Vil RM ikke høre medlemmerne?

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Vil RM ikke høre medlemmerne?

Indlæg af OZ0J »

oz7c skrev: fre nov 08, 2019 3:21 Spørsmålet er hvorfor kan jeg/vi ikke finde et CVR no: på EDR ?
Jeg kan finde mange no: på afd af EDR !
Boye!

7XF har linket til regnskabet. Du kommer til at oversætte linje 2 til noget dansk, for jeg aner faktisk ikke, hvad det er, du savner.
oz7xf skrev: fre nov 08, 2019 5:26http://datacvr.virk.dk kan findes EDRs CVR-nr. Det er forøvrigt: 20850418

Med hensyn til den øvrige del af dit spørgsmål må vi vente på OZ0J. Han har reglerne i hovedet for, hvilke virksomheder, der har pligt til at indsende deres årsrapporter og hvilke, der har pligt til at offentliggøre dem på datacvr.virk.dk, samt hvorfor EDR overhovedet har et CVR-nummer.
For at tage det sidste først, så skal alle foreninger have et CVR-NR. Man kan ikke få en NEM-konto uden et CVR-NR, og så kan foreningen ikke få nogen penge fra fx en kommune. EDR er desuden registreret for moms og importmoms, da EDR har en webshop med (forhåbentlig) minimum DKK 50.000 i årlig omsætning. Og i sidste tilfælde er det et krav, at man har et CVR-NR

Der er kun krav om offentliggørelse af årsregnskaber fra selskaber, derfor findes der ikke et årsregnskab for EDR men kun for HRCD.
oz7xf skrev: fre nov 08, 2019 5:26 Jeg skal ikke kunne udtale mig om, at
http://webshop.edr.dk/content/2-legal-notice
er anbragt tilstrækkelig let tilgængelig for at overholde e-handelslovens §7.
Jeg har gjort opmærksom på flere faktuelle fejl, men det er som at slå i en dyne. Man få ikke et svar og fejlene bliver ikke rettet. Når EDRs ledelse ikke VIL have frivillig hjælp, så skal de da også gerne blive fri.

HINT:
Bynavn
Hvad hedder virksomheden - og hvordan staves det
Hvilke dage leveres der varer?

Nu må vi se, om EDRs ledelse læser med her og får rettet fejlene. Jeg gider ikke at gøre opmærksom på dem mere.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Vil RM ikke høre medlemmerne?

Indlæg af oz7c »

Hej til alle

Ja nu må vi jo se om der er nyt undervejs efter RM.
Imiderligtid vil jeg gerne se referat + lydfiler samt agenda
før jeg igen vil tage stilling til EDR 3.0 ellse noget andet !
Indtil da forfbiver status uændret.

73 Boye
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Vil RM ikke høre medlemmerne?

Indlæg af oz1iky »

Hej Boye

Det er nok mere den rette indstilling end så mange andre du her giver udtryk for ...

Jeg er et eller andet steds nået der til at jeg bare kører radio og har det sjovt med min hobby.
Og på et eller andet tidspunkt vil man så måske nok præsentere mig for den DNA test man påstår jeg ikke "bestod".
(iøvrigt stadigvæk lidt uvist over hvornår jeg skulle have deltaget i en sådan DNA test?)

Ind til da, ja, så må vi jo se ikke? Hvis nogen mener jeg kan hjælpe med noget, så siger de vel nok til?
Og hvis ikke - lige godt for det; mere tid til at bruge mine hænder på at køre lidt mere radio, ikke.

Og RM ?
De fleste er jo udpeget via et "fredsvalg" - så det er op til dem at vise deres værd....
Men jeg ønsker dem da af fuldt hjerte lykke til, med et positivt og konstruktivt RM på EDR's vegne på lørdag.

Men jeg nøjes dog med at sige : Længe Leve Verdens Bedste Hobby - og kører lidt mere radio.
For det er vel det hobbyen drejer sig om i sin grundliggende form, ikke sandt.

VY 73 til stort set, og næsten, alle.
Og dem der mener de står uden for denne hilsen bør overveje hvorfor de selv mener de gør det ...
Jeg har ikke navngivet nogen ...


Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Vil RM ikke høre medlemmerne?

Indlæg af oz7xf »

Anvendelse af dette sproglige bekræftigelsesgnom:
oz1iky skrev: tors nov 14, 2019 18:53 , ikke sandt.
må pr. automatik medføre:
http://www.youtube.com/watch?v=8KuC7Uo5p24

Med hensyn til det kommende RM er der en masse af inspiration at hente i Sangforeningen Morgenrøden´s pinsetur:
http://www.youtube.com/watch?v=UGTVybR5VMk
, navnlig med hensyn til antallet af øl pr. mand.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Vil RM ikke høre medlemmerne?

Indlæg af oz7c »

Hej til jer begge

Hvad er det man siger "dem der betaler mosaken er også dem der vælger hvad der skal spilles !
Men et nyt orkester vil helt sikert hjælpe.

Vi ser intet nyt ingen ændringer.

73 Boye
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Vil RM ikke høre medlemmerne?

Indlæg af OZ1FF »

I følge vedtægterne er det hovedbestyrelsens opgave at arrangere 2 årlige medlemsmøder. Denne opgave har man sendt videre til repræsentantskabet, som er foreningens øverste myndighed. Repræsentantskabet har, dog med en enkelt undtagelse, ikke følt sig kaldet til at arrangere møder op til RM 2019.

Kan dette tolkes derhen, at hverken HB eller RM-erne har lyst til at mødes med de medlemmer, som i 2018 valgte dem?
Eller er holdningen i HB og RM den, at havde vi ikke haft alle disse medlemmer, så havde livet været meget lettere?
Spisebilletterne er sikkert fundet frem, men baseret på mange års erfaring, så er der nok kun ganske få, som har fået læst RM-pakken inden mødet i morgen.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Vil RM ikke høre medlemmerne?

Indlæg af oz7xf »

Det kan ved RM vise sig, at Formandens beretning kan få afgørende betydning. Denne gang er der jo noget, som RM kan måle beretningen op imod, nemlig EDR v 3.0.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Vil RM ikke høre medlemmerne?

Indlæg af oz7xf »

Hvad jeg heller ikke forstår er, hvorfor formanden i sin Innovationsiver eller er det ballonfærd, ikke annoncerer efter nye medlemmer mod at plante 2 træer pr. nyt medlem. Det kunne være foreningens meget savnede CO2 indsats.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Vil RM ikke høre medlemmerne?

Indlæg af oz7c »

Hej 7XF

"ballonfærd" det er vist noget der kræver tilført energi (penge) pr 31/12

Så længe der er penge kan der flyves !

73 Boye
Besvar