ROD i bageriet!!!

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: ROD i bageriet!!!

Indlæg af Rimax_15 »

OZ7AMG er lavet med et tema der hedder OceanWP og en pagebuilder der hedder Elementor,
de er begge gratis versioner, og det fungerer på mobiler. (Kilde Webmaster)
Så det kan lade sig gøre selvom det er gratis
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: ROD i bageriet!!!

Indlæg af oz1iky »

... ja
Alt er responsivt og i udvikling. Alt forandrer sig konstant, om man vil det eller ej.
Sammenhæng ændres ubønhørlig, forbindelser også.
Selv det DNA der ikke skal bygges videre på, forandres. Ubønhørlig ...

Alt er i udvikling, uanset om man står ved roret og tror man styrer noget som helst eller ej.
Og DNA fortsætter til en hver tid sin udvikling, uanset om "nogen" ønsker det eller ej ?
Og passer man ikke nøje på, ja så kan der ske aldeles uønskede mutationer, der slet ikke kan styres længere.
Er man i tvivl om validiteten, bør man starte med Darwins teorier, for at skabe sig et basalt billede. Basalt billede ...

Men hvad ved jeg - jeg er jo erklæret "uønkset" DNA til den videre drift.
Helt uden at man tør sige det direkte til mig personligt.

En fortsat god uge - og kommende weekend.
- selv til dem der lige som jeg, er erklæret for DNA der ikke skal bygges videre på...

VY 73

Kenneth OZ1IKY

PS - til trods for at jeg er ikke-offentligt er erklæret uønsket DNA, så kører jeg da radio.
For vi har jo stadig verdens bedste hobby, ikke ? DNA eller ej.
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ROD i bageriet!!!

Indlæg af oz7xf »

Darwin, er han QRV?
Jeg tror, at jeg vil fordrive en del af søndagen med at studere hvirvelløse dyr i baghaven....... som forberedelse til en mast.
Det må da være et DNA, der kan bygges videre på.
Brugeravatar
oz1bv
Indlæg: 100
Tilmeldt: man nov 23, 2009 13:09

Re: ROD i bageriet!!!

Indlæg af oz1bv »

Vy 73 de OZ1BV, Brian
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ROD i bageriet!!!

Indlæg af oz7xf »

Nu har jeg brugt lidt tid på at glo på, hvor mange besøg de enkelte nyheder har haft på foreningens sider.
Jeg er dybt rystet over, hvor lave tallene er.

Nyt OZ på vej (april): 324
Ansøgningen til antennegruppen: 160
Ordinært HB møde: 108
Tour de Franze: 102
Picos de Europa: 12
URE – 70 års jubilæum: 25
LZ HF FIELD DAY – 5-7 juli 2019 I Bulgarien: 3

Disse tal må give enhver med blot lidt mediekendskab meget røde øre, og på direktionsgangene burde alle dørene stå på vid gab. Hvad hulen mon er gået så galt, siden de ternede helt har mistet gejsten til at udforske siderne. Er det blot rod i bageriet eller er det rod i hele butikken.
Jeg venter spændt på resultatet af:
http://www.edr.dk/ordinaert-hb-moede-den-6-april-2019/
og på opsendelsen af de næste varmluftballoner.

For mig at se er aktiviteten på RDEforum langt mere attraktiv.
Om der er en sprogmæssig sammenhæng mellem:
RDE vs EDR og
DNA vs AND
er jeg ikke sprogkyndig nok til at udtale mig om.

/
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: ROD i bageriet!!!

Indlæg af oz7c »

Hej

Nu er det jo snart sesson for store MYG nogen stikker mere en andre ?
Lad nu EDR sove i fred, måske vågner de op om nogle år og bliver klogere
eller også er det for sendt !

73 Boye
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: ROD i bageriet!!!

Indlæg af oz1iky »

... om Darwin er QRV ?
Næh - han er faktisk Silent Key (SK).
Kirkegaard, Grundtvig og Løgstrup ditto i samme åndedrag i øvrigt også - lever i bedste velgående - akademisk set.

Men akademisk set lever hans. og deres, værker og virke i bedste velgående.
Lige som også Einstein og hans fantastiske teorier.
Se bare de vidunderlige billeder af et ægte og rigtigt Sort Hul man har kunne se i disse dage på medierne.
Altså ude i Universet, ikke i de forskellige landes Post-systemer hvor ting har det med at "forsvinde".

