E44CC Palestina - Februar 2020

DX Nyheder, både lokalt og globalt. Samt nyheder gældende for HF området.
Brugeravatar
oz1ahv
Indlæg: 52
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 7:32
Geografisk sted: Borup Sj

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af oz1ahv »

Tak Kenneth

Dette lille indtryk fra jeres tur blev i aftes vis på hus alteret her FLOT også med dansk deltagelse.

Godt gået Kenneth.
vy 73 de oz1ahv Finn
Handlinger har konsekvenser
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af OZ1OXQ »

OZ1AHV
Ja godt gået, du har ret. Jeg erindrer du i OZ beskrev/omtalte nogle virkelige fine hhv. sjældne DX entities du med din "lille DX station" havde gaflet. Desværre beskrev du ikke hvilken antennetype du havde benyttet, men uanset hvilke, flot gjort. I her beskrevne periode var du var oven i købet formand for EDR. Altid godt at en EDR formand har føling med hvad der rører sig på de forskellige bånd, herunder VHF, UHF og højere, hhv. de forskellige modes.
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af OZ5WU »

Herr Jensen OZ1OXQ...

NU er det vel på høje tide De tager Dem sammen, hvis ellers det er muligt!!

Det kan vel ikke forbigå Deres opmærksomhed, at der ved adskillige lejligheder er blevet stillet DEM et par endda ganske simple spørgsmål!!

I fald Deres hukommelse måtte svigte, kommer spørgsmålene her:
  • Hvilket år blev de student?
  • Hvorfra dimitterede de?
  • Hvilket år bestod de deres embedseksamen?
  • Fra hvilket institut eller fakultet var det?
Har De slet ikke erkendt at eneste måde hvorpå de kan slippe for spørgsmål og offentlighedens mistro, er at hoste op med en valid besvarelse af spørgsmålene??

INGEN SVAR = UHÆDERLIG aka Offentligheden vil stadig mene De er fuld af varm luft!!
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
Brugeravatar
oz1ahv
Indlæg: 52
Tilmeldt: ons feb 27, 2008 7:32
Geografisk sted: Borup Sj

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af oz1ahv »

OZ1OXQ

Den vibroplex nøgle på vedhæftet billede er det ikke den i brede kredse meget omtalte vibroplex nøgle ?

Syntes du den historie er en cand jur værdig Vagn ?

En amatørradio station -.png
vy 73 de oz1ahv Finn
Handlinger har konsekvenser
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af oz1iky »

Hejsa

I alt det her fjer-låneri og falske udsmykninger, kom jeg til at forundres lidt over hvor det udtryk egentlig stammer fra.
Jeg fandt det her i et opslagsværk om Danske udtryk;
---------------------------------------------------------------------
Smykke sig med lånte fjer
Udgive andres præstationer eller ejendele for sine egne.

Udtrykket smykke sig med lånte fjer stammer fra Æsops fabel om kragen, der pyntede sig med påfuglefjer, den havde fundet.
De troede, at den var lige så betydningsfuld som de rigtige påfugle, og den prøvede at mænge sig med dem.
Men de afslørede den hurtigt og jog den bort.
---------------------------------------------------------------------
Men nu er det jo uhæderligt, uværdigt og aldeles utroværdigt, at smykke sig med lånte fjer.
Specielt i disse moderne tider med internet-adgang til arkiver og registre.

VY 73 til stort set næsten alle
Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af OZ1OXQ »

Nej OZ1AHV, handlinger har konsekvenser. Det er netop IKKE den Vibroplex du åbenbart har stor interesse i. Den jeg købte og i øvrigt betalte ekstra 960,00 kroner i told og afgifter for at få ind i landet, var belagt med guld plade. Denne min ejendom, købt i 2006, solgte jeg i 2010 til en medamatør. Hvis jeg var dig ville jeg drosle meget kraftigt ned med dine slet antydninger om at jeg ikke skulle have betalt denne. Du har tidligere forsøgt dig med en ulovlig pengeindsamling. Det gik vist ikke så godt. Nu skylder jeg ikke dig nogen forklaring, dog kan jeg oplyse at jeg stadig er i besiddelse af kvittering for overførsel af betaling for omtalte Vibroplex. Pas på du ikke "kvajer dig". Samme gælder også en medamatør med titlen "præsident". Vedkommende "præsident" føler sig forfulgt, og forstår klart ikke betydningen af en indgået aftale, om denne er mundtlig eller ikke, er i juridisk forstand uden betydning. Husk dine ord til mig: Der skal ikke gå brugtgrej i dette forum.
Senest rettet af OZ1OXQ ons feb 26, 2020 16:39, rettet i alt 2 gange.
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af OZ1OXQ »

