E44CC Palestina - Februar 2020

DX Nyheder, både lokalt og globalt. Samt nyheder gældende for HF området.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af oz1iky »

Hej Alle Seriøse DX'ere i Danmark

Hjemme igen i Dannevang.
... uden bagage - den er stadig i Tel Aviv af en eller anden årsag som ingen kender til?
Air France har bolden over for israelerne ......
(ingen yderligere kommentarer her og nu !)

Tak for blomsterne.
Dem gav jeg sådan helt officielt videre til hele holdet igår aftes til afslutningen,
på vegne af de Seriøse Danske DX'eres vegne i min egenskab af formand for DDXG videre til hele holdet.
Det blev modtaget med stor glæde af hele holdet, skal jeg hilse at sige.
Så takken går retur igen, til jer alle.

VY 73 til rigtig mange

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ0J
Indlæg: 609
Tilmeldt: søn dec 23, 2007 9:31
Geografisk sted: Brandelev
Kontakt:

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af OZ0J »

oz1iky skrev: man feb 10, 2020 17:25 Du kan godt opdatere dit billede snip med vores 80 meter QSO fra den anden aften/nat, Jørgen ..
https://clublog.org/charts/?c=E44CC#
På opfordring:
e44cc.PNG
Det var, hvad tiden og udstyret rakte til.

QSL er nu bestilt via http://ddxg.dk/service.htm sammen med QSL fra TI9A og HU1DL.

Stor TAK til Kenneth og team for underholdningen. Der går rygte om et foredrag om turen, så det ser jeg frem til.
73 OZnulJørgen

Medlem af ARRL, FDM, EDR, Tænk, DDXG
Skribent til https://rde-posten.dk og i OZ
OZ2PBS
Indlæg: 51
Tilmeldt: fre jan 15, 2016 17:05

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af OZ2PBS »

Hej Kenneth ...

Tak for en mere end godkendt DXspedition, som gav dette personlige resultat.
Vedhæftede filer
Mit personlige resultat med E44CC ---->
Mit personlige resultat med E44CC ---->
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af oz1iky »

Stort tillykke til jer to seriøse DX'ere !

VY 73 til stort set næsten alle

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af OZ1OXQ »

Ja, et stort tillykke til de mange yderst seriøse danske DX´ere. især til vedkommende der på 80 meter SSB bramfrit oplyste at benytte 3.4 kw. Det er flot gjort og det aftvinger stor respekt. Flot med alle de grønne flueben. Til min glæde ser jeg at et medlem af Radiotelegrafistforeningen af 1917 har deltaget. Hvem var det? Nok så interessant er visse ret indforståede indlæg her på denne udmærkede hhv. informative tråd. Måske der er en en hvis sammenhøringhed? hvem ved.
God DX til både de seriøse hhv. mindre seriøse danske DX ´ere, samme gælder hvad enten disse benytter en "lille" eller "stor" DX station. Jeg har det håb at ingen føler sig personlig forfulgt, skulle dette alligevel forekomme er det uden en hvis sammenhøringhed,
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af oz1iky »

Halløjsa

Det var så iøvrigt det her setup de danske radioamatører blev kørt på som kom i loggen på 160 og 80 meter.
(og på en del af de andre bånd)

Patrick F2DX kunne ikke finde ud af at bruge min OZ4IT keyer, så vi "skøjtede" rundt med den alt for lette Schurr paddle.
Så Jørgen og Palle - det var stationen i den anden ende som I kom igennem til!


VY 73 til tæt på næsten alle

Kenneth OZ1IKY
IMG_20200215_072327.jpg
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af OZ1OXQ »

Tjae - ifølge Club Log var mine udmærkede "modparter" på 80 meter CW DL3GA, på 17 meter CW var det F5NQL. Nu har jeg gaflet Palæstina på 80, 40, 30 og 17 meter. Mine 40 og 30 meter CW qso ´er er tidligere godkendt via LOTW, mon ikke samme vil ske med mine CW qso ´er på 80 og 17 meter? Det er mig til stor glæde at så mange seriøse danske DX ´ere, ligeså andet godtfolk, nu benytter den af mig opfundne term: At gafle. Det tyder på en hvis sammenhøringhed.
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af oz1iky »

Så kom min bagage hjem.

CW1 stationen er retur.
CW1 teamet bestod af F2DX Patrick, DL3GA Andreas og så mig selv.
Og største parten af 160 og 80 meter QSO'erne med OZ'er er kørt fra den station.

Det lykkes de israelske "Security" folk at efterlade en skrue og et afstands-stykke, flydende rundt inde i
Der ud over havde de ikke pakket det ordentlig ind, så de 2 knapper til venstre var brækket af ...
PA-trinnet skal også lige ses efter, da de også her har haft 10 tommelfingre inde i - 2 skruer mangler og 1 var ødelagt.

Og så må man vel hellere få startet op på både artikel og foredrag om E44CC turen.


VY 73 til rigtig mange, men desværre ikke alle

Kenneth OZ1IKY
.
Band-mode og DXCC.JPG
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
oz7c
Indlæg: 1570
Tilmeldt: søn feb 04, 2018 2:30

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af oz7c »

Hej Kenneth
Ja sabotage er vist en kendt teknik.
Er du den eneste der blev ramt, hvad med de andre stationer ?

Jeg kan huske fra PA siden at der var 1 US Amatør der havde købt Ceramic
tubes i Rusland. Da han fik dem havde US told borret huller i dem for at finde
ja hvad ved jeg,

Du kan sikker stadig nå en tur til W8S der udskudt sikkert til efteråret årsag
14 Dages ekstra ferie på KH6 for udlæninge p.g.a. virus i china

Men nu gælder det VP8PJ !
73 Boye
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af oz1iky »

God Glimragende Middag

Her er så den officielle DXpeditionsvideo for E44CC
På SSB hører man bl.a. at OZ1LWT bliver kørt.
Man hører også hvilke signaler og udfordringer vi havde på de lave bånd

https://www.youtube.com/watch?v=ofg53o3pHQ8

God fornøjelse.

Kenneth OZ1IKy
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af OZ1OXQ »

Tak for flot ekspeditionsofficiel video. Indholdet/temaet viser hvad vor hobby kan præstere. Personligt fik jeg, via omtalte video, et godt indblik i hvordan en DX ekspedition arbejder hhv. fungerer. At være operatør på en sådan kræver klart at den enkelte kan multitaske. At der benyttes en PC betyder blot at endnu flere kan opnå qso. At et medlem af Radiotelegrafistforeningen af 1917 var med i teamet er flot. Mange ex. radiotelegrafister har nu glæde af vor hobby. OT: Det pågældende DX teammedlem hhv. medlem af RAF 1917, må have været medlem af RAF 1917 i en længere periode. Den viste cap er fremstillet i i alt 500 eksemplarer og er for længe siden udsolgt. De berømte vandrør oplyser desuden at omtalte medlem af RAF 1917 er indehaver af et 1. klasse radiotelegrafistcertifikat. Dette indebærer at pågældende har været i stand til at modtage 5 telegrammer i klart sprog, nedskrive det modtagne på en skrivemaskine eller by hand, efterfølgende udføre ordcheck . Hastigheden af det modtagne var 125 tegn/min = 25 ord/min. Maksimalt tilladte antal fejl var 5. Ligeså har pågældende været i stand til, med en gårdpumpe, at afsende samme hastighed, omprikninger var tilladt. Set i lyset af den hurtighed der vises i videoen. afviklingen af de mange takers ifm. DX ekspeditionen, må det antages at der er en hvis sammenhøringhed eller måske ad ført hånd.
Senest rettet af OZ1OXQ man feb 24, 2020 16:19, rettet i alt 4 gange.
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af OZ5WU »

Herr Jensen OZ1OXQ...

IGEN har De tid til at strø floromvundet ligegyldigt snik-snak omkring Dem

Mon ikke De LIIIGE kan afse et par minutter i mellem Deres DX gaflerier, til at besvare og dokumentere et par spørgsmål der er Dem stillet tidligere???

De må endelig sige til HVIS De har glemt spørgsmålene - SÅ bliver de genfremsat OMG!!

Liige en ting! Dokument FUSK som dét De forsøgte senest på BG omkring en mail De I Deres fantasi havde modtaget, godtages bestemt IKKE og vil bare gøre Deres vel i forvejen svære situation, endnu mere umulig..
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
5p1p

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af 5p1p »

Jo der er mange ting, som der ønskes oplyst.-----OM

Man er sikker på, at det kommer aldrig. !
Men at kommer med falske beskyldninger / gyllespredning om andre er jo normale over fra sol øen

Vy 73 til alle venner

Glemmer du--- så husker nettet alt
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af oz1iky »

... og når folk engang er færdige med at låne fjer eller udlåne fjer !

OQRS på Clublog for E44CC skulle nu være åbnet, for dem der ikke vil eller ønsker at gå via DDXG's samsending.
Det ville dog være lidt synd, da det er en anden måde at give en DXpedition et lille ekstra bidrag.

VY 73 til rigtig mange, men ikke alle.

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
Brugeravatar
OZ5WU
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør dec 05, 2015 20:12

Re: E44CC Palestina - Februar 2020

Indlæg af OZ5WU »

Hej Kenneth

Glemte helt at sige dig tak for den fine og meget informative video om jeres expedition til Palæstina. Jeg har vist den til nogle venner som ikke er radiotosser :lol: pludselig forstod de at vi ikk er så tossede alligevel.

Du repræsenterer den Danske Radioamatør bevægelse på fineste måde ude i verden, trods irriterende adfærd fra visse kanter. De der søger at sabotere din ambassadør gerninger skulle have klask! Og de der mener de er DNA guruer skulle jages ud på møddingen hvor de hører hjemme..

P.S. Jeg er bange for at vi er nødt til at pelse den suppehøne for at slippe for alle de lånte fjer :lol: Ellers bliver den jo ved med at skræppe op med ligegyldigheder og selvpromoverende støj!.
Vy 73 de OZ5WU/Michael
Libertatem Defendimus

EDR member 12353 - ARRL member 3100340794 - RSGB member 322950
Låst