- selv på Japanske oversættelser, med originalteksten lige over for til højre af de danske nogen af dem..
... kan disse Store Danskere læses. (og Einstein)

Og alle synes lige nu at prise freden og roen. Stilheden. Ingen ballade og kritiske røster.
Ingen angreb på diverse fora. Alt er fred, fryd og gammen (hedder det vist?)
Men har freden ikke så ofte op igennem historien, og den militære historie,
blot været et tegn på at tropper og styrker (ressourcer) omgrupperes, koncentreres forud for
en stort kommende kampagne. Det kaldes vidst nok kommende Felttog? Så kan vi kun gisne hvad målet skulle være ...
Et hvert Felttog skal have et mål, og formål. En klar strategi. Men det kommer jo nok snart, klart og TYDELIGT?

Ja, men hvad ved jeg? Jeg er jo blot radioamatør, og ikke det DNA der skal bygges videre på, siges der i "brede kredse".
Så jeg kører blot lidt radio, i min sparsomme fritid. Det som hobbyen egentlig drejer sig om.
Og spilder den da heller ikke på andre ting end dem jeg kan se der skaber værdi - lige nu desværre kun for mig selv ...
.. og det strider i den grad i mod min Sønderjyske opvækst! Men sådan må det så være. Det har "MAN" besluttet.

Men det må Darwin's teorier jo vise, i nær fremtid, hvilket DNA der så skal bygges videre på ...
Jeg ønsker - næsten alle - en god glimragende radioaktiv weekend, og kommende behagelig og rolig Påske.


Kenneth OZ1IKY

... som et PS ?
To be or not to be EDR.
That is the question- for the future.
But let's see if the Old Lady can't get a ...
(det er op til alle os - ikke kun "DEM DER HAR DEN" - for DU har den OGSÅ ...)
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ROD i bageriet!!!

Indlæg af oz7xf »

oz7xf skrev: tors apr 04, 2019 0:15 Hvad hulen mon er gået så galt, siden de ternede helt har mistet gejsten til at udforske siderne. Er det blot rod i bageriet eller er det rod i hele butikken.
Jeg venter spændt på resultatet af:
http://www.edr.dk/ordinaert-hb-moede-den-6-april-2019/
og på opsendelsen af de næste varmluftballoner.
Vedrørende opsendelse af varmluftballoner, har jeg ikke observeret nogle for tiden. Måske, der er udstedt flyveforbund. Det er ikke til at vide, for udover lidt morsomheder omkring argumentationen for, at OZ fremover vil blive omdelt i passende præservativ af plastik, har der ikke rigtig været noget at glæde sig over, rent foreningsmæssigt.
Flyveforbudet gør sig måske også gældende med hensyn til:
"Et kort resumé af hovedbestyrelsesmøder offentliggøres på den åbne del af EDRs hjemmeside, senest 8 dage efter afholdt møde.", jvf. Forretningsordenen for EDRs hovedbestyrelse, § 4 stk. 3.
Det kan imidlertid også være, at den refererede forretningsorden ikke længere er i kraft.
Det er altsammen ikke til at vide, da foreningen ikke længere er særlig åben overfor udenforstående, så vidt jeg kan orientere mig. Men jeg vil dog tvivle meget stærkt på, at denne lukkethed er befordrende for foreningens medlemsudvikling.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: ROD i bageriet!!!

Indlæg af oz1iky »

Hej OZ7XF

Mon ikke man blot kan konstatere at man er vendt tilbage til De Gode Gamle Dage,
der hvor de RIGTIGE sad ved magten (i følge en meget lille minoritet).

Og der her sagtens kunne gå over en måned inden der kom et ofte ubrugeligt men glat barberet referat med den nøje redigerede sandhed ?
Helt uden oversvømmelser i diverse øst-vendte laguner, ned-styrtende sten på klippeøer i Kongeriget,
eller store historiske sandflugter i Jammerbugten ?


VY 73 og fortsat god Påske samt DX jagt, til næsten alle

Kenneth OZ1IKY


PS - vil så lige om straks snart kører lidt mere radio. Skulle jo gerne "gafle" KH8-gutterne på endnu et HF bånd så længe de er der - helt uden aftaler.
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ROD i bageriet!!!

Indlæg af oz7xf »

Hej Kenneth

Meget drejer sig om detaljen, og ikke mindst opfindsomheden.

