Indmeldelse i EDR?

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Besvar
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Indmeldelse i EDR?

Indlæg af OZ0J »

hvis nogen ikke har fulgt med, så blev denne tråd startet på Brugtgrejs forum:

https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=76209

Og fra om at høre til indmeldelse i EDR, så er det blevet til, OM man skal indmelde sig i EDR. Det blev åbenbart cencuren på Brugtgrejs forum for meget, så når du har læst ovenstående, så kan vi fortsætte debatten her.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: Indmeldelse i EDR?

Indlæg af Rimax_15 »

Det er meget underligt at de låser tråden når man må skrive om Paludan.

"CW ER RART" er da fuldstændig vanvittig. Han opfører sig som om han er en helgen.
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Indmeldelse i EDR?

Indlæg af oz1iky »

Hej Nul-Jørgen

... jeg var ellers lige ved at poste et indlæg - men så kom CENSUREN svingende med sin skarpe kniv, som nogen vist kalder det.
Men i det mindste er Brugtgrejs Forum da et levende forum, hvor der sker noget hele tiden - lige som her på RDEforum.

Men hvad var det så jeg VILLE have skrevet på den tråd, på Brugtgrejs forum?

Her er teksten :
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Svar til #21:
To be or not to be a ...
Jeg kan mindes flere lydfiler der figurere rundt omkring,
hvor man tydeligt kan høre en helt bestemt person i baggrunden af hans optagelser af andre radioamatører.
Nogen har endda fundet vej til andre steder end Jammerbugten, nemlig et advokat firma.
Men ubrugelig var de alligevel

To be a Stalker or not to be a Stalker .....
Måske en ny kost til at feje foran egen dør først, ville være meget nødvendigt og aldeles betimeligt ?

Svar til #22
Jeg kan kun give dig ret Jørgen med de mislykkede forsøg på at være anonym,
og at gemme sig bag opdigtede pseudonymer. "CW ER RART" ?
De er ret belastende (om ikke andet for sig selv) i deres mislykkede forsøg på at skjule deres sande jeg for os andre.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


VY 73 og en fortsat god weekend til de fleste

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
5p1p

Re: Indmeldelse i EDR?

Indlæg af 5p1p »

Ja --- og--

Når personen ikke kan blive medlem et sted, så forsøger personen et andet sted / forening
Seneste er det tyske GDXF som nr. 1029,, jamen dog, kan den person ikke leve som andre---
Har også hørt fra udenlandske amatører, at personen også har søgt optagelse omme på den anden side af kloden,
men her fik han jo et nej,,,måske forståligt..Det var Oceania DX Club eller Group

Personen bliver ved med at nedrakke andre, nogle bruger PC til CW,,,Hvad galt er der i det ???
Teknikken er vel til at bruge....selv en strimmelsender har været brugt i Grønland ja selv i NordØst Grønland.
Ja det skulle ellers være prof telegrafister, ja selv overtelegrafiser siges der, nogle er rigtig gode, andre er så som så

Grønland !! tales der meget om, det er også er dejligt land, nogle er meget glade for den tid de har været der,,,men ikke alle !!!!

Hvorfor, skal der altid pyntes med lånte fjer ?? Hvorfor skal der altid prales ??, Hvorfor skal andre som ikke har sammen mening nedgøres

Nå jeg iler
vy 73 god Weekend
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Indmeldelse i EDR?

Indlæg af oz7xf »

OZ0J skrev: lør apr 27, 2019 18:11 så kan vi fortsætte debatten her.
Det kunne være fristende. Men mon ikke det er udsigtsløst for tiden, da vi ikke har det rette DNA, hvad det så end måtte være.
En ver. 3.0, der umiddelbart efter implementeringen muterer til ver. 1.0 + 2 år (1929) må åbenbart være den ønskede DNA. En sådan tilbagegang er næppe den, der ægger mig og visse andre til at genindtræde i den forening. Lad os i stedet i ventetiden mindes 1929 ved denne link:
http://www.edr.dk/oz-1929/
hvor man uvist af hvilken årsag på den professionelle hjemmeside ikke kan linke dybt til OZ nr.1, 1. årgang.

Til OZ0J
Tillykke med resultatet på KH8 DX-peditionen

de 7xf
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Indmeldelse i EDR?

Indlæg af oz1iky »

Hej 7XF
da vi ikke har det rette DNA,
Tjah. Tror du har ret i at man kunne funderer lidt over hvad det rette DNA så end måtte være.
Der er i alt til fælde et par interessante ting til at begynde med, rent læse-mæssigt.

https://da.wikipedia.org/wiki/DNA
http://denstoredanske.dk/Natur_og_milj% ... iologi/DNA
http://denstoredanske.dk/Natur_og_milj% ... NA-analyse

Mon ikke vi alle sammen herefter er lidt klogere på det med DNA, rent videnskablig set - ikke foreningsmæssig set.
God fornøjelse med læsningen.

