Nyt kup i EDR

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Nyt kup i EDR

Indlæg af oz7c »

Hej
Så prøver vi en gang til
Syndes lige at alle skulle have chansen til at lytte list til
den Midjyske fredspipe !

Bedøm selv:
https://1drv.ms/u/s!AgNBEwh-E2mlhYJa3hxHa96kP2ixPA

73 Boye
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Nyt kup i EDR

Indlæg af oz7c »

Hej 7XF
Jeg tror Kenneth har ret !

Det virker som en børnehave af voksne gamle mænd !
Hvis person spørsmål er det vigtigste emne til RM.
Det burde være hvilke vare der skal på hylden i EDR,
Til gavn for medlemmerne ikke ledelsen.
så er jeg sikker på at flere stopper i EDR

Lad mig nævne et par her:
1. QSL buro for de aktive amatører
2. Antenneudvalg til hjælp for dem der ikke kan en Ant ?
3. Et kontor der er åben til løsning af diverse opgaver ikke minst for nye ?

Til sidst den evige misbrug af vedtægtsændringer. de nuværende har kun virket i
ca 1 1/2 md frem til 15 feb hvor RM så overtrådte dem !
Ved at indsætte en ulovlig "bestryrelse"
der så kostede ca 300 medlemmer.

73 Boye
5p1p

Re: Nyt kup i EDR

Indlæg af 5p1p »

Hej Boye

Der er ikke noget, som er normalt i den børnehave..

Det er en forening af gamle mænd, så kun ønsker magt
så er det totalt lige meget, om der igen smutter en 2 -300 medlemmer..
Så kan hønisserne og de gamle tosser, sidde og hygge sig, og få det som de vil have det.

Der er jo nogle som modarbejder alt, hvad de ikke selv, har frembragt

Nu må vi se, hvad jeg håber, at det kommende RM-møde, har så meget hår på brystet, at de kan få sammensat et levedygtigt HB,, har godt nok nogle dårlige mave-fornemmelser, på at dette ikke lykkes


Hørte på Yding,, at 8XW fik sagt til Vakse Viggo, at han skulle læse på teksten,,,Så diktatoren er der i baggrunden
og dette fremmer jo ikke noget..'


vy 73 og god sommer her i den argurketid
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Nyt kup i EDR

Indlæg af oz7c »

Hej

Jeg beklager min formulering med en "Børnehave" jeg mener faktisk at en
børnehave har en opdragende effekt ?
Jeg burde måske heller have brugt ordet "Vuggestue"
Det er her at alle der ikke få deres vilje kan få en sut og så bliver der
RO RO RO på stuen !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Nyt kup i EDR

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Der kan næppe herske tvivl om det ozmanniske folks tilstedeværelse på og omkring Yding repeateren, nu med, hvad der kan opfattes som en læk af intern repræsentantskabskorespondance, stadig er en realitet.
Øvrige medlemmer af foreningen, samt andre, der kærer sig om foreningens trivsel må nøjes med de efterhånden berømmede OZ3QY sonderinger, der måske kan mistolkes / tolkes, alt efter behag, som en udråbning af den ny formand og bestyrelse, idet et flertal i repræsentantskabet skriftligt har tilsluttet sig den gruppen, der vil reducere OZs økonomi med mellem 30 til 50 %.
Det må godt nok antydes, synes jeg, at OZ3QY gruppen har slået alle rekorder med hensyn til at lægge sig ud med det ozmanniske folk. OZ3QY gruppen er end ikke formelt valgt endnu. Den sidste hovedbestyrelse nåede da lige at tiltræde inden det ozmanniske folk begyndte at ta ve, som vi siger i det midtjyske.

Hvis nogle skulle være i tvivl. Det ozmanniske rige blev først skabt år 2 i EDRs tidsregning. Indtil da anvendtes to andre og mere brede blade til at udbrede kendskabet til radioamatørernes verden. Her mange år efter kan jeg faktisk godt blive i tvivl om, at det var godt at gå selvstændig med eget blad. Det vil jo svare lidt til, at EDR i dag oprettede et intranet, hvor ingen andre havde adgang. Nogle vil, måske med rette kunne tolke lukningen af EDRs forum som starten på dette intranet, kun for de indviede.

Hvorom alting er. Krigen om ord hersker i tråden om, at sandheden har trange kår på Yding repeateren:
http://www.edr.dk/da/forum/sandheden-ha ... repeateren

Sikkert er imidlertid, at løber nogle af repræsentanterne ikke fra den skriftlige aftale, bliver OZ3QY formand med den foreslåede bestyrelse.
Lige så sikkert er, at får han ikke flere medløbere, har han ikke længere flertallet i repræsentantskabet efter hovedbestyrelsens tiltræden.
Og endnu mere sikkert er, at det ozmanniske rige vil bestå uanset, hvem der bliver formand og bestyrelsesmedlemmer i EDR. Og det ozmanniske folk står klar, dog ikke med høriver, men med skrift, og med taler fra Yding repeateren såvel som på det mere landsdækkende 80 meter bånd.

fortsat god fornøjelse i kampen om den gamle dames gunst:
http://www.youtube.com/watch?v=yZypralJf60

7xf
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Nyt kup i EDR

Indlæg af OZ1FF »

Hej Allan

Af "nyhedskilder" glemte du OZmania Tidende.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Nyt kup i EDR

Indlæg af oz1iky »

Mojn
Af "nyhedskilder" glemte du OZmania Tidende.
Mener du "Pravda" ?
Den med den fantastiske forside i august 2015, der sagde alt det der skulle siges?

