"CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Her diskuterer vi fremtidens forening, hvordan vi skal udvikle organiseringen og hvad der skal satses på fremover.
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz7c »

Hej
Det kalder vist på lidt musak
https://www.youtube.com/watch?v=iPErJPq-VEw

Oversættelse ønskes et sprog jeg forstår ?
Ja de red vestpå

73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz7xf »

Hej Kenneth

Jeg er af den erfaring, at man skal udvise ekstraordinær stor agtpågivenhed overfor torsk, der som en anden Diogenes, valgte at gå i tønden på hjørnet af Helgas Høj. Altså torsk, der vælger at gå i lånte fjer, endog i dobbelt betydning.

Af hensyn til kommende slægter og deres arkæologiske udgravninger i området, kan jeg oplyse, at tønden ikke befinder sig på bunden af søen ved Helgas Høj, men blev under stor tambour og lille fløjte rullet sydpå i retning af Københavns indre by. Bestemmelsesstedet var ikke Slotsholmen, hvis nogle skulle få den behagelige tanke, men dog tæt derpå. Pålidelige kilder tæt på tønden kan oplyse, at tønden, lige fra førstedagen på dens nuværende placering, fik bevist sin duelighed. Måske tog den i virkeligheden revanche overfor den torsk, der havde besluttet, at den og dens vanlige omgangskreds på Henrikholms Allé skulle flyttes og ikke længere leve det frie liv på landet. Hvem ved!

vy 73
oz7xf, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz1iky »

.
.
I øvrigt, så er det nyeste OZ (April 2020) jo ret interessant.
På side 74 kan man se at der er nogen som ikke har problemer med at fremvise sandhedsbeviser for deres certifikater. Så her kunne man med rette sige at der er en der HAR tøj på, i modsætning til visse bestemte andre som stadigvæk forsøger at vride sig uden om det u-undgåelige.

Og meget apropos overskriften her på tråden;
"CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter....

Så søgte jeg lidt på H.C. Andersens eventyr om Kejserens nye klæder.
Her fandt jeg et par interessante analytiske punkter og perspektiver.

En "person-karakteristik" af Kejseren;
"Kejseren er beskrevet direkte. Han er lidt snobbet for han bryder sig kun om sig selv og sit fine tøj.
Han har et sæt tøj til hver time på dagen. Han går meget op i hvad andre tænker om ham".

En anden god "person-karakteristik" er den for "Barnet" som afdækker løgnen;
"Brugernes umiddelbare identifikation med barnets afdækkende synsvinkel, der ser igennem verdens løgne og forblindelser".

Samtidigt kan man på Den Danske Ordbog se følgende;
"Kejserens nye klæder, bruges om det at foregive at være bedre eller mere betydningsfuldt end det i virkeligheden er
- efter H.C. Andersens eventyr af dette navn."
(https://ordnet.dk/ddo/ordbog?subentry_i ... l%C3%A6der)

En lignende forklaring kan findes her: http://danskeudtryk.dk/kejserens-nye-klaeder/

Alt sammen noget der igen minder om Æsops fabel om kragen og de lånte påfuglefjer, kunne man fristes til at tænke lidt højt?
Men igen henviser jeg til min DISCLAIMER i bunden af dette indlæg.

VY 73 til stort set næsten alle

Kenneth OZ1IKY

.
2020-04-08 Emperor_Clothes_01.jpg
At smykke sig med lånte fjer.png
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af OZ1FF »

Åbent brev til

CW AFSENDT VED BRUG AF VIBROPLEX ELLER GÅRDPUMPE ER RART alias Vagn Jensen, OZ4OO/OZ1OXQ

På Brugtgrejs forum påstår du i et nu slettet indlæg at jeg har indgivet politianmeldelser. Du fremhæver anmeldelse i pluralis. Dette vil jeg gerne se din dokumentation for.

Du anfører at den "dubiøse" anmeldelse af dig blev afvist. Dette er rigtigt, men din opfattelse af, at dette er lig en frikendelse burde du med din påståede baggrund som cand. jur./advokat vide ikke holder vand, da frikendelser kun meddeles af dommeren i en retssal. Og ikke af vinkelskrivere.

