Beslutningsreferat visualiseret på edr.dk.

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Beslutningsreferat visualiseret på edr.dk.

Indlæg af oz7xf »

Så ligger beslutningsreferatet fra det fremskudte RM 2018 til beskuelse på EDRs hjemmeside:
http://www.edr.dk/da/content/repr%C3%A6 ... ngsreferat

Ikke meget nyt under solen. Af de sædvanlige forslag til ændringer af vedtægter og nu forretningsordener henleder jeg opmærksomheden på OZ8XWs hele 6 af slagsens, hvoraf det mest interessante for mig synes at være:
"Forslag fra OZ8XW Flemming om nyt § 5.4: ”Det færdige og godkendte referat offentliggøres på EDRs hjemmeside under for medlemmer.”.
Så må man jo håbe på, at der ikke optræder kollisioner mellem det i § 5.1 nævnte og det af OZ8XWs foreslåede og af RM vedtagne.

Enhver sammenligning mellem den udøvende kunstnergruppes navn, "Tøsedrengene" og Repræsentantskabets medlemmer er fra min side helt utilsigtet. Det er derimod sangens tekst, der er interessant:
http://www.youtube.com/watch?v=xLv3KzG0OUI

7xf
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Beslutningsreferat visualiseret på edr.dk.

Indlæg af oz7c »

Hej 7XF
Man kan vel tolke det sådan at hele RM+HB går ind for lukkethed omkring ledelse af EDR

Ikke noget der kommer til at gøre det lettere at få flere medlemmer eller
gamle tilbage i EDR

Ja vedtægterne skulle lige have en tur til i 8XW "lille hjerne" !
det bliver nok ikke sidste gang ?

73 Boye :D
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Beslutningsreferat visualiseret på edr.dk.

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Jeg tror ikke, at det kan lade sig gøre at tolke ret meget af så lidt.
Det største er måske, at det tilsyneladende er lykkedes for OZ8XW at danne præcedens for, at menige medlemmer kan blande sig i udfærdigelsen af repræsentantskabets forretningsorden, men ikke i udfærdigelsen af hovedbestyrelsens forretningsorden, endnu!
Vedtægtens § 14:
"De valgte forsamlinger i EDR udarbejder selv deres forretningsorden, som skal godkendes af repræsentantskabet.".
Om det er et egentlig vedtægtsbrud, er jeg ikke den rette til at afgøre eller blande mig yderligere i, da jeg ikke er medlem.

Det bliver nok mere interessant, når de sidste pligtige punkter i dagsordenen skal behandles til november. Så får vi sikkert vished for, hvorledes Plan 3.0 økonomiske reduktion af OZ bliver iværksat, og i hvilken ende af skalaen fra 30 til 50 % besparelsen kommer til at ligge.

7xf
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Beslutningsreferat visualiseret på edr.dk.

Indlæg af oz7c »

Hej 7XF
ja omkring lukkethed der er der vist visse regler
Se baer her fra Datatilsynet

Generelt om databeskyttelse
Hvad er databeskyttelse?‒
Hvad er personoplysninger?‒
Hvornår behandler du personoplysninger?‒
Hvornår må du behandle personoplysninger?‒
Hvad er dine forpligtelser?‒
Hvad er dine rettigheder?‒
Hvordan beskytter du personoplysninger?‒
Danmark, EU og resten af verden‒
Ofte stillede spørgsmål‒
Klage til Datatilsynet‒
Lovgivning‒
Vejledninger og skabeloner‒
Blanketter‒
Klage til Datatilsynet
Her kan du læse om, hvilke muligheder du har for at klage til Datatilsynet.
Hvis du vil klage over behandling af personoplysninger om dig, kan du rette henvendelse til Datatilsynet.
Inden du klager, bør du tage kontakt til den virksomhed, organisation, person eller myndighed, som du mener, behandler oplysninger om dig i strid med reglerne om databeskyttelse, fordi det ofte vil være muligt at få den dataansvarlige til at komme dig i møde.
Du kan bl.a. klage over, at
•du ikke får de oplysninger, som du har krav på efter reglerne om indsigt
•der er uretmæssigt lagt oplysninger om dig på internettet
•der er uretmæssigt blevet videregivet oplysninger om dig
•du er uretmæssigt blevet registret som dårlig betaler

Dette betyder at ingen indefor det lukket forum kan omtale nogle der ikke kan logge ind !
eller omtale dem !

og så lidt musak
https://www.youtube.com/watch?v=_Jtpf8N5IDE

EDR lænder sig karftig op af en klage til datatilsynet !

