Der er så meget, jeg ikke forstår

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Besvar
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Der er så meget, jeg ikke forstår

Indlæg af oz7xf »

På det snart hedengangne edr.dk kan i tråden:
http://www.edr.dk/da/content/hele-sagsf ... t-med-hrcd
ses en interessant oplysning i OZ4JVs indlæg.
jv5.jpg
"Afgående RM
Tidligere webmaster for edr.dk".

Nuvel er OZ4JV afgående repræsentantskabsmedlem og nuvel fik OZ4JV til RM 2018 valget 43 stemmer, hvilket kun rakte til en plads som 2. suppleant. Og nuvel optræder mig bekendt OZ4JV ikke i OZ3QYs hovedbestyrelse.
Men hvorfor OZ4JV allerede nu skriver: "Tidligere webmaster for edr.dk", kunne indikere, at han er afgået som webmaster. Og det allerede inden OZ3QYs store anlagte plan om professionalisering af bl.a hjemmesiden formentlig er iværksat. En professionalisering, som Team EDR 3.0 vil gennemføre gennem reduktion af 30 til 50 % af OZ nuværende økonomi.
Alt dette forstår jeg.
Det, som jeg ikke forstår, er, at der ikke på EDRs hjemmeside findes oplysninger om, hvem, der er den nuværende webmaster.

Men der er endnu mere, som jeg ikke forstår.
En plads som 2. suppleant kan meget hurtigt blive aktuel at trække på. Og hvad mod der sker, når OZ3QY ikke bliver valgt til formand?
Mit bud er, at han trækker sig som repræsentantskabsmedlem.

7xf
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Der er så meget, jeg ikke forstår

Indlæg af OZ0J »

oz7xf skrev: man sep 03, 2018 8:22 Men hvorfor OZ4JV allerede nu skriver: "Tidligere webmaster for edr.dk", kunne indikere, at han er afgået som webmaster.
Jens har ifølge vandrørene trukket sig som webmaster pr. 1. august. EDRs ledelse har vist ikke valgt en ny.

oz7xf skrev: man sep 03, 2018 8:22 Og hvad mod der sker, når OZ3QY ikke bliver valgt til formand?
Hedder det ikke "hvis"? Eller kender du allerede resultatet fra 15/9.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Der er så meget, jeg ikke forstår

Indlæg af oz7xf »

Hej Jørgen

Det var nu ikke den eneste fejl, som jeg begik i den sætning.
Jeg skulle rettelig have skrevet: "Hvad mon der sker, hvis OZ3QY ikke bliver valgt til formand.".

7xf
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Der er så meget, jeg ikke forstår

Indlæg af oz7c »

Hej
Mun ikke der er en der styrer edr.dk ?
Der er ihertfald en der har flytte stort set alle emner ind under RM
så det ikke kan læses af "Gæster"

Nu er der jo ikke så lang tid til Odense teater åbner forstillingen "EDR" !
Og der er helt sikker nogen der har et forslag til en anden formand.

Så de 27 gribbe kan få deres ådsel moltid !

Det er medlemmerne der den 1/1 afsiger dom !

Jeg forsår godt at 4JV har trukket sig han er sikkert den
i EDR har brugt flest frivilige timer, mens andre bliver betalt !

73 Boye
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Der er så meget, jeg ikke forstår

Indlæg af OZ0J »

oz7c skrev: man sep 03, 2018 16:37 Det er medlemmerne der den 1/1 afsiger dom !
Der er vel stadig nogen, der skal betale kontingent for de sidste 3 måneder af 2018? Jeg ved, at det ikke blev opkrævet i foråret, for jeg var selv med til at lave filen til NETS.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Der er så meget, jeg ikke forstår

Indlæg af oz7c »

Hej Jørgen

Ja der er vist en del der kun har betalt for 1/2 år
mun ikke der er en del af dem der er tabt ?
Det har jo ikke lige være nogen oplysning fra ledelsen i det 1/2 år !
Aktiviteter m.m.

Nu er der nok af de 27 gribbe der mener: det at have medlemmer til at
betale betyder intet
"i vores leve tid" vi kan da spise af muresteene !

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Der er så meget, jeg ikke forstår

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Jeg ville da være langt mere nervøs for, at hvis plan 3.0 iværksættes allerede i år, kan det medføre fra 0 til 1 OZ gennem brevkassen resten af året. Og sker dette, er der en betydelig risiko for, at en meget stor del af hard-copy medlemmerne ikke indbetaler kontingentet for næste år ultimo december.
Løseligt anslået kan medlemstilbagegangen, hvis ovenstående bliver en realitet, blive på over 50 procent, regnet fra 17. februar 2018.

7xf
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Der er så meget, jeg ikke forstår

Indlæg af oz7c »

Hej 7XF
Nu er der 8 dage til det store slag i Odense så må
vi jo håbe at der kommer et referat ud til alle intresseret !

Men jeg tvivler, det bliver nok sat i det hemlige arkiv ! :D

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Der er så meget, jeg ikke forstår

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Uha 8 dage til mødet. Selvfølgelig rager det ikke eventuelt kommende medlemmer af den forening, hvad der foregår, synes politikken på området at være.
Derudover vil det være nødvendigt at opdatere foreningens hjemmeside med de nye navne. Dette kan i sig selv tage en del tid, da ingen, så vidt jeg kan se af de hidtil manglende opdateringer på dette område, tilsyneladende aner, hvordan man retter i hjemmesiden. Det kan imidlertid også være en bevidst handling, at foreningens hjemmeside ikke er opdateret. Om det skyldes den i EDR kredse lidet udbredte opfattelse af, at internettet snart går over, kan jeg imidlertid ikke udtale mig om.

Kan du ikke vente på opdateringer på den åbne del af den forenings hjemmeside, og har du ikke gadespejle, bagdøre eller vandrør til foreningens interne oplysninger, kan jeg anbefale dig at søge hen på de steder, hvor foreningens blad OZ ligger frit tilgængeligt. I bladet vil du med stor sandsynlighed kunne læse det, som den siddende hovedredaktør for bladet finder passende at videreformidle.
Hvem den kommende hovedredaktør bliver, har jeg ingen anelse om, da jeg ikke har adgang til ansættelsesaftaler og eventuelle lokumsaftaler indgået mellem den nuværende bestyrelse og den nuværende redaktør.

PS
Nogle af de steder, hvor bladet ligger frit tilgængelig, er der oprettet studiekredse. Og blandt disses medlemmer er der ofte nogen, der véd mere end det skrevne ord.

7xf
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Der er så meget, jeg ikke forstår

Indlæg af oz7c »

Hej 7XF

Det er vilien der mangler hos ledelsen ?
Det lader til at lokal afd. godt kan finde ud af det ellers
kommer der ikke nogle kunder til diverse events !

73 Boye
Besvar