Skulle nogen være interesserede i at se den "dubiøse" afviste anmeldelse, så kontakt mig uden for forum.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz1iky »

Mojn Kjeld
OZ1FF Wrote;
Dette vil jeg gerne se din dokumentation for.
Jeg tror ikke du skal regne med nogen dokumentation ("sandhedsbevis") fra den kant af?
Der er jo stadig mange som afventer fremlæggelsen af troværdige "sandhedsbeviser"
for kragens lånte påfuglefjer af forskellige art.

Men sandsynligheden for at kragen med de lånte påfuglefjer fremlægger noget er nok ikke store.
Kilder tæt på kragen vil vide at der med stor sandsynlighed ikke kan fremlægges nogen former for troværdige "sandhedsbeviser".

Listen på de lånte fjer er efterhånden lang, og det ser ud til at den bliver længere...
Ind til videre har kragen blot forsøgt at vride sig uden om.

Men hvem ved. Vi kunne jo blive positivt overrasket, en skønne dag.
Man har vel lov til at håbe, hvor naivt det end måtte lyde.



VY73 til rigtig mange, bort set fra enkelte udsøgte som slipper for min hilsen


Kenneth OZ1IKY
.
At smykke sig med lånte fjer.png
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz7xf »

Hej Kjeld og Kenneth

Mendens I sidder på sjalet gror Jeres næser lange i venten på sandheden, vil jeg krydre min tilværelse med Fuglefængeren. For en sådan skal til i enhver historie:
http://www.youtube.com/watch?v=2ApkM55UoA8

Interesserede kan udvide deres horisonter om bl. a frimureri og meget andet i Tryllefløjten:
http://da.wikipedia.org/wiki/Tryllefl%C3%B8jten
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af OZ1FF »

Mojn Kenneth og Allan

Nedenstående indlæg i BG forum og mit svar herpå blev udsat slettelakken:
OZ1OXQ ARRL LOTW tråden nr 15 (002).JPG
Men pyt med det. For god ordens skyld kan jeg oplyse, at jeg efter at have overværet en retssag i Esbjerg 2016 anmeldte OZ1OXQ til politiet for mened. Grunden herfor var at OZ1OXQ senere i et indlæg på EDRs forum oplyste følgende: "Det er bl. a. lykkedes for mig, ved en domsforhandling den 16. februar 2016, at bilde Retten ind at jeg har betalt en vistnok meget omtalt FT 950.". Dommeren havde i domsudskriften skrevet, at OZ1OXQ var utroværdig i sit vidneudsagn om lige netop dette punkt. Så det dubiøse i denne sag vel egentlig ikke politianmeldelsen, men at politiet afviste anmeldelsen, hvilket OZ1OXQ åbenbart betragter som en frikendelse, hvad dette ikke på nogen måde er. Da anmeldelsen er afvist uden begrundelse, så står min mistanke stadig ubesvaret hen. Det har jeg det fint med, da det jo ikke er mig, som er mistænkt for mened. Og OZ1OXQ er øjensynligt totalt smertefri på dette punkt.

Jeg har selvfølgelig kopier af alle mine skriverier, også af anmeldelsen. OZ1OXQ antyder både her og i andre indlæg, at jeg skulle have foretaget yderligere anmeldelser. Sådanne findes ikke i mine eller politiets arkiver. Så medmindre han fremlægger kopi eller sagsnummer på en sådan anmeldelse, vil jeg tillade mig at betragte ham som fuld af løgn. Også på dette punkt.

Resten af hans indlæg taler vist også for sig selv.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz7xf »

Hej Kjeld og Kenneth mf.

Javist, Tidsrøveren aka OZ1OXQ er på spil mange forskellige steder. Måske for mange og for tidsrøvende!