73 Boye :D :D :D
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Beslutningsreferat visualiseret på edr.dk.

Indlæg af oz7xf »

Hej Boye

Din tolkning omkring et lukket forum er for vidtgående. Hvis du f.eks er en offentlig person eller du selv bringer dig i situationer, hvor du træder ud af mængden ved f.eks at deltage i offentlige debatter, må du acceptere, at du også bliver omtalt i samfundets skumle afkroge.
Når EDR har valgt at have et lukket forum, har det den konsekvens for dem, at der til enhver tid kan stilles spørgsmålstegn ved deres formål.

Lad os i stedet mindes B.S. Ingemann´s sidste vers af: I alle de riger og lande:

Vil dansken i verden fægte,
men dølger åsyn og navn,
jeg ved, hans ånd er ej ægte,
jeg tager ham ej i favn.


og at så vidt er EDRs digitale burkaisering ikke nået, endnu.

7xf
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Beslutningsreferat visualiseret på edr.dk.

Indlæg af oz7c »

Hej 7XF
Har bare listet det data tilsynet selv skriver på deres web page !
intet andet !
73 Boye
OZ1FDH
Indlæg: 86
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:45

Re: Beslutningsreferat visualiseret på edr.dk.

Indlæg af OZ1FDH »

Loven om persondatabeskyttelse blev indført for at beskytte os mod misbrug fra Facebook, Google, Cambridge Analytics, fjendtligsindede magter m.fl. Det har aldrig været meningen at hobbyforeninger, villaejere og og "naboer" skulle bruge endeløse ressourcer på at diskutere og gennemse hvad de måtte eller ikke måtte have af "hemmeligheder" om hinanden. På det nære og lokale plan er tillid og åbenhed det som får alting til at fungere, sætter vi det over styr har vi mistet noget meget stort.
Der har været tærsket meget langhalm på dette emne, men det er i forhold til radioamatører et rent administrativt spørgsmål som ikke bør fylde mere end et par skemaer i medlemskartoteket og korrekt håndtering af mailadresser m.m.

Lad nu diskussionen ligge og lad os komme videre med at bygge noget elektronik og køre noget radio. Her er et eksempel på hvad man kan lave af sjov med verdens bedste hobby: https://5p5t.dk/BlogPost/ujgk/Region-1- ... e-in-phase
Det er ved Gud noget helt andet end endnu en cirkulær diskussion om persondatabeskyttelse.

Claus Felby OZ1FDH/5P5T/OZ0T/OZ5UKW
Skovvangsvej 17
3670 Veksø
tlf 40898932
email claus.felby (at) gmail.com
Senest rettet af OZ1FDH lør sep 22, 2018 8:23, rettet i alt 1 gang.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Beslutningsreferat visualiseret på edr.dk.

Indlæg af oz7c »

Hej Claus
Nu gælder datatilsynet regler også i Danmark dermed også for EDR
73 Boye :D
OZ1FDH
Indlæg: 86
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:45

Re: Beslutningsreferat visualiseret på edr.dk.

Indlæg af OZ1FDH »

Lad det nu ligge. EDR er ikke Facebook, Google, Apple, Putin, Djævelen, NSA eller Cambridge analytics. Vi flår os selv i stumper og stykker ved at blive ved med at tærske langhalm på de samme små detaljer. Der er, eller skal nok komme, styr på det rundt omkring.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Beslutningsreferat visualiseret på edr.dk.

Indlæg af oz7c »

Hej
EDR er efter 15/9 RM mødet i endnu værre sitation end før !

1 Man har tilladet den gamle bestyrelse uden hoved at
At udstede blå nåle til 2 personer uden mandat ?
Med fri kontigent !

2 Det at de 24 RM medlemmer godkender dette betyder
At ulovlighederne forsæ֮tter i EDR også efter 15/9

3 Der er et par muligheder for at stoppe dette ved at tilbage
kalde disse beslutninger !

4 De 6 personer fra den gamle bestyrelse burde Excluderes af EDR
Det kommer nok ikke til at ske da de fleste sidder i RM !


Jeg håber at de tilbage værende medlemmer er klar til flere
Vedtægts/lovbrud det er vist blevet et fast pkt på menuen

73 Boye
Senest rettet af oz7c fre sep 21, 2018 5:44, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Beslutningsreferat visualiseret på edr.dk.

Indlæg af OZ0J »

oz7c skrev: fre sep 21, 2018 5:15 1 Man har tilladet den gamle bestyrelse uden hoved at
At udstede blå nåle til 2 personer uden mandat ?
Med fri kontigent !
Boye kan du ikke dokumentere den med fri kontingent?

