ.
For det drejer sig ikke om at have tid. Det drejer sig om at have lyst, Hr. Bonnesen.
Og lyst får jeg ikke, når jeg hos en god bekendt læser:
5HB note 1.jpg
Og lyst til at deltage aktivt i EDR arbejdet havde jeg heller ikke under "de gamle vedtægter". For der var indgangsvinklen til virkelig indflydelse: Medlemsmøderne. Og medlemsmøderne blev vanligvis holdt i lokalafdelinger, som jeg aldrig kom i.
Lyst Hr. Bonnesen kommer slet ikke, når man gentagne gange, gennem mange år er blevet tilrettevist af Hr. Hessel.
Og hvis jeg havde har lyst til at stille op efter de nye vedtægter kunne det gøres uden tilstedeværelse i en lokalafdeling, Hr Bonnesen. Jeg kunne nøjes med at tage kontakt. Jeg kunne endda nøjes med at downloade skemaet og sende det til en lokalafdeling.

Jeg kan ikke støtte Dem i Deres skrift Hr. Bonnesen. Slet ikke.

Tid er noget man tager sig, når man har lyst!


7xf
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Gammelmandsvældet i EDR

Indlæg af oz7c »

Hej 7XF
Der er også nu det vil bevise at det grå gulv kan noget de yngre ikke kan !

Om det grå gulv er fremtiden vil vise sig ?
De har ihertfald ikke aldern med sig ?

73 Boye
Brugeravatar
OZ1FUS
Indlæg: 88
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:44

Re: Gammelmandsvældet i EDR

Indlæg af OZ1FUS »

ahmm... Hvad er det lige, de "grå gulve" kan, som de yngre gulve ikke kan ? Suge mere skidt og møg til sig ? :lol: :lol: :lol: Er de grå gulve i det hele taget ikke bare bedst til at være beskidte ???
5RB`s enøjede beskrivelse af den seneste tids EDR historie, er, selvom der er en enkelt fejl eller 2 i beskrivelsen, samt nogle udeladelser, og et par "sub rosa" kommentarer, jo da blevet aproberet af nissen i Missery Bay... Det finder jeg overordentligt beskidt...
`73 de OZ1FUS, Lars
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Gammelmandsvældet i EDR

Indlæg af oz7c »

Hej Lars

Det står vist helt klart at det bliver ikke det grå guld der vinder dette slag,

Det er vist alle der taber:
Som vi har hørt på diverse lydfiler fra HB-møder:
I her iikke erfaring nok fra 8XW og 5KM jeg håber snart de er fortid i EDR.

UPS no power i ca. 2 timer det er 2. gang i år !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Gammelmandsvældet i EDR

Indlæg af oz7xf »

Mon ikke vil skulle lade det "grå gulv" gøre det, som det er bedst til: At knirke.

7xf
OZ1FDH
Indlæg: 86
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:45

Re: Gammelmandsvældet i EDR

Indlæg af OZ1FDH »

Det grå gulv - :D Det er sjældent at en tastefejl i den grad har ramt plet.
Besvar