EDRs nye HB pr. 2018-09-15

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

EDRs nye HB pr. 2018-09-15

Indlæg af OZ1FF »

Frit efter Havenissernes Vagtparade.<br /><br />Sæt selv navne på.
Frit efter Havenissernes Vagtparade.

Sæt selv navne på.
:D :D :D
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
5p1p

Re: EDRs nye HB pr. 2018-09-15

Indlæg af 5p1p »

Hi HI

Ja havenisse- EDR

Det skal nok gå godt,,, der er jo heller ikke så længe til JUL

God dag
vy 73
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDRs nye HB pr. 2018-09-15

Indlæg af oz7c »

Hej
EDR's teater forsætter
Så lige denne på edr.dk

Fra næsten eksklusion til æresmedlemmer - Hvad mon der sker på lørdag?

73 Boye
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: EDRs nye HB pr. 2018-09-15

Indlæg af OZ1FF »

Hej Boye

Et af de omtalte medlemmer blev ikke, som påstået i OZ, æresmedlem af VFDB, men fik en æresnål. En sådan kan man også tildeles i EDR, og dette er ikke et anliggende for RM, da den kan uddeles af HB. Godt nok har man p.t. ikke en sådan, men lad os nu vente nogle dage og se hvad der sker.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
oz4zat
Indlæg: 161
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:29

Re: EDRs nye HB pr. 2018-09-15

Indlæg af oz4zat »

Hvis nogen måtte være interesserede har jeg skrevet lidt om mine "personlige indtryk" af forholdene i EDR - læs her: http://www.4zat.dk/87.html

/søren/4zat
Glemmer du, så husker nettet
bit for bit ...
5p1p

Re: EDRs nye HB pr. 2018-09-15

Indlæg af 5p1p »

Ja det er jo sørgelig læsning, Men den er meget rigtig

De personager som ikke vil EDR godt, kun deres eget EDR, OG KUN FOR DEM
Men her den 01.01.2019. må vi jo se, hvor mange der er tilbage,,,ikke mange

Så kan 8XW jo udgive OZ til de få, med store omkostninger for EDR

Men Bare 8XW får sine penge, så er han jo ligeglad

HURRA for en flok tosser med magtbegær----

god dag

vy 73
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDRs nye HB pr. 2018-09-15

Indlæg af oz7c »

Hej til alle
HMMMMMM

ER det tiladt for interseret/medlemmer/ENS at møde op ?
Eller er RM også flytte Grand hotel ? væk fra "det Hvide hus"

Alene her ligger der signalet om åbenhed /lukkethed

73 Boye
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: EDRs nye HB pr. 2018-09-15

Indlæg af OZ1FF »

Hej Boye

Vedtægter og forretningsorden gælder vel stadig:
Stk. 5. Ethvert medlem har adgang til som tilhører at overvære repræsentantskabsmødet. Behandlingen af personsager, herunder eksklusionssager, sker for lukkede døre.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDRs nye HB pr. 2018-09-15

Indlæg af oz7c »

Hej Kjeld

Næ det ophørte den 15/2 2018 !

Der er ren wild west fra 1800 tallet !
Last mand standing.

73 Boye
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: EDRs nye HB pr. 2018-09-15

Indlæg af OZ0J »

oz7c skrev: ons sep 12, 2018 18:17 Næ det ophørte den 15/2 2018 !
"Bestyrelsen" - altså den uden valgt formand - valgte at tilsidesætte forretningsordenen for HB. Vedtægterne kan ingen tilsidesætte, selv om vedtægterne gennem tiden har været bøjet i guderne må vide hvilken retning.

Det er vel stadig tilladt for medlemmerne at komme til RM jf. stk. 5 nævnt ovenfor.

Jeg er ikke medlem, så jeg vil ikke have udgiften til Odense. Jeg vælger i stedet at være med i SAC CW, se mere på http://www.sactest.net/blog/announcements.php?mode=CW
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDRs nye HB pr. 2018-09-15

Indlæg af oz7c »

Hej til alle
Ja det bliver intresant at se om EDR stadig
findes efter 15/9 ellers det het hele vel flyttet til 8XW ?

Som han jo har sagt på et HB møde han drive det fra hans skrivebord.

Godt jeg trådte af EDR ud i feb 2018 af EDR
Og det er ikke blevet bedre siden.

De nye kræfter mangler især de pensionister og andre der kan yde
et ikke betalt arbejde !