Registre af forskellig art kan bl. a. benyttes til at "rode rundt" i 3. mands økonomi hvad angår ejendomskøb. Efterfølgende kan man, ifald man er i besiddelse af en særlig form for "humor", på et forum, fremkomme med beskyldninger om at 3. mands økonomi er så "stram" at man har behov for at tage af den kasse man overordnet som formand for en landsforening er ansvarlig for, eller beskylde en anden i samme Landsforening højtplaceret medarbejder for at gøre det samme. Noget sådant kaldes i visse kredse for: NY START.
5p1p

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af 5p1p »

Den nøgle fra Canada er aldrig betalt

Det var grunden til du blev smidt ud af DDFO ---
Så det med de lånte fjer--- du går jo med din VIII gradsring

ja klap hesten eller hold kæft

Husk det skrivende ord, kan du ikke løbe fra, selv om du meget gerne vil....

Husk også, at have dine fine papir klar, når der er nogle som banker på døren

73 til alle pånær nogle over på Øen

Glemmer DU .. så husker nettet alt
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af oz1iky »

Man forundres til stadighed mere og mere ....

I forbindelse med at E44CC Dxpeditionen annonceres, havde en bestemt radioamatør meget travlt med at skabe opmærksomhed om sig selv.

Der var påstande om at han skulle have informationer fra en kilde tæt på DXpeditionen om at han ikke skulle i loggen.
Dette har denne radioamatør både skrevet og sagt gentagende gange. Lydfilen er desværre for stor til RDEforum.
Men et lille klip fra Brugtgrejs i øvrigt udmærkede forum må vel kunne anses for et tilstrækkeligt SANDHEDSBEVIS.

Denne radioamatør kom så på forunderlig vis i loggen, på både 80 og 17 meter CW, trods det at han jo havde meget pålidelige informationer om at han IKKE skulle i loggen

Citat start:
Dubiøst er i hvert fald følgende Jeg har fra en kilde, tilknyttet kommende DX exp. til Palæstina, ikke nødvendigvis en operatør i denne exp. - fået oplyst at en deltager i denne DX exp. har stillet i forslag at ifald OZ1OXQ høres i pile uppen på 80 meter, skal man ikke reagere.
Det er ikke oplyst hvem der har stillet dette forslag.
Og nej, jeg vil ikke afsløre kilden´s identitet.
Det er igen vigtigt jeg oplyser at jeg ingen viden har om hvem der har "luftet" dette forslag.

Citat slut

Original teksten kan findes i denne brugtgrej-tråd, indlæg #6 ;
https://ham.brugtgrej.dk/forum.php?mode ... &obj=80146
Snip er vedhæftet, samt kørte QSO'er med E44CC

Igen, fjer-lånerier og utroværdighed, endda uhæderlighed samt uværdighed så det gør noget.
Og sandhedsbeviset herfor er hermed fremført

VY 73 og en god aften til næsten alle, men ikke helt

Kenneth OZ1IKY
.
2020-01-31 OZ1OXQ i tråden om E44CC.JPG
2020-02-16 OZ1OXQ i E44CC log trods påstande om blacklistning.JPG
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af OZ1OXQ »

Hvorfor har du ikke, på det viste Club log system, medtaget den SSB qso "OZ1OXQ" angiveligt skulle haft haft med E44CC på 40 meter? Bemærk i øvrigt: Stillet forslag er ikke identisk med at et stillet forslag eksekveres, lidt a lá: Det man tidligere kaldte et akademisk borgerbrev. Der overså 3. mand ordet tidligere. Det synes som om nogle, ellers veluddannede medborgere, har vanskeligheder med det skrevne sprog. Måske der er en hvis sammenhøringhed ad ført hånd.
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af oz7xf »

