Om DXCC.

DX Nyheder, både lokalt og globalt. Samt nyheder gældende for HF området.
Besvar
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Om DXCC.

Indlæg af OZ1OXQ »

Når man erhverver det jeg kalder basis DXCC, altså det DXCC diplom der viser det antal lande (entities) man har fået bekræftet, ses om dette er erhvervet via CW, SSB, RTTY, DIGI (FT8) eller mixed. På DXCC diplomer udstedt for de enkelte bånd ses ikke hvilken mode der er benyttet. Nogen her der har et bud om hvorfor denne forskel?
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 190
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: Om DXCC.

Indlæg af OZ5WU »

Herr Vagn Jensen, OZ1OXQ

Deres spørgelyst/spørgeteknik overgår selv min flamboyante fantasi med endda mange sømil!!

Da DXCC jo er en opfindelse begået af ARRL, er det vel mest på sin plads om de selv cyklede hen på ARRLs sider om netop DXCC for at undersøge og sikkert finde svar på Deres spørgsmål.

Et passende sted at starte vil være på denne side: http://www.arrl.org/dxcc

De kan sikkert også med stor fordel gnaske lidt i DXCCs regelsæt beskrevet her: http://www.arrl.org/files/file/DXCC/DXCC%20Rules.pdf

Skulle de være så uheldigt at De ikke finder hvad De søger, er mit råd at De retter skriftlig henvendelse til ARRL.
De kan jo bede Deres juridiske rådgiver fra Ribe, om hjælp med henvendelsen så den vejer tungere, end hvis den kommer fra en måske "Cand. Jur."

Der vil i ørvigt være befriende om DE STOPPEDE med at blande DEM I diverse tråde på dette forum som minimum, kunne de ikke samle Deres energi på f.eks. EDR.dk Der varetager de jo radioamatørernes interesser!!
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1359
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Om DXCC.

Indlæg af oz7xf »

OZ1OXQ skrev: tors mar 12, 2020 19:33 Nogen her der har et bud om hvorfor denne forskel?
Det der, det mener du ikke. Hele spørgsmålet emmer i den grad på den berømte fiktive detektiv Sherlock Holmes allerypperste opmærksomhed eller min videnskabelige deltagelse.
For at løse den komplicerede opgave har jeg været inde over den velkendte problemstilling, hvorfor der er længere til Roskilde end på cykel. Og netop i forbindelse med den analyse fik jeg på samme vis som en tidligere kendt videnskabsmand H.C. Ørsted et syn omkring magnetismen i en særlig højere orden benævnt sammenhørighed. Jeg vil dog ikke umiddelbart kaste læserne ud i videre spekulationer omkring, hvem og hvad denne sammemhørighed omfatter, men erbødigst henlede læserne på den kendte radioamatør mr. De Soto, opfinderen af den akademiske talrække, alverdens radioamatører den dag i dag kæmper med at kunne udenad. Derfor denne link:
http://www.arrl.org/desoto
Jeg vil således føre bevis for, at man for at forstå DXCCs diplomopbygning, nødvendigvis må forstå udtrykket sammenhørighed, og her må jeg som vanlig ty til kunsten, og har fundet denne glimrende video fra Cirkusrevyen, der visualiserer begrebet sammenhørighed meget godt:
http://www.youtube.com/watch?v=8TEHS69xgNs
Skulle enkelte læsere stadig ikke forstå sammenhørigheden, må jeg nødvendigvis lade dem forstå, at de er meget dårligt påklædte med en samhørighed med Kejseren uden Klæder.
Brugeravatar
OZ1FF
Indlæg: 233
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 8:58
Geografisk sted: Vejers Strand
Kontakt:

Re: Om DXCC.

Indlæg af OZ1FF »

Når de sørgelige kendsgerninger på grund af 100W og en W3DZZ ikke rigtigt kan bruges til at afstive selvtilliden, er her et forslag til hvordan man også kan gafle DX. :D :D :D

Jeeves.jpg
Vy 73 de OZ1FF/Kjeld - QRV 1,3 - 47 GHz
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Om DXCC.

Indlæg af oz1iky »

OZ1FF wrote :
Når de sørgelige kendsgerninger på grund af 100W og en W3DZZ ikke rigtigt kan bruges til at afstive selvtilliden, er her et forslag til hvordan man også kan gafle DX
0000 Grine-mus 1a.jpg
0000 Grine-mus 1a.jpg (14.5 KiB) Vist 6189 gange

VY 73 til stort set næsten alle

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Om DXCC.

Indlæg af oz7c »

Hej

For os der har bestået såvel den store og lille tekniske prøve.
Er det måske lige værd at nævne forskellen på 100w og 1Kw er 10db i power
og det svare til kun 3.16 gange i amplityde !
Hvis 1 s grad er lig med 6db så giver det lidt mindre i modtager enden !
Så det er nok mere et spørsmål om operatørens evne til at finde det rette
sted/tid for at få en QSO !

Jeg har selv kørt en JA'er på 20m i contest med QRP effekt:
1W kunne ikke gøre det med 3 W så var der en QSO
Og ant naturligvis ikke en W3DZZ men 9 ell Yagi 23 m over jorden !
4 ell på 20m vægtklasse ca 100Kg PRO96 fra Mosley

73 Boye og god DX jagt gå ud fra at alle arb pladser med mere en
ansatte er det nogen der skal have hjemme arb !
Besvar