EDRs fremtidige mediestrategi

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Besvar
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

EDRs fremtidige mediestrategi

Indlæg af oz7xf »

mediestrategi1.jpg
Historisk har EDR haft OZ som primært medie.
Imidlertid har den omgivende medieverden forandret sig i de sidste 30 år. Der er kommet andre metoder til for at formidle et budskab. Metoder, der er billigere end tryk og forsendelse, og kan langt mere end blot det skrevne ord ledsaget af tegninger og faste billeder. Metoder, der involverer tale, musik og levende billeder. Ja, sågar duft er ikke umulig.
EDRs handelsafdeling kunne sælge såvel duftmaskine som forskellige dufte af loddekolbe og brændte komponenter.
Og skulle enkelte medlemmer mangle lugten af det trykte blad, kan den sikkert fremstilles og forhandles til fordelagtige medlemspriser.

Jeg tror imidlertid ikke på, at "OZ" er særlig omstillingsparat.

7xf
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDRs fremtidige mediestrategi

Indlæg af oz7c »

Hej X7XF

Der går lang tid inden Avisen finder sin balance ?

Man kunne jo også spørge medlemmerne hvad skal en papir udgave koste i højrer
kontingent end en kun en web udgave.

OZ0J skrev at ved at gå bort fra papir sparer man ca 310.000 (postnord+trykkeri)
det svarer ca. til kontigent fra 500 medlemmer ? ud af 1200
Postnord ved alt om hvad sådan et omlægning betyder, tab i en forretning !

Der skal godt nok gåes mange gange over åen efter at hente vand.
Det ender med at åen er tom når spanden skal fyldes !

73 Boye
Brugeravatar
oz1ahv
Indlæg: 52
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 7:32
Geografisk sted: Borup Sj

Re: EDRs fremtidige mediestrategi

Indlæg af oz1ahv »

Ville da personlig være glad hvis man kunne få lugten af pertinax eller måske endnu bedre brændt pertinax printplade der ud over lugten af loddetin flus eller måske harpiks tilbage fra min læretid i starten af 1980, selvfølgelig uden bly forestås så ville alle være glade.
vy 73 de oz1ahv Finn
Handlinger har konsekvenser
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: EDRs fremtidige mediestrategi

Indlæg af oz1iky »

Hej Alle Sammen

Ja, der er nok nogen der har glemt RoHS direktivet?
(der i øvrigt har fået en noget nyere og opdateret storebror(nogen siger endda skrappere))

Men som en antropolog har skrevet i et af de store lærebogs værker fra Universitetet,
så er den der med " ... at i gamle dage var alting meget bedre" blot et tegn på at man er stået af ræset
fra arbejdslivets krav om omstillingsevne og tilpasningsformåen.

Hendes sygdomsbilleder og øvrige adfærds beskrivelser skal jeg undlade at citerer endsige kommenterer.
Men et interessant hovedværk på et af de grundlæggende fag til studiet.

73's og brug nu den radio, inden en bliver forbudt p.g.a. et eller andet direktiv om at elektroner eller magnetisk stråling er farligt.
... så man bliver nødt til at brænde fingrene på loddekolben med det blyfri loddetin der ikke fandtes i "de gode gamle dage".

Kenneth
OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDRs fremtidige mediestrategi

Indlæg af oz7c »

Hej

Nå da da

Nu begynder de få frivilige der er tilbage i EDR
at brokke sig over edr.dk ? der mangler forenings nyt m.m.

Alt bliver bedre i det "nye liv" med fælles HR for
Avisen og edr.dk ?

Det er som at sammeligne en hestevogn med en racerbil
Intet må opdateres før Avisen er udkommet !

Tryllestaven skal frem en person der vil fremtiden !
Hvor information komme ud af "afd. for skæg og blå briller" ?

Tænk at ledelsen kan tro at det går at hemlige holde forretning EDR.

