Den gamle udfordring

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Besvar
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Den gamle udfordring

Indlæg af oz7xf »

http://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode=thread&obj=77139
hvor jeg navnlig hæfter mig i #2 Jarl Risum´s indlæg.

7xf
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Den gamle udfordring

Indlæg af oz7xf »

Så kom der en del mere kød på:
http://www.edr.dk/edr-er-foran-i-kampen ... r-baandet/

Alletiders. Og, hvor jeg særlig hæfter mig ved inddragelsen af begrebet: "civilsamfundet" i:
EDR ser derfor med stor alvor på den foreslåede allokering. Den vil i høj grad reducere
civilsamfundets åbne adgang til teknologi og kommunikation samt være i direkte konflikt med amatørsatellittjenester og amatørdrevne nødradiotjenester, hvor 144-146 MHz frekvensbåndet spiller en særlig vigtig rolle.
Det er ret godt skrevet!

7xf
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Den gamle udfordring

Indlæg af oz1iky »

Hej 7XF

Jarh ...
Mon det er en "Spin-Doktor", med det rigtige DNA, som har formuleret det ?
Ja man ved ikke sådan rigtigt.Men godt lyder det.

Men det er da godt at de gør noget, og i øvrigt melder ud at de har gjort det.
Glædeligt og godt. På tide ville nogen måske driste sig til at sige.
Men nu er der gjort noget. Handling. Og det er jo godt.
(gad vide hvor mange "Havenisser" der har måtte lade livet for det her?)
((But who really cares about "Havenisser" ...))

VY 73 til rigtigt mange, men ikke helt alle.
(nogen vil jo gerne være fri, så det er de her med)

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: Den gamle udfordring

Indlæg af OZ5WU »

Hejsa

Det var i allerhøjeste grad på tide EDR kom på banen..

Jeg ville dog have foretrukket en noget mere neutral fremstilling fra EDRs formand, uden alle de unødvendige sidebemærkninger og venligheder :cry:

Det ville samtidigt have været klædeligt om man lagde "topstyringen" i mølpose og lod Teleudvalget eller VUSHF udvalget stå for medlemsorienteringen, med en populær kort fremstilling OG en PDF kopi af brevet udvalget havde sendt til ENS.

Det havde tillige været endda meget "medlemsvenligt" om Herr. formanden havde tilladt "Teleudvalget" at orientere EDRs medlemmer ganske få dage efter IARU d. 10. juni 2019 udsendte deres første meddelelse om den franske trussel, det havde også været ordentlig administration at samme udvalg havde orienteret EDRs medlemmer d. 28. juni da IARUs præsident udsendte et vink med en vognstang til samtlige. I samme boldgade skulle EDR have orienteret noget mere om hvad vore naboer gjorde..

Den med orienteringen fra IARU og fra søster organisationer i nabolandende, måtte desværre ekspederes af en "journalist" med det i. flg. EDRs formand forkerte DNA :lol:
Det har da været ganske sjovt da Twitter med lidt automatisering kunne levere budskaberne når de kom ud.

Det er IKKE er rart at se på, er at dele af EDRs ledelse ikke hylder åbenheden og forsøger at fremstille de der har leveret 98% af informationerne, endda sobre og retvisende, til danske radioamatører, som værende "ballademagre" der forlanger dit og dat herunder at slå i bordet!

Den journalistiske form som EDRs skribent benytter ville end ikke være blevet godkendt af @pomaEB, det ville være langt under hans standard!!

Personligt håber jeg at RM snart vågner op og forlanger vedtægterne overholdt - forlanger re-implementering af åbenheden
Det er eneste vej til at få flere medlemmer af den yngre slags, det får man ikke ved i halvtolvte time at komme med et lidt oversolgt budskab
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
Besvar