VY 73 og fortsat god Søndag til de fleste, men ikke alle..

Kenneth OZ1IKY

PS - husk at sige jeres kaldesignal T Y D E L I G T så de paranoide båndoptager for det rigtigt første gang
Vi skulle jo nødigt have at deres ubrugelige og spildte arbejde er helt omsonst'
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Indmeldelse i EDR?

Indlæg af oz7xf »

Hej Kenneth

Som vanligt kommer du med god veldokumenteret oplysning. Denne gang om DNA.

Med hensyn til dit PS
PS - husk at sige jeres kaldesignal T Y D E L I G T så de paranoide båndoptager for det rigtigt første gang
Vi skulle jo nødigt have at deres ubrugelige og spildte arbejde er helt omsonst'
vil jeg tillade mig at supplere med, at det af hensyn til den paranoide båndoptager vil være formålstjenligt, at den enkelte radioamatører kun anvender ét og samme kaldesignal ved udsendelser, der kan forventes optaget. Anvendelse af flere kaldesignaler kan let skabe forvirring på samme måde som ved anvendelse af skiftende pseudonymer.

Med hensyn til udtalen af kaldesignalet kan jeg, af samme hensyn som ovenstående, anbefale at bogstavere kaldesignalet ved brug af det fonetiske alfabet, som anvendtes af telefonselskaberne og telegrafen op til 1960erne, og ikke det noget nyere ICAO eller som det ofte omtales NATO fonetiske alfabet. For en radioamatør er ikke i sin funktion som radioamatør, hverken aviator eller overogundergeneral­-krigskommander­sergent. Allerhøjst et gedebukkeben!
Skulle nogen have nået en så høj alder, at vedkommende ikke erindrer dét fonetiske alfabet kommer her en smagsprøve:
http://www.youtube.com/watch?v=OMRl2VeGZd4

7xf
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Indmeldelse i EDR?

Indlæg af oz7c »

Hej

Nå var lige kort på www.edr.dk

Der er intet nyt ?

Info fra HB var der er referat af mødet det fandt jeg ikke

Hvad med regnskab 31-dec hmm heller ikke !

Der er intet der tyder på at åbenhed er på vej tilbage !

Så intet problem med ikke komme tilbage til EDR !

OZ ? savner jeg heller jeg ikke !

73 Boye
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Indmeldelse i EDR?

Indlæg af oz1iky »

Hej Boye

Rolig nu, Mulle, rolig nu!
Ja, en gang imellem skal man jo også forsvare dem der du ved nok.
(der er lidt Harry Potter over det her :) ... "He who his name we do not say")

Det er jo trods alt kun frivilligt og ulønnet arbejde for en forenings ve og vel, ikke ? Uegennyttig og uselvisk !
Og så er der jo afholdt andre, måske mere vigtige møder også ind imellem eller lige efter.
Og husk på at der også er noget der hedder familie - og det har også lige været Påske - ikke ?

Der har endnu heller ikke været katastrofale sandflugter ved Jammerbugten, Unaturligt høje vandstande ved østvendte Jyske fjorde og laguner,
end ikke uvirkelige ned styrtende klippestykker på diverse østlige øer i Kongeriget Danmark. Så egentlig ånder alt fred, fryd og fordragelighed?
Det var jo kun i en kort, afgrænset periode, der var en unaturlig interesse for at den slags referater skulle udkomme næsten før mødet startede....

I de gode gamle dage gik der jo også sin tid, inden det glatbarberede referat med den nøje redigerede sandhed blev offentliggjort.
Så mon ikke man kan vente lidt længere på et referat? Så vigtigt er det jo heller ikke, for at kunne køre lidt radio, vel?
Og lige til allersidst den allerværste - hvor står det henne i vedtægterne ? (ja undskyld jeg måske ødelægger nogen's humør lige her)

Nej du. Lad dem nu blot klare det der.
Og så lad os kører lidt mere radio imens ikk? :D
Det er nemlig ulig meget sjovere kan jeg garantere dig for.

VY 73 til de fleste, men dog ikke alle. Det kan mit DNA nemlig nok ikke bære. :lol:

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Indmeldelse i EDR?

Indlæg af oz7xf »

Hej Kenneth mf.

