TO7DL (FR)

DX Nyheder, både lokalt og globalt. Samt nyheder gældende for HF området.
Besvar
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

TO7DL (FR)

Indlæg af oz7c »

Hej
DEr ligger en del billeder på deres webpage !

http://www.dl7df.com/fr/pictures.php
LOggen er der også

73 Boye
OZ2PBS
Indlæg: 51
Tilmeldt: fre jan 15, 2016 17:05

Re: TO7DL (FR)

Indlæg af OZ2PBS »

Go´morgen Boye ..

Tak for info og for at vise, at deres Online-Log virker så vedhæfter jeg mit foreløbige scorekort. Mere kan komme med, da de først går QRT d.16.3
60M er kørt som New Band og 2 New Bandmode...

God weekend og GDX !
OZ2PBS - Palle
Vedhæftede filer
TO7DL.JPG
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: TO7DL (FR)

Indlæg af oz7c »

Hej Palle

Ja ok så mere på at det ser ud til alle PA trin er Solid State.
Det er det tyske byggesæt 1Kw ellse 2Kw
Det vejer helt klat mindre en tilsvarende med Tubes !

God jagt der er rigeligt med DX !

73 Boye
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: TO7DL (FR)

Indlæg af OZ1OXQ »

Tillykke med de fine resultater, jeg fik ham dog kun på et bånd, nemlig 20 meter. Prefixet TO synes at være benyttet på andre lokaliteter, f. eks. TO80SP samt TO6OK. Det er klart operatører i den gode ende, jeg genkender flere af de tyske operatører fra andre DX ekspeditioner. TO7DL var for mig et nyt land.
TO7DL..PNG
TO7DL..PNG (4.54 KiB) Vist 12523 gange
[/b]
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: TO7DL (FR)

Indlæg af oz1iky »

Hej Palle

Super godt gået. Stort tillykke med dine flotte resultater.

Jeg har selv Reunion bekræftet på en del bånd, herunder også 80 meter.
OZ1IKY FR Reunion bekræftede.JPG
.
Og jeg har endda selv været der som deltager på DXpedition i 2014.
Det var en kanon oplevelse at være der nede.
OZ1IKY Mega DXpeditioner.png
(Svalbard, Fiji, Azores og Cuba, samt Colombia og Qatar er ikke med, QSO-tallet var under de 30.000)
.
Men Reunion er faktisk et lækkert sted, som varmt kan anbefales som ferie-destination også.
Faktisk føles det som at være i Frankrig, blot er det lidt varmere. Og alt sukkerrør laves stort set om til rom ...
Øens indre er et værre stort vildnis og vulkaner.


VY 73 og god jagt samt weekend til stort set næsten alle.


Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: TO7DL (FR)

Indlæg af OZ1OXQ »

En 80 meter dipol i 20 meters højde giver naturligvis gode resultater. Som det ved flere lejligheder er udtalt: Det bedste PA trin er en godt placeret antenne. at have mulighed for 20 meter i højden mht. en opsat dipol er uden tvivl skønt for den der har denne mulighed. En dipol er ikke så ringe endda. Der er set eksempler på lavere placeret dipol antenne, på 80 meter, har givet udmærkede resultater, som eksempler kan nævnes Tanzania, Ivory Coast, Eritrea. og lign. efterstræbte entities. Et andet eksempel kunne være at min næsten nabo, Verner//OZ9XU, vha. en Caroline Windom, ikke højt over grunden. netop har gaflet Mauritius, ligeledes på 80 meter, godt gjort. Verner´s kote er bestemt ikke høj. Når man som jeg kun har mulighed opsætning af simpel ant. skal der ikke meget til før udstrålingsmulighederne for en dipol ændrer sig til det markant bedre. I sommeren 2019 blev luftledningerne på 3 af siderne til grunden hvorpå jeg bor, fjernet. Disse luftledninger gav energi til daværende vejbelysning, nu er kablerne til vejbelysningen lagt i jorden. Efter dette er sket har jeg nu mulighed for, på 80 meter, at gafle stationer fra Caribien og sydligere. Tidligere var det sydligste jeg kunne høre blot nogenlunde, stationer fra Florida.
Senest rettet af OZ1OXQ lør mar 14, 2020 16:37, rettet i alt 7 gange.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: TO7DL (FR)

Indlæg af oz1iky »

... jeg tror at 2020 bliver en sæson med meget sure rønnebær ?

Her lidt intellektuelt forklarende om baggrunden for dette ordsprog.
Den er lige så god som den med kragen der smykker sig med lånte fjer...
---------------------------------------
rønnebærrene er sure
Udtryk for, at man nedvurderer nogen eller noget, fordi man i virkeligheden er misundelig på dem eller er afskåret fra at have noget at gøre med dem eller det.

Udtrykket rønnebærrene er sure er forkortet af citatet ‘de er sure, sagde ræven om rønnebærrene’
og stammer via en fransk fabel af La Fontaine helt tilbage fra en af grækeren Æsops fabler.
I den opdagede en ræv en fristende klase vindruer (i Norden rønnebær) og hoppede flere gange i vejret for at få fat i dem;
men da det hele tiden mislykkedes, konkluderede ræven til sidst, at de nok alligevel var sure og ikke al dens umage værd.
– Det er kun på de nordiske sprog, at det er rønnebær, der er sure i dette udtryk. På svensk hedder de rönnbär,
på norsk raunebær eller rognebær og på islandsk reyniber, og man kan undre sig over logikken i denne version af fablen,
da rønnebær jo rent faktisk er sure. På alle andre europæiske sprog er det vindruer, der er sure,
fx på engelsk the grapes are sour, og på tysk die (Wein)beeren sind sauer.
– Hvordan er vindruer blevet til rønnebær?
Der er formentlig tale om en folkeetymologisk forvanskning af det nedertyske sammensatte ord reinaertberen
‘Reinaert rævs vinbær, dvs. vindruer’. Reinaert eller på fransk Renard var navnet på ræven i de gamle dyrefabler,
svarende til Mikkel Ræv på dansk. Navnet Renard er på fransk blevet til selve ordet for ‘ræv’ renard.
----------------------------------------

VY 73 og god jag og god weekend til stort set næsten alle

Kenneth OZ1IKY

Som et PS, lige den med de lånte fjer, for dem der skulle have glemt den
At s,ykke sig med lånte fjer.png
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: TO7DL (FR)

Indlæg af oz7c »

Hej

Der er ikke mange dage tilbage, men de da gjort det meget godt
med 30K QSO'er i log og 10-160 m aktivitet !

Se her band break dwn !
TO7DL.gif
73 Boye
oz7xf
Indlæg: 1358
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: TO7DL (FR)

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: lør mar 14, 2020 14:44 konkluderede ræven til sidst, at de nok alligevel var sure og ikke al dens umage værd.
I det hele taget en meget klog ræv, der for de fleste ikke er til at komme uden om, og får de få til at kikke uden om.

vy 73 oz7xf, Allan
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: TO7DL (FR)

Indlæg af oz1iky »

16174432_1266571786742569_6152129090511353776_n.jpg
16174432_1266571786742569_6152129090511353776_n.jpg (9.01 KiB) Vist 12375 gange

VY 73 og fortsat god søndag til stort set næsten alle

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 190
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: TO7DL (FR)

Indlæg af OZ5WU »

Herr Vagn Jensen, OZ1OXQ

Jeg må jo konstatere at De magtede af finde gaflen!! :lol:

SÅ skulle det vel ikke være den største opgave for dem at levere SANDHEDSBEVISER for de lette valide spørgsmål, der er blevet Dem stillet tidligere..
De husker dem helt sikkert og det måtte vel være rart at slippe for "Måske - Cand. Jur" IKKE Herr Jensen???

For De kan være helt rolig spørgsmålene går IKKE væk af sig selv men vil RUNGE til EVIG TID hvis besvarelsen ikke kommer!!
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
oz7xf
Indlæg: 1358
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: TO7DL (FR)

Indlæg af oz7xf »

OZ5WU skrev: man mar 16, 2020 14:34 Jeg må jo konstatere at De magtede af finde gaflen!! :lol:
Er du nu helt sikker på det?
Du syntes at have glemt, at OZ1OXQ er et meget eksotisk kaldesignal, misbrugt adskillige gange.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 708
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: TO7DL (FR)

Indlæg af oz1iky »

OZ7XF wrote :
Du syntes at have glemt, at OZ1OXQ er et meget eksotisk kaldesignal, misbrugt adskillige gange.
0000 Grine-mus 3.png
0000 Grine-mus 3.png (53.56 KiB) Vist 12221 gange


VY 73 til stort set næsten alle

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
OZ2PBS
Indlæg: 51
Tilmeldt: fre jan 15, 2016 17:05

Re: TO7DL (FR)

Indlæg af OZ2PBS »

Så sluttede Sigi & Co. (TO7DL) deres DXSpedition til FR , Reunion Isl.
Her blev det til 14 QSO´s fordelt på 6 bånd. Et New Band (60M) og 3 New Bandmode ( 60M CW + DIGI samt 20M DIGI).
Alt i alt godkendt ....
Vedhæftede filer
TO7DL.JPG
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: TO7DL (FR)

Indlæg af oz7c »

Hej
FR - Reunion
The following update is from DF3CB, Bernd: “The DL7DF team of TO7DL
is QRT after 35,668 QSOs. The planned flights with Mauritius Airlines from
Reunion to Mauritius and Mauritius to Paris which were scheduled for today
were cancelled. With the spread of the Covid-19 pandemic to an increasing
number of countries, Mauritian authorities have extended travel restrictions
to Mauritius and transit. The team was able to rebook at Air France and will
hopefully be able to leave Reunion on Wednesday morning. Panic buying has begun on Reunion today

73 Boye
Besvar