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs fremtidige mediestrategi

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Ja, sikken en tråd, der er søsat:
http://www.edr.dk/da/forum/misligeholdt-hjemmeside
Den siger noget om de indtil nu deltagendes manglende viden om og færdigheder i specifikt Drupal. For det kan faktisk ganske godt lade sig at opbygge en Drupalside on the run.
Man kan givetvis kritisere OZ1JHM for ikke at have indbygget en endnu mere overskuelig struktur og en taksonomi i siden fra begyndelsen af, men strukturen og taksonomien kan indarbejdes, når det ønskes. Drupal er indrettet til den form for udvikling. Jeg mener ikke, at OZ1JHM har fejlet på nogen måde i sin udvikling af EDRs site, idet de uheldigheder, der viste sig efter, at den var gået i luften, kunne ganske let tilrettes. Og OZ1JHM lavede løbende forbedringer efterhånden som uhensigtsmæssighederne viste sig.
Der, hvor det største problem lå, var at få alle lokalafdelinger til at deltage. Nogle gjorde det fint, andre slet ikke. Det er det samme for OZ vedkommende. Nogle lokalafdelinger gør det fint, andre ikke.

Jeg forstår forøvrigt slet ikke, hvorfor de indtil nu deltagende i EDRs tråd bekymrer sig om hjemmesiden.
OZ3QY, den mest sandsynlige kommende formand har allerede tilbage i kampagneskriftet, EDR 3.0 Planen beskrevet, hvorledes hjemmesideproblemerne skal løses:
Hjemmesiden skal opgraderes, så den kan understøtte EDRs behov. Gennemgribende redesign skal sikre høj brugerkomfort og let administration. Arbejdet forventes at udnytte frigjorte ressourcer fra OZ, så projektet kan gennemføres hurtigt og professionelt.
hvor jeg navnlig hæfter mig ved ordet: professionelt. Dette tolker jeg som, at man enten vil gå i byen og købe ydelsen eller ansætte en med kompetencen. Begge dele kan ruinere EDR på relativ kort tid. De midler, der kan udspares ved at halvere OZ økonomisk får hurtigt ben at gå på. Og hvis det hjemmesideprojekt skal iværksættes inden næste kontingentindbetaling kan det betyde ingen OZ i den periode.
Senest rettet af oz7xf tors aug 16, 2018 21:22, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDRs fremtidige mediestrategi

Indlæg af OZ0J »

Jeg har postet et indlæg på https://edr.dk/da/comment/6671#comment-6671

Hvis det bliver censureret bort eller "forsvinder" på anden måde, så er det gengivet her:

Hvad skal EDR dog med en hjemmeside?

Når man som nu tidligere medlem af EDR og frivillig arbejdskraft i EDR ser tilbage på de seneste 6 måneder i EDR, hvad er der så sket her på hjemmesiden? Der er vel 5-10 indlæg om teknik, manualer o.l. og vel max 30 indlæg om radioaktivitet (mest fra OZ1BII).

Resten er indlæg på forum, herunder – jf. vandrørene – en del mudderkastning. Tænk hvis denne indsats på forum havde været brugt i en fælles indsats fx for at få hjemmesiden til at fungere bedre, være mere information osv. osv. til gavn for de danske radioamatører.

I min tid som RM og HB har konstateret, at der ikke har været mange frivillige kræfter (udover OZ1JHM og et par stykker mere) til at få en brugbar hjemmeside op, også som virker på alle platforme. Bare tænk tilbage på den forrige hjemmeside (gys!!). Den var på ingen måde ”brugervenlig” på en smart phone eller en tablet (ikke en pille).

Måske EDR skulle vende skråen og i stedet se på indholdet – eller mangel på samme, samt HVEM er der målgruppen af læsere og brugere på www.edr.dk P.t. er indholdet (ikke strukturen) ikke en landsforening værdig. OG DET GIVER IKKE FLERE MEDLEMMER, HVIS DET FORTSÆTTER
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs fremtidige mediestrategi

Indlæg af oz7xf »

Kalender1.jpg
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs fremtidige mediestrategi

Indlæg af oz7xf »

3ZU11.jpg
Vel nok en typisk bemærkning fra en leder af en mindre virksomhed, der ikke har nogen højere myndighed over sig og afholder møder gedulgt.
Er det fremtiden for EDR, ser jeg ikke en fremtid for EDR, som medlemsforening.

7xf
Besvar