Omkring offentligt tilgængelig referat fra HB-møde:
oz7xf skrev: fre apr 19, 2019 18:50
oz7xf skrev: tors apr 04, 2019 0:15 Hvad hulen mon er gået så galt, siden de ternede helt har mistet gejsten til at udforske siderne. Er det blot rod i bageriet eller er det rod i hele butikken.
Jeg venter spændt på resultatet af:
http://www.edr.dk/ordinaert-hb-moede-den-6-april-2019/
og på opsendelsen af de næste varmluftballoner.
Vedrørende opsendelse af varmluftballoner, har jeg ikke observeret nogle for tiden. Måske, der er udstedt flyveforbund. Det er ikke til at vide, for udover lidt morsomheder omkring argumentationen for, at OZ fremover vil blive omdelt i passende præservativ af plastik, har der ikke rigtig været noget at glæde sig over, rent foreningsmæssigt.
Flyveforbudet gør sig måske også gældende med hensyn til:
"Et kort resumé af hovedbestyrelsesmøder offentliggøres på den åbne del af EDRs hjemmeside, senest 8 dage efter afholdt møde.", jvf. Forretningsordenen for EDRs hovedbestyrelse, § 4 stk. 3.
Det kan imidlertid også være, at den refererede forretningsorden ikke længere er i kraft.
Det er altsammen ikke til at vide, da foreningen ikke længere er særlig åben overfor udenforstående, så vidt jeg kan orientere mig. Men jeg vil dog tvivle meget stærkt på, at denne lukkethed er befordrende for foreningens medlemsudvikling.
Så nej, det står ikke i vedtægterne, men i forretningsordenen for hovedbestyrelsen.
Og ja, forretningsordenen kan ændres ved at følge foreningens vedtægter:
§ 14. Forretningsorden
Stk. 1. De valgte forsamlinger i EDR udarbejder selv deres forretningsorden, som skal godkendes af repræsentantskabet.
Stk. 2. Forslag til ændring af forretningsordenen for de valgte forsamlinger i EDR kan forelægges på ethvert møde i repræsentantskabet til godkendelse.
Stk. 3. Til vedtagelse kræves, at et flertal af de deltagende medlemmer af repræsentantskabet stemmer for.
Det kan som anført i mit citerede indlæg af fredag den 19 april 2019 være svært at vide om forretningsordenen er ændret. I så fald er dette foretaget gedulgt, da der ikke mig bekendt har været afholdt HB-møde med forretningsordenen på dagsordenen.

7xf
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Indmeldelse i EDR?

Indlæg af oz1iky »

Ohøj 7XF

Tak for info.
Ja, jeg har som sagt ikke beskæftiget mig med den slags siden sidste år en gang.
Så jeg har nok et par huller hvad vedtægter og den slags ting angår.

Til gengæld bruger jeg den der PYT-knap en hel del omkring ting og sager
- og ikke mindst forskellige uvigtigte og uvæsentlige personer uden pratisk betydning.

Endnu en gang mange tak 7XF.
Vi ses jo nok igen lige pludseligt.

VY 73 og en fortsat god aften til de fleste, men ikke alle.

Kenneth OZ1IKY

IMG_20181208_212535.jpg
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Indmeldelse i EDR?

Indlæg af oz7c »

Hej Begge 2

Rolig nu !

Ja vedtægter og foretningsorden !
Det er jo ikke godt at vide hvad der står i dem ?
De er vel sat på den hemlige liste !

Her er der ikke fejet noget ind under gulvtæppet (citat PS)

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Indmeldelse i EDR?

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: man apr 29, 2019 17:53 Vi ses jo nok igen lige pludseligt.
Er i gang med at undersøge den meteorologiske situation i vadehavsområdet og om den tillader ophold uden det helt store regn- og sneoutfit på lørdag.

Er det forresten ikke pudsigt, at når jeg googler EDR Esbjerg, er det første hit:
Esbjerg Døgnrehabilitering (EDR), hvilket er et kommunalt tilbud:
http://www.esbjergkommune.dk/Files/File ... dskudt.pdf
Hvad der dog ikke fremgår af kommunens hjemmeside er, at du afholder foredrag om WRTC 2018 kl 1300 i Gammelby Fritidscenter, Darumvej 110.

ses, måske
7xf
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Indmeldelse i EDR?

Indlæg af oz7c »

Nåe Ja der jo 1 Maj

Hermed lidt musak

https://www.youtube.com/watch?v=_Jtpf8N5IDE

og derefter

https://www.youtube.com/watch?v=9jK-NcRmVcw

Desværre ingen danske i denne omgang ! vi må nøjes med nabo lande

73 Boye
Besvar