OZ1OXQ skrev: ons feb 26, 2020 18:12 Hvorfor har du ikke, på det viste Club log system, medtaget den SSB qso "OZ1OXQ" angiveligt skulle haft haft med E44CC på 40 meter? Bemærk i øvrigt: Stillet forslag er ikke identisk med at et stillet forslag eksekveres, lidt a lá: Det man tidligere kaldte et akademisk borgerbrev. Der overså 3. mand ordet tidligere. Det synes som om nogle, ellers veluddannede medborgere, har vanskeligheder med det skrevne sprog. Måske der er en hvis sammenhøringhed ad ført hånd.
PLONK
oz7xf
Indlæg: 1346
Tilmeldt: tirs jan 23, 2018 0:06

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af oz7xf »

AK.jpg
Når man sætter lighedstegn mellem akademisk borgerbrev og eksamensbevis er det en fejl af karakter, da de intet havde med hinanden at gøre.

Hele det indlejrede indlæg fra Brugtgrej.dk ryger derfor samme vej:

PLONK
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af oz1iky »

Hej Allan OZ7XF

Kan kun være enig med dig;

PLONK !

Igen, fjer-lånerier og uværdighed , endda uhæderlighed samt utroværdighed så det gør noget.
Intet ud over varm luft og mangel på en god gang Von Münschhausen sans for sig selv; Mytomanien længe leve?

VY 73 og god aften til, stort set men kun næsten, alle

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af OZ0J »

OZ1OXQ skrev: ons feb 26, 2020 18:12 Hvorfor har du ikke, på det viste Club log system, medtaget den SSB qso "OZ1OXQ" angiveligt skulle haft haft med E44CC på 40 meter?

Det er nok fordi, du selv har bedt om at få bemeldte QSO slettet. Du har 15. februar kl. 11.11 selv sendt mig en kopi af din e-mail fra 14. februar til en fra DX-peditionen om, at QSO'en på 40M SSB ikke var ført af dig. I dette tilfælde har andre gjort, som du siger/skriver, det sker heldigvis ikke hver gang.
OZ1OXQ skrev: ons feb 26, 2020 18:12
Bemærk i øvrigt: Stillet forslag er ikke identisk med at et stillet forslag eksekveres

Er det det samme, som at man tilmelder sig en dansk event for ikke at køre nogen QSO'er i eventets call?
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af OZ1OXQ »

Jørgen//OZ0J Jeg har vist utallige gange forsøgt at oplyse dig om at jeg pga. sygdom ikke kunne deltage i omtalte event, samt at jeg, til relevant person naturligvis meddelte mit frafald. du ved det event du som næstformand for EDR forgæves forsøgte at holde mig ude af. Ligeså "glemmer" du at i alt 11 tilmeldte til dette event blev slettet af deltagerlisten pga. manglende aktivitet i dette EDR relaterede event, dette i anledning af EDR´s EDR´s 90 års fødselsdag. Da jeg tilmeldte mig skulle jeg initialt , over for dig, bevise at jeg kunne håndtere en speciel type fil. Da jeg ret hurtigt viste at jeg var i stand dertil, kom du, som EDR´s næstformand med sandheden. Nå, det viste sig jo naturligvis at det af dig påståede store frafald i omtalte event der ville ske ifald jeg blev meddelt tilladelse til deltagelse, ikke holdt vand. Godt forsøgt Jørgen, godt forsøgt, men ak, igen med ringe resultat. Personligt finder jeg det "skræmmende" at EDR´s næstformand måtte fratræde pladsen i et, ligeså EDR relateret ApS. Årsagen dertil er der ingen grund til at nævne her. Men, da du ikke fik din drøm om at holde mig væk fra omtalte event, trak du dig som EDR´s event manager, senere igen som EDR´s næstformand. Nå Jørgen, jeg venter stadig på at blive kontaktet af en politimyndighed, du har jo anmeldt, ikke blot mig, men også talrige andre. Hvornår mon du stopper dine ret underholdende, men også ringe underbyggede perfide angreb? PLONK
Senest rettet af OZ1OXQ ons feb 26, 2020 20:35, rettet i alt 3 gange.
Låst