God weekend

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Nyt kup i EDR

Indlæg af oz7c »

Hej
ja det bliver helt sikkert et sændende RM den 15/9

Især pkt. på dagsorden "Formandens beretning"
Det er her de alm. kulier i EDR kan få et indblik i
hvad der er foregået siden sidste RM,
Måske krydert med en økonomisk oversigt da der ikke har været et regnstab pr 1/4
Sefølig tilsat den bundne oplæsning af faldne soldater (SK'er)

Hvis det bliver som pæsten i region mid siger,
Så er tallene fra RM 27-7=20
og 3 nye suplanter fra reg. mid = 23 tilbage i RM
Hvordan farven har det derefter vides ikke ?

Det er jo RM der skal udstikke de overordnet retningslinier HB skal afbejde udfra.
Gør de det, kan jeg ikke se at RM kan udskifte nogen i HB

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Nyt kup i EDR

Indlæg af oz7xf »

3.0 processen med at udspare 30 - 50% af bladets økonomi for derved at kunne investere en del af beløbet på en professionel hjemmeside kan anvendes i en privat virksomhed. Men jeg tvivler meget stærk på, at metoden er holdbar i en forening som EDR, primært grundet bladets historiske status blandt medlemmerne.
Skal man omlægge fra blad til hjemmeside skal man have medlemmernes accept. Og for at få denne accept kræves et sammenligningsgrundlag. Det kan derfor i en årrække være nødvendigt at investere tid og midler på en hjemmeside, der baserer sig på lønnede redaktører, ja sågar med en lønnet hovedredaktør samtidig med, at bladet fortsætter som hidtil. Jo bedre hjemmesiden bliver, jo før bliver det et medlemskrav at lade bladet gå ind.
Det er medlemmerne, der bestemmer, men mange mangler grundlaget: Et stærkt multimedie at glo på. Og efter eget ønske at deltage i.
Har foreningen råd til investeringen?
Jeg tror ikke, at foreningen har råd til at lade være. Dels drejer det sig om at få styrket medlemstallet, og dels er der ingen årsag til på langt sigt at smide midler ud på trykkeri og transport, når disse midler langt bedre kan bruges på faglighed i redaktionen.

7xf
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Nyt kup i EDR

Indlæg af oz1iky »

Hej
Jeg tror ikke, at foreningen har råd til at lade være.
Jeg giver dig ret langt hen ad vejen Allan.
Foreningen har ikke råd til at lade være med noget som helst der har med fremtiden at gøre.
Og det er vel at bemærke med en Civiløkonoms 360 graders kik på tingenes tilstand.

De gamle ting som "den gang jeg var ung, var alting ..." duer ikke mere. Det punkt har EDR som forening passeret for lang tid siden.
I øvrigt hvad var de tider den gang? Ikke bedre, vel? ((forsigtig ... ironi kan kan i den grad forekomme))


VY 73 og god weekend

Kenneth OZ1IKY

PS - Grøn stue! I kan godt glemme den der Østers-leg.
Jeg har lige købt en rigtig Fransk Østers-kniv.
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Nyt kup i EDR

Indlæg af OZ0J »

oz7c skrev: fre aug 10, 2018 14:25 Måske krydert med en økonomisk oversigt da der ikke har været et regnstab pr 1/4
Har du overvejet at læse vedtægterne samt overgangsordningen fra december 2017? Der står nemlig intet om regnskab pr. 1/4-18, som rettelig er 31/3-18. Der er først regnskabsafslutning 31/12-18 og derefter følger det kalenderåret.

Der bliver lidt arbejde for kommende HB at få ajourført bogføringen med 2 systemer, men de hitter nok nogle frivillige kræfter med regnskabstæft.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Nyt kup i EDR

Indlæg af oz7c »

Hej Jørgen
Formanden skal aflægge rapport til RM !
Hvad er mere naturligt at det også gælder den økunomiske del af EDR?

Ved overtagelsen den 15/3 husker jeg fra referatet:
At der var det bedste (HB) bestyrelsemøde og overdagelsen blev fortaget af OZ8XW og OZ5KM
så alt var i god orden !

Det bør da også blive tilfældert den 15/9 da der er lagt op til skifte i HB

Hvad var det Schlytter sage der er ikke fejet noget ind under guldtæppet ups !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Nyt kup i EDR

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Jeg synes, at du glemmer at lige så snart, de havde rejst sig fra krobordets glæder, begyndte de indbyrdes skænderier.

Sprechstallmeisterens forsvindingsnummer. Denne helt fantastiske illusion er værd at ofre lidt tid på. Kenneth er temmelig tæt på, men om hans nye østerskniv, fransk er tilstrækkeligt værktøj til at afsløre illusionen, er jeg ude af stand til at afgøre på det foreliggende grundlag.
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Nyt kup i EDR

Indlæg af OZ0J »

oz7c skrev: fre aug 10, 2018 23:53 Formanden skal aflægge rapport til RM !
Hej Boye

Det har jeg ikke fornægtet. Jeg henviser til det regnskab, som ikke skal udarbejdes.

Har du i øvrigt overvejet at køre noget radio i stedet for at kommentere en forening, som du vel ikke er medlem af mere.

Hvor langt er du med min licens til P5? :twisted:
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
5p1p

Re: Nyt kup i EDR

Indlæg af 5p1p »

Man ved jo ikke hvad, de gamle hønisser kan finde på
Med de rygklapper som ham fra Bornholm, så skal det nok gå af H... til

Håber, at den nye forening er klar, nå det hele falder sammen,,,efter d. 15,09 2018

Så vi har noget at samles om og ikke som nu, der er jo kun ballade.

Håber, at alle nyder den danske sommer, med blæst og regn

vy 73 her i agurketiden
Besvar