Og så slutter med lidt musak
Det er ikke sådan når man er forelsket i mid Jylland i en god sild !
https://www.youtube.com/watch?v=0LFr1T5Qgeg

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs nye HB pr. 2018-09-15

Indlæg af oz7xf »

Jeg føler nu heller ikke trang til at age til Odense. Huset er i forvejen så utæt, at det ikke vil være et problem at orientere sig om, hvad der er foregået / foregår.

I stedet vil jeg læse en god bog på en af mine elektroniske platforme, eventuelt suppleret med lyd. Jeg er dog ikke medlem af nogen bogklub, men køber mine e-bøger helt efter eget valg og behov, når det passer mig. Prisen en på e-bog er noget lavere end papirudgaven, men det er nu ikke den primære årsag til, at jeg foretrækker e-bøger. Årsagen er rent logistisk og tog sit udspring for en del år siden, da jeg ikke havde plads til flere reoler uden, at vinduerne også skulle inddrages. At stable bøger på gulvet har aldrig været min stærke side, må jeg blankt erkende.
Mine e-bøger opbevarer jeg et sted i skyen. For så er jeg fri for bekymringer med hensyn til, at de skulle blive stjålet eller omkomme på grund af brand eller vandskade. Og så kan for øvrigt læse dem overalt uden at slæbe dem med i kufferter, plastikposer eller rygsæk. Det eneste, som jeg skal have med mig på rejser, er en tynd iPad.


7xf
Brugeravatar
OZ8AAZ
Site Admin
Indlæg: 86
Tilmeldt: fre nov 30, 2007 1:16
Geografisk sted: Näsum (Sverige), JO76ge
Kontakt:

Re: EDRs nye HB pr. 2018-09-15

Indlæg af OZ8AAZ »

oz4zat skrev: ons sep 12, 2018 14:29 Hvis nogen måtte være interesserede har jeg skrevet lidt om mine "personlige indtryk" af forholdene i EDR - læs her: http://www.4zat.dk/87.html
Interessant, men RDEforum var nu aldrig "hensygnende" :) Hvis der ikke har været den store aktivitet, så har det været med overlæg. Desuden har nærværende forum udelukkende tjent som alternativet til de "rigtige" løsninger - og har disse været på plads, ja, så er der kastet ressourcer efter det.

En overgang var EDR ledet af sandruelige, fornuftige og ærlige folk, så der var RDEforum ikke nødvendigt. Det er den gamle forening ikke længere, så vi holder fortsat dørene åbne her og arbejder ellers parallelt på en meget bedre løsning.
Vy 73 es cuagn de
Kasper SA7LNK / 7S7K (ex-OZ8AAZ / 5P9K)
https://kasper.myram.dk
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: EDRs nye HB pr. 2018-09-15

Indlæg af oz7c »

Hej Kasper
Bilv nu ikke fustreret når vi ser
Padde hatten skyggern over Odense
Så er alt reset in windows/linux

De 27 Gribbe kan ikke finde en løsning få EDR fremtid !

Også lidft musuk
https://www.youtube.com/watch?v=2xDzVZcqtYI

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: EDRs nye HB pr. 2018-09-15

Indlæg af oz7xf »

OZ8AAZ skrev: tors sep 13, 2018 20:42 En overgang var EDR ledet af sandruelige, fornuftige og ærlige folk, så der var RDEforum ikke nødvendigt. Det er den gamle forening ikke længere, så vi holder fortsat dørene åbne her og arbejder ellers parallelt på en meget bedre løsning.
Jeg synes, at du overser det helt store problem ved EDRs ledelse. IMO er det den vedholdende ansvarsfraskrivelse som vi gentagne gange har set fra OZ8XWs side. At OZ8XW har juridisk ret med hensyn til sine ansvarsfraskrivelser ved at placere ansvaret hos bestyrelsen, med eller uden hoved, er ikke ensbetydende med, at OZ8XW ikke har været ophavsmand for mange af de tiltag, der har gjort den gamle dame tung at danse med. Jeg vil ikke her benytte lejligheden til at opremse enkelte af OZ8XWs ansvarsfraskrivelser, idet jeg anser dem alle som kendte for de deltagende på dette forum.

Selvfølgelig skal OZ8XW have en nål og udnævnes til æresmedlem for sin gennem 30 års ansættelse som hovedredaktør og redaktør for bladet OZ. Allerhelst så jeg gjort en granit- eller bronzebuste af OZ8XW. Og nej. Den skulle ikke stå på museet. Den skulle stå i Husets fordelingscentral således, at alle besøgende ikke kunne undgå at se og eventuelt klappe den, alt efter behag.

7xf
Besvar