RDEforum nu også på Facebook

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Besvar
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

RDEforum nu også på Facebook

Indlæg af OZ5WU »

Hej alle,

Da censurens grimme ansigt desværre også har vist sig i et par grupper på Facebook, har vi oprettet en Rdeforum Facebook gruppe.

I er alle velkomne til at hoppe ombord i gruppen, hvor vi gerne skulle dele gode informationer om vores gode hobby, nyheder fra det store udland, tips og tricks, samt pral :D Gerne med billeder.

Gruppen er åben for alle til at læse, medlemskab styres med "hård" 8) hånd af admins..

Link til gruppen; https://www.facebook.com/groups/441027853322874/
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
5p1p

Re: RDEforum nu også på Facebook

Indlæg af 5p1p »

Hej Alle SU-sammen

Ja der er sku svært, at begå sig,,på diverse fora.
Lyver man, så er fanden løs
Skriver man sandheden, så er fanden og løs
Efter snakker man, så er fanden sku også løs
Skulle man, komme til at give en person- ret, ja så fanden sku og løs.

Nej du det er sku svært at være menneske, jeg har jo prøvet det SELV.

Men vi overlever det nok, ellers kommer der nok, formeget vand i kaffen OG det overlever vi ikke.

Dette er jo ikke kun fora, det samme gælder på radioen
Her flyver den ene beskyldning ud på FRQ efter den anden, at nu er det den og den, som gør dit og dat
For helvede og fanden og sku,,,vær dog over for andre, som du vil have de skal være over for dig

Så er der det med at prale------er det for praleriet skyld, eller er det selvhævdelse, løjen for løjens skyld
Dette kan kaldes for mindreværds-- komplex

Håber, at alle overlever den kommende weekend-----

vy 73 til næsten alle sammen

NB::: glemmer du, så husker nettet-- ALT
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: RDEforum nu også på Facebook

Indlæg af oz7xf »

OZ5WU skrev: tors maj 23, 2019 20:08 Gruppen er åben for alle til at læse, medlemskab styres med "hård" 8) hånd af admins..
Nu er jeg ikke en ynder af Fjæset. Rent faktisk har jeg afviklet min konto for adskillige år siden grundet deres forretningsmodel og er ikke villig til at oprette mig igen.
Indenfor nær fremtid vil Fjæset lancere deres egen mønt. Om det er den virkelige begrundelse for den seneste megaoprydning af fake profiles, kan man kun gisne.

Ikke desto mindre er jeg forbandet nysgerrig, hvorfor det ærgrer mig, at gruppen ikke er oprettet som offentlig tilgængelig, men kræver konto for at kunne læse.
Jeg er også nysgerrig med hensyn til den hårde hånd. Vil det sige, at gruppen er renset for nordjyske kirsebærplukkere, hvoraf mindst én har det blandt mange så frygtede 5 timers eksamensfri kursus i foreningsledelse mv. ved Folkeuniversitetet? Og er det netop ikke problematisk at udelukke de værste fjender i et samfund? Deres tilstedeværelse er jo netop drivkraften for sammenholdet.
I min optik er det langt bedre at slippe hestene løs, da de ret hurtigt og fuldstændig af egen kraft har det med at søge mon glatis eller mudderhuller.

7xf
Brugeravatar
OZ8AAZ
Site Admin
Indlæg: 86
Tilmeldt: fre nov 30, 2007 1:16
Geografisk sted: Näsum (Sverige), JO76ge
Kontakt:

Re: RDEforum nu også på Facebook

Indlæg af OZ8AAZ »

OZ5WU skrev: tors maj 23, 2019 20:08 Da censurens grimme ansigt desværre også har vist sig i et par grupper på Facebook, har vi oprettet en Rdeforum Facebook gruppe.
Jeg hader Facebook af et ondt hjerte (og det bør enhver teknik-interesseret person osse gøre), så det bli'r et kæmpe NEJ tak til flere fb-grupper. Er godt klar over at teknikken ikke er super-duper-moderne her, men så hjælp dog med til at gøre det her forum mere spiffigt end at smide flere personlige oplysninger (= penge) i Mark Zuckerbergs allerede fyldte lommer.

Suk.
Vy 73 es cuagn de
Kasper SA7LNK / 7S7K (ex-OZ8AAZ / 5P9K)
https://kasper.myram.dk
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: RDEforum nu også på Facebook

Indlæg af oz7xf »

👍👍 👍 👍 👍 to Kasper
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: RDEforum nu også på Facebook

Indlæg af OZ5WU »

Hej Allan og Kasper

Jeg forstår så inderligt jeres forbehold for Facebook og det regime der gemmes bag..
Personligt ser jeg Facebook som et nødvendigt onde, ikke af personlige årsager.

Denne forumportal er ganske god til mange ting, herunder kvalificerede fri debatter. Når det så er sagt er der situationer hvor det er nødvendigt at danse med fjenden for at komme i kontakt med et større publikum. En af situationerne er kontakt til radioamatører og her har jeg lidt svært ved at se hvordan vi skulle samle dem op uden at være fremme i sandalerne på Facebook - metoder og ideer modtages gerne ;)
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: RDEforum nu også på Facebook

Indlæg af oz7xf »

OZ5WU skrev: lør maj 25, 2019 11:55 metoder og ideer modtages gerne ;)
Ved at sætte Fjæset op således, at siden kan tilgås uden, at gæsten har en konto samt, at det man lægger op ikke kan debatteres, og i det hele taget, at der ikke er nogen form for debat mulig, vil Fjæset kunne optræde som ren reklame. Det eneste, der skal være, er en link, hertil.
Dette forum er ganske fornuftigt at bruge, og i særdeleshed at administrere.
Spørgsmålet er således udelukkende, hvem "man" er i forbindelse med oplægning på Fjæset.

Specielt for sandalmekanikere:
http://www.youtube.com/watch?v=A3Se4_s37Sw

7xf
Besvar