Og hvorfor bruger du en masse tid på EDR, hvis du ikke er medlem? Er du medlem, så brok dig til HB eller til en af de RM medlemmer i din region.

Jeg er derhenne, at jeg ikke gider at kommentere på EDRs tiltag hele tiden. Når (måske nærmere hvis) EDR en dag kommer med et medlemstilbud, som JEG kan bruge, så vil jeg ikke udelukke, at jeg vender tilbage. Indtil da kan foreningen EDR gøre, som de vil.

Jeg kommenterer kun, hvis der kommer forkerte facts eller fake news på bordet, samt når det går ud over min person. Det har et par mennesker efterhånden fået lært.

Jeg bruger i stedet tiden på at køre noget radio, senest ZD9CW på 20M RTTY som DXCC #307. Der er stadig laaang vej til honor roll.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Beslutningsreferat visualiseret på edr.dk.

Indlæg af OZ0J »

OZ1FDH skrev: ons sep 19, 2018 8:46 Loven om persondatabeskyttelse blev indført for at beskytte os mod misbrug fra Facebook, Google, Cambridge Analytics, fjendtligsindede magter m.fl. Det har aldrig været meningen at hobbyforeninger, villaejere og og "naboer" skulle bruge endeløse ressourcer på at diskutere og gennemse hvad de måtte eller ikke måtte have af "hemmeligheder" om hinanden.
Så har EU sovet i timen. Jeg har efterhånden været på en håndfuld kurser, senest i Ringsted Kommune med en vejleder fra DGI som foredragsholder. Persondataforordningen eller GDPR forordningen gælder for alle foreninger og for alle virksomheder.

Så er det op til foreningerne at håndtere reglerne - i hvert fald indtil der kommer andre ordre fra Datatilsynet. Jeg kan ikke anbefale andet, og jeg har bl.a. hjulpet www.ddxg.dk med dette. Seneste "tiltag" er, at båndlandelisten http://ddxg.dk/dxbandcountry_juni2018.htm faktisk kun kan udgives, hvis hver person på listen giver deres samtykke. Det var oplysningen fra DGI forleden.

Jeg er enig med Claus, OZ1FDH, at det er bureaukrati og det skriger til himlen med sådanne regler. Om de bliver lavet om, må fremtiden vise. Indtil da vil jeg anbefale, at de danske foreninger herunder lokalafdelinger for radioamatører overholder dem.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Beslutningsreferat visualiseret på edr.dk.

Indlæg af oz7c »

Hej Jørgen
Det gør du jo aligvel
Det at jeg ikke længer en medlem betyder ikke
jeg ikke længer vil beskæftige mig med EDR såsom
andre organisioner !

73 Boye
OZ1FDH
Indlæg: 86
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:45

Re: Beslutningsreferat visualiseret på edr.dk.

Indlæg af OZ1FDH »

Jørgen

EU har ikke sovet i timen -snarere tværtimod. Vi er alle lige for loven, så hvad der gælder for Facebook gælder også for alle andre, også selvom det er træls og til tider kan synes tåbeligt.
Min pointe var at det ganske rigtigt som du skriver er besværligt og bureaukratisk, og jeg ved du har gjort en kæmpe indsats for at hjælpe rundt omkring. Noget som mange, inklusive mig selv, er taknemmelige for. Men vi kan ikke blive ved med at bruge endeløse diskussioner på at finde fejl i håndteringen af persondata, liste lange regelsæt eller så mistillid det ene eller andet sted. Håndteringen af persondata skal nok komme på plads, men det kan ikke nytte noget at vi skal til at være "hemmelige" overfor vores nabo eller de øvrige medlemmer af de hobbyforeninger vi nu måtte være medlem af. Vi ender med at flå os selv i stumper og stykker på noget som intet har med radioamatører, data eller elektronik at gøre.

Noget helt andet -hvis ikke det blæser alt for meget i denne weekend skal jeg op i masten og have repareret min pre-amp til 432 MHz. Det er både sjovt og afslappende.
Brugeravatar
OZ1FUS
Indlæg: 88
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 16:44

Re: Beslutningsreferat visualiseret på edr.dk.

Indlæg af OZ1FUS »

Ja, det lyder som en afslappende efterårssyssel, at hænge i toppen af masten, med loddekolben imellem tænderne og rode med en preamp... Kan du ikke få din kære kone til at tage et par billeder af det ? :shock: Uanset lyder det mere tiltalende end at rode med støvede lovtekster... 8) Men godt at nogen gider påtage sig det arbejde også... :D
`73 de OZ1FUS, Lars
Besvar