J2 Djibuti - Marts 2020

DX Nyheder, både lokalt og globalt. Samt nyheder gældende for HF området.
Besvar
Brugeravatar
oz1iky
Indlæg: 702
Tilmeldt: man dec 07, 2015 8:24

J2 Djibuti - Marts 2020

Indlæg af oz1iky »

Hejsa

Der er et hold fra Tyskland som i Marts 2020 tager en tur til J2 - Djibuti
http://www.dl7df.com/j2/?fbclid=IwAR3jX ... 899IaKJtLM

Det er velkendte kaldesignaler for de flestes vedkommende.
Så mon ikke vi kommer til at hygge os lidt med det ?

VY 73 til næsten alle

Kenneth OZ1IKY
... DON'T FEED THE TROLL !

DISCLAIMER
Dette indlæg er ikke en bevidst chikane af nogen som helst, ej heller en bestemt person.
Hvis nogen alligevel skulle mene dette, må det stå for egen regning og mangle enhver form for dokumentation
OZ1OXQ
Indlæg: 82
Tilmeldt: tors nov 28, 2019 20:19

Re: J2 Djibuti - Marts 2020

Indlæg af OZ1OXQ »

Hej Kenneth//OZ1IKY
Tak for din fine information, jeg selv vil forsøge at udfylde de huller der vedr. Djibouti ses i min båndlande liste.
Forstået på den måde at jeg indtil videre "kun" har gaflet, hhv. fået bekræftet, 2 qso ´er med dette land, på 40 meter (J25DXA) og 20 meter (J28AA).
En stor udfordring hos mig er den antennetype jeg benytter, en W3DZZ er klart nok ikke verdens bedste DX antenne.
Havde jeg mulighed for f. eks. en vertikal antenne, da ville mine opnåede resultater klart være bedre.
Mht. Djibouti vil jeg først og fremmest "jagte" dette på 80 meter, det må være muligt, således fik jeg den 21. januar 2018, på netop 80 meter, sat min gaffel i Eritrea (E31A) som vistnok er naboland til Djibouti. Denne qso er bekræftet via LOTW, underligt nok er denne qso ikke vist via Club Log, never mind, jeg er ifm. DX ekspeditioner ikke alene interesseret i LOTW qsl´s men også i qsl kort, de qsl kort jeg som følge af DX ekspeditioner indtil videre har modtaget, er alle flot udformet.
Lidt OT: På 80 meter har jeg netop gaflet Oagsawara//JD1BMH, det er så land nummer 133 på dette lave bånd.
Og ja: Det er klart både erfarne hhv. sublime operatører der deltager i den kommende DX ekspedition til dette, efter min mening, eftertragtede land.
Jeg selv følger med i de flotte DX resultater du har opnået, respekt for disse. For mit vedkommende er der områder/lande jeg ikke kan høre, dette uanset bånd, årstid hhv. tid på døgnet.
Held og lykke, god DX og ikke mindst godt nytår 2020.
Gode hilsener hhv. vy 73
Vagn//OZ1OXQ


GNISTEN - ALTINGS BEGYNDELSE!
Besvar