6. april i år afholdtes ordinært hovedbestyrelsesmøde og Tema Event – Digimodes Remore. Begge disse arrangementer var annonceret til at afvikles på Klokkestøbervej. Det angivne tidspunkt for det ordinære hovedbestyrelsesmøde var 0:00 - 9:59. Og for Tema eventet 10:00 - 16:00.
Jeg anerkender til fulde den kreativitet, der ligger bag at starte hovedbestyrelsesmødet ved midnat og slutte det så rettidigt, at hovedbestyrelsens medlemmer, og de ordinære medlemmer, der måtte ønske at overvære hovedbestyrelsesmødet, også kunne få glæde af Tema eventet.
Hvad jeg derimod ikke kan udtale mig om, er, hvor stor tilhørerskaren til hovedbestyrelsesmødet var.
I virkeligheden drejer det sig nok om det rette DNA, hvad det så end måtte være.
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: ROD i bageriet!!!

Indlæg af OZ5WU »

Hej Allan og Kenneth

Lige præcis den med detaljen har formanden aka "Ballonskipper" vel klaret via sit sidste motto:

I sne og slud, skal posten ud

Så I skal se "Ballonskipper" holder referat tilbage i håb om at der liige skulle komme en april snestorm forbi, det er jo tidligere passeret på datoen d. 20. april.. Så den kunne benyttes til udbringningen af de vigtige og interessante informationer

MEN som i så meget andet har "Ballonskipper" forregnet sig - Klimaforandringerne har demonteret muligheden for forekomst af snestorme på denne årstid - Så mon ikke medlemmerne må vente til den kommende vinter med at få et poleret referat, de kan jo i disse tider komme til at vente forgæves, fordi snefald om vinteren måske ikke længere er en mulighed..

Det er jo også beskæmmende at "Ballonskipper" vedholder at producerer pamfletten Pravda aka OZ på papir, nu endda i A4 format med en masse intetsigende billeder og gamle nyheder...

Oven i dette rod praler "Ballonskipper" nu af at hans "dyrebare" pamflet nu også indpakkes i plasticfolie! for at holde til "Det Blå Buds" håndtering..
Alt i alt er det noget forfærdeligt miljøsvineri og EDRs medlemmer burde kræve "Ballonskippers" hoved på et sølvfad, hvis han ikke omgående afskaffer papir + plastic + "Det Blå Bud"

Midlerne der frigøres ved den øvelse kunne så passende akkumuleres i en fond, indtil "Ballonskipper" er stoppet med begreber som "Det forkerte DNA" og lignende bagtalelser, "Træskomanden" skal også fratages sin benzindunk" så vi slipper for alle de bål han har anstiftet de sidste 10 til 15 år.
Når de to planter har lært almindelig moral og etik, hvis dette er muligt, bør et samlet HB ryge fredspibe med alle de der er blevet udskammet og ekskluderet - Herefter kan HB med input fra de relevante grupper samle frivillige hænder og starte en reel og sund udvikling..

Skulle det vise sig at "Ballonskipper" og "Træskomanden ikke kan lære de helt almindelige dyder som moral og etik er, er det på endda MEGET høje tid at RM stimler sammen og finder nogle der vil fremtiden med de nævnte dyder i bagagen og en vilje til at favne alle...
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: ROD i bageriet!!!

Indlæg af oz7xf »

Hej Michael

Ryge fredspibe. Det har jeg prøvet for mere end 50 år siden. Det virkede ikke; jeg blev røget ud og krigene er der stadig.
Hvad der derimod skal til er plads til store armbevægelser. Kort sagt en permanent camp.
20 tønder land og et landsforeningshus med plads til kontorfaciliteter, køkken og baderum og foredragssal til 400 personer. Og ikke mindst radiotekniske faciliteter, der sparker røv, samt teltpladser og hytter.
Men for at det skal kunne lykkedes, skal man nok op på omkring 30.000 medlemmer. Det positive ved tallet 30.000 er, at prisen for medlemsskab + 10 blade årligt kan komme ned under 300 kr./ år. Så kan alle vist være med.
Ikke nok med det. DNAet, hvad det så end måtte være, skal ændres radikalt. F.eks skal lokalafdelingerne, der ofte kun er åbne en aften om ugen, hærges i en sådan grad af radioamatører fra andre steder i landet, at åbningstiderne bliver noget, der nærmer sig 24/7/365. Det skal blive naturligt, at man visitter, ikke blot, når man kommer forbi, men også som et besøgsmål i sig selv.
Radioamatører i Danmark skal op af stolene, ud og opleve. Havenissernes tid skal være fortid. Men det bliver godt nok et langt sejt træk.
Besvar