Fuldstændig OT:
For en måneds tid siden modtog jeg en K1EL WKUSB-SMT CW Keyer. Den var tiltænkt som supplement til min højtelskede OZ7AQ ELBUG, som jeg efterbyggede fra OZ i 1965. Supplement fordi jeg benytter HRD pakken, og i den har begrebet WINKEYER irriteret mig i årevis.
Selve dimsen, der kom ind af døren:
K1EL-WinKeyer2.jpg
har på ingen måde skuffet mig. Det er er godt gennemarbejdet projekt og det fungerer til min tilfredshed, helt uden skramlende lodder og trisser.
Men, det var først i går, efter nærlig en måneds granskning af internet mv, at jeg besluttede mig for at udsætte dyret for systematisk fejlfinding, således at jeg kunne få dimsen til at fungere tilfredsstillende som WINKEYER i HRD. Men inden, at jeg kom så langt, løste problemet sig af sig selv i forbindelse med en opdatering af HRD. Så nu fungerer også det til min fulde tilfredshed.
Så nu er der ingen undskyldning for ikke at hente flere DX forbindelser ned på min kraftfulde trådantenne i 6 meters højde ude i parken. I forårsluften og til sommer, når det bliver rigtigt lummert indendørs, kan jeg stadig være aktiv uden at få sved i øjnene. Min station kan nemlig fjernbetjenes, og det er virkeligt RART og ikke mindst virkeligt kraftfuldt at kunne sidde under skyggen af et højt træ eller helt ude i skoven. Havde jeg boet i det indre København, hvor antenner nærmest er en umulighed, havde jeg da valgt en lignede fjernbetjent løsning af mit gear i bådehusene i Sydhavnen. Det er der intet dubiøst i, og jeg og enkelte andre gør det, fordi vi kan!
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af OZ1FF »

Hej Allan

"Vi gør det, fordi vi kan". Nemlig.

Jeg er ofte væk fra QTH-en, men kan fjernstyre min station, også den til 10 GHz EME, så jeg når muligheden byder sig kan gafle de sjældne DXCC-er under skyggefulde palmer. Eller under ferie på klippeøen i Østersøen.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
Rimax_15
Indlæg: 186
Tilmeldt: lør dec 19, 2015 18:10

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af Rimax_15 »

oz7xf skrev: fre apr 10, 2020 7:10 Hej Kjeld og Kenneth mf.

Fuldstændig OT:
Hvorfor ikke i sin egen tråd ?
Noise Busters. En spændende side på FB
Privatradio.dk
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz7xf »

Rimax_15 skrev: fre apr 10, 2020 11:52 Hvorfor ikke i sin egen tråd ?
Hæ, aner det ikke!
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz1iky »

God Glimragende morgen..

Wehnert !

Lige en opfølgning, så det er går i glemmebogen.
Har du endelig fået svar på de 2 små simple spørgsmål?

Jeg spørger, fordi man jo kunne høre at personen den anden dag påstod at han klippede
rundt i nogle gamle udgivelser fra den gang han angiveligt var Jura-studerende.

Og så tænkte jeg at han jo måske også havde fundet troværdige sandhedsbeviser frem
der kunne svare på dine 2 simple men yderst relevante spørgsmål ..

VY 73 til alle, men med udsøgte og udvalgte undtagelser.

Kenneth OZ1IKY
.
At smykke sig med lånte fjer.png
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz7xf »

Rigtig fin godmorgen, Kenneth.

Et er jura at studere - et andet cand. jur at være.

Jeg vil antage, at ret mange har studeret jura.
Jeg har i hvert tilfælde i godt godt og vel 3 år. Så flyttede hun.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af oz1iky »

.
Også God Glimragende morgen til dig, Allan
OZ7XF wrote;
Jeg vil antage, at ret mange har studeret jura
Jo, man kan jo studere mangt og meget.
Jura, primært erhvervsret-delen, var jo et fast indslag som en del af min Handelshøjskole tid.

Og som du rigtig nok bemærker, er det med en bestået uddannelse noget helt Specielt.
Alt andet vil jo blot være at smykke sig med lånte fjer.

VY 73 til alle, men med udsøgte og udvalgte undtagelser.


Kenneth OZ1IKY
.
At smykke sig med lånte fjer.png
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 231
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: "CW Kejserens Nye Klæder" et sted for kommentarer til bornholmske perfiditeter

Indlæg af OZ1FF »

Og så er der dem som kun har en udvidet vinkelskrivereksamen.

Ingen nævnt. Ingen glemt.
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Låst