Friedrichshafen canceled

DX Nyheder, både lokalt og globalt. Samt nyheder gældende for HF området.
Besvar
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Friedrichshafen canceled

Indlæg af oz7c »

Hej
“Ham Radio,” aka Friedrichshafen, has been canceled due to COVID-19.
They say it is “radio silence.” Organizers say it is a difficult decision.
Scheduled for June 26-28, 2020, the next one will now be June 25-27, 2021.
The German government announced no major events should be held until August 31.
This would have been the 45th annual “Messe Friedrichshafen.”
Other large events in Germany had already canceled. Christian Entsfellner,
Chairman of DARC, notes people planning to attend, vendors, and others,
are hit hard by this decision but we all look forward to keeping in contact using amateur radio.
Vendors will be having a virtual trade fair on the Ham Radio website and DARC
will have presentations on it too. The word is being passed to the vendors and others presently.

73 Boye
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: Friedrichshafen canceled

Indlæg af OZ0J »

vi er desværre derhenne, hvor det er nemmere at skrive, hvad der gennemføres.

Radioamatørerne sommerlejr i juli er aflyst
DX-møde i Sverige i september er aflyst
Dayton er aflyst

osv. osv.

Jeg afventer stadig grænsen til Tyskland skal åbne op, så jeg kan komme af med anslået 200 kuverter med direkte QSL kort.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Friedrichshafen canceled

Indlæg af oz7c »

Hej Jørgen
Ja det kan du have ret i ?
Jeg er sikker på at du godt kan køre en fra Italien,
men det er der nok ikke intresse for.

Desvære tror jeg det trækker ud så der bliver nok også en del aflyst i efteråret.

73 Boye
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: Friedrichshafen canceled

Indlæg af oz1iky »

Hejsa
Desvære tror jeg det trækker ud så der bliver nok også en del aflyst i efteråret.
... lad os nu se, lad os nu se.

Som jeg lærte engang ved en Over-Sergeant, da alt så røv-sygt ud og alting var lige til at ...
Så skal man tænke positivt fordi så bliver det alt sammen meget bedre lige om lidt.
Man får en positiv energi og tilgang til ting. Man klarer ting meget lettere, selv om de måske ikke er det.

Og blot lidt inspiration til hvad det kunne være...
Gør noget positivt inden for Verdens Bedste Hobby, som Kjeld OZ9QQ altid sagde om det at være radio amatør.

Skriv en artikel om noget relevant og få det ud - om ikke andet i din lokale klubs nyhedsbrev.
Og hvis det ikke det lige passer ind i den nye model for OZ og det med temaer, er der andre steder...
For eksempel så modtager Carsten, OZ1DCZ gerne bidrag til OZ3EDR's Nyhedsbrev der efter hånden læses over hele landet.
Lav et foredrag om et eller andet spændende du har prøvet, eller konstrueret, så der er noget til efteråret eller vinteren.
Alle radio-klubber ude i landet er helt sikkert ved at planlægge hvad der skal ske når der "lukkes op igen"

Og skulle du have for stor en "Nej-Hat" på til den slags, jamen så kør lidt radio? Eller bare lidt mere radio?
Der er jo allerede i morgen "WARD"-dag - World Amatør Radio Day. https://oz1hq.dk/5P0WARD/
Ellers er det jo også snart 75 året for Danmarks befrielse? https://oz75may.oz0j.dk/
Henning og Jørgen er altid frisk på et par ekstra operatører til en af de super gode events.

Som Kjeld altid sagde; Verdens bedste hobby - der er altid noget man kan ....
Og her kan man jo sagtens lave et eller andet. det er din "Nej-hat" og din fantasi der begrænser dig ...


VY 73 til alle, men med udsøgte og udvalgte undtagelser.

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: Friedrichshafen canceled

Indlæg af oz7xf »

oz1iky skrev: fre apr 17, 2020 18:41 Som jeg lærte engang ved en Over-Sergeant, da alt så røv-sygt ud og alting var lige til at ...
Så skal man tænke positivt fordi så bliver det alt sammen meget bedre lige om lidt.
Man får en positiv energi og tilgang til ting. Man klarer ting meget lettere, selv om de måske ikke er det.
Ja, Oddball har ikke levet forgæves:
http://youtu.be/-IatwoA00E0?t=217
det er din "Nej-hat" og din fantasi der begrænser dig ...
Det er ofte "Nej-Hatten", der holder os i live, men fantasien, der åbner muligheder til overvejelse.

Amatørradio drejer sig om kommunikation. Vi burde være gode til at kommunikere uden at lugte til og rage på hinanden. Og de lokale samlingssteder vil stadig kunne bruges, fjernbetjent. Og er man til rævejagt, kan den godt gennemføres uden stikken på næven.
Og den store leder, kan benytte Youtube Live, når han skal luftsætte de næste varmluftballoner. Så kan alle følge med!
Kaffen, pølserne og det, der er værre, må vi nok tænke os til 1 til 2 år endnu. Det går jo nok!!!
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Friedrichshafen canceled

Indlæg af oz7c »

Hej
Ja/Nej/Ved ikke hatten er i spil

Lad mig bare nævne disse DXexpd:

3Y0 Bouvet Isl no 2 på listen.
KH4 Midway Isl no: 14 på listen.
W8S Swan Isl no 31 på listen.
T33 banaba Isl. No 35 på listen.


4U1UN er no 37 på listen der er QRV p.t.

https://clublog.org/mostwanted.php

og der er andre planlagt i efteråret

Så det er vel "måske hatten" der er den rigtige

73 Boye
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: Friedrichshafen canceled

Indlæg af oz7c »

Hej
Ham Radio 2020 cancelled Following the most recent restrictions instituted in Germany
to curtail the Covid-19 pandemic, the Ham Radio 2020 exhibition has now been cancelled.
The exhibition cooperation and Germany's amateur radio organisation DARC are planning
a virtual exhibition were new products and talks may be presented on a website.

Også øl festen i sydtyskland i oct er aflyst !